GDF Suez
TIP
Re: GDF Suez
De dubbele belasting op het dividend steekt me tegen. 15 of 30% bronbelasting en op wat overblijft 30% voor Be*
Je kan ze ook op naam plaatsen als je ze lang genoeg houd heb je wat meer dividend. Jammer dat mijn broker voor alles geld wil. 2 keer betaald eerst voor vermindering bronheffing naar 15% en € 50 voor op naam te plaatsen.
Naam is veranderd in Engie
Je kan ze ook op naam plaatsen als je ze lang genoeg houd heb je wat meer dividend. Jammer dat mijn broker voor alles geld wil. 2 keer betaald eerst voor vermindering bronheffing naar 15% en € 50 voor op naam te plaatsen.
Naam is veranderd in Engie
Wat bedoel je pmet op naam plaatsen en wat is het verband met de rv?Nakal schreef:Je kan ze ook op naam plaatsen als je ze lang genoeg houd heb je wat meer dividend.
Heeft niets te maken met de RV.jupi schreef:Wat bedoel je pmet op naam plaatsen en wat is het verband met de rv?Nakal schreef:Je kan ze ook op naam plaatsen als je ze lang genoeg houd heb je wat meer dividend.
Engie geeft een loyaliteitsbonus, wie zijn aandelen op zijn minst 2 jaar in bezit heeft krijgt vanaf het derde jaar een 10% hoger dividend. Hiervoor dienen de aandelen op naam gezet te worden, en dus ingeschreven worden in het aandelenregister van de vennootschap, zodat het bedrijf weet dat jij deze aandelen in bezit hebt.
Vanaf wanneer loopt de tijd om dat twee jaar te hebben? Vanaf het "op naam" zetten of vanaf het kopen van de aandelen?
Hoe zit dat dan met bijkopen?
Kan iedere bank dat op naam zetten of kan je dat ook zelf doen?
Merci voor de tip!
Merci voor de tip!
Vanaf het op naam zetten.jupi schreef:Vanaf wanneer loopt de tijd om dat twee jaar te hebben? Vanaf het "op naam" zetten of vanaf het kopen van de aandelen?
Merci voor de tip!
Gaat niet bij iedere bank.
Hoe het zit met bijkopen en verkopen informeer je best eens.
Zie:
https://myengie.be/nl/system/files/leaf ... ighres.pdf
http://www.engie.com/en/shareholders/dividend/#fide
https://www.test-aankoop.be/invest/gdf- ... 209384.htm
De nieuw bijgekochte staan afzonderlijk vermeld op het rekeninguittreksel.
Engie prime fidelite 2017 en CP engie (pa)
Voor de verminderde bronheffing is dit maar 1 maal aangevraagd en ze genieten er alle twee van.
Op 18/11/2014 kreeg ik een voorstel van mijn broker voor de omwisseling. Kosten bij opnaamstelling en bij eventuele verkoop zijn 50 eur . ( Zal er moeten op letten dat ik ze in een keer verkoop.)
Engie beschikt over de volgende gegevens van mij. Naam, voornaam, geslacht, adres, woonplaats, Burgerlijke staat en nationaliteit.
Krijg een uitnodiging voor de A.V. en kan stemmen per brief of met code via de pc. Dit natuurlijk enkel met de Engie prime aandelen.
Engie prime fidelite 2017 en CP engie (pa)
Voor de verminderde bronheffing is dit maar 1 maal aangevraagd en ze genieten er alle twee van.
Op 18/11/2014 kreeg ik een voorstel van mijn broker voor de omwisseling. Kosten bij opnaamstelling en bij eventuele verkoop zijn 50 eur . ( Zal er moeten op letten dat ik ze in een keer verkoop.)
Engie beschikt over de volgende gegevens van mij. Naam, voornaam, geslacht, adres, woonplaats, Burgerlijke staat en nationaliteit.
Krijg een uitnodiging voor de A.V. en kan stemmen per brief of met code via de pc. Dit natuurlijk enkel met de Engie prime aandelen.
Iemand die nog vertrouwen heeft in Engie?
Op LT wel
Waarderingen kunnen altijd te laag zijn om te laten liggen, geen idee of dit bij Engie zo is btw.
Maar de energie sector laat ik compleet links liggen.
Maar de energie sector laat ik compleet links liggen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Is het dan ook de fout van de Fransen dat Eon en RWE en andere Europese energiebedrijven met dezelfde problemen kampen ?
Of is het misschien de manier waarop men beslist heeft om de energieomschakeling naar Co2 vrije centrales te doen ?
Of is het misschien de manier waarop men beslist heeft om de energieomschakeling naar Co2 vrije centrales te doen ?
Ik zou zeggen, ga eens na of het dividend gedekt wordt door de vrije kasstroom of gefinancierd met schulden. Als ze in het dividend moeten beginnen te knippen is het einde nog niet in zicht.
Edit:
(in miljard €)
2016 h1: vrije kasstroom van 1,96 & 1,57 als dividend betaald
2015: 3,75 vrije kasstroom & 3,11 als dividend betaald
2014: 2,26 vrije kasstroom & 3,72 als dividend betaald
Voorlopig nog veilig imo, maar resultaten Engie gaan wel in dalende lijn de laatste jaren...
Edit:
(in miljard €)
2016 h1: vrije kasstroom van 1,96 & 1,57 als dividend betaald
2015: 3,75 vrije kasstroom & 3,11 als dividend betaald
2014: 2,26 vrije kasstroom & 3,72 als dividend betaald
Voorlopig nog veilig imo, maar resultaten Engie gaan wel in dalende lijn de laatste jaren...
wanbeleid op z'n frans, wat is dat danPanly schreef:een schoolvoorbeeld van wanbeleid op z'n frans.

Intesssante vraag! Ik denk hierbij in eerste instantie aan teveel inmenging door overheid en vakbonden, maar ik heb ook niet de indruk dat dit het grootste probleem van Engie is geweest.moneygirl schreef:wanbeleid op z'n frans, wat is dat danPanly schreef:een schoolvoorbeeld van wanbeleid op z'n frans.Teveel uit eten gaan?
Aandeel zakt al 6 jaar op rij, het staat op mijn watchlist maar Engie verliest wel haar pluimen. Straks flikkeren ze het nog uit de Bel20 waar het gestaag verder zakt tot 4 euro.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk