Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Verzekeringen Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Wisselen ziekenfonds

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
121 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: Wisselen ziekenfonds

• Citeer

Bericht door platin » 10 oktober 2020, 16:52

Nefertari schreef: ↑10 oktober 2020, 14:02
platin schreef: ↑10 oktober 2020, 12:32 ... Ge moogt me eens vertellen welke aanvullende verzekeringen iemand die op bvb pensioen is nog kan genieten. ...
Bijvoorbeeld: de meeste ziekenfondsen bieden een aantal tegemoetkomingen, waarvan (vanwege de leeftijd) veel meer gepensioneerden dan jongere mensen voordeel hebben.
Zoals brillen; hoorapparaten; tandprothese; uitleendienst hulpmiddelen; thuishulp; enz.

Uiteraard haalt elk daar uit wat voor eigen gezin belangrijk is.
-Binnen mijn gezin haalden wij recent (financieel-)voordeel uit tussenkomst voor ouderdoms-gerelateerde oogbehandelingen.
-En we genieten regelmatig van (plezier-)voordeel met activiteiten en buitenland-reizen van een (mutualiteit)vereniging voor jonggepensioneerden en mensen in de aanloop naar hun pensioen.(Tot nu toe slechts ter aanvulling aan onze zélf georganiseerde individuele vrijetijdsbesteding).

Maar we hopen ook in de toekomst nog te kunnen profiteren, want ook 65- tot 90plussers (zéker de singles) kunnen nog veel baat hebben aan, door mutualiteiten georganiseerde, uitstapjes en/of reizen in gezelschap van- en aangepast aan- generatiegenoten (in plaats van uit te doven vóór hun TV).
Ja nog nooit gehoord van allerlei, elke kleur heeft zijn bond van gepensioneerden die iets organiseren.
Dan zijn er nog allerlei neven verenigingen genre Kwb ( sorry Beweging net na Arco debacle) , koken , viva enz.
Dan nog de vrijzinnigen bvb grijze geuzen.
Het Willemfonds , Vermeylen fonds , Davidfonds , Neos enz.
Dan nog de bvb de sportdienst van gemeente stad , de culturele activiteiten van de gemeente.
Dus niet voor de tv keuze genoeg me dunkt.
Of op reis gaan met de mutualiteit echt een core bussines is van de ziekenfondsen ?
Er was eens een zuil , had vakantie parken , had campings wat is er van die grootheids waanzin overgebleven.
Dit na een jaartje niet in de nationale regering. ( L&H debacle )
Heden ten dage keuze genoeg om ergens te verblijven zonder op klokvaste tijdstippen aan tafel te moeten gaan.
Is eigenlijk een overblijfsel uit de vorige eeuw de ziekenfondsen.
Natuurlijk als maar een kleurtje (het juiste) past ........
Estate Guru believer.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 10 oktober 2020, 20:05

Het valt mij op dat hier bijna uitsluitend gereageerd wordt op de opmerking over vrijetijdsbesteding voor ouderen.
Terwijl ik toch ook (op vraag van een spaargidser) een aantal ándere mogelijke voordelen voor oudere personen opnoemde: zoals brillen; hoorapparaten; tandprothese; uitleendienst hulpmiddelen; thuishulp; oogbehandelingen; enz.

En de talloze andere voordelen voor elke mogelijke leeftijd worden hier ook over het hoofd gezien. (geboorte kind, optiek, vakantie en vrije tijd, tandverzorging, zorg en uitleendienst, oppas en thuiszorg, gezondheid en preventie, ziekenhuisopname, en nog veel meer)
Zie https://www.spaargids.be/sparen/ziekenf ... ijken.html

En hoewel dit verder niets terzake doet; maar sommigen het graag in het belachelijke proberen te trekken: ik ben niet bij één van deze klassieke verenigingen; maar (als onderdeel van mijn uitgebreide interesses) bij eentje waar het in groepsverband beleven en genieten van cultuur, in de brede zin, op de eerste plaats komt.

Charlesvdw
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Charlesvdw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Charlesvdw » 10 oktober 2020, 20:44

Nuttige info van jefdewit over HZIV. Als mijn kinderen of ikzelf niet meer gaan skiën met de CM, zouden we kunnen overschakelen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 10 oktober 2020, 23:07

Jefdewit schreef: ↑10 oktober 2020, 15:53
Om op de initiële vraag te antwoorden: ja dat gaat vlot. Je moet niets zelf doen. Je nieuwe ziekenkas (ook de HZIV) regelt dat. Je moet wel niet vergeten het formulier in te vullen met betrekking tot een eventuele overstap van Zorgkas. Dat valt buiten je ziekenkasbijdrage, is verplicht en de bijdrage is voor iedere zorgkas identiek. Je kan er dus niet onderuit noch op besparen.
Naar welke moet zorgkas kan je dan overstappen, als je bij het HZIV wil aansluiten?
Mijn inziens heeft het HZIV geen eigen zorgkas en moet je aansluiten bij één van de volgende?

https://www.vlaamsesocialebescherming.be/de-zorgkassen

Ik vermoed dan de Vlaamse Zorgkas?

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 10 oktober 2020, 23:14

CM kost tegenwoordig 90 euro per jaar. Ik heb geen kinderen, goede tanden en gene bril.
Hospitalisatieverzekering heb ik nu via het werk. Wel met een franchise, maar wat ik nu per jaar ga besparen, dan moet ik al elk jaar in het ziekenhuis gaan belanden denk ik.

Zo na 12 jaar tevreden klant, beslist om op te zeggen, dit alles om 7,5 euro per maand te besparen.
Logica zelve dus

Top, een echte bespaartip voor mij deze!

