Top 5 (of 10) voor 2020
TIP
Re: Top 5 (of 10) voor 2020
Ik vond het te duur geworden. Gezien de waardering zag ik (veel) meer in VGP, ik heb dus grote kuis gehouden in mijn vastgoedgedeelte om meer VGP te kunnen bijkopen. Of dat verstandig was, zal de toekomst uitwijzen.
- Intuitive Surgical
- AB Inbev
- Nokia (vorig jaar ook gezegd, maar je kan je toch geen 2 keer vergissen he?)
- Orange Africa (ja, dit aandeel zal pas IPO zijn in 2020 en bestaat dus strikt genomen nog niet, maar dit is sowieso een absolute topper voor volgend jaar)
Ik heb het nog maar pas gelezen op de Tijd en ik ben al gehyped voor dit aandeel, vermoedelijk een IPO waar ik instap. Past perfect in mijn portefeuille.
- de bankaandelen (ja ik weet niet waarom, maar iedereen heeft er zo'n afkeer van dat het interessant begint te worden... niks voor mij persoonlijk wel)
- Facebook
- AB Inbev
- Nokia (vorig jaar ook gezegd, maar je kan je toch geen 2 keer vergissen he?)
- Orange Africa (ja, dit aandeel zal pas IPO zijn in 2020 en bestaat dus strikt genomen nog niet, maar dit is sowieso een absolute topper voor volgend jaar)
Ik heb het nog maar pas gelezen op de Tijd en ik ben al gehyped voor dit aandeel, vermoedelijk een IPO waar ik instap. Past perfect in mijn portefeuille.
- de bankaandelen (ja ik weet niet waarom, maar iedereen heeft er zo'n afkeer van dat het interessant begint te worden... niks voor mij persoonlijk wel)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vaganzza,
U moet het mij niet kwalijk nemen, maar ik weet niet wat u bedoelt. Ik denk toch dat de laatste berichten vooral rustig en met respect voor elkaar waren toch? Waarom schrijft u dat nu? Er zijn berichten geweest die echt niet door de ''beugel'' konden gaan, en met alle respect toen hebben we niets gehoord.
En ja het heeft weer niets te maken met beleggen. Accor; wanneer het rond Euro 37 staat koop ik het. Om toch maar weer het over beleggen te hebben!
Ik snap dat er voor 5G meer argumenten zijn om in Ericsson te beleggen dan in Nokia, maar er is 1 belangrijk detail:MoreOrLess schreef: ↑30 december 2019, 20:57De beleggers in Nokia vergissen zich al 10 jaar.
Wat maakte vorig jaar dat je daarin wilde beleggen? Wat is er dan misgelopen? En wat is nu de reden om het opnieuw te doen?
Het is Nokia.
Als je op straat rondvraagt, iedereen kent Nokia, en iedereen heeft goede herinneringen aan die firma.
Er zijn maar een paar namen ter wereld die deze gevoelens zo sterk oproepen en de waarde van die merknaam wordt zo zwaar onderschat.
Nokia is zeker in het laatste jaar de goeie richting uitgegaan financieel en structureel, maar heeft eenmalig een slechter dan verwacht financieel resultaat neergezet.
De verwachtingen die zijn uitgesproken toen waren in het licht van een handelsoorlog, die zijn in mijn ogen op dit moment veel te pessimistisch.
Ik ben ervan overtuigd dat de laatste afstraffing van Nokia zwaar overdreven is, maar ik snap je punt wel: het is een risico-aandeel in zekere zin, en het mag wel eens gaan komen.
Agilent zat door een fout van mij in Excel verkeerdelijk in mijn eerder gepost lijstje. Update, met market cap van gisteren:
Bureau Veritas (p-to-fcf 2021: 18,1x)
FLIR (16,3x)
Fortinet (18,0x)
Legrand (19,4x)
Palo Alto Networks (17,8x)
RELX (18,0x)
Sensata (18,5x)
Trimble (18,1x)
Wolters Kluwer (18,5x)
Heb gisteren en vandaag ook koppelingen gemaakt tussen de gegevens in Refinitiv en mijn Excel zodat het meeste van al mijn berekeningen nu geautomatiseerd is. Bespaart mij een hoop werk.
Bureau Veritas (p-to-fcf 2021: 18,1x)
FLIR (16,3x)
Fortinet (18,0x)
Legrand (19,4x)
Palo Alto Networks (17,8x)
RELX (18,0x)
Sensata (18,5x)
Trimble (18,1x)
Wolters Kluwer (18,5x)
Heb gisteren en vandaag ook koppelingen gemaakt tussen de gegevens in Refinitiv en mijn Excel zodat het meeste van al mijn berekeningen nu geautomatiseerd is. Bespaart mij een hoop werk.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Sorry maar ga het anders doen dan jullie, mijn top 5 is meer gericht op groei en toekomst in plaats van wat er in het verleden gebeurde
met top 5's.
- Yamana Gold (AUY) en Pan American Silver (PAAS) : gold/silver
- NexGen Energy (NXE) : uranium
- Gasprom : energy/Rusland/dividend
- Catalyst Pharma (CPRX) en Progenics Pharma (PGNX)
- Emerging Markets ETF gericht op Azië en Rusland

- Yamana Gold (AUY) en Pan American Silver (PAAS) : gold/silver
- NexGen Energy (NXE) : uranium
- Gasprom : energy/Rusland/dividend
- Catalyst Pharma (CPRX) en Progenics Pharma (PGNX)
- Emerging Markets ETF gericht op Azië en Rusland
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
2019 was een fantastisch jaar. Moeilijk om te evenaren in 2020. Meeste winst gemaakt met PAAS, UMI, VWS, AGS, NXR, GME en vastgoed in Oekraïne.
In 2020 denk ik vooral kat uit de boom te kijken, sommige posities af te bouwen en ETF-portefeuille uit te breiden bij een crash.
Mijn top 5:
1)AMG
2)CCJ
3)AAU
4)SIOE
5)GME
In 2020 denk ik vooral kat uit de boom te kijken, sommige posities af te bouwen en ETF-portefeuille uit te breiden bij een crash.
Mijn top 5:
1)AMG
2)CCJ
3)AAU
4)SIOE
5)GME
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
6)BIDU
7)GILD
8)FCX
9)REC
10)EMIM
7)GILD
8)FCX
9)REC
10)EMIM
Uit mijn eigen portefeuille verwacht ik voornaamste:
AB Inbev
AMG
Arcelor Mittal
Umicore
Bpost
Op mijn mogelijke kooplijst staan: Nokia, Shell, ABN Amro, Alfen.
Zit momenteel vol in aandelen dus hopend op een knallende januari maand en zoals vanmorgen gezien is ze al goed begonnen. Dit gaat me toelaten bepaalde posities af te bouwen (indien in de +) tot normale schaalgrootte of te verkopen bij bepaalde winst.
Celyad al bijvoorbeeld meermaals 15% gestaan, telkens het nagelaten te verkopen en nu weer in het rood ...
AB Inbev
AMG
Arcelor Mittal
Umicore
Bpost
Op mijn mogelijke kooplijst staan: Nokia, Shell, ABN Amro, Alfen.
Zit momenteel vol in aandelen dus hopend op een knallende januari maand en zoals vanmorgen gezien is ze al goed begonnen. Dit gaat me toelaten bepaalde posities af te bouwen (indien in de +) tot normale schaalgrootte of te verkopen bij bepaalde winst.
Celyad al bijvoorbeeld meermaals 15% gestaan, telkens het nagelaten te verkopen en nu weer in het rood ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Goede middag,
in welke (Belgische en uiteraard buitenlandse) holdings zien jullie nog veel opwaarts potentieel? Welke staan nog met een mooie discount genoteerd?
in welke (Belgische en uiteraard buitenlandse) holdings zien jullie nog veel opwaarts potentieel? Welke staan nog met een mooie discount genoteerd?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Top 10 voor 2020 (in willekeurige volgorde):
1. Greenyard (€ 4,58)
2. Recticel (€ 8,4)
3. AB InBev (€ 73,88)
4. Aegon (€ 4,141)
5. Sioen Industries (€ 23,3)
6. Capri Holdings ($ 38,15)
7. Flowtech Fluidpower PLC (£ 1,29)
8. Resilux (€ 147)
9. NAHL Group PLC (£ 1)
10. Quest for Growth (€ 5,98)
1. Greenyard (€ 4,58)
2. Recticel (€ 8,4)
3. AB InBev (€ 73,88)
4. Aegon (€ 4,141)
5. Sioen Industries (€ 23,3)
6. Capri Holdings ($ 38,15)
7. Flowtech Fluidpower PLC (£ 1,29)
8. Resilux (€ 147)
9. NAHL Group PLC (£ 1)
10. Quest for Growth (€ 5,98)
Na 3 maand, nog wat centen gevonden
Aankoop 2020 begint met: Verbund AG
Aankoop 2020 begint met: Verbund AG

Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Mijn top 5 om eventueel een positie in te starten:
- Financiere De Tubize
- Elia
- Southern Company
- Hal trust
- Avi Global Trust
Natuurlijk altijd bereid om bij te kopen in bestaande posities als er zich interessante opportuniteiten zich aanbieden.
Mvg,
Geblin
- Financiere De Tubize
- Elia
- Southern Company
- Hal trust
- Avi Global Trust
Natuurlijk altijd bereid om bij te kopen in bestaande posities als er zich interessante opportuniteiten zich aanbieden.
Mvg,
Geblin