Hybride auto's
Re: Hybride auto's
Ik rij al 15 jaar op LPG en zal dat blijven doen, ondanks het feit dat de overheid nu massaal de mensen naar de elektriciteit en de CNG wil duwen. Het zal nog een hele tijd duren voor er voldoende CNG tankstations of oplaadpunten in dit land zullen zijn.
En nu is CNG nog relatief goedkoop, alhoewel duurder is dan LPG, maar als er meer en meer mensen CNG gaan rijden zal de overheid er meer geld willen uitslaan. Het is een beproefd recept van de overheid. Eerst met allerhande kortingen gaan zwaaien om dan de prijzen te verhogen. 10 jaar geleden werd ook iedereen richting diesel geduwd om dan gestaag de prijzen te laten opslaan.
En nu is CNG nog relatief goedkoop, alhoewel duurder is dan LPG, maar als er meer en meer mensen CNG gaan rijden zal de overheid er meer geld willen uitslaan. Het is een beproefd recept van de overheid. Eerst met allerhande kortingen gaan zwaaien om dan de prijzen te verhogen. 10 jaar geleden werd ook iedereen richting diesel geduwd om dan gestaag de prijzen te laten opslaan.
-
- Full Member
- Contacteer:
als cng-rijder vrees ik hier ook voor 

De overheid bant op elke mogelijke manier elektrisch verwarmen om volgende reden.
Van de primaire energie die gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken komt uiteindelijk maar 30 a 40% van de energie tot bij de verbruiker. De rest is omzetverlies en transportverlies.
Nu begint men plots elektrische wagens te promoten. Is er nu plots een beter rendement ? Of is er echt geen visie?
Van de primaire energie die gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken komt uiteindelijk maar 30 a 40% van de energie tot bij de verbruiker. De rest is omzetverlies en transportverlies.
Nu begint men plots elektrische wagens te promoten. Is er nu plots een beter rendement ? Of is er echt geen visie?
Ook stil als de motor draait..J Lawieck schreef:NoHedge schreef:
Zelf zie ik een hybride wel zitten:
- automaat
- stil bij lage snelheid (file, stadsverkeer)