ETF - Trackers
TIP
Re: ETF - Trackers
gebruik dan geen US based broker, eh.B7H4long schreef: ↑6 november 2017, 09:11De Us zal in geval van erfenis een belasting heffen op de effecten die in de US gedomicileerd zijn: zie bvb:
bogleheads:Nonresident_alien_taxation#US_estate_taxes ( Non-Resident-Alien = personen die voor de US wetgeving als buitenlander worden beschouwt en die niet in de US gedomicileerd zijn. )
In absence of a suitable estate tax treaty, US estate tax would be due.
In case the account holder (US non-resident alien) passes away, the US will levy up to 40% estate tax [7] on US assets over the value of $60,000 USD [8]. This includes US-domiciled holdings such as ETFs, as well as cash sums in a US-based brokerage account. [9]
"Upon the death of the beneficial owner, the U.S. brokerage firm is forbidden under U.S. tax law from transferring the assets from the decedent’s account until the IRS has concluded its estate tax audit." [10]
Worth mentioning that local estate taxes may apply as well in absence of an estate tax treaty, causing double taxation.
en Belgie heeft geen estate tax treaty met de US.
>:D
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik merkte dat ik bij aankoop van IWDA via Bolero ineens meer beurstaks verschuldigd was ten opzichte van vorige aankopen.
Nog iemand dat probleem?
Wat is hiervan de oorzaak?
Nog iemand dat probleem?
Eén van de maatregelen in het zomerakkoord is de verhoging van de beurstaks. Voor aandelen gaat die van 0.27% naar 0.35%.
De beurstaks wordt verhoogd dit jaar. Dat staat echter nog niet in het staatsblad dus ze moeten de tarieven van 2017 eigelijk nog gebruiken. Best Bolero eens voor mailen.superbosko schreef: ↑6 januari 2018, 00:21 Ik merkte dat ik bij aankoop van IWDA via Bolero ineens meer beurstaks verschuldigd was ten opzichte van vorige aankopen.
Nog iemand dat probleem?
Bij Keytrade is het ook al 0,35%. Denk dat dit inging vanaf nieuwjaar.
Het zit blijkbaar anders. Wettekst is al gepubliceerd (29/12). Maar er staat geen specifieke datum in. En dan geldt onderstaande.
Binck schreef:We lieten u eerder al weten dat de tarieven voor de beurstaks opnieuw zouden wijzigen als gevolg van het Zomerakkoord .
De wijzigingen werden opgenomen in de programmawet die onlangs is goedgekeurd door het parlement. Die wet bevat echter geen specifieke bepaling die zegt dat het tarief wijzigt vanaf 1 januari 2018.
Aangezien een specifieke datum voor de inwerkingtreding ontbreekt geldt de regel dat 10 dagen na publicatie in het Belgisch Staatsblad de wijziging in voege zal treden. De wettekst is gepubliceerd op 29 december 2017.
Bijgevolg gelden vanaf 8 januari 2018 de volgende wijzigingen voor de tarieven van de beurstaks:
- het tarief van 0,09 % wordt 0,12 %;
- het tarief van 0,27 % wordt 0,35 %; en
- het tarief van 1,32 % blijft ongewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ter info: ik heb Bolero gecontacteerd, en er was een fout gebeurd.rre schreef: ↑6 januari 2018, 06:43De beurstaks wordt verhoogd dit jaar. Dat staat echter nog niet in het staatsblad dus ze moeten de tarieven van 2017 eigelijk nog gebruiken. Best Bolero eens voor mailen.superbosko schreef: ↑6 januari 2018, 00:21 Ik merkte dat ik bij aankoop van IWDA via Bolero ineens meer beurstaks verschuldigd was ten opzichte van vorige aankopen.
Nog iemand dat probleem?
Ze hebben dit rechtgezet.
Goed opletten dus.
Hoeveel bedraagt het tarief nu eigenlijk? Want in de tijd stond dat het voor dat soort trackers 0.12% ipv 0.35% wordtsuperbosko schreef: ↑14 januari 2018, 14:31Ter info: ik heb Bolero gecontacteerd, en er was een fout gebeurd.
Ze hebben dit rechtgezet.
Goed opletten dus.

Bij de aankoop en verkoop van beursgenoteerde fondsen (zoals trackers) die geregistreerd zijn in België en die dividenden uitkeren, stijgt de beurstaks volgend jaar van 0,09 naar 0,12 procent. Bij de aan- en verkoop van trackers zonder registratie, stijgt de beurstaks van 0,27 procent naar 0,35 procent.
https://www.tijd.be/markten-live/homepa ... rs/9939615
https://www.tijd.be/markten-live/homepa ... rs/9939615
-
- Newbie
- Contacteer:
Voor de mensen die maandelijks instappen in ETFs: hoe bepalen jullie jullie aankoopprijs?
Kopen jullie steeds op dag X aan de dan geldende marktprijs? Of proberen jullie toch wat in te schatten wat de markt gaat doen de komende dagen?
Kopen jullie steeds op dag X aan de dan geldende marktprijs? Of proberen jullie toch wat in te schatten wat de markt gaat doen de komende dagen?
Ik wil zeker zijn dat ik aankoop op de dag zelf. Ik zet een limietprijs. Meestal 1 cent onder de hoogste biedprijs van het moment en vergelijk ook met de INAV-koers van de index.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bericht gekregen van binck, binnenkort kunnen bepaalde trackers niet meer aangekocht worden.
Vanwege het meest zinloze document dan nog...
Wat staat er op zo'n KIID, of EBI eigenlijk
De naam, ISIN, een vage verkoopsdoelstelling, een risicometer waar je toch serieus bij moet frozen, en een zeer schaamtelijk overzicht van kosten
Dus zegt europa, om de mensen te beschermen, mag je geen producten aanbieden die dit zeverdocumentje niet aanbieden...
Wat een onzin.
Vanwege het meest zinloze document dan nog...
Wat staat er op zo'n KIID, of EBI eigenlijk
De naam, ISIN, een vage verkoopsdoelstelling, een risicometer waar je toch serieus bij moet frozen, en een zeer schaamtelijk overzicht van kosten
Dus zegt europa, om de mensen te beschermen, mag je geen producten aanbieden die dit zeverdocumentje niet aanbieden...
Wat een onzin.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn er kapitalisatietrackers van Europese en Amerikaanse dividend Kings/Aristocrats?
Bedankt!
Bedankt!
Je kan zoeken op de sites van Morningstar en etfinfo; beperk je niet enkel to de paginas voor Belgie maar ook de UK, D, NL.
Ik denk dat je weinig geluk zult hebben: Dividends Kings en Aristocrats zijn een echte niche en de kopers zijn meestal geintresseerd in de dividenden; wat in Belgie nefast is.
Ook sinds het begin van het jaar kan je de US gedomicieerlde fondsen niet meer kopen.
Ik denk dat je weinig geluk zult hebben: Dividends Kings en Aristocrats zijn een echte niche en de kopers zijn meestal geintresseerd in de dividenden; wat in Belgie nefast is.
Ook sinds het begin van het jaar kan je de US gedomicieerlde fondsen niet meer kopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je bedoelt dus dat ik enkel trackers zal vinden die distribuerend zijn?
Zijn er dan (buiten IWDA) kapitaliserende ETF's die toch veel van deze bedrijven volgen?
Zijn er dan (buiten IWDA) kapitaliserende ETF's die toch veel van deze bedrijven volgen?