Deutsche Bank DB Saving Plan
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Deutsche Bank DB Saving Plan
Ik zal wellicht niet gauw meer klant worden bij DB.
Indertijd, toen ze nog vrij hoge intresten boden, had ik een zichtrekening, enkele spaarrekening (ze veranderden ook om de haverklap van formule!) en zelfs een (gratis!) kredietkaart.
Maar einde 2015 kreeg ik het bericht dat ze al mijn rekeningen zouden afsluiten omdat ik er al een tijdje geen gebruik meer van maakte (ja, hun intresten waren toen ook niet meer competitief!).
En een maand of zo later, nadat mijn rekeningen waren afgesloten, komen ze ineens af met hun DB Savings Plan.
Het is precies alsof de verschillende afdelingen bij DB elkaar voor de voeten lopen. Als ze mijn rekeningen niet hadden afgesloten dan had ik zeker ingetekend op dit Plan.
Ik ben gewoon om van bank te veranderen maar dit administratief circus is ook voor mij wat te veel.
Indertijd, toen ze nog vrij hoge intresten boden, had ik een zichtrekening, enkele spaarrekening (ze veranderden ook om de haverklap van formule!) en zelfs een (gratis!) kredietkaart.
Maar einde 2015 kreeg ik het bericht dat ze al mijn rekeningen zouden afsluiten omdat ik er al een tijdje geen gebruik meer van maakte (ja, hun intresten waren toen ook niet meer competitief!).
En een maand of zo later, nadat mijn rekeningen waren afgesloten, komen ze ineens af met hun DB Savings Plan.
Het is precies alsof de verschillende afdelingen bij DB elkaar voor de voeten lopen. Als ze mijn rekeningen niet hadden afgesloten dan had ik zeker ingetekend op dit Plan.
Ik ben gewoon om van bank te veranderen maar dit administratief circus is ook voor mij wat te veel.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Bij mijn weten mogen slapende rekeningen niet eenzijdig worden opgezegd? Zeker al niet als je reageert?edward schreef: ↑23 november 2018, 10:08 Ik zal wellicht niet gauw meer klant worden bij DB.
De pack is verplicht.Jiraisking schreef: ↑23 november 2018, 08:49 Ik zie ook de noodzaak niet om die pack te hebben, aangezien het Saving Plan zelfs niet met doorlopende opdracht moet gebeuren ... Alleszins er zijn geen kosten aan.
Hun logica: Saving Plan is een extraatje voor klanten met zicht- en spaarrekening, omdat klassieke spaarreking niets opbrengt.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ik weet wel dat het verplicht is, maar wat ik bedoel is dat er geen enkele opbrengst is voor DB aan die pack te verplichten, dat bedoel ik "ik zie de noodzaak niet".tomd schreef: ↑23 november 2018, 17:50De pack is verplicht.Jiraisking schreef: ↑23 november 2018, 08:49 Ik zie ook de noodzaak niet om die pack te hebben, aangezien het Saving Plan zelfs niet met doorlopende opdracht moet gebeuren ... Alleszins er zijn geen kosten aan.
Hun logica: Saving Plan is een extraatje voor klanten met zicht- en spaarrekening, omdat klassieke spaarreking niets opbrengt.
Ik lees deze voormiddag dat Deutsche Bank zijn kosten gaat optrekken en dat een zichtrekening voortaan € 8 per kwartaal zal kosten, te weten € 32 per jaar. Kan ik mijn zichtrekening afsluiten het Saving Plan aanhouden? Zo niet, sluit ik alles af bij de Deutsche Bank en begin ik mondjesmaat alles naar de Step Up rekening van Beobank over te hevelen.
EDIT: Iets te snel gereageerd; als je minstens € 10.000 aanhoudt bij de bank blijft de zichtrekening gratis.
EDIT: Iets te snel gereageerd; als je minstens € 10.000 aanhoudt bij de bank blijft de zichtrekening gratis.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ik ben pas vorig jaar begonnen met het Saving Plan, dus ik zit met dezelfde vraag. Als ze mij geen duidelijk antwoord bieden, haal ik ook alles weg.VincentGT schreef: ↑11 januari 2019, 09:45 Ik lees deze voormiddag dat Deutsche Bank zijn kosten gaat optrekken en dat een zichtrekening voortaan € 8 per kwartaal zal kosten, te weten € 32 per jaar. Kan ik mijn zichtrekening afsluiten het Saving Plan aanhouden? Zo niet, sluit ik alles af bij de Deutsche Bank en begin ik mondjesmaat alles naar de Step Up rekening van Beobank over te hevelen.
Ik heb een E-account, ik meen te begrijpen dat deze gratis blijft. Er staat voorlopig ook meer dan 10 000€ op de rekening, maar anders is het toch al eens rekenen of je interest nog wel in verhouding staat tot de 32 euro die je moet betalen...
Ik heb ook een E-account, maar het is deze rekening (onderdeel van DBM@X) die net in het vizier komt.
Je hebt blijkbaar gelijk. In de documenten die ik heb wordt nergens DB M@X vermeld, en ook op de website lijkt die rekening apart te staan, maar blijkbaar valt ze er toch onder. Ik ga toch ook eens goed nadenken dan. Ik vind het niet correct om voor een rekening die lange tijd gratis was plots €32 per jaar te vragen...
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Absoluut, ik heb mijn rekening alvast laten sluitenElke76 schreef: ↑11 januari 2019, 11:09Je hebt blijkbaar gelijk. In de documenten die ik heb wordt nergens DB M@X vermeld, en ook op de website lijkt die rekening apart te staan, maar blijkbaar valt ze er toch onder. Ik ga toch ook eens goed nadenken dan. Ik vind het niet correct om voor een rekening die lange tijd gratis was plots €32 per jaar te vragen...
En Medirect? Is er een reden waarom dat geen optie voor je is?Jiraisking schreef: ↑11 januari 2019, 11:11Absoluut, ik heb mijn rekening alvast laten sluitenElke76 schreef: ↑11 januari 2019, 11:09
Je hebt blijkbaar gelijk. In de documenten die ik heb wordt nergens DB M@X vermeld, en ook op de website lijkt die rekening apart te staan, maar blijkbaar valt ze er toch onder. Ik ga toch ook eens goed nadenken dan. Ik vind het niet correct om voor een rekening die lange tijd gratis was plots €32 per jaar te vragen...Santander of Beobank heeft er een nieuwe klant bij.
Tja, ik heb er wel 10.000+ maar toch. Is het afsluiten van de rekening(en) gratis?
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb hun vandaag reeds op de hoogte gebracht en rij er maandag heen, we zullen het snel weten
Op hun website staat er geen kost vermeld. Aangezien ik nog steeds geen communicatie van hun heb ontvangen, ga ik ervan uit dat ik maandag kosteloos kan opzeggen.
Hou ons op de hoogte! 
Ewel ja afsluiten zal wel gratis zijn natuurlijk, maar je verliest wel je getrouwheid, dus ook niet gratisJiraisking schreef: ↑11 januari 2019, 14:27Ik heb hun vandaag reeds op de hoogte gebracht en rij er maandag heen, we zullen het snel weten![]()
Op hun website staat er geen kost vermeld. Aangezien ik nog steeds geen communicatie van hun heb ontvangen, ga ik ervan uit dat ik maandag kosteloos kan opzeggen.