Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Diesel is ideaal als je hem meer dan een half uur aan één stuk gebruikt anders ook slecht voor de motor.
Bij ons in de buurt rijdt de oudere bevolking steeds met de wagen. Ze komen zelfs winkelen op een zaterdag als ze alle tijd van de wereld hebben in de week. Ik vermoed dat ze ook graag in de drukte leven. Fietsen is iets voor de happy few, de meeste die ik zie rijden hebben zelfs geen fiets.
Bij ons in de buurt rijdt de oudere bevolking steeds met de wagen. Ze komen zelfs winkelen op een zaterdag als ze alle tijd van de wereld hebben in de week. Ik vermoed dat ze ook graag in de drukte leven. Fietsen is iets voor de happy few, de meeste die ik zie rijden hebben zelfs geen fiets.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Rare buurt woon jij. Ze hebben wel een wagen maar geen fiets? Dus de fiets, die je al hebt voor een paar honderd euro, desnoods tweedehands, is iets voor de happy few.
Je kan geen fiets hebben als je op een studiooke-4-hoog woont he
Ik spreek hier over gepensioneerden. Ik heb die mensen nog nooit op een fiets gezien. Die rijden allemaal met de wagen. Waarschijnlijk voelen ze zich zo veiliger en is de kans op kwetsuren minder.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Ja, gepensionneerden in een rvt kunnen ook geen fiets houden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Voor de Chinese markt dient Lotus elk speculoosje, elk koekje apart in plastic te verpakken om hygiënische redenen, anders lust "het Chineesje" het niet.Fakkel schreef: ↑19 januari 2020, 21:35Voorbeeld uit de realiteit. In België worden muffins gemaakt van een bekend chocomerk. Ze worden verpakt per 2 in een polystyreen blister. Ze gaan naar een extern vrieshuis en worden ingevroren. Omwille vd aard van hun verpakking vervoer je eigenlijk lucht. Er gaat 120kg (ocharme) op 1 palet. Van dat vrieshuis gaan ze met diepvriestransport naar gans Europa, naar een depot. Van daaruit weer op transport naar supermarkten. U koopt het, scant het blistertje, en uw kinderen eten het op.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Onze koekjes moeten hygiënisch zijn maar zelf voeren ze virussen uit.

Vier Russen

Vier Russen
Ik heb gelezen (op een Nederlanse site die voor zijn berekeningen weer doorverwees naar een andere auto site) dat voor de mensen die vroeger een diesel kochten wegens vele km's er een groot voordeel in zat om nu electrisch te gaan rijden. Het wordt dan nog veel goedkoper dan met de diesel vroeger.
Het is veruit de duurste Kw maar een electrische auto gebruikt die veel beter en de meerprijs van de auto kan ruim terugverdient worden als je die auto s'avonds in het stopcontact steekt. Oplaadpalen zijn reeds duurder en ik veronderstel dat je genoeg capaciteit van je batterij moet hebben om, in regel, een dag rond te rijden. Als je dan nog een paar zonnepanelen op je dak hebt kan het in de zomer nog goedkoper.
Het is veruit de duurste Kw maar een electrische auto gebruikt die veel beter en de meerprijs van de auto kan ruim terugverdient worden als je die auto s'avonds in het stopcontact steekt. Oplaadpalen zijn reeds duurder en ik veronderstel dat je genoeg capaciteit van je batterij moet hebben om, in regel, een dag rond te rijden. Als je dan nog een paar zonnepanelen op je dak hebt kan het in de zomer nog goedkoper.
voor de geïnteresseerden:
is uw bak leeg?: morgen 29/01/2020 is er naast een prijsdaling van ca. 5 cent op zowel diesel als benzine ook nog 20cent korting bij Q8; cumuleerbaar met de eventuele persoonlijke korting bij Q8.
zo dat is nog eens een echte tip voor op spaargids, toch?
is uw bak leeg?: morgen 29/01/2020 is er naast een prijsdaling van ca. 5 cent op zowel diesel als benzine ook nog 20cent korting bij Q8; cumuleerbaar met de eventuele persoonlijke korting bij Q8.
zo dat is nog eens een echte tip voor op spaargids, toch?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
"De uitvoering van het nieuwe Vlaamse taxidecreet, dat sinds 1 januari van kracht is, schrijft voor dat wie een Uber-rit bestelt minimum 15 minuten moet wachten."
Komt uit de koker van Ben Weyts, NVA.
De kracht om verandering tegen te houden
Komt uit de koker van Ben Weyts, NVA.
De kracht om verandering tegen te houden

Inderdaad een hoogst eigenaardige gedachtenkronkel. Dat nieuwe taxidecreet is op zich al een schande door het lange uitblijven ervan.
Wie koffie van vandaag wil hebben moet morgen maar eens langskomen.
Als NewB morgen bankdiensten aanbiedt en betalingsverkeer moeten misschien ook de betalingen verplicht twee dagen later arriveren.
Wie koffie van vandaag wil hebben moet morgen maar eens langskomen.
Als NewB morgen bankdiensten aanbiedt en betalingsverkeer moeten misschien ook de betalingen verplicht twee dagen later arriveren.
Ik lees of ik hoor dat producenten van auto's niet goed voorbereid zijn. De EU gaat zware boetes opleggen, zelfs in de UK tijdens de overgangstijd van brexit als bepaalde minimum milieu normen niet gehaald worden, maar een aantal verkopen teveel SUV's, moeilijk milieuvriendelijk te noemen, hun fabrieken zijn vooral geschikt om bezinewagens te maken, eventueel hybride wagens.
Overigens zouden diegene die met hybride wagens rijden die ook in veel gevallen niet correct gebruiken. Ondanks hun bankrekening en de vervuiling rond hen zou het lijken dat er velen het laadkabeltje mislegt hebben. En ook bij bedrijfswagens zou het niet goed gaan. De baas betaald toch? Of hij betaald gemakkelijker een bonnetje met benzine terug dan een rekening voor het nachttarief thuis?
Heb zo een benzine verstokende hybride als voorligger, die met een kleinere motor toch op benzine gaat rijden. Je gaat niets rieken maar het toch allemaal binnenkrijgen.
Ondanks dat telt de EU hybride heel positief. Zodanig zefs dan men een prijzenoorlog van hybriede auto's verwacht omdat die producenten toch nog de normen zouden halen.
Het valt te zien hoe die prijzenoorlog er gaat uitzien. Maar, voor de kopers, is een hybriede auto waarschijnlijk niet zo een beste oplossing. Waarom altijd met een tweede motor rondrijden als je je auto elke nacht kunt opladen? Om twee maal per jaar in een trek naar Zuid-Frankrijk te rijden? Er is zeker een betere oplossing.
In denk dat als we lage emmissiezones hebben, dat daar ook maar zou mogen gereden worden op electriciteit met een hybriede, ook al zou de benzinemotor voldoen aan de normen. Waarom hebben we anders die zone? Om dat te controleren, misschien kan er voor bedrijvenauto's fiskaal iets geregeld worden, een minimum aan electriciteitsbonnetjes per km? Voor priveauto's moet er misschien nog een van buitenaf leesbaar controlelampje komen zodat een verbod kan gecontroleerd worden.
Overigens zouden diegene die met hybride wagens rijden die ook in veel gevallen niet correct gebruiken. Ondanks hun bankrekening en de vervuiling rond hen zou het lijken dat er velen het laadkabeltje mislegt hebben. En ook bij bedrijfswagens zou het niet goed gaan. De baas betaald toch? Of hij betaald gemakkelijker een bonnetje met benzine terug dan een rekening voor het nachttarief thuis?
Heb zo een benzine verstokende hybride als voorligger, die met een kleinere motor toch op benzine gaat rijden. Je gaat niets rieken maar het toch allemaal binnenkrijgen.
Ondanks dat telt de EU hybride heel positief. Zodanig zefs dan men een prijzenoorlog van hybriede auto's verwacht omdat die producenten toch nog de normen zouden halen.
Het valt te zien hoe die prijzenoorlog er gaat uitzien. Maar, voor de kopers, is een hybriede auto waarschijnlijk niet zo een beste oplossing. Waarom altijd met een tweede motor rondrijden als je je auto elke nacht kunt opladen? Om twee maal per jaar in een trek naar Zuid-Frankrijk te rijden? Er is zeker een betere oplossing.
In denk dat als we lage emmissiezones hebben, dat daar ook maar zou mogen gereden worden op electriciteit met een hybriede, ook al zou de benzinemotor voldoen aan de normen. Waarom hebben we anders die zone? Om dat te controleren, misschien kan er voor bedrijvenauto's fiskaal iets geregeld worden, een minimum aan electriciteitsbonnetjes per km? Voor priveauto's moet er misschien nog een van buitenaf leesbaar controlelampje komen zodat een verbod kan gecontroleerd worden.
Ik denk dat de zelfrijdende auto er veel sneller kan zijn dan we verwachten. Tenslotte, vindt men een fout in het programma kan men ze verbeteren. Als een chauffeur stommiteiten doet...neo schreef: ↑23 november 2019, 17:48
Persoonlijk geloof ik dat, indien zelfrijdende technologie beschikbaar en gelegaliseerd gaat worden, genoeg bedrijven zullen zijn die carpooling/taxi aan iedereen zullen kunnen aanbieden. Zo gaat het privé bezit hopelijk uitgefaseerd worden. Maar dit is mogelijk slechts een scenario voor de verre toekomst. Ik verwacht dat minstens de grote auto bedrijven van vandaag dergelijke paradigma verschuiving gaan willen blokkeren.
Hopelijk komt er zo ook een einde aan het privebezit. Autoprivébezit is eigenlijk een economisch vrij onzinnige beslissing. Je maakt dan een zware begininvestering door zo iets te kopen, en beinvloed dan zovele beslissingen later. Want dat deel is al betaald. Misschien daarom dat men naar de bakker achter de hoek gaat met de auto. Die hebben we toch al gekocht, de verzekering en taks betaald, en dat beetje benzine en slijtage gaat ook nog wel. In een logischere wereld zou men de verschillende opties kunnen vergelijken.
Maar ik vrees alleen dat onze economie daar nu niet tegen kan. Die auto's slorpen veel koopkracht op dat anders onverkochte voorraden zouden zijn. En als het een beetje slecht wordt is de autoindustrie een van de eerste slachtoffers. Denk dat je dat moet gaan uitbalanceren door arbeidstijdverkorting.
wij kijken uit naar een andere auto, in mijn zoektocht kwam ik op dit draadje uit...
We rijden ongeveer 30.000 km/jaar, waarvan wekelijks zeker 2x 250 km op een dag.
Voor zower ik nog een beetje kan volgen zou een PHEV combi benzine/elektriciteit voor ons best passen. Elektrisch voor de korte verplaatsingen, benzine voor de langere.
Iemand die ons een beetje op weg kan helpen ?
We rijden ongeveer 30.000 km/jaar, waarvan wekelijks zeker 2x 250 km op een dag.
Voor zower ik nog een beetje kan volgen zou een PHEV combi benzine/elektriciteit voor ons best passen. Elektrisch voor de korte verplaatsingen, benzine voor de langere.
Iemand die ons een beetje op weg kan helpen ?