Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
TIP
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
Wat de brand vzk betreft heb ik geen weet van de details maar lijkt op eerste zicht niet zo duur te zijn met dan wss ook minder marge. Wij kregen ook 450 euro per jaar voor een vrijstande woninng met 4 kamers. Dekking was best ok t.o.v ing (nn). Met andere heb ik niet vergeleken. Wss nog vooral marge op je ssv lijkt me maar opnieuw zijn details belangrijk (leedtijd, roker, dekking...). Succes
-
webmaster
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
1,5% op 25 jaar -> zou het scherpste tarief zijn op dit moment op onze site
vergeet niet je lening te delen, dan bezorgen wij jou nog 2 gratis filmtickets
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ven8.html
ivm schuldsaldo's vergelijk zeker ook eens via onze site, meestal scherpere tarieven dan keytrade
https://www.spaargids.be/sparen/schulds ... kenen.html
vergeet niet je lening te delen, dan bezorgen wij jou nog 2 gratis filmtickets
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ven8.html
ivm schuldsaldo's vergelijk zeker ook eens via onze site, meestal scherpere tarieven dan keytrade
https://www.spaargids.be/sparen/schulds ... kenen.html
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
Idd fantastische tool van spaargids
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
1,5% op 25 jaar is toch wel heel mooi. Zou je niet lager zitten op 20 jaar? Moet je eens voor informeren. Soms scheelt het echt heel weinig en haal je er meer voordeel uit (+ besparing van heel wat euro's op 5 jaar)
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
1,5% op 25 jaar is geschift laag....jaloers

Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
Veriabele rente kan maximum verdubbelen. Ik zou voor vast gaan. 1,5 is een goede rente.
Let op als het aankomt op ssv. De simulaties online zijn vaak een benadering. KBC is vrij prijzig op dat vlak. Je kan bij de bank eens horen voor een hypothecaire inschrijving en mandaat. Zo kan je besparen op uw inschrijvingskosten.
Let op als het aankomt op ssv. De simulaties online zijn vaak een benadering. KBC is vrij prijzig op dat vlak. Je kan bij de bank eens horen voor een hypothecaire inschrijving en mandaat. Zo kan je besparen op uw inschrijvingskosten.
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
540 euro per jaar vind ik persoonlijk erg duur voor een woning van 280K. Na 25 jaar ga je makkelijk 900 à 1000 euro betalen per jaar voor dezelfde woning. Ik zou er dus niet van verschieten dat je die 7K "winst" kwijt bent op het einde van de rit. Ik zou toch proberen om je brandverzekering zo laag mogelijk te zetten bij instap. Een jaarlijkse indexatie heb je toch aan je been indien je vasthangt aan een hypotheek.Soares86 schreef: ↑22 februari 2019, 14:18 Wat de brand vzk betreft heb ik geen weet van de details maar lijkt op eerste zicht niet zo duur te zijn met dan wss ook minder marge. Wij kregen ook 450 euro per jaar voor een vrijstande woninng met 4 kamers. Dekking was best ok t.o.v ing (nn). Met andere heb ik niet vergeleken. Wss nog vooral marge op je ssv lijkt me maar opnieuw zijn details belangrijk (leedtijd, roker, dekking...). Succes
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
Lening is 280K, woning is meerNS2SN schreef: ↑25 maart 2019, 10:56540 euro per jaar vind ik persoonlijk erg duur voor een woning van 280K. Na 25 jaar ga je makkelijk 900 à 1000 euro betalen per jaar voor dezelfde woning. Ik zou er dus niet van verschieten dat je die 7K "winst" kwijt bent op het einde van de rit. Ik zou toch proberen om je brandverzekering zo laag mogelijk te zetten bij instap. Een jaarlijkse indexatie heb je toch aan je been indien je vasthangt aan een hypotheek.Soares86 schreef: ↑22 februari 2019, 14:18 Wat de brand vzk betreft heb ik geen weet van de details maar lijkt op eerste zicht niet zo duur te zijn met dan wss ook minder marge. Wij kregen ook 450 euro per jaar voor een vrijstande woninng met 4 kamers. Dekking was best ok t.o.v ing (nn). Met andere heb ik niet vergeleken. Wss nog vooral marge op je ssv lijkt me maar opnieuw zijn details belangrijk (leedtijd, roker, dekking...). Succes
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
Een woning is verzekerd voor nieuwwaarde en niet de aankoopprijs.
Betaal zelf +/- 750 EUR/jaar, zonder de inhoud, voor een pand dat ik enkele jaren terug zelf geschat heb op 500K herbouwwaarde. Aankoopprijs was minder dan 50% van dit bedrag.
Bij het tweede schadegeval zegt de expert dit zou minstens voor 700K moeten verzekerd zijn, dus onderverzekerd.
Na een korte discussie heeft hij het toch bij 500K gelaten.
Bij het eerste schadegeval is een korting van 10% op de verzekering vervallen, was dus initieel minder en bovendien zijn er intussel al enkele ABEX indexaties geweest...
Ik betaal iets teveel maar wil eerst wachten todat ik 5 jaar schadevrij ben.
Betaal zelf +/- 750 EUR/jaar, zonder de inhoud, voor een pand dat ik enkele jaren terug zelf geschat heb op 500K herbouwwaarde. Aankoopprijs was minder dan 50% van dit bedrag.
Bij het tweede schadegeval zegt de expert dit zou minstens voor 700K moeten verzekerd zijn, dus onderverzekerd.
Na een korte discussie heeft hij het toch bij 500K gelaten.
Bij het eerste schadegeval is een korting van 10% op de verzekering vervallen, was dus initieel minder en bovendien zijn er intussel al enkele ABEX indexaties geweest...
Ik betaal iets teveel maar wil eerst wachten todat ik 5 jaar schadevrij ben.
Re: Aanbod vast 1.5% 25j. Doen of toch variabel?
Hallo, hier ook rente 1,50 voor 25j vast, quotiteteit 90 en brandverzekering en SSV gratis door hypotheekopsplitsing in mandaat.
Alle banken vergleken, waarbij Belfius goedkoopste was (voorlopig)
Huisbank KBC was de allerduurste en nog eens onbeschoft op de koop toe.
De andere banken reageerden op mijn profiel als “to have client” en spaarden geen moeite om een competitief voorstel te doen, waarbij mijn huisbank die zicht had op de ganse famillie kredietwaardigheid, deze in vraag trokken, en weigerden moeite te doen, terwijl er de laatste 40j nog geen enkele betaling gemist is ! ( yep, zelfs nog niet bij Cera toen).
Gevolg, wss alles weg daar halen kortelings vrees ik.
Maandag heeft mijn vader eitje te pellen met kbc oostende centrum, of hoe 40j trouw aan een bank kan verkeren...
Alle banken vergleken, waarbij Belfius goedkoopste was (voorlopig)
Huisbank KBC was de allerduurste en nog eens onbeschoft op de koop toe.
De andere banken reageerden op mijn profiel als “to have client” en spaarden geen moeite om een competitief voorstel te doen, waarbij mijn huisbank die zicht had op de ganse famillie kredietwaardigheid, deze in vraag trokken, en weigerden moeite te doen, terwijl er de laatste 40j nog geen enkele betaling gemist is ! ( yep, zelfs nog niet bij Cera toen).
Gevolg, wss alles weg daar halen kortelings vrees ik.
Maandag heeft mijn vader eitje te pellen met kbc oostende centrum, of hoe 40j trouw aan een bank kan verkeren...