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 11 oktober 2020, 10:20

Yvekes schreef: ↑10 oktober 2020, 14:20 Enkel berekenen wat je uitspaart omdat je jaarlijks bv geen winst maakt met de voordelen ten opzichte van wat je er voor betaalt, mag volgens mij niet het enige vergelijkingspunt zijn. Alles rond thuishulp zal je nooit aan denken wanneer iedereen fit en gezond is in je familie. Ik vermoed dat de service die de hulpkas of een mutualiteit dan aanbiedt, toch nooit identiek kan zijn. Dat zijn ook net momenten dat je zoveel mogelijk ontlast wil worden en niet 10 keer voor iets moet bellen of doorgestuurd wordt.

Als je enkel naar de prijs kijkt, waarom heeft dan niet iedereen de goedkoopste online autoverzekering? Als je geen ongeval hebt, zul je daar ook ongetwijfeld beter af zijn.
De truc is de juist verzekering te hebben op het juist moment. Als je relatief jong bent zit je best bij het HZIV (gratis); Als het wat moeilijker gaat en je voorziet wat problemen dan kun je naar het CM gaan. Profiteren heet dat. De Vlaming op zijn best.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 11 oktober 2020, 10:39

voodoo schreef: ↑10 oktober 2020, 23:07 Naar welke moet zorgkas kan je dan overstappen, als je bij het HZIV wil aansluiten?
Je krijgt na je aansluiting bij het HZIV een formulier "Aanvraag tot verandering van zorgkas" toegestuurd waarop je aankruist naar welke Zorgkas je wenst over te stappen.
Je hebt tijd tot 5/12 van het lopende jaar om dit door te geven en dan wijzigt het op 1/1 van het volgende jaar.
Je kruist aan bij welke Zorgkas je was aangesloten en vervolgens naar welke je wenst over te stappen. Het zijn telkens zes dezelfden.

Voor mij heeft dat weinig zin gezien de bijdrage toch overal hetzelfde is en ik er vanuitga dat ik daar nooit van gebruik kan maken. In feiten dus een extra sociale bijdrage.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 11 oktober 2020, 12:34

Ik heb bij cm niets dan problemen gehad met de zorgkas. Men is mij eens 3 jaar vergeten geweest, heb dat dan zelf gemeld gehad en rechtgezet.
Erna krijg ik melding van de overheid dat ik mij in orde moet stellen.
Vorig jaar dan weer moeten mailen van is alles in orde? Was dus weer niet zo. Ook dit jaar weer geen brief gehad.
Daarom alleen al wil ik weg.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 11 oktober 2020, 14:19

Via deze linken kan je digitaal de aansluitingsaanvraag downloaden voor het aansluiten bij een zorgkas.
https://www.vlaamsezorgkas.be/formulieren
https://www.vlaamsesocialebescherming.be/de-zorgkassen

Het eerste formulier dient om je aan te sluiten bij de Vlaamse Zorgkas.
Het laatste forumier om een overstap te vragen van een bestaande aansluiting naar één van de andere 5 Zorgkassen.

Je bent niet verplicht om bij eenzelfde ziekenfonds en zorgkas aan te sluiten.

Giskart
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Giskart
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Giskart » 11 oktober 2020, 14:26

@voodoo Dan ben je heel dicht gekomen tot het krijgen van een boete van 250 euro. Echt iets om voorzichtig mee te zijn. Het is recent zelfs strenger geworden.

Nu is het in de 2de helft van het tweede jaar met openstaande bijdragen voor twee jaren (ook deels openstaande) dat de 'laatste kans' aangetekende brief komt. Als je dan niet zou betalen dan heb je prijs met de boete.

Wie bij het HZIV zit (of de spoorweg) heeft enkel de optie om bij de Vlaamse Zorgkas aan te sluiten. Die sturen enkel en alleen verzoeken om te betalen via briefpost. 2x per jaar indien je de eerste keer niet zou betalen.

Normaal gezien zal een zorgkas verbonden met de klassieke ziekenfondsen u niet langer willen als lid als je niet aangesloten bent bij het geassocieerde ziekenfonds. Niet veranderen van zorgkas tijdens het veranderen van ziekenfonds kan maar hou het dan erg in de gaten of die bijdragen in orde zijn.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 11 oktober 2020, 14:38

Giskart schreef: ↑11 oktober 2020, 14:26 Normaal gezien zal een zorgkas verbonden met de klassieke ziekenfondsen u niet langer willen als lid als je niet aangesloten bent bij het geassocieerde ziekenfonds. Niet veranderen van zorgkas tijdens het veranderen van ziekenfonds kan maar hou het dan erg in de gaten of die bijdragen in orde zijn.
Je hebt gelijk. In het reglment van de CM staat dat je altijd van een andere zorgkas naar hun zorgkas kan overstappen maar dat je CM-lid moet zijn om te kunnen aansluiten bij hun zorgkas.

En in het reglement van de HZIV staat dat ze samenwerken met de Vlaamse Zorgkas.
In hun bijkomende info staat dat dat een overstap van ziekenkas samen dient te gaan met een overstap van Zorgkas.
In het geval van het HZIV dus naar de Vlaamse Zorgkas. Geen probleem want bij je lidmaatschap HZIV krijg je portvrije briefomslagen om de aanvraag tot overstap te versturen.
Hou er ook rekening mee dat de Zorgkas (en de overstap) jaarlijks is terwijl de overstap ziekenfonds trimestrieel kan.
De jaarlijkse aanvraag overstap zorgkas dient dus voor 5 december te gebeuren.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 11 oktober 2020, 22:04

Giskart schