Het migratieakkoord van Marrakech
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Re: Het migratieakkoord van Marrakech
Euh, het staat er letterlijk, ik heb doelbewust zijn tweet vereeuwigd, maar momenteel heeft hij deze nog steeds niet verwijderd.
Letterlijk: "How with Russian assistance, Trump, Orban and Austrian Chancellor Kurz helped to smoke the Flemish nationalists out of the Belgian government"
Dat hij op Faecesbook iets anders uitkraamt verandert niets aan de zaak.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 10 december 2018, 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat kunnen mensen toch naïef, dom, hypocriet zijn.
Syrië platbombarderen, Libië plat bombarderen. En dan zijn ze verwonderd dat die mensen een beter leven zoeken en naar Europa trekken.
Wil je de vluchtelingenstroom stoppen, stop dan met daar de wet te dicteren, drijf eerlijke handel, ... aja, dat gaat niet. Eerst nog wat wapen verkopen aan Saoedi Arabië om Jemen verder om zeep te helpen.
Maar hoho, al die vluchtelingen, die moeten in eigen land blijven hoor. We moeten ze kunnen bombarderen,beschieten, ...
Hieronder vb van NVa, maar louter vb. Denk dat de meeste partijen zich er wel schuldig aan maken.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/n- ... ~a8a4c97e/
Als je landen bombardeerd, is het logisch dat mensen op de vlucht slaan. Dat is nu eenmaal altijd al zo geweest dat mensen oorlog ontvluchten.
Syrië platbombarderen, Libië plat bombarderen. En dan zijn ze verwonderd dat die mensen een beter leven zoeken en naar Europa trekken.
Wil je de vluchtelingenstroom stoppen, stop dan met daar de wet te dicteren, drijf eerlijke handel, ... aja, dat gaat niet. Eerst nog wat wapen verkopen aan Saoedi Arabië om Jemen verder om zeep te helpen.
Maar hoho, al die vluchtelingen, die moeten in eigen land blijven hoor. We moeten ze kunnen bombarderen,beschieten, ...
Hieronder vb van NVa, maar louter vb. Denk dat de meeste partijen zich er wel schuldig aan maken.
Als je landen bombardeerd, is het logisch dat mensen op de vlucht slaan. Dat is nu eenmaal altijd al zo geweest dat mensen oorlog ontvluchten.
Waarom lees ik nog een krant of kijk ik soms nog naar het nieuws? Ik weet al decennia dat het nieuws over wetenschap, gezondheid, energie, milieu, ... beneden alle peil is. Na het lezen van "Roekeloos" door Ivan Van De Cloot blijkt dat hij eenzelfde mening heeft over de economische berichtgeving. Na het ontdekken van RT, CCTV en Al Jazeera ben ik to de conclusie gekomen dat onze buitenland berichtgeving evenzeer gestuurd/gekopieerd/gekleurd wordt. En nu blijkt dat je simpele binnenlandse berichtgeving al evenmin kunt vertrouwen.
Waarom hebben wij als maatschappij een doodswens?
PS: over de sportberichtgeving kan ik geen commentaar geven, want dat lees of bekijk ik niet.
Waarom hebben wij als maatschappij een doodswens?
PS: over de sportberichtgeving kan ik geen commentaar geven, want dat lees of bekijk ik niet.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Vanwaar de link tussen migratie en oorlog? Die is er toch niet (echt)?Lanius schreef: ↑10 december 2018, 11:03 Syrië platbombarderen, Libië plat bombarderen. En dan zijn ze verwonderd dat die mensen een beter leven zoeken en naar Europa trekken.
(...)
Als je landen bombardeerd (sic), is het logisch dat mensen op de vlucht slaan. Dat is nu eenmaal altijd al zo geweest dat mensen oorlog ontvluchten.
We hebben hier nauwelijks vluchtelingen uit Jemen, bijv. En 2/3 vd asielzoekers zijn mannen.
Gezinshereniging uit Marokko gaat om meer mensen dan Syriërs die op de vlucht zijn:
Hier de echte cijfers: https://www.myria.be/files/Myriatics_NL_v4.pdf
Het is net de stijgende welvaart die tot meer migratie leidt: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b53af577/
Doen alsof migranten naar België voor oorlogen op de vlucht zijn, is verkeerd. Voor sommigen geldt dit misschien, maar dan nog is het een minderheid en dan nog is het maar één van de motieven.
