Ackermans en Van Haaren
TIP
Re: Ackermans en Van Haaren
Is het eigenlijk bekend welk belang Luc Bertrand heeft in AvH? (en/of in Belfimas)
Klopt het dat de familiale aandeelhouders nog een ruime meerderheid hebben in AvH?
Ik vind het interessant om te weten of er sprake is van een geconcentreerd aandeelhouderschap of van een meer verspreid aandeelhouderschap.
Klopt het dat de familiale aandeelhouders nog een ruime meerderheid hebben in AvH?
Ik vind het interessant om te weten of er sprake is van een geconcentreerd aandeelhouderschap of van een meer verspreid aandeelhouderschap.
Ik weet het niet van buiten, maar die info is terug te vinden in het jaarverslag op www.avh.be
Check even wat de "Free float" is en je hebt het antwoord op je vraag
Deze info is niet terug te vinden in het jaarverslag. Bovendien is "free float" ook een betrekkelijk begrip.VTEC schreef:Ik weet het niet van buiten, maar die info is terug te vinden in het jaarverslag op http://www.avh.be
De website vermeldt dat Scaldis Invest 33% aanhoudt. Scaldis wordt gecontroleerd door Belfimas, maar het is niet duidelijk wie de aandelen van Belfimas bezit. Ik neem aan de familiale aandeelhouders.
Ik heb de indruk dat de familiale aandeelhouders daarnaast ook individueel nog over aandelen beschikken.
Dit brengt mij dus terug naar mijn oorspronkelijke vragen: wat is het belang van Luc Bertrand en de andere familiale aandeelhouders?
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze morgen wat bij te kopen, koers 103.60€.
Verkocht aan 136€, nu kriebelt het om weer in te stappen, met hetzelfde bedrag (hence, meer aandelen voor dat bedrag) -> ik ga een ordertje leggen aan 100€ en hoop te kunnen bodemvissen 

ik wil ook bodemvissen en sta ook klaar.
Alhoewel ik mijn vrouw had beloofd om geen aandelen meer te kopen deze zomer, lijkt me dit wel een zeer leuke langetermijn-opportuniteit
Alhoewel ik mijn vrouw had beloofd om geen aandelen meer te kopen deze zomer, lijkt me dit wel een zeer leuke langetermijn-opportuniteit

-
- Hero Member
- Contacteer:
Hmm. Iets te snel geweest met 102.60. Maar goed. Lange termijn zeker?
Hou deze ook al een tijdje in het oog en ga ook een ordertje leggen rond de 100€... Kan niet slecht zijn voor de lange termijn... 

dat is nu wel wat onnozel, 5 minuten later staat ge al terug op winst pipo...bartgo schreef:Hmm. Iets te snel geweest met 102.60. Maar goed. Lange termijn zeker?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ah ik zie het nu net. Nog wel wat kosten etc en heb nog een oude lading tegen 124 maar goed. Lange termijn is ook langer dan 5 minuten alleszins 

Laat dat maar rustig zakken tot dichter bij zijn intrinsieke waarde, dan zou ik het nog wel overwegen
Want nu betaal je nog steeds 100 voor een aandelenkorf die 80 waard is, enkel en alleen omdat er A&H op staat. Een beetje zoals 400 euro betalen voor een gsm die er 300 waard is, enkel en alleen omdat er Apple op staat ...

In principe ga ik akkoord met jouw stelling. Wel een kleine nuance. Indien men 100 betaald voor iets dat in principe 80 waard is, stijgt dan de waarde niet naar 100? Indien daarna iemand 120 geeft heb je nog altijd 20 winst ongeacht of dit nu 80 of 90 waard is of was. Maar ik koop ook geen hoçlding boven IW.
Kan jij me zeggen waar je die intrinsieke waardes makkelijk terug vindt van holdings ?Hyakari schreef:Laat dat maar rustig zakken tot dichter bij zijn intrinsieke waarde
Jaarverslag 2015 (te raadplegen op hun website), blz. 9.
Eigen vermogen: 2.607,3 miljoen euro, zijnde 77,84 euro per aandeel.
Waarmee ik niet zeg dat de prijs moet zakken tot dat bedrag, maar volgens mij zit er toch nog wat lucht in.
Eigen vermogen: 2.607,3 miljoen euro, zijnde 77,84 euro per aandeel.
Waarmee ik niet zeg dat de prijs moet zakken tot dat bedrag, maar volgens mij zit er toch nog wat lucht in.
Al chance dat NIEMAND dat doet!Hyakari schreef:Een beetje zoals 400 euro betalen voor een gsm die er 300 waard is, enkel en alleen omdat er Apple op staat ...