Wat kunnen wij lenen/afbetalen?
TIP
Re: Wat kunnen wij lenen/afbetalen?
De meest interessante voorstellen die wij op dit moment gehad hebben na 1x langs te gaan zijn de volgende:
€ 310.000 - Q100% - Lenen op 25 jaar (dan zijn we 51 als alles betaald is).
We willen hoe dan ook minder dan € 1300 per maand betalen voor onze lening. We hebben gepolst naar combinaties van vast 25j en variabel 20j maar dan komen we iets boven de € 1300 uit.
Voorstel is met loondomiciliëring, SSV en brand.
BNP:
Variabel 1,34% - 5/5/5 - 1215,46 euro - worst case 1376,09 euro
Variabel 1,60% - 10/5/5 - 1252,72 euro - worst case 1401,55 euro
KBC:
Vast 1,80% 25j - 1281,79 euro
Belfius:
Gaat proberen onder of gelijk met het bod van KBC te gaan (1,80% 25j vast). Ze zouden volgens hun een betere brandverzekering hebben?
Immotheker:
Variabel 1,80% 3/3/3 - Accordeon formule - 1281,79 euro - vrij in brandverzekering
SSV en brand bij de eerste 2 verschilt niet zo heel hard.
Voor ons lijkt op dit moment de vaste van KBC het veiligste ondanks we bij BNP 5/5/5 de eerste 5 jaar toch heel wat minder betalen per maand? Ik vermoed dat na 5j de referte-index zodanig gestegen is dat we na 5 jaar gelijk of hoger zitten dan de vaste bij KBC en dan duurder gaan uitvallen?
€ 310.000 - Q100% - Lenen op 25 jaar (dan zijn we 51 als alles betaald is).
We willen hoe dan ook minder dan € 1300 per maand betalen voor onze lening. We hebben gepolst naar combinaties van vast 25j en variabel 20j maar dan komen we iets boven de € 1300 uit.
Voorstel is met loondomiciliëring, SSV en brand.
BNP:
Variabel 1,34% - 5/5/5 - 1215,46 euro - worst case 1376,09 euro
Variabel 1,60% - 10/5/5 - 1252,72 euro - worst case 1401,55 euro
KBC:
Vast 1,80% 25j - 1281,79 euro
Belfius:
Gaat proberen onder of gelijk met het bod van KBC te gaan (1,80% 25j vast). Ze zouden volgens hun een betere brandverzekering hebben?
Immotheker:
Variabel 1,80% 3/3/3 - Accordeon formule - 1281,79 euro - vrij in brandverzekering
SSV en brand bij de eerste 2 verschilt niet zo heel hard.
Voor ons lijkt op dit moment de vaste van KBC het veiligste ondanks we bij BNP 5/5/5 de eerste 5 jaar toch heel wat minder betalen per maand? Ik vermoed dat na 5j de referte-index zodanig gestegen is dat we na 5 jaar gelijk of hoger zitten dan de vaste bij KBC en dan duurder gaan uitvallen?
Je kan eventueel informeren om een deel vast en een deel variabel te doen.
Dan kan je deels profiteren van een lager tarief, en je risico beperken.
Ook interessant voor de schrijfkosten, deel op hypotheek, deel op belofte.
Dan kan je deels profiteren van een lager tarief, en je risico beperken.
Ook interessant voor de schrijfkosten, deel op hypotheek, deel op belofte.
Deel vast, deel variabel hebben we gesimuleerd maar dan kwamen we maandelijks niet onder de 1300 euro.
Hebben ook altijd 155.000 hypotheek en 155.000 mandaat bij de banken.
Hebben ook altijd 155.000 hypotheek en 155.000 mandaat bij de banken.
Vandaag te horen gekregen dat Belfius nog onder het aanbod van KBC gaat. Zij bieden ons 1,78% Vast 25j Q100 voor 310.000 euro aan. Brandverzekering ongeveer hetzelfde als KBC. We denken dus hiervoor te gaan.
Dan zou ik geneigd zijn om voor Belfius te gaan. Rentevoet zit goed, afbetaling zit snor!
Zal hem in de kleine details van je brandverzekering of SSV zitten denk ik. Maar zo heel veel verschillen die niet van elkaar.
Zal hem in de kleine details van je brandverzekering of SSV zitten denk ik. Maar zo heel veel verschillen die niet van elkaar.
Ik heb eens het totaalpakket naast elkaar vergeleken:
- SSV is voor 75% ieder en totaal voor ons 2 op jaarbasis.
- Brandverzekering is enkel het gedeelte woning (de rest zaten enkele verschillen in de opties en gedekte zaken). Brand is duur vermits het een open bebouwing is met 4 slaapkamers (+1) en een grote praktijkruimte in de kelder).
- Verschil in maandkost en totale kost is dus nihil.
Ik denk dat ik mijn besluit eerder zal nemen op basis van de brandverzekering. Moest er ooit echt iets gebeuren kan ik beter verzekerd zijn waar ik het beste behandeld wordt of het meeste aan heb. Iemand ervaring met de brandverzekering van KBC/Belfius?

- SSV is voor 75% ieder en totaal voor ons 2 op jaarbasis.
- Brandverzekering is enkel het gedeelte woning (de rest zaten enkele verschillen in de opties en gedekte zaken). Brand is duur vermits het een open bebouwing is met 4 slaapkamers (+1) en een grote praktijkruimte in de kelder).
- Verschil in maandkost en totale kost is dus nihil.
Ik denk dat ik mijn besluit eerder zal nemen op basis van de brandverzekering. Moest er ooit echt iets gebeuren kan ik beter verzekerd zijn waar ik het beste behandeld wordt of het meeste aan heb. Iemand ervaring met de brandverzekering van KBC/Belfius?

men zou nog het belangrijkste vergeten:
proficiat met de aankoop! geniet ervan
proficiat met de aankoop! geniet ervan
Wat kunnen wij lenen/afbetalen?
1200 á 1300 euro/maand vind ik een ‘normaal’ bedrag.
Velen willen net onder de grens van €1000 zitten maar weet dat dit anno 2019 voor jonge koppels bijna onmogelijk is.
Proficiat met jullie woonst.
Hou in gedachten dat je een zeer goeie rentevoet hebt
Velen willen net onder de grens van €1000 zitten maar weet dat dit anno 2019 voor jonge koppels bijna onmogelijk is.
Proficiat met jullie woonst.
Hou in gedachten dat je een zeer goeie rentevoet hebt

Bedankt, dat gevoel had ik ook.
Mits wat inspanningen en een grote eigen inbreng kan dit.
Dan zitten we in een prijsklasse 260.000 euro (gemiddelde kostprijs van een huis), neem 300.000 euro incl. alle kosten.
Stel dat je als koppel 100.000 euro kan inbrengen en voor het overig bedrag 200.000 euro kan lenen aan 1,50% dan betaal je maandelijks 960 euro af op een periode van 20 jaar.
Dan moet je toch al 100.000 EUR zelf kunnen leggen he. (niet onmogelijk, maar niet voor iedereen, zeker niet als je bvb op 21 jaar uit huis ging om te huren, maar ook dat is dan een eigen keuze geweest).Kevva schreef: ↑6 maart 2019, 20:23Mits wat inspanningen en een grote eigen inbreng kan dit.
Dan zitten we in een prijsklasse 260.000 euro (gemiddelde kostprijs van een huis), neem 300.000 euro incl. alle kosten.
Stel dat je als koppel 100.000 euro kan inbrengen en voor het overig bedrag 200.000 euro kan lenen aan 1,50% dan betaal je maandelijks 960 euro af op een periode van 20 jaar.
& dan nog zal het volgens mij geen 'droomwoning' zijn ad 260.000 EUR.
Ik hoor altijd graag de prijs van een 'gemiddelde woning' maar als ik dan in mijn regio (omgeving Brugge) kijk wat je daar kan voor vinden... ofwel klein, ofwel nog héél veel kosten aan.
We leven in een duur land

De gemiddelde kostprijs van een woning in België is dan ook geen relevante maatstaf. Dit gemiddelde wordt sterk naar beneden gehaald door Wallonië en enkele "afgelegen" gebieden in Vlaanderen. De gemiddelde prijs van een woning in Brussel ligt trouwens boven de 400.000 EUR. Met 260.000 EUR heb in je sommige regio's dus inderdaad enkel een bouwval.
Dat bedoel ik net.jensus schreef:Dan moet je toch al 100.000 EUR zelf kunnen leggen he. (niet onmogelijk, maar niet voor iedereen, zeker niet als je bvb op 21 jaar uit huis ging om te huren, maar ook dat is dan een eigen keuze geweest).Kevva schreef: ↑6 maart 2019, 20:23
Mits wat inspanningen en een grote eigen inbreng kan dit.
& dan nog zal het volgens mij geen 'droomwoning' zijn ad 260.000 EUR.
Ik hoor altijd graag de prijs van een 'gemiddelde woning' maar als ik dan in mijn regio (omgeving Brugge) kijk wat je daar kan voor vinden... ofwel klein, ofwel nog héél veel kosten aan.
We leven in een duur landvooral als je wat 'buitenruimte' wil die noemenswaardig is.
Ik gaf hier een gemiddelde woning aan en een eigen inbreng die best wel hoog is. Zo zie je paar dat je snel aan €1000 zit.
Ik hoorde onlangs iemand in mijn kennissenkring zeggen dat hij het ging doen met 600 euro/maand. Misschien is dat meteen ook de verklaring waarom het hem na anderhalf jaar nog niet gelukt is om een woning te kopen!
Axa zit op 1,60%