Elektrische wagens - Pro en contra
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Dacht dat je het had over de fietsers die overal door het rood licht rijden, of op het voetpad rijden, of midden op de baan rijden (naast het fietspad) of die in het donker zonder licht rijden.reteiP schreef: ↑19 juni 2019, 13:02Nee gewoon de fietsers die slachtoffer zijn van de kwalijke gewoonte van veel Belgen om het voet- en fietspad als verlengde van hun oprit te zien. Of als werfzone, of gewoon als parkeerplek.PinkPanther1970 schreef: ↑19 juni 2019, 12:34
Bedoel je de nieuwe goden van de weg die geen enkele verkeersregel moeten respecteren?
Het gaat dus blijkbaar niet om dezelfde fietsers.
Tenzij die een soort sumopak dragen zouden dat soort fietsers toch snel uitgeschakeld moeten worden door horden auto's of niet?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
In het Brusselse zie ik er geregeld eentje door de lucht vliegen die op het zebrapad door het rood rijdt en dan verwonderd is dat hij wordt opgeschept door een wagen die door het groen rijdt.
Ik rij vaak met de fiets, en juich zo'n accidenten toe. Als sensibiliseren niet werkt op bepaalde cowboys, dan maar een harde capeau.
Misschien moet je eens wat statistieken opzoeken over het aantal verkeersslachtoffers veroorzaakt door auto's en door fietsers. Kwestie van de zaken eens wat in perspectief te plaatsen.PinkPanther1970 schreef: ↑19 juni 2019, 13:07Dacht dat je het had over de fietsers die overal door het rood licht rijden, of op het voetpad rijden, of midden op de baan rijden (naast het fietspad) of die in het donker zonder licht rijden.
Het gaat dus blijkbaar niet om dezelfde fietsers.
Die fietsers die aan 40 km per uur aan de linker kant van de weg rijden, al dan niet toegelaten. .. Als je dan uit een oprit komt waar je hen alleen maar kan zien wanneer de neus van je auto op het fietspad staat schelden ze je nog eens uit. Maar wat kan je doen ?
Zwakke weggebruikers en overdreven voorrechten inzake voorrang... weg ermee.
Laat die eikels op een velo ook maar hun ogen en verstand gebruiken als het niet in hun kuiten zit. Die die Eddy Merckx zijn in hun dromen vooral.
Zwakke weggebruikers en overdreven voorrechten inzake voorrang... weg ermee.
Laat die eikels op een velo ook maar hun ogen en verstand gebruiken als het niet in hun kuiten zit. Die die Eddy Merckx zijn in hun dromen vooral.
Als ze die 40 km/u dan nog zelf trappen ok, maar wanneer het uit een batterij komt hebben ze meestal ook problemen met fatsoenlijk sturen en is het allemaal de fout van een ander. Met name van die sukkelaar die uit zijn eigen oprit gereden komt of de sukkelaar die niet snel genoeg op het baanvak van de tegenliggers rijdt omdat ze het vertikken van het fietspad te gebruiken.
Ik vraag mij af waarom we naar statistieken zouden moeten kijken als we allemaal ogen in de kop hebben en perfect kunnen zien hoe het er dagdagelijks aan toe gaat.
Ik vraag mij af waarom we naar statistieken zouden moeten kijken als we allemaal ogen in de kop hebben en perfect kunnen zien hoe het er dagdagelijks aan toe gaat.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Lees hier de lijdensweg van een Nederlands koppel op reis met de Tesla:
Veel haken en ogen aan trip met stekkerauto

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik neem aan dat je toch niet bedoelt dat fietsers zouden moeten stoppen voor auto's die uit hun oprit komen, want dat zou de wereld op zijn kop zijn.
Jouw voorbeeld toont toont enkel aan dat men bij het ontwerp van auto's nog veel te weinig rekening houdt met zwakke weggebruikers. Kan men geen camera's plaatsen zodat je als automobilist wél ziet of er iets aankomt opo het voetpad of fietspad als je uit je oprit rijdt? Moeilijk kan dat niet zijn.
Er zijn tal van verhalen van mensen die vanuit Nederland naar het Zuiden van Italie rijden met hun Tesla, en dit zonder enig probleem. Iig je kunt natuurlijk ook gewoon ff een auto huren voor die ene keer dat je 1200 km aan een stuk door rijdt. (Persoon van wie dat artikeltje is rijdt met een leasing auto van het werk en wilt daarom geen geld uitgeven aan een auto).CarpeNoctem schreef: ↑22 juli 2019, 11:27 Lees hier de lijdensweg van een Nederlands koppel op reis met de Tesla:
![]()
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=rXodSqMpuUQ
Ach, allemaal goed en wel maar ze blijven gewoon pokkeduur die elektrische karretjes. Neem nu die nieuwe Honda die gaat komen. Ik vind dat een guitig karretje. Ideaal als tweede wagentje om naar de winkel te snorren, in het weekend eens een klein uitstapje te doen enz. Tot je de prijs hoort. 35.000 euro voor een doos op wielen. Dat is dus 1.400.000 oude franskes. Voor die prijs heb je ook een BMW 3 serie of een Audi A4 of een zeer goed uitgeruste Hyundai Tucson of 2 full option Dacia Dusters of, of, of.
Doe daar eens minstens 10.000 af en dan koop ik zo'n Honda. Het mag wat kosten voor het milieu maar ze moeten ook niet overdrijven.
https://www.autogids.be/merk--honda/aut ... -2019.html
Doe daar eens minstens 10.000 af en dan koop ik zo'n Honda. Het mag wat kosten voor het milieu maar ze moeten ook niet overdrijven.
https://www.autogids.be/merk--honda/aut ... -2019.html
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het ging wel om een fietser die aan de andere kant van de weg rijdt...croesus schreef: ↑22 juli 2019, 12:40Ik neem aan dat je toch niet bedoelt dat fietsers zouden moeten stoppen voor auto's die uit hun oprit komen, want dat zou de wereld op zijn kop zijn.
Jouw voorbeeld toont toont enkel aan dat men bij het ontwerp van auto's nog veel te weinig rekening houdt met zwakke weggebruikers. Kan men geen camera's plaatsen zodat je als automobilist wél ziet of er iets aankomt opo het voetpad of fietspad als je uit je oprit rijdt? Moeilijk kan dat niet zijn.