Orange TV
Orange TV
Momenteel heb ik telenet Fibernet. Via het werk krijg ik korting en betaal ik in totaal 65.96 euro per maand voor internet en TV, huur 1 digicorder inbegrepen. Ik maak geen gebruik van hun packs en huur ook nooit een film bij hen.
Mijn kids hebben een Dolfijn abo voor hun telefoon van 12 euro per maand. Nu heb ik een briefje in mijn bus gekregen van Orange. Hun internet en tv zou mij 49 euro per maand kosten. Een redelijk pak goedkoper dus dan telenet.
Ik vraag mij dan wel af of de geleverde kwaliteit en mogelijkheden dezelfde zijn dan bij telenet. Vooral de digicorder dan. Hoe zit het met de kwaliteit van het beeld, is er een terugspoelfunctie (want die gebruik ik veel) ?
Kortom, zijn er hier mensen die Orange tv hebben en er iets zinnigs over kunnen zeggen ?
Mijn kids hebben een Dolfijn abo voor hun telefoon van 12 euro per maand. Nu heb ik een briefje in mijn bus gekregen van Orange. Hun internet en tv zou mij 49 euro per maand kosten. Een redelijk pak goedkoper dus dan telenet.
Ik vraag mij dan wel af of de geleverde kwaliteit en mogelijkheden dezelfde zijn dan bij telenet. Vooral de digicorder dan. Hoe zit het met de kwaliteit van het beeld, is er een terugspoelfunctie (want die gebruik ik veel) ?
Kortom, zijn er hier mensen die Orange tv hebben en er iets zinnigs over kunnen zeggen ?
Re: Orange TV
Wij gebruiken al bijna een jaar Orange (vanaf je bij Mobistar testklant kon worden). Waren ook bij Telenet waar we door een korting 55€ betaalden maar waar ineens 25€ bijkwam omdat de korting niet meer werd toegekend en we vanaf toen ook nog eens moesten betalen voor vaste telefoon die we niet gebruiken. Wij zijn zeer tevreden over Orange... Wij downloaden nogal veel en kijken ook via Netflix waardoor de downloadlimiet bij Telenet steeds overschreden werd... Dit is bij Orange niet meer het geval omdat deze effectief onbeperkt is. Ik denk zelfs dat je bij Orange een korting van 10€ krijgt als er een mobiel abo van 35€ wordt bijgenomen.. Dik tevreden hier. Terugspoel gebruiken we niet maar kan wel... Net getest.. 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij ons komen ze toevallig morgen langs voor de installatie.
Een vriend kwam Orange voorstellen en daarbij bleek dat we toch iets kunnen besparen als we de packs laten vallen.
het abo van €50 internet/tv is voor 100mb/s. Als je er €10 bij geeft kan je tot 200mb/s gaan.
Wij gaan voor het abo van 200mb/s omdat we met twee gamers én twee streamers zijn en dus wel belang hechten aan goede kwaliteit.
Zoals Layer zegt kan je bij aanschaf van een duurder gsm abo een korting krijgen op je factuur.
Nog een voordeel; Je kan gratis naar elkaar bellen als je in dezelfde cirkel zit.
Ik heb mezelf aangesloten bij mijn vriendin haar gezin (tot 10 personen in één cirkel).
Orange werkt op exact dezelfde manier als Telenet. Volgens wat ze zeiden komen ze enkel de modem vervangen. Ik heb al heel wat reviews gelezen op andere websites en iedereen lijkt wel tevreden te zijn.
Ik heb bij Telenet 197/200mb/s via de speedtest dus ik zal morgen zeker en vast controleren of ze ongeveer hetzelfde halen.
Hopelijk zijn er hier nog mensen bij Orange aangezien je kan besparen met (schijnt) behoud van kwaliteit.
Een vriend kwam Orange voorstellen en daarbij bleek dat we toch iets kunnen besparen als we de packs laten vallen.
het abo van €50 internet/tv is voor 100mb/s. Als je er €10 bij geeft kan je tot 200mb/s gaan.
Wij gaan voor het abo van 200mb/s omdat we met twee gamers én twee streamers zijn en dus wel belang hechten aan goede kwaliteit.
Zoals Layer zegt kan je bij aanschaf van een duurder gsm abo een korting krijgen op je factuur.
Nog een voordeel; Je kan gratis naar elkaar bellen als je in dezelfde cirkel zit.
Ik heb mezelf aangesloten bij mijn vriendin haar gezin (tot 10 personen in één cirkel).
Orange werkt op exact dezelfde manier als Telenet. Volgens wat ze zeiden komen ze enkel de modem vervangen. Ik heb al heel wat reviews gelezen op andere websites en iedereen lijkt wel tevreden te zijn.
Ik heb bij Telenet 197/200mb/s via de speedtest dus ik zal morgen zeker en vast controleren of ze ongeveer hetzelfde halen.