-
anonymous9433
Als er ergens een conflict in de wereld is, dan roept men de Westerse landen op om het te komen oplossen (toen voor Syrië waar Assad zijn bevolking uitmoordde, nu ook voor Jemen). Eenmaal ter plaatse blijkt het conflict niet 1-2-3 oplosbaar te zijn (verschillende kampen, onderlinge disputen ...) en wordt het Westen verweten inmenging te doen in lokale aangelegenheden.Lanius schreef: ↑10 december 2018, 11:03 Wat kunnen mensen toch naïef, dom, hypocriet zijn.
Make up your mind: wil je het Westen wél of niet conflicten laten oplossen in de wereld (indien niet, ok maar dan zullen de opstandelingen/bevrijders in Syrië of Jemen ook geen kans maken tegen hun dicatator en genadeloos afgeslacht worden terwijl de wereld toekijkt)
Trouwens, de meeste vluchtelingen zijn ECONOMISCHE vluchtelingen en geen POLITIEKE vluchtelingen.
En voor beide soorten van vluchtelingen geldt dat er oplossingen zijn dichter bij huis: de rijke olielanden (Koeweit, Arabië ...) zijn vlakbij en stinkrijk, maar toch wordt enkel naar Europa gekeken als toevluchtsoord.
-
anonymous9433
Onzin, iedereen bepaalt uiteraard zelf met wie hij praat maar door het cordon sanitaire ga je niet alleen zelf niet met het VB praten maar verbied je ook alle andere partijen om met het VB te praten.Lanius schreef: ↑10 december 2018, 09:27Och, dat Cordon sanitair, das gewoon een woordje, meer niet.
In werkelijkheid wordt VB niet om ondemocratische wijze uitgesloten, maar gewoon omdat er geen enkele partij mee hun standpunten wil verdedigen. En dat is democratisch. Je kan geen 1 partij verplichten samen te werken met een andere partij.
Wees er maar zeker van dat als er een partij te vinden is die voordeel zou kunnen halen uit samenwerking met die zwarten, ze dat al lang gedaan zou hebben. In werkelijkheid valt er gewoon niet mee samen te werken.
Maarja, mensen met oogkleppen kunnen en willen dat niet inzien. Liever de Calimero uithangen :-)
Wat mij betreft mag NVA, VLD of CD&V gerust met VB een coalitie proberen te vormen maar door het cordon gebeurt dit niet omdat anders deze partijen zélf met de vinger worden gewezen.
Een aanzienlijk deel van de bevolking (nu nog 10 à 15%) uitsluiten is NIET democratisch. Sommigen willen ook een cordon rond de NVA, dat zou dan betekenen dat zo'n 35 tot 40% van de Vlaamse kiezers uitgesloten wordt. Lijkt me niet echt democratisch.
Mijn nonkel is tandarts, mensen die aan het OCMW staan zijn gratis en maar goed ook of ze kwamen niet.
De moment dat ze moeten betalen is het direct protest!
(Zijn niet mijn woorden, maar die van mijn nonkel, de tandarts)
De moment dat ze moeten betalen is het direct protest!
(Zijn niet mijn woorden, maar die van mijn nonkel, de tandarts)
-
anonymous
In elke school zijn er tegenwoordig okan klassen. Diegene die daar inzitten krijgen alles gratis. Eten, sportkledij, boeken, schoolvervoer, enz, enz. Terwijl kinderen van de belastingbetalers voor alles moeten betalen.
En moesten ze dan nog dankbaar zijn voor hetgeen ze krijgen zou je er nog mee kunnen leven maar neen hoor. Vechtpartijen, spijbelen, meisjes lastigvallen en uitschelden voor hoer, enz, daarin zijn ze goed. Studeren is al iets minder.
En moesten ze dan nog dankbaar zijn voor hetgeen ze krijgen zou je er nog mee kunnen leven maar neen hoor. Vechtpartijen, spijbelen, meisjes lastigvallen en uitschelden voor hoer, enz, daarin zijn ze goed. Studeren is al iets minder.
Nee hoor, het Westen creëert conflicten. Syrië en Libië waren welvarende en gematigde landen. Hun leiders waren misschien niet aardig, maar het conflict werd veroorzaakt door ons. Jemen: USA, UK en verschillende westerse landen verdienen er flink aan en voordien was de kroonprins wat geld komen uitdelen in Europa kwestie van onze leiders gunstig te stemmen.m-peeters schreef: ↑10 december 2018, 17:11 Als er ergens een conflict in de wereld is, dan roept men de Westerse landen op om het te komen oplossen (toen voor Syrië waar Assad zijn bevolking uitmoordde, nu ook voor Jemen). Eenmaal ter plaatse blijkt het conflict niet 1-2-3 oplosbaar te zijn (verschillende kampen, onderlinge disputen ...) en wordt het Westen verweten inmenging te doen in lokale aangelegenheden.
Make up your mind: wil je het Westen wél of niet conflicten laten oplossen in de wereld (indien niet, ok maar dan zullen de opstandelingen/bevrijders in Syrië of Jemen ook geen kans maken tegen hun dicatator en genadeloos afgeslacht worden terwijl de wereld toekijkt)
Trouwens, de meeste vluchtelingen zijn ECONOMISCHE vluchtelingen en geen POLITIEKE vluchtelingen.
En voor beide soorten van vluchtelingen geldt dat er oplossingen zijn dichter bij huis: de rijke olielanden (Koeweit, Arabië ...) zijn vlakbij en stinkrijk, maar toch wordt enkel naar Europa gekeken als toevluchtsoord.
Syrië: klimaatopwarming, droogte, watergebrek door stuwdammen in Turkije en een land dat de Russen een vlootbasis bood. Dat moest kapot volgens het Westen dat de rebellen bewapende.
Libië: Khadaffi, goeie vriend van het Westen, hield tegen betaling van EU en Italië Afrikaanse vluchtelingen tegen zodat ze niet op onze stranden aanspoelden (slecht voor toerisme), gaf zijn goeie vriend Sarkozy miljoenen om zijn presidentsverkiezing te financieren, hij kreeg het nogal hoog in zijn bol, hij wou meer Afrikaans samenwerking, zodat ze hogere prijzen konden vragen voor grondstoffen, hij vond waarschijnlijk dat Sarkozy wel eens iets mocht terugdoen voor al dat geld en hij was vriendelijk t.o.v. de Russen. Het Westen vond dat Libië kapot moest.
Direct kom je nog af dat Rusland de Krim, Donbass en Loegansk heeft geannexeerd. Alsjeblieft zeg.
Dat klopt volledig wat je zegt.cpnx schreef: ↑10 december 2018, 11:12 Na het ontdekken van RT, CCTV en Al Jazeera ben ik to de conclusie gekomen dat onze buitenland berichtgeving evenzeer gestuurd/gekopieerd/gekleurd wordt. En nu blijkt dat je simpele binnenlandse berichtgeving al evenmin kunt vertrouwen.
Je moet maar eens verder van de deur gaan (Rusland, USA, China, etc) en onze impressie, gevormd door de media, over een land vergelijken met de werkelijkheid... Of wat men ginder denkt over 'Europa' of Belgie als ze dat kennen.
Sportverslaggeving : hetzelfde. Interesseert me geen lor.
Je hebt gelijk.. (oeps , over de titel gezien op de smartphone, gewoon doorgeklikt)
Maar het blijft een rare constructie...
Een Twitter bericht waarin een bepaalde stelling wordt opgezet. Dat op zijn beurt naar een Facebook bericht verwijst waar die stelling niet in staat ...
En dat verwijst dan weer naar een artikel van NRC van 7 december, toen de regering nog niet gevallen was.
Ik kan het niet volledig lezen maar het zou me verbazen als NRC daarin een blik in de toekomst werpt en zegt dat de Russen voor de val van de BE regering gezorgd hebben op een moment dat ze nog niet gevallen is.
Ik zie vooral veel rook.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 10 december 2018, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous8
Hehe
-
anonymous8
Wat zijn de tijden veranderd. Tegenwoordig spreekt men van een staatsgreep terwijl men zelf opstapt