Dillard's: grootwarenhuisketen
TIP
Re: Dillard's: grootwarenhuisketen
Ah, ge telt uw spaargeld erbij op.reteiP schreef: ↑28 februari 2018, 10:13Ik spaar gewoon zo snel
(en ik verwacht binnen nu en 2 jaar toch een heel deel aan te wenden voor een vastgoed te kopen, waarna ik de balans anders zal leggen en niet meer op 50% cash zal zitten. Maar dus wel vermijd dat ik aandelen moet verkopen op een bepaald punt)
Ik heb 2 aparte 'potten'. De bedoeling is dat ik niet aan mn beleggersrekening kom. Op een bepaalde leeftijd is het de bedoeling om de dividenden niet meer op te potten, maar om die op te maken
Als ik enkel cash op de brokeraccount tel dan zit ik op 7,5% cash (of 11,5% als je Ablynx als verkocht beschouwt)
Maar qua totaal te beleggen kapitaal (en de assetverdeling) tel ik spaargeld wel mee. Klopt toch ook?
Ook fysiek goud en crypto (relatief klein) tel ik bij cash. En pensioensparen bij 70/30 aandelen/obli
Maar qua totaal te beleggen kapitaal (en de assetverdeling) tel ik spaargeld wel mee. Klopt toch ook?
Ook fysiek goud en crypto (relatief klein) tel ik bij cash. En pensioensparen bij 70/30 aandelen/obli
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Dillard's doet wat het moet doen. Agressief eigen aandelen blijven inkopen. Shorts lijken in paniek
Dillard’s, Inc. Announces New $500 Million Share Repurchase Program and $0.10 Cash Dividend
http://d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/CI ... a770c9.pdf
Dillard’s, Inc. Announces New $500 Million Share Repurchase Program and $0.10 Cash Dividend
http://d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/CI ... a770c9.pdf
-
Incremental
- Full Member

Er staat nergens bij binnen welke timeframe of kijk ik er naast?
"The new open-ended authorization ... "
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Degelijk Q1 met 2% Comparable Store Sales growth.
"Our positive sales momentum continued into the first quarter"
Winst stijgt naar $80.5m of $2,89 per aandeel, vooral door lagere belastingen.
Cijfers zijn beter dan verwacht, maar wie weet eindigen we toch 10% lager. Ik verschiet van niets meer.
Resterende $35m onder het vorige inkoopprogramma werd ingekocht. Het nieuwe inkoopprogramma van $500m was begin mei nog niet van start gegaan.
https://investor.dillards.com/press-rel ... fault.aspx
"Our positive sales momentum continued into the first quarter"
Winst stijgt naar $80.5m of $2,89 per aandeel, vooral door lagere belastingen.
Cijfers zijn beter dan verwacht, maar wie weet eindigen we toch 10% lager. Ik verschiet van niets meer.
Resterende $35m onder het vorige inkoopprogramma werd ingekocht. Het nieuwe inkoopprogramma van $500m was begin mei nog niet van start gegaan.
https://investor.dillards.com/press-rel ... fault.aspx
koers zal wel omhoog knallen, gezien de shorters weer gaan coveren..
Als ze lager gaan weet ik wat doen
Als ze lager gaan weet ik wat doen
Noteert rond hoogste koers in een jaar. Denk stilaan aan verkopen. FCF wordt goed aangewend, maar daalt wel snel. 60% van float zit short. Squeeze blijft mogelijk als Dillard's agressief eigen aandelen blijft inkopen.
Vandaag 2/3de van mijn positie verkocht in Dillards aan 92.90. Ik denk dat er nog wat rek op de koers zit, maar wou toch al een stukje van de winst verzilveren.
Was een "goeie" zet om deze retailer te verkopen aan 60. En vervolgens Gamestop te kopen tegen gemiddeld 17 omdat deze meer potentieel had, volgens mij.
Ach ja, af en toe een misser kan geen kwaad.
Ach ja, af en toe een misser kan geen kwaad.
Ik wed op twee paarden
Heb een trailing stop onder DDS gegooid. We zien wel. Nerveuze handel de afgelopen dagen.
Heb een trailing stop onder DDS gegooid. We zien wel. Nerveuze handel de afgelopen dagen.
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Cruciaal verschil tussen DDS en GME is volgens mij het feit dat Dillards fysieke producten verkoopt. Elk lijf is anders en veel mensen zullen altijd liever iets passen i.p.v. de rompslomp van iets online te bestellen en dan de helft te moeten terugsturen. De corebusiness van Gamestop, de verkoop van games, heeft dit voordeel niet. Een game is voor iedere klant hetzelfde en bestaat in feite uit niets meer dan een reeks nullen en enen, uitermate geschikt om via internet te verkopen i.p.v. via een fysieke winkel. Hoeveel nieuwe computers hebben trouwens nog een CD-romdrive als standaarduitrusting?
Als ik moest gokken welk van beide bedrijven over 10 jaar nog bestaat, gok ik toch op Dillards.
Als ik moest gokken welk van beide bedrijven over 10 jaar nog bestaat, gok ik toch op Dillards.
Maar Gamestop heeft bijlange geen 10 jaar nodig om zichzelf op te kopen op de beurs met de cash die nog binnenkomt.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Natuurlijk heeft Gamestop een zwak businessmodel en gaan de resultaten achteruit. Alleen komt er een moment waarop de koers uitgaat van een zodanig negatief scenario dat zelfs een 'slechts' gestage achteruitgang van de cijfers de koers kan doen verdubbelen. Ik denk dat we daar bij Gamestop zitten. Er zijn zeker kansen. Er moet een nieuwe topman worden aangesteld, hopelijk voor een keer iemand met visie en degelijke capital allocation skills. Ze genereren nog altijd > $300m FCF per jaar. Daarmee kan je toch aan je businessmodel sleutelen, me dunkt, en een aanzienlijk deel van de float opkopen.
Idd. Gamestop kan iets worden zodra ze die enorme cashflow nuttig aan het werk zetten (buyback's) of andere opportuniteiten. Als ze op dezelfde nagel blijven kloppen, komt het niet goed.
Alles valt of staat met de volgende CEO. Maar goeie CEO's zijn blijkbaar moeilijk te vinden.
Zouden we Luc Tack niet kunnen sturen om het daar op te lossen?
Iemand die de man beter kent om hem een hint te sturen van deze opportunitiet?
Alles valt of staat met de volgende CEO. Maar goeie CEO's zijn blijkbaar moeilijk te vinden.
Zouden we Luc Tack niet kunnen sturen om het daar op te lossen?
Iemand die de man beter kent om hem een hint te sturen van deze opportunitiet?