Groot nadeel bij keytrade bankieren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Groot nadeel bij keytrade bankieren
heel juist, en wat staat er dan in die pdf? Tientallen verrichtingen waar die anderen geen zaken mee hebben.SMGGM schreef: ↑20 februari 2019, 20:28 Hmm ik snap niet vanwaar dit probleem is.
Je kan toch gericht zoeken in de rekeninginformatie (op bedrag, datum en mededeling) tot je enkel de verrichtingen ziet die je wilt zien. Nadien rechtsvanboven staat "Exporteren als..." met als optie PDF.
In de PDF staat het logo van de bank, uittrekselnummer, datum, valutadatum, tegenpartij enz. Weinig rechters zullen zo hard muggenziften dat dit geen "template" is van een afschrift hoor.
Tegenpartij zal op dat moment dan maar jouw gegevens moeten weerleggen.
En die kun je er niét uitfilteren.
Ik zie het probleem nog altijd niet...
- Open de details van de rekening waarop de betaling is binnen gekomen
- In het grijze kadertje (waarop je kan filteren op rekening en datum staat onderaan rechts in dat grijze kadertje ook "Meer", druk hierop
- Op meer drukken geeft de optie om ook Bedrag en Omschrijving in te voeren
- Nu kan je dus zoeken op "datum", "bedrag" en "omschrijving". Zoek nu je verrichting die je wilt afdrukken
- Eens je maar 1 resultaat hebt met je zoekcriteria, kies rechtsbovenaan voor "Exporteren als..." -> PDF
- Geniet van je PDF met 1 verrichting erop (tenzij je 10 verrichtingen hebt met identiek hetzelfde bedrag en datum en omschrijving zal je hiermee wel uit de voeten komen denk ik)

Resultaat in PDF

Dat is dus géén afschrift he. Iedereen die een beetje Acrobat kent (en heeft) maakt zo'n filetje direct na.
Een afschrift krijg je in het overzicht, door links op dat blauwe getal te klikken en dan beneden op downloaden.
Dàt is een wettelijk afschrift. (maar staat vol met andere verrichtingen)
Een afschrift krijg je in het overzicht, door links op dat blauwe getal te klikken en dan beneden op downloaden.
In tegenstelling tot wat velen denken is een wettelijk afschrift enkel geldig als het " origineel " toonbaar is. Dus verstuurd door de bank.klimato schreef: ↑20 februari 2019, 20:54 Dat is dus géén afschrift he. Iedereen die een beetje Acrobat kent (en heeft) maakt zo'n filetje direct na.
Dus een zelf geprint exemplaar is niet rechtsgeldig.
De afschriften die je online afprint van gelijk welke bank zijn origineel en rechtsgeldig. Maar je moet wel het afschrift afprinten en niet een gefilterde listing.
Al bij al, Keytrade erkent het probleem, en bezorgt het juiste afschrift op aanvraag. Zélf kan je het niet maken!
Raar dat bijna niemand dit weet hier...
Al bij al, Keytrade erkent het probleem, en bezorgt het juiste afschrift op aanvraag. Zélf kan je het niet maken!
Raar dat bijna niemand dit weet hier...
En zo'n afschrift kan je onmogelijk namaken?klimato schreef: ↑20 februari 2019, 20:54 Dat is dus géén afschrift he. Iedereen die een beetje Acrobat kent (en heeft) maakt zo'n filetje direct na.
Daarom dat ik ook zeg...
We leven immers in 2019 hé, waar we tegenwoordig niet meer naar een automaat gaan en papiertjes afdrukken. Rechters houden misschien wat vast aan oude gewoontes, maar onze klanten hebben er alvast geen probleem mee.
Ter info: ik werk voor een bedrijf dat webbanking software maakt voor B2B, geen kat maakt daar een probleem van.
Maar zover komt het praktisch nooit. Opnieuw: tegenpartij moet maar weerleggen wat jij voordraagt.
Ik maak er ook geen probleem van dat je voor B2B werkt.
Maar dat je het verschil niet kent tussen een bankafschrift en een pdf-filetje is dus wel raar.
Misschien ook een waarschuwing aan degenen die het in hun hoofd zouden halen om een afschrift creatief aan te passen, en te gebruiken als bewijsstuk, dit juridisch gelijk staat aan schriftvervalsing en gebruik van vervalste stukken. Ook zo voor een kopietje of eender wat. Op een rechtbank lachen ze daar niet mee.
Dit is hier al meerdere keren weerlegd geweest, als zijnde achterhaalde info.
De zelf afgeprinte uittreksels van online bankieren zijn even rechtsgeldig als deze die van een bank komen.
Als ik de automaat sta om mijn afschriften af te drukken zijn er altijd een rij wachtenden na mij.We leven immers in 2019 hé, waar we tegenwoordig niet meer naar een automaat gaan en papiertjes afdrukken
Blijkbaar nog niet zo voorbijgestreefd als hier geschreven.
Ik merk dat laatste ook op in banken waar ik kom.
Hopelijk ben je geen klant bij BNP want daar zijn ze aan het proberen om dat systeem af te bouwen.
Hopelijk ben je geen klant bij BNP want daar zijn ze aan het proberen om dat systeem af te bouwen.
Het staat U vrij te geloven dat thuis zelf geprinte uittreksels rechtsgeldig zijn,en banken zijn wel heel blij dit zo te verkondigen.
Alleen als pdf file zou het aanvaard worden door de belastingen en het gerecht, nadat ze door een beéédigde afgedrukt worden en voor echt en waar verklaard zijn.
Zelf thuis geprinte uittreksels kan men eenvoudig aanpassen,daarmee worden ze als niet rechtsgeldig aanzien. Als de bank met andere cijfers komt opdagen, kan je( of je erfgenamen ) inpakken met je zelf thuis uitgeprinte uittreksels
Op de overheidswebsite kan je vele dokumenten (geboorteattest, woonattest enz) van jezelf downloaden en zelf afprinten. Die zijn allemaal rechtsgeldig en worden ook officieel overal aanvaard. Ook bankafschriften.
Geboorte of woon attesten kan je moeilijk iets mee misdoen.
Rekeninguittreksels zijn enkel tegenstelbaar als het " originelen " zijn of voor echt en waar verklaarde kopyen.
Wanneer je ( of je erfgenamen) in een dispuut terecht komt met je bank over de juistheid van het saldo van je rekening, zul je voor de rechtbank met " originele bankafschriften " voor de pinnen moeten komen om het tegendeel te bewijzen. Wees daar maar zeker van.Als je niet over de " originele " beschikt zal het saldo dat de bank zegt voor waar genomen worden.
Maar je gelooft wat je zelf wil geloven.
Bnp beweert op zijn website het volgende :
"""U hebt alleen de gratis software Acrobat Reader nodig om de online afschriften in pdf te bekijken.
De online rekeninguittreksels onder de vorm van een PDF-document hebben dezelfde juridische waarde als een papieren document. Ze kunnen niet veranderd worden en de controle-autoriteiten beschouwen ze als wettelijk in orde. """
"""U hebt alleen de gratis software Acrobat Reader nodig om de online afschriften in pdf te bekijken.
De online rekeninguittreksels onder de vorm van een PDF-document hebben dezelfde juridische waarde als een papieren document. Ze kunnen niet veranderd worden en de controle-autoriteiten beschouwen ze als wettelijk in orde. """