Newbies draadje.
TIP
Re: Newbies draadje.
Ik heb een heuse 0,5% winst (incl. kosten en dividenden) sinds ik begonnen ben midden-mei !
Positieve uitschieters: Gilead(+24%), Galapagos (+22%), Aegon (+16%)
Negatieve uitschieters: Ahold Delhaize (-14%), GlaxoSmithKline (-14,5%)
De rest schommelt zowat tussen -3% en +3%.
M'n eerste post op dit forum, dus deze past wel binnen dit topic. Ik beschouw mezelf nog als newbie in het beleggen, daar ik pas ben begonnen met beleggen eind 2013 en ik me hier nu dus reeds een viertal jaar in probeer te verdiepen.
Intussen ben ik 27 en voorlopig ben ik in het bezit van een kleine selectie aandelen, maar daarnaast ook obligaties (in veel mindere mate) en zo nu en dan handel ik in turbo's (ook voor beperktere bedragen, want toch stuk risicovoller m.i.).
Aandelen op vandaag in portefeuille:
Vastned Retail Belgium, Luxempart, Boskalis, Qrf, Immo Moury, First Pacific
YTD: 4,36%
Benieuwd naar jullie resultaten als 'beginner'!
Intussen ben ik 27 en voorlopig ben ik in het bezit van een kleine selectie aandelen, maar daarnaast ook obligaties (in veel mindere mate) en zo nu en dan handel ik in turbo's (ook voor beperktere bedragen, want toch stuk risicovoller m.i.).
Welkom alvast! Inderdaad goede plaats voor je eerste post.Icarus schreef: ↑27 september 2017, 19:43 M'n eerste post op dit forum, dus deze past wel binnen dit topic. Ik beschouw mezelf nog als newbie in het beleggen, daar ik pas ben begonnen met beleggen eind 2013 en ik me hier nu dus reeds een viertal jaar in probeer te verdiepen.
Ook fijn om nog een jonge belegger tegen te komen, zitten er hier nog een aantal in dit draadje.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Nu het einde van het jaar er bijna aankomt dacht ik aan deze draad...
Al even stil geweest, hoe gaat het ondertussen met alle nieuwkomers?
Allen alvasr een voorspoedig beursjaar 2018!
Al even stil geweest, hoe gaat het ondertussen met alle nieuwkomers?
Allen alvasr een voorspoedig beursjaar 2018!
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Zal eens eentje posten... vandaag order geplaatst IWDA - 55 stuks voor 44.75 als het daarnaartoe gaat staat nu 45.035.
ISHARES MSCI EMU UCITS ETF doet het niet zo goed.
.
SSGA SPDR ETF EU.II-M.WO.SM.C. heeft hoger gestaan en is deze week een stukje gezakt.
ISHARES CORE MSCI EMERGING MARKETS IMI UCITS ETF doet het voorlopig weer erg goed stond weekje of 2-3 erg belabberd.
Zit vanaf half nov 2017 op beurs voor +/- 4.2 K en er is op de moment een 37 euries return vandaar dat ik het nu een mooie moment vind om wat IWDA bij te gaan kopen en ook van de andere om balans te houden.
ISHARES MSCI EMU UCITS ETF doet het niet zo goed.
SSGA SPDR ETF EU.II-M.WO.SM.C. heeft hoger gestaan en is deze week een stukje gezakt.
ISHARES CORE MSCI EMERGING MARKETS IMI UCITS ETF doet het voorlopig weer erg goed stond weekje of 2-3 erg belabberd.
Zit vanaf half nov 2017 op beurs voor +/- 4.2 K en er is op de moment een 37 euries return vandaar dat ik het nu een mooie moment vind om wat IWDA bij te gaan kopen en ook van de andere om balans te houden.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik heb een 6,5% rendement in 2017, trouwens ook het eerste jaar waar ik met een plan beleg ipv wat rond te klooien. Ik heb halverwege 2017 mijn strategie volledig naar een Buy&Hold aanpak aangepast en ik kan me er helemaal in vinden. Momenteel is de verdeling:
Obligaties: 11%
ETF's: 37% (1 dividend gericht, 1 die de S&P 500 volgt)
Aandelen: 31% (KBC, NN en BP)
Cash: 21%
Mijn 2 voornaamste doelen dit jaar:
- Pakket aandelen van Belfius inslaan bij de IPO. Daar de meerderheid van de aandelen bij de staat zal blijven zal dit wel een interessant dividendaandeel worden vermoed ik.
- Cashpositie uitbreiden (Tenzij we dit jaar een serieuze correctie of crash krijgen, dan ga ik shoppen
En hoe was het bij jou, want jij doet ook Buy&Hold dacht ik?
Bij mij is de return sinds juli maar magertjes een kleine 2%, mijn crypto portefeuille dat is wat anders natuurlijk
Achja deze week maar eens herbalanceren en dan zijn we weer klaar voor 2018, ik hoop stiekem op een crash zodat ik goedkoop kan bijkopen..
Achja deze week maar eens herbalanceren en dan zijn we weer klaar voor 2018, ik hoop stiekem op een crash zodat ik goedkoop kan bijkopen..
-
anonymous9
Akkoord met Belfius. Er wordt gewag gemaakt van een beursgang aan 0.75-0.9X de boekwaarde.
Portefeuille is sinds toen ongewijzigd gebleven, maar sommige treintjes zijn blijkbaar vertrokken.staessenssibrand schreef: ↑27 september 2017, 17:17 Ik heb een heuse 0,5% winst (incl. kosten en dividenden) sinds ik begonnen ben midden-mei !
De lijst van winst sinds aankoop (div. in rekening gebracht uiteraard):
- Aegon +33%
- Galapagos +30%
- RealDolmen +29%
- Recticel +27.5%
- Gilead +16%
- Euronav +8.5%
- Boskalis +8%
- Ahold Delhaize +3%
- TomTom -5%
- GlaxoSmithKline -20%
- MDxHealth -22%