Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
zo, ganse boterham om iedereen te pareren.
Een Edpnet Abbo is 100/40 (dus 4x snellere UPload, in tijden van cloud computing, ideaal) ECHT onbeperkt (oké, meesten hebben dit niet nodig, maar ik wel).
een 4x hogere snelheid heeft zijn prijskaartje bij de grotere operatoren, bij EDPNET verwaarloosbaar.
Ik vraag me af: als je fup toch niet haalt vast, maar dan wel 15 GB nodig hebt voor mobiel.
Wss. heb je voldoende met 15 GB. vast ook.
33€ (reseller tarief) + 24 € = 57 € (ONBEPERKT hé!!!)
maar ik vermoed dat je met minder data ook wel toekomt... 33 € + 10 € = 43 € (5 € hellobank afgetrokken)
of prepaid zoals ik....dan full cashback
33 €
https://mobilevikings.be/nl/mobile-viki ... -rekening/
29 € - 5 € hello bank= 24 € voor ONBEPERKT INTERNET+bellen+mobiel. Zorg voor 10 betalingen/maand
Die hogere snelheid moet je wel ook een 5 € rekenen. Dus eigenlijk is Orange dan 60 € ipv 55 €
Edpnet geeft mij een vast nummer (handig voor inkomende gesprekken). En dan ga je zeggen: 'IK HEB DAT NIET NODIG' Tja, ieder zijn goesting hé. Ik hang niet graag uren aan een gsm om te bellen en ook niet graag overal gebeld voor niets (ad kassa van de lidl vb.). Iemand die op vast belt, weet dat je normaal gezien dat je beschikbaar bent.
Ik heb ook veel liever mijn eigen modem dan die Siligence rommel van Orange. Als je wilt bellen, moet je nog extra bak achter hun router zetten (extra stroom), terwijl mijn Fritz dat allemaal zelf kan.
Liever eigen sat+kabel decoder, waar ik uitzendingen kan opnemen, en gewoon de uitzending vb. in de cloud zetten, en mijn vader kan laten zien. Met zijn dichtgetimmerde TN/Prox/Orange boxen, lukt dit niet. Aach ja, decoder defect, uitzendingen foetsie...bij mij hangt er 4TB portable schijfje achter.
Maar uw aanbod is zeker prijs/kwaliteit als TOP te bestempelen (laatste tijd véél DNS problemen geweest, weliswaar)
Via sat al 25 jaar digicorder.
Euhm, al bijna 6 Jaar Orange tempo Gigaklant, ervoor Proximus Generation Connect en ervoor MV prepaid
Dus nog nooit abboformule gehad. Beter uw huiswerk doen.
1. vader aangeraden Jim te nemen, heeft hij volledig zelf gedaan hoor. Ik moei me daar niet mee (ervoor Dommel Mobile)
Waarom moet ik Jim ontdekken? DJ spelen met simkaarten???
Als ik én geen 4G (of maar Edge of H) heb én Wifi (weinig wss.), dan kan ik bellen via 'call-back' (ik word teruggebeld, en dan belt computer naar uw bestemmeling). Volledig via reguliere gsmnetwerk.
Zonder naar Jim te hoeven gaan, gratis in mijn abbo van 2 € (die ik ook thuis gebruik)
45 eur betaald voor de stick....op paar dagen binnen. Even duur of die ali-boxen.

24/7/20: dit lees ik: "Sinds 10 uur deze morgen kortstondige onderbrekingen flybox.
Heel vervelend. ( regio 8450 )"
Ik zou eerder edpnet abbo kiezen (8 € en 300' bellen en/of sms en 1 gb data)
De lijn tickets via SMS reteduur.
Of Jim 5€/maand en je kan evt. nog aanvullen met voip= 7 € (ONBEPERKT bellen!!!)
https://jimmobile.be/nl/herlaadkaart/
Of gebruik je ook hellobank? 5 € korting/maand?
https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijzen/tickets/
m-ticket (10 beurten = 1,5 €)
sms-ticket: 2,65 €
Ok, niet 100% juiste vergelijking, maar die beurten raken wel op hé....
dagpas wel ok (scheelt 15 cent)
Ook geen opnamemogelijkheid
Kans ik klein vermoed ik. Technologie in TV is altijd al verouderd wanneer je het koopt. Mijn 5 jaar oude samsung ook smart & wifi, kan perfect youtube en zo, maar npo app was kort na aankoop gestopt.
Kost allemaal niets los tegenwoordig. en je kan het voor meerdere toestellen inzetten.
https://www.amazon.de/SONRU-Transmitter ... 96R&sr=8-5
(je kan hacker als buur hebben, 1 die iptv kijkt, 1 die illegale software downloadt, dark web bezoekt, kinderp****...) Ik zeg niet dat dit in jullie geval zo is, maar mocht dit zo blijken, dan zal de persoon die het internetabbo heeft, wel verantwoordelijk gesteld worden. En wat als zij zeggen...Ik heb niets gedaan en op uw dochter steken? Allemaal top zo lang het goed loopt...
De telefoon kan je ook makkelijk delen met voip hé.
herhaling, we quoten niet GANS het bovenstaande bericht.Timoootjex schreef: ↑23 juli 2020, 13:41 Mijn pak is nochtans het goedkoopste dat ik kan vinden meneer haelewyn. Echt fucking nieuwsbrief popup van spaargids
55 euro voor internet onbeperkt 100/10(ja er zit een fup op maar die haal ik toch onoit)
15 GB surfen
onbeperkt bellen en smsen
Ik vraag mij af of een los edpnet product en een abbonement die prijs kan verslaan aan die snelheid...

Een Edpnet Abbo is 100/40 (dus 4x snellere UPload, in tijden van cloud computing, ideaal) ECHT onbeperkt (oké, meesten hebben dit niet nodig, maar ik wel).
een 4x hogere snelheid heeft zijn prijskaartje bij de grotere operatoren, bij EDPNET verwaarloosbaar.
Ik vraag me af: als je fup toch niet haalt vast, maar dan wel 15 GB nodig hebt voor mobiel.

maar ik vermoed dat je met minder data ook wel toekomt... 33 € + 10 € = 43 € (5 € hellobank afgetrokken)
of prepaid zoals ik....dan full cashback

29 € - 5 € hello bank= 24 € voor ONBEPERKT INTERNET+bellen+mobiel. Zorg voor 10 betalingen/maand
Die hogere snelheid moet je wel ook een 5 € rekenen. Dus eigenlijk is Orange dan 60 € ipv 55 €
Edpnet geeft mij een vast nummer (handig voor inkomende gesprekken). En dan ga je zeggen: 'IK HEB DAT NIET NODIG' Tja, ieder zijn goesting hé. Ik hang niet graag uren aan een gsm om te bellen en ook niet graag overal gebeld voor niets (ad kassa van de lidl vb.). Iemand die op vast belt, weet dat je normaal gezien dat je beschikbaar bent.
Ik heb ook veel liever mijn eigen modem dan die Siligence rommel van Orange. Als je wilt bellen, moet je nog extra bak achter hun router zetten (extra stroom), terwijl mijn Fritz dat allemaal zelf kan.
Liever eigen sat+kabel decoder, waar ik uitzendingen kan opnemen, en gewoon de uitzending vb. in de cloud zetten, en mijn vader kan laten zien. Met zijn dichtgetimmerde TN/Prox/Orange boxen, lukt dit niet. Aach ja, decoder defect, uitzendingen foetsie...bij mij hangt er 4TB portable schijfje achter.

Maar uw aanbod is zeker prijs/kwaliteit als TOP te bestempelen (laatste tijd véél DNS problemen geweest, weliswaar)
Tja, waarom niet medewerker vragen 'aach jij betaalt 30 €/maand als Orange medewerker' Wat doet dit terzake als iemand recht heeft op sociaal tarief? Moest ik dit hebben, zou dit hier zelfs niet posten. Mensen zijn snel jaloers.

Wat bedoelt U hiermee?
Amai, nu vertel je me iets nieuws hoor!

Ik gebruik ca$hback betaallijnen nog voor jullie ooit gehoord hadden van een digicorder.

Euhm, al bijna 6 Jaar Orange tempo Gigaklant, ervoor Proximus Generation Connect en ervoor MV prepaid
Dus nog nooit abboformule gehad. Beter uw huiswerk doen.

is Triiing

1. vader aangeraden Jim te nemen, heeft hij volledig zelf gedaan hoor. Ik moei me daar niet mee (ervoor Dommel Mobile)
Als ik én geen 4G (of maar Edge of H) heb én Wifi (weinig wss.), dan kan ik bellen via 'call-back' (ik word teruggebeld, en dan belt computer naar uw bestemmeling). Volledig via reguliere gsmnetwerk.
Zonder naar Jim te hoeven gaan, gratis in mijn abbo van 2 € (die ik ook thuis gebruik)
Heb een Amazon Fire 4K stick (betere beeldkwaliteit volgens reviews dan die 'el-cheapo' Ali witte product boxen zonder updates) met Kodi op. (eens geprobeerd). Geluid en beeld lopen net niet synchroon.
45 eur betaald voor de stick....op paar dagen binnen. Even duur of die ali-boxen.

Ik heb geen TELENET! Die afzetters komen bij mij niet meer binnen. Je moet gewoon telefoonabonnement hebben bij TN.
Goed, begrijpend lezen.

idd. goede keuze voor vele senioren. Maar minder betrouwbaar dan een vaste DSL verbinding.Henkie1984 schreef: ↑23 juli 2020, 17:03 Een orange flybox (20€) en twee mobile vikings prepaid aan 10€ (voor de 1gb aan data. De 10€ worden omgezet in tramkaartjes). Meer hebben wij niet nodig en wil ik ook niet nodig hebben.
24/7/20: dit lees ik: "Sinds 10 uur deze morgen kortstondige onderbrekingen flybox.
Of Jim 5€/maand en je kan evt. nog aanvullen met voip= 7 € (ONBEPERKT bellen!!!)
Is gratis ok, maar tipt niet aan de beeldkwaliteit van kabel/satelliet hoor. Is vermoeiend om lang op te kijken.
bluetooth Aptx HD Low Latency?Jefdewit schreef: ↑24 juli 2020, 08:58 Bijkomend voordeel van de vervangende smart-TV is dat hij ook is uitgerust met wifi en bluetooth. Met de optische uitgang en de stereo standaard in 'digital in' modus kan ik nu veel gemakkelijker digitale radio beluisteren dan op de stereoketen en via de bluetooth verbinding overal in de woning en tuin automatisch de bluetooth speakers aansturen.
Kans ik klein vermoed ik. Technologie in TV is altijd al verouderd wanneer je het koopt. Mijn 5 jaar oude samsung ook smart & wifi, kan perfect youtube en zo, maar npo app was kort na aankoop gestopt.
Kost allemaal niets los tegenwoordig. en je kan het voor meerdere toestellen inzetten.
Amai, die buurvrouw heeft vertrouwen in haar buren. Kan U als buurman inschatten wat uw buren gaan doen op internet?
(je kan hacker als buur hebben, 1 die iptv kijkt, 1 die illegale software downloadt, dark web bezoekt, kinderp****...) Ik zeg niet dat dit in jullie geval zo is, maar mocht dit zo blijken, dan zal de persoon die het internetabbo heeft, wel verantwoordelijk gesteld worden. En wat als zij zeggen...Ik heb niets gedaan en op uw dochter steken? Allemaal top zo lang het goed loopt...
De telefoon kan je ook makkelijk delen met voip hé.

Laatst gewijzigd door gast9876 op 24 juli 2020, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is jouw zorg, niet de mijne.Timoootjex schreef: ↑23 juli 2020, 21:47 Dan nog ik ga niet men tv wegsmijten omdat een app niet meer werkt lol
Tot op heden heb ik trouwens nog geen enkele TV moeten 'wegsmijten'.
Altijd wel iemand die hem nog kon gebruiken.
Als je 3-4 jaar (als het al waar is, wait and see) in het digitale tijdperk beschouwt als 'korte termijn' stel ik me toch
wel vragen bij je tijdsperspectief in deze materie.
De digitale kwaliteit is voor mij ruimschoots voldoende.satsurfer schreef: ↑24 juli 2020, 10:40 zo, ganse boterham om iedereen te pareren.
herhaling, we quoten niet GANS het bovenstaande bericht.Timoootjex schreef: ↑23 juli 2020, 13:41 Mijn pak is nochtans het goedkoopste dat ik kan vinden meneer haelewyn. Echt fucking nieuwsbrief popup van spaargids
55 euro voor internet onbeperkt 100/10(ja er zit een fup op maar die haal ik toch onoit)
15 GB surfen
onbeperkt bellen en smsen
Ik vraag mij af of een los edpnet product en een abbonement die prijs kan verslaan aan die snelheid...![]()
Ik vraag me af: als je fup toch niet haalt vast, maar dan wel 15 GB nodig hebt voor mobiel.Wss. heb je voldoende met 15 GB. vast ook.
![]()
of prepaid zoals ik....dan full cashback33 €
![]()
Liever eigen sat+kabel decoder, waar ik uitzendingen kan opnemen, en gewoon de uitzending vb. in de cloud zetten, en mijn vader kan laten zien. Met zijn dichtgetimmerde TN/Prox/Orange boxen, lukt dit niet. Aach ja, decoder defect, uitzendingen foetsie...bij mij hangt er 4TB portable schijfje achter.![]()
Tja, waarom niet medewerker vragen 'aach jij betaalt 30 €/maand als Orange medewerker' Wat doet dit terzake als iemand recht heeft op sociaal tarief? Moest ik dit hebben, zou dit hier zelfs niet posten. Mensen zijn snel jaloers.![]()
Wat bedoelt U hiermee?
Amai, nu vertel je me iets nieuws hoor!![]()
Ik gebruik ca$hback betaallijnen nog voor jullie ooit gehoord hadden van een digicorder.Via sat al 25 jaar digicorder.
![]()
Dus nog nooit abboformule gehad. Beter uw huiswerk doen.![]()
is Triiing![]()
Heb een Amazon Fire 4K stick (betere beeldkwaliteit volgens reviews dan die 'el-cheapo' Ali witte product boxen zonder updates) met Kodi op. (eens geprobeerd). Geluid en beeld lopen net niet synchroon.
45 eur betaald voor de stick....op paar dagen binnen. Even duur of die ali-boxen.![]()
Ik heb geen TELENET! Die afzetters komen bij mij niet meer binnen. Je moet gewoon telefoonabonnement hebben bij TN.Goed, begrijpend lezen.
idd. goede keuze voor vele senioren.Henkie1984 schreef: ↑23 juli 2020, 17:03 Een orange flybox (20€) en twee mobile vikings prepaid aan 10€ (voor de 1gb aan data. De 10€ worden omgezet in tramkaartjes). Meer hebben wij niet nodig en wil ik ook niet nodig hebben.
Is gratis ok, maar tipt niet aan de beeldkwaliteit van kabel/satelliet hoor. Is vermoeiend om lang op te kijken.
bluetooth Aptx HD Low Latency?Jefdewit schreef: ↑24 juli 2020, 08:58 Bijkomend voordeel van de vervangende smart-TV is dat hij ook is uitgerust met wifi en bluetooth. Met de optische uitgang en de stereo standaard in 'digital in' modus kan ik nu veel gemakkelijker digitale radio beluisteren dan op de stereoketen en via de bluetooth verbinding overal in de woning en tuin automatisch de bluetooth speakers aansturen.
Amai, die buurvrouw heeft vertrouwen in haar buren. Kan U als buurman inschatten wat uw buren gaan doen op internet?
De telefoon kan je ook makkelijk delen met voip hé.![]()
Ik hang ook niet van 's morgens tot 's morgens voor een beeldscherm. 'Vermoeiend' is dus niet echt een item.
Yep, er zijn nog mensen die hun buren vertrouwen.
Wat heeft mijn dochter daarmee te maken?
Telefoon hebben we niet nodig via VOIP.
Gewoon een gratis gsm abonnement (niet dat ik je jaloers wil maken).
Jij jouw ding. Een ander het zijne.
Dit topic gaat over 'te dure telenettarieven'.
Ik doe alles wat ik wil en nodig heb voor geen 30 € maand. Bij Telenet.
Een andere optie was ofwel duurder of had minder mogelijkheden of was technisch niet mogelijk.
Mijn zoon idem voor de prijs van een kop koffie per maand.

Gezien deze soms weken tot maanden van huis is gaat die geen doorlopend abonnement nemen.
En ik kan me best voorstellen dat een ander zich daar niet in kan vinden en dus andere oplossingen moet zoeken.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 24 juli 2020, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Jefdewit: kan je eens niet GANS mijn post quoten?! Als iedereen dit begint te doen. 

Ja, dat kan.
Maar voor jou wil ik af en toe een uitzondering maken.
Maar voor jou wil ik af en toe een uitzondering maken.

ik ben verkeerd...was één van uw kinderen....Ik weet zelfs niet of u dochter of zoon (of beide) heeft.Jefdewit schreef: ↑24 juli 2020, 08:58 Ik heb gewoon mijn vorige flatscreen (9 jaar oud met een chromecast van 3 jaar oud) weggegeven aan één van mijn kinderen (die overigens ook digitaal kijkt via internet via een wifideal met de buurvrouw en dus het goedkoopste internetabonnement met onbeperkte download op de markt heeft).
dat zijn de spaargids boardregels. Blijkbaar veeg je uw gat aan regels. Dat je dat thuis doet, I don't give a fuck.
Hier getuigt het van respect naar andere boardgebruikers.
Alsof ik daar wakker van lig. Mijn prepaid gsm is ook gratis...met het opgespaarde belkrediet, koop ik apps in de play store of mijn tomtom abbo of tado abbo.
1 + 2 kids: kan spaarrekening openen.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door gast9876 op 24 juli 2020, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Toch al één dan.
Nu jij nog.
Nu jij nog.

Dat je daar zo over denkt zal niemand betwijfelen. Ik zeker niet.
Maar mijn wereld is iets groter dan deze van de telecomtarieven.
Ik kan over van alles, zelfs binnen mijn vakgebied, altijd wel iets bijleren.
Er is weinig tot niets waarvan ik denk er alles over te weten en er niets meer over kan bijleren.
Maar ieder zijn bubbel.
On topic: naar mijn dagelijkse behoeften is Telenet basic nog steeds het goedkoopste.
Zeker nu ze al maanden maar de helft van je verbruik aanrekenen.
-
- Jr. Member
Flybox van Orange is dé goedkoopste. 20/maand
niet veralgemenen. Goedkoopst voor mensen (senioren?) die WEINIG verbruiken.
Is helaas minder stabiel dan DSL. Zie ik ook bij Tadaam.
"Sinds 10 uur deze morgen kortstondige onderbrekingen flybox.
Is helaas minder stabiel dan DSL. Zie ik ook bij Tadaam.
"Sinds 10 uur deze morgen kortstondige onderbrekingen flybox.