Hopelijk zijn er hier nog mensen bij Orange aangezien je kan besparen met (schijnt) behoud van kwaliteit.
Laat dan eens iets weten hoe de installatie verlopen is en wat je ervan vindt in vergelijking met Telenet.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou ook graag eens willen weten hoe het is met Orange TV. Ik zit ook al meer dan 10 jaar bij Telenet en sinds WIGO ben ik ook naar dat pack overgestapt. Ik stel me wel de vraag, stel dat ik naar Orange wil gaan, of dat dat geen probleem is om WIGO plotsklaps op te zeggen. Ik weet ook niet of het echt wel goedkoper is dan 100 euro dat ik nu bij Telenet betaal gezien ik ook 2 gsm abonnementen heb en we (ik en partner) vaak bellen, ook naar elkaar.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn telenet decoders werken via powerline adapters.
Zouden diezelfde adapters werken op de orange boxen?
Kan je ook opnemen met die Orange digi(box - corder)
Ik gebruik ook telenet email. Wel wat vervelend bij een overstap...
ik twijfel nog maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Zouden diezelfde adapters werken op de orange boxen?
Kan je ook opnemen met die Orange digi(box - corder)
Ik gebruik ook telenet email. Wel wat vervelend bij een overstap...
ik twijfel nog maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik ben ook testgebruiker, sinds februari geloof ik.
Onze installatie maakt gebruik van dezelfde Powerline-adapters, dus dat is geen probleem.
Opnemen, terugspoelen e.d. kan allemaal en werkt bij ons altijd goed. Het enige wat ik een beetje mis t.o.v. Telenet is de films on demand, waar je een film kan huren via de digicorder. Dat is bij Orange TV geen mogelijkheid.
Voor ons is het internet zeker snel genoeg (65+ Mbps over WiFi volgens de Ookla speedtest) en het feit dat er geen downloadlimiet is is natuurlijk ook erg aangenaam.
In tegenstelling tot Telenet heb je ook de mogelijkheid om enkele instellingen van de modem aan te passen, wat voor de techneuten misschien ook nuttig kan zijn.
Onze installatie maakt gebruik van dezelfde Powerline-adapters, dus dat is geen probleem.
Opnemen, terugspoelen e.d. kan allemaal en werkt bij ons altijd goed. Het enige wat ik een beetje mis t.o.v. Telenet is de films on demand, waar je een film kan huren via de digicorder. Dat is bij Orange TV geen mogelijkheid.
Voor ons is het internet zeker snel genoeg (65+ Mbps over WiFi volgens de Ookla speedtest) en het feit dat er geen downloadlimiet is is natuurlijk ook erg aangenaam.
In tegenstelling tot Telenet heb je ook de mogelijkheid om enkele instellingen van de modem aan te passen, wat voor de techneuten misschien ook nuttig kan zijn.
Ik ben ook al meer dan tien jaar telenet klant enheb ook een telenet e-mail maar ik heb net eens opgezocht en blijkt dat je tot 18 maanden na je opzeg je telenet adres kan blijven gebruiken. Tijd genoeg dus om alle contactpersonen te verwittigen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -opzeggen/
Voor het gebruik dat ik heb zou het Orange systeem ongeveer 15 euro per maand goedkoper uitkomen. Dat is toch al niet min. Nu ik zoek nog wat verder op naar gebruikerservaringen en moest ik iemand vinden waar ik het bij hen thuis een kan gaan bekijken dan zal ik het zeker niet laten. De promotie van gratis installatie en activering is geldig tot 31/12/2016 dus ik heb nog even de tijd.
Films on demand doe ik nooit en ander packs heb ik ook niet dus voor mij is het gewoon platte tv en internet.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -opzeggen/
Voor het gebruik dat ik heb zou het Orange systeem ongeveer 15 euro per maand goedkoper uitkomen. Dat is toch al niet min. Nu ik zoek nog wat verder op naar gebruikerservaringen en moest ik iemand vinden waar ik het bij hen thuis een kan gaan bekijken dan zal ik het zeker niet laten. De promotie van gratis installatie en activering is geldig tot 31/12/2016 dus ik heb nog even de tijd.
Films on demand doe ik nooit en ander packs heb ik ook niet dus voor mij is het gewoon platte tv en internet.
Als ik hun site goed interpreteer, kan je alleen klant worden van hun internet+tv op voorwaarde dat je ook een GSM-abonnement bij hen hebt.
Tja, dat gaat het dus niet worden, ik heb een GSM-abo van m'n werk bij Telenet. Of m'n vriendin zou moeten willen overschakelen naar Orange, maar, met alle respect, ik heb nooit anders geweten dan dat dit inferieur was aan Proximus.
Bovendien hebben wij ook een vaste telefoon (en dat willen we zo houden, ons alarm is er ook aan gekoppeld en dat ging (destijds) blijkbaar niet rechtstreeks via GSM), en dat bieden ze ook niet aan.
Tja, dat gaat het dus niet worden, ik heb een GSM-abo van m'n werk bij Telenet. Of m'n vriendin zou moeten willen overschakelen naar Orange, maar, met alle respect, ik heb nooit anders geweten dan dat dit inferieur was aan Proximus.
Bovendien hebben wij ook een vaste telefoon (en dat willen we zo houden, ons alarm is er ook aan gekoppeld en dat ging (destijds) blijkbaar niet rechtstreeks via GSM), en dat bieden ze ook niet aan.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Toch overweeg ik sterk om wigo te worden. Voor een gezin van 4 zou ik de 120€ formule nemen.
Als je bij Orange start bij 49€. 9€ huurprijs voor een tweede digicorder kom ik ook al aan 58€. En dan nog eens mobiele telefonie voor 4 personen. Dan kom ik snel aan een hoger bedrag uit...
Zou Orange geen plannen hebben voor een goedkoper wigo alternatief? Dan zou het pas zeker aanslaan!
Als je bij Orange start bij 49€. 9€ huurprijs voor een tweede digicorder kom ik ook al aan 58€. En dan nog eens mobiele telefonie voor 4 personen. Dan kom ik snel aan een hoger bedrag uit...
Zou Orange geen plannen hebben voor een goedkoper wigo alternatief? Dan zou het pas zeker aanslaan!
Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf de rekening maken wat goedkoper uitkomt. In mijn geval is dat Orange.
Mijn kids hebben al een paar jaar een Dolfijn van 12 euro per maand. Ze komen daarmee toe. Dus dat betaal ik sowieso. Mijn vrouw en ik hebben een Proximus abo van het werk. Een vaste telefoon hebben we niet. Een tweede digicorder hebben we niet nodig want de huidige jonge generatie (in mijn geval dus 19 en 16) die kijken geen tv meer. Die kijken Youtube en alle soorten andere dingen op internet waar ik het bestaan niet van ken. Dus die Wigo is al zeker niets voor ons.
Het is dus best om alles eens goed naast elkaar te leggen en te vergelijken.
Dus in ons geval zou het 49 euro zijn ipv nu 65.96 euro.
Ik denk wel dat Orange met de tijd zal uitbreiden met andere formules zoals een soort Wigo dingen. Als ze meer klanten gaan willen afsnoepen van Telenet gaan ze dat moeten doen. Vergeet niet dat Telenet 10 jaar voorsprong heeft inzake die dingen.
Mijn kids hebben al een paar jaar een Dolfijn van 12 euro per maand. Ze komen daarmee toe. Dus dat betaal ik sowieso. Mijn vrouw en ik hebben een Proximus abo van het werk. Een vaste telefoon hebben we niet. Een tweede digicorder hebben we niet nodig want de huidige jonge generatie (in mijn geval dus 19 en 16) die kijken geen tv meer. Die kijken Youtube en alle soorten andere dingen op internet waar ik het bestaan niet van ken. Dus die Wigo is al zeker niets voor ons.
Het is dus best om alles eens goed naast elkaar te leggen en te vergelijken.
Dus in ons geval zou het 49 euro zijn ipv nu 65.96 euro.
Ik denk wel dat Orange met de tijd zal uitbreiden met andere formules zoals een soort Wigo dingen. Als ze meer klanten gaan willen afsnoepen van Telenet gaan ze dat moeten doen. Vergeet niet dat Telenet 10 jaar voorsprong heeft inzake die dingen.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Fakkel schreef:Als ik hun site goed interpreteer, kan je alleen klant worden van hun internet+tv op voorwaarde dat je ook een GSM-abonnement bij hen hebt.
Neen hoor ... Basispakket tv+internet komt op 39€,neem je er ook je telecom erbij heb je voordeelprijs van 49€.
realisticview schreef:Neen hoor ... Basispakket tv+internet komt op 39€,neem je er ook je telecom erbij heb je voordeelprijs van 49€.
Klopt helemaal niet. Je moet wel degelijk Orange mobiele telefonie hebben. De basisprijs voor Orange-klanten is €49. Wie een (duur!) Panter 45 of hoger abonnement heeft betaalt €49.
Correctie : wie abo 45€ neemt betaalt 39€/mnd
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie nu ook op de site dat je gratis het pakket Eleven Sports kunt bekijken. (waarde 99€/jaar)
Voor zolang je klant blijft of een actie met een vervaldatum?
Ik weet dat Eleven Sports gaat meebieden voor de rechten van het Belgisch voetbal.
Het is maar de vraag indien ze deze gaan binnenhalen, de prijs zeker zal stijgen en Orange dit zal moeten doorrekenen aan haar klanten?
Voor zolang je klant blijft of een actie met een vervaldatum?

Ik weet dat Eleven Sports gaat meebieden voor de rechten van het Belgisch voetbal.
Het is maar de vraag indien ze deze gaan binnenhalen, de prijs zeker zal stijgen en Orange dit zal moeten doorrekenen aan haar klanten?