Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Beginnen in beleggingen (etf)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
47 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

Re: Beginnen in beleggingen (etf)

• Citeer

Bericht door Crusty » 19 september 2017, 14:37

B7H4long schreef: ↑19 september 2017, 09:35
Crusty schreef: ↑19 september 2017, 07:28 Mijn interesse gaat naar indexbeleggen, wat mij in het begin ook veiliger lijkt dan een individuele thema of sector te kiezen.
>>> indexbeleggen is niet tegenstrijdig met sector beleggen - er zijn indexen op de sectors
Als ik thema of sectors kies ga ik wel differentiëren en me bezighouden met het zoeken naar cijfers over de verschillende markten hoe die het op deze moment doen in het dat land. Of heb je voor sectors ook Europese, wereldwijde trackers? Persoonlijk beschouw ik wereldwijde indexenals maximaal gediversifeerd. Als je meer beperkte (sector, regionale, .. ) indexen gaat volgen ga je je meer concentreren
Tiziano schreef: ↑19 september 2017, 08:59 Het is verstandig om de kern van je portfolio te laten bestaan uit een wereldwijde indextracker en een Europese obligatietracker daarnaast kan je dan nog zelf je eigen accenten leggen.
Dit is heel goed advies.
1- wereldwijde aandelen zodat je profiteert van de groei van de aandelen waar ook ter wereld.
2- EUROpese obligaties om bescherming in te bouwen in de munt en de regio waar je leeft en geld uitgeeft.
Heb vandaag ook gelezen dat de europese markt de aandelen 'goedkoop' zijn. Dus waarom niet investeren in je eigen sterke munt. Ik denk dat de laatste jaren veel Europeanen naar de Amerikaanse markt zijn gegaan en daar hebben voordeel gehaald. Iets in me zegt dat nu de europese markten het de volgende 10 jaar goed gaan doen.

Die wereldwijde trackers spreken mij sowieso aan. Europese obligaties minder... liever aandelen. Een beetje te defensief en qua rendement weet ik het ook niet echt.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 19 september 2017, 14:42

Tiziano schreef: ↑19 september 2017, 10:40 Je kan deze in het huidig renteklimaat ook vervangen door cash instrumenten in functie van rendement vind ik. Maar het is wel leuk om je obligaties te zien stijgen als je aandelen dalen, zoals vandaag het geval is voorlopig.

Over het de invloed van de rente op de koersen van obligaties heb je een punt daarom dat men aanraad van een obligatietracker te zoeken met een korte tot middellange duration, dat had ik wel niet vermeld, bij deze.
Ik heb erge twijfel of de rente in de eerste 5 jaar gaat veranderen. Verslechteren kan het niet veel meer. Hier en daar met enkele minimale lichte stijgingen misschien. Maar volgens mij gaat binnen dit en 10 jaar de verwachting niet uit naar % boven de 1,5. Ik heb hier geen kennis van maar mijn intuïtie zegt dat banken het gewoon voor gezien houden totdat er weer meer geld bij de mensen is zodat ze hier meer gebruik van kan maken. Op de moment lijkt me erg veel geld bij de banken te zijn of bij mensen die beleggen in andere instrumenten dan spaarrekeningen. Ik ben ook gewoon een spaarder maar ik zie het nut er niet meer van in. En het nietige bedrag dat ik heb wil ik ook niet uitgeven want ik wil liever een uit veiligheidsoverwegingen een pensioen van mezelf opbouwen of uitkijken naar een FIRE optie. ;)

Hoewel ik bij deze uitspraak van mezelf moet lachen kan ik op zen minst proberen. Betere blijven proberen dan achteruit vallen.

md1982
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer md1982
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door md1982 » 19 september 2017, 19:58

Dit mss eens lezen.

https://www.bogleheads.org/wiki/Investing_from_Belgium

Tiziano
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tiziano » 19 september 2017, 20:43

Heb je al ooit belegd? Weet je hoe je reageert op koersschommelingen? Indien nee zou ik toch obligaties aanhouden of een gedeelte als cash. Benjamin graham zei minimum 25% obligaties en zelfs Buffet en John Bogle steken geld in het veilig gedeelte van hun portfolio.. Ik zou zeggen lees u eerst nog wat in.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 19 september 2017, 20:46

Hello Crusty,

Een paar opmerkingen om je aan het denken te brengen.
Crusty schreef: ↑19 september 2017, 14:37 Heb vandaag ook gelezen dat de europese markt de aandelen 'goedkoop' zijn.
Dus waarom niet investeren in je eigen sterke munt. Ik denk dat de laatste jaren veel Europeanen naar de Amerikaanse markt zijn gegaan en daar hebben voordeel gehaald. Iets in me zegt dat nu de europese markten het de volgende 10 jaar goed gaan doen.

Die wereldwijde trackers spreken mij sowieso aan. Europese obligaties minder... liever aandelen. Een beetje te defensief en qua rendement weet ik het ook niet echt.
Wat is "goedkoop"?
Ik heb gelezen dat de "dollar laag staat, en de Euro hoog" en dat het een goed moment is om US aandelen te kopen.

Al deze informatie is ook gekend door de professionele beleggers die deze contant meenemen in hun transacties op de beurs. De prijs op de beurs en het gewicht van de aandelenmarkten is de consensus tussen alle spelers op de markt.

Ik heb persoonlijk niet genoeg kennis (en heb ook geen onderbouwde argument gelezen) om te denken dat ik daarvan moet(*) afwijken naar regio's of sectoren toe.

Ieder moet voor zich beslissen wat hij doet. Als "iets in jou zegt dat nu de europese markten het de volgende 10 jaar goed gaan doen" dan moet je het zeker doen.

(*) disclaimer- ten gevolge van pensioensparen en een aar andere verplichtingen is mijn portefeuille licht overwogen naar Europa.

ivm obligaties;
In de voorstellen hierboven dienen obligaties/cash niet voor hun rendement, maar voor hun stabiliteit. De aandelenmarkt zakt regelmatig 10%, 20%, soms ook 50% en het kan vele jaren duren voordat de markt terug op niveaus is.

Ieder moet voor zichzelf uitmaken hoeveel behoefte, bereidheid en mogelijkheid om risico dat hij heeft. (ref)

Persoonlijk heb ik gekozen voor 60% aandelen, en 40% stabiele assets.
- met de verwachte (niet gegarandeerd) opbrengst van 60% aandelen kan ik mijn behoefte in de toekomst voldoen.
- rekening houdend met een crash van 50% voor aandelen - zou ik uitkomen op 70% van mijn portefeuille. Dit is binnen mijn mogelijkheden.
- 60/40 past dus bij mijn bereidheid om risico te nemen.
Gebaseerd bij mijn ervaringen in 2001, 2007 en alle dalingen sinds voel ik mij vandaag "confident" dat ik niet zal verkopen als de aandeelmarkten zakken/gezakt zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 19 september 2017, 20:52

Crusty,

Kan ik je opnieuw challengen
Crusty schreef: ↑19 september 2017, 14:42 Ik heb erge twijfel of de rente in de eerste 5 jaar gaat veranderen. waarop is dit gebaseerd
Verslechteren kan het niet veel meer. Dat hebben vele gezegd de laatste 10 jaar. Ze waren verkeerd
Hier en daar met enkele minimale lichte stijgingen misschien. Maar volgens mij gaat binnen dit en 10 jaar de verwachting niet uit naar % boven de 1,5.
Ik heb hier geen kennis van maar mijn intuïtie zegt dat banken het gewoon voor gezien houden totdat er weer meer geld bij de mensen is zodat ze hier meer gebruik van kan maken. hoeveel ervaring heb je om je intuitie te volgen?
Op de moment lijkt me erg veel geld bij de banken te zijn of bij mensen die beleggen in andere instrumenten dan spaarrekeningen.
Ik ben ook gewoon een spaarder maar ik zie het nut er niet meer van in. En het nietige bedrag dat ik heb wil ik ook niet uitgeven want ik wil liever een uit veiligheidsoverwegingen een pensioen van mezelf opbouwen of uitkijken naar een FIRE optie. ;) zou je dan echt dit bedrag volledig willen/kunnen riskeren op de aandelen markt?

Hoewel ik bij deze uitspraak van mezelf moet lachen kan ik op zen minst proberen. Betere blijven proberen dan achteruit vallen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

zeezout
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer zeezout
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zeezout » 19 september 2017, 21:04

Al deze informatie is ook gekend door de professionele beleggers die deze contant meenemen in hun transacties op de beurs. De prijs op de beurs en het gewicht van de aandelenmarkten is de consensus tussen alle spelers op de markt.

Ik heb persoonlijk niet genoeg kennis (en heb ook geen onderbouwde argument gelezen) om te denken dat ik daarvan moet afwijken naar regio's of sectoren toe.

ben ik het met je eens, efficiënte markten theorie zeg maar.

mensen met meer rekenkracht, inzicht, kennis, slagkracht, tijd, info sturen de markten.
wie ben ik om te denken dat mijn analyse, huiswerk, gogi kaars, beter gaat zijn dan hun analyse & huiswerk.

Bij de kleintjes die niet gevolgd worden ligt dat anders, daar zou je het verschil kunnen maken.

bewonder je geduld en helder taalgebruik
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 20 september 2017, 08:58

md1982 schreef: ↑19 september 2017, 19:58 Dit mss eens lezen.

https://www.bogleheads.org/wiki/Investing_from_Belgium
Die link was ik al tegengekomen en ga ik zeker eens doorpluizen. Nogmaals bedankt voor de link! Much obliged!

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 20 september 2017, 08:59

Tiziano schreef: ↑19 september 2017, 20:43 Heb je al ooit belegd? Weet je hoe je reageert op koersschommelingen? Indien nee zou ik toch obligaties aanhouden of een gedeelte als cash. Benjamin graham zei minimum 25% obligaties en zelfs Buffet en John Bogle steken geld in het veilig gedeelte van hun portfolio.. Ik zou zeggen lees u eerst nog wat in.
Ik hou zowiezo een gedeelte van mijn spaargelden opzij op een bankrekening. Dit is ong. 25% :), staat bij deutsche bank aan 1.2%

Ik weet niet hoe het met pensioensparen zit... misschien moet ik hier ook maandelijks wat voor in een potje leggen... je hoort het mss niet graag maar wegens psychische problematiek ben ik werkloos. Echter zou ik volgens mijzelf maar best een pensioen spaarpotje aanleggen ook al kan ik niet van de taxreturn genieten? Wat denken jullie daar over? Heeft het nut? Wat zijn goede spaarplannen, wat zijn risico's bij zelf pensioensparen, zijn dit veilige instrumenten? Maw... is dat geld veilig in vergelijking met een spaarrekening.

Hoewel ik werkloos ben heb ik al mijn rechten op een rijtje (tenminste nu toch) en leef ik na enkele jaren 850/maand nu met een stukje meer sinds 1 jaar geleden. Waardoor ik terug wat wiggelruimte heb. Uiteraard weet ik niet waar mijn psychische welzijn mij naartoe neemt en wat mijn financiën gaan zijn in de toekomst. Ik zit nog voor een termijn van 16 maanden goed. Uiteraard en wat ook correct is moet er dan opnieuw gekeken worden naar de situatie voor herevaluatie. Tegen die tijd wil ik echter heel graag aan de slag gaan en een job uitoefenen. Ik verdien graag mijn kost. Ik ben een vrij actief, creatief en bezig persoon en dankzij vele jaren werk is het al heel wat beter met me gesteld. Ik ben ondertussen uit een depressie uit ben al een hele tijd uit een lange periode van schizofrenie.

:( was niet prettig. Maar aan de andere kant ben ik wel heel heel pak wijzer geworden uit die vreemde periode van mijn leven.

Maar goed iig bedankt voor mij te helpen en ik hoor graag wat inzichten ivm het pensioensparen.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 20 september 2017, 09:17

B7H4long schreef: ↑19 september 2017, 20:52 Crusty,

Kan ik je opnieuw challengenHeel erg graag! Thanks
Crusty schreef: ↑19 september 2017, 14:42 Ik heb erge twijfel of de rente in de eerste 5 jaar gaat veranderen. waarop is dit gebaseerd
Verslechteren kan het niet veel meer. Dat hebben vele gezegd de laatste 10 jaar. Ze waren verkeerdHaha, de optimist in mij, natuurlijk weet ik dat het slechter dan slecht kan, zoals je kan lezen heb ik in een diep en nog dieper dal gezeten zelf, slechter dan slecht betekend voor mij een kritische moment van ommekeer...mmm dus het zou daarom best kunnen zijn dat er een stijging in opmars gaat komen bij het rendement... alleen is de vraag hoeveel jaar het nog 'slecht' blijft.
Hier en daar met enkele minimale lichte stijgingen misschien. Maar volgens mij gaat binnen dit en 10 jaar de verwachting niet uit naar % boven de 1,5.
Ik heb hier geen kennis van maar mijn intuïtie zegt dat banken het gewoon voor gezien houden totdat er weer meer geld bij de mensen is zodat ze hier meer gebruik van kan maken. hoeveel ervaring heb je om je intuitie te volgen?Ik heb een heel erg, een enorm gutgevoel de ervaring met mijn gutvoeling is nog wat klein, ik zeg altijd naar een klein stemmetje moet je kleintjes luisteren en kleintjes naar handelen en als er vertrouwen ontstaat kan je gerust wat (na winst eruit natuurlijk) meer inzetten op dat gevoel.
Op de moment lijkt me erg veel geld bij de banken te zijn of bij mensen die beleggen in andere instrumenten dan spaarrekeningen.
Ik ben ook gewoon een spaarder maar ik zie het nut er niet meer van in. En het nietige bedrag dat ik heb wil ik ook niet uitgeven want ik wil liever een uit veiligheidsoverwegingen een pensioen van mezelf opbouwen of uitkijken naar een FIRE optie. ;) zou je dan echt dit bedrag volledig willen/kunnen riskeren op de aandelen markt? Nee, ik ben uberdefensief maar dat wilt niet zeggen dat ik me niet aan, volgens andere, risicovolle aandelen, wil wagen. Ik ben zo iemand die eerst onderzoekt hoe hij iets helemaal kan uitpluizen en dan nog verder probeert te gaan in hoe hij iets uitpluist en dan onderwerp ik dat per bedrijf dat me interessant lijkt en dit dat volg ik dan ook op. Ik neem geen risico want ik speel niet met chance... ik speel eerder met zekerheid ook al betekend dit in het begin een kleiner rendement. Ik zoek liever naar groeimogelijkheden en toekomstige hogere rendementen. Voor mij hoeft instant gratificatie niet.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 20 september 2017, 09:23

zeezout schreef: ↑19 september 2017, 21:04 Al deze informatie is ook gekend door de professionele beleggers die deze contant meenemen in hun transacties op de beurs. De prijs op de beurs en het gewicht van de aandelenmarkten is de consensus tussen alle spelers op de markt.

Ik heb persoonlijk niet genoeg kennis (en heb ook geen onderbouwde argument gelezen) om te denken dat ik daarvan moet afwijken naar regio's of sectoren toe.

ben ik het met je eens, efficiënte markten theorie zeg maar.

mensen met meer rekenkracht, inzicht, kennis, slagkracht, tijd, info sturen de markten.
wie ben ik om te denken dat mijn analyse, huiswerk, gogi kaars, beter gaat zijn dan hun analyse & huiswerk.

Bij de kleintjes die niet gevolgd worden ligt dat anders, daar zou je het verschil kunnen maken.

bewonder je geduld en helder taalgebruik
Je kunt je afvragen of deze beleggers inderdaad bij het rechte eind hebben, of willen hebben... ze kunnen door hun professionaliteit het schip sturen zoals ze willen. Maw wat het beste uitkomt voor hen. Kleinere bootjes op dat water kunnen uit koers geblazen worden door de grote golven. Maar goed... je kan best vertrouwen hebben in hun analyses maar als je gedreven bent kunnen jouw analyses ook wel prima zijn. Echter lijkt me dat jouw stelling klopt.

Maar ook al ben je uit je koers gezet en heb je een andere bestemming daardoor 'moeten' aannemen, kan dat nog steeds vrij rendabel zijn.

Een goeie combinatie van professionele adviezen, de fundamentele en technische analyse moeten toch een goede richting aangeven, niet?

Momenteel lees ik beleggen voor dummies, vervolgens lijkt me de intelligente belegger een goed boek te lezen? Nog aanraders?

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Inversor » 20 september 2017, 11:06

zeezout schreef: ↑19 september 2017, 21:04
Nagel op de kop. Het gebeurt maar zelden dat een large cap zoals Apple een paar maand geleden of Gilead nu ondergewaardeerd is. Bij zowat alle ondergewaardeerde aandelen die ik nu tegenkom zijn ofwel microcaps ofwel arbitragekwesties (stakingen, rechtzaken,...).

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Inversor » 20 september 2017, 11:11

Crusty schreef: ↑20 september 2017, 09:23 Momenteel lees ik beleggen voor dummies,
Goed begin.
vervolgens lijkt me de intelligente belegger een goed boek te lezen?
Saai boek.
Nog aanraders?
Five rules of succesfull stock investing, Pat Dorsey...

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 20 september 2017, 13:23

[/quote]
Inversor schreef: ↑20 september 2017, 11:11
Crusty schreef: ↑20 september 2017, 09:23 Momenteel lees ik beleggen voor dummies,
Goed begin.
vervolgens lijkt me de intelligente belegger een goed boek te lezen?
Saai boek.
Nog aanraders?
Five rules of succesfull stock investing, Pat Dorsey...
Ik ben ondertussen ook enkele mensen hier hun blog aan het lezen. When do you retire en No more waffles. Door when do you retire ben ik al heen maar no more waffles heeft meer posts. :) Ook ben ik de blog van de frugelwoods aan het doornemen omdat het erg leuke mensen blijken. Mensen naar men hart. :)

Ik ga wellicht nog meer blogs doornemen maar je kan maar zoveel lezen elke dag. :) Ik ga kijken of ik die five rules volgende keer in de bib kan meenemen. :) Zijn er enkele skills die ik onder de knie zou moeten krijgen en kan krijgen via het lezen van enkele financiële boeken? Ik dacht er bv. aan een basis boekhouden op te doen om het jaarverslag beter te kunnen begrijpen?

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Inversor » 20 september 2017, 13:47

FROSSI van Pat Dorsey doet dat :-)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

47 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy