Baron de Ley
TIP
Re: Baron de Ley
Nieuwe all-time high van €98 momenteel.

Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Enig idee wanwaar deze sterke stijging afkomstig is ? Stond een paar uurtjes geleden nog licht negatief.

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Daarnet stond de Ask op €126. Ik wou voor de aardigheid een koopordertje van 1 stuk plaatsen aan die koers maar hij werd geannuleerd. Ik vermoed dat er heel weinig aandelen in de aanbieding zijn, waardoor de koers snel omhoog kan. Is maar een veronderstelling natuurlijk.

Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Volume ligt niet hoger dan normaal. Wat marktorders en een relatief dun orderboek.
Laatste nieuws dat ik vind is die kapitaalvermindering, maar dat was geen verrassing.

Laatste nieuws dat ik vind is die kapitaalvermindering, maar dat was geen verrassing.
Maar je kan nergens het volledige orderboekje online bekijken. De ask ligt in realiteit veel lager dan die €126 die bv. Marketviewer toont.gpv1 schreef:Daarnet stond de Ask op €126. Ik wou voor de aardigheid een koopordertje van 1 stuk plaatsen aan die koers maar hij werd geannuleerd.
Het was maar een tijdelijke opleving. Ask staat weer op €92,05

Kijk nog maar eens naar de koers  

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Wat een volatiliteit de laatste dagen. Van -2,50% naar +5,5% en nu naar +1%. Niet slecht op anderhalf uur ...

@gpv1 : Nog een vraagje als je het niet erg vindt. Hoe bereken je de netto-liquiditeit juist ? Heb het eens proberen na te rekenen voor BdL op basis van de jaarrapporten, maar ik geraak er niet. En hoe beïnvloedt de netto-liquiditeit jouw beoordeling van een aandeel ?

Pg 4 van jaarverslag 2014:gpv1 schreef:Umi,
Je bedoelt wellicht 2014 en 2013... Ik kan niet meteen achterhalen wat de reden is.
Heb wel gezien dat ik bij de berekening van de netto-liquiditeit vergeten ben om de (korte-termijn) beleggingen op te tellen, iets wat ik wel vaker vergeet. Correcte info:
Netto-liquiditeit = -29,2 mio = "cash and cash equivalents" + "other current financial assets" - "non-current financial liabilities" - "bank borrowings"
Indien de netto-liquiditeit de voorbije 2 boekjaren positief is geweest, dan pas ik voor de faire waarde van het aandeel te berekenen een multiple van 21 ipv 18 toe op de gemiddelde vrije kasstroom.
Bedankt. Nu ik het lees, de uitleg over de multiple had je idd al eens gegeven. (Me kicks *memory*)

Waarom de 'non-current financial liabilities' gebruiken ? Want die zijn toch juist non-current ? (Net zoals je de non-current financial assets' ook niet gebruikt)

Dat is nu eenmaal de standaard-formule die gehanteerd wordt voor de netto-liquiditeit (men spreekt over een netto-kaspositie indien ze positief is en een netto-schuldpositie indien ze negatief is): bankrekeningen plus korte-termijn beleggingen minus korte- en lange-termijn rentedragende schulden (zoals bankleningen en obligaties) en leasingschulden.

Q3 > http://www.barondeley.com/accionistas/d ... esults.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bankschulden dalen jaar op jaar met 63% tot 36 miljoen €.
Financial assets: 170 miljoen €...
BDL zou beter een kapitaaluitkering doen van €40 p/a.

of een grotere buy back?jens_dev schreef:Q3 > http://www.barondeley.com/accionistas/d ... esults.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Te weinig liquiditeit. Free float nu al < 25% en op de markt zijn er nauwelijks aandelen te koop. 
Belang voorzitter & ceo zou ook meteen boven de 50% schieten waardoor hij een bod moet lanceren op de overige aandelen.

Belang voorzitter & ceo zou ook meteen boven de 50% schieten waardoor hij een bod moet lanceren op de overige aandelen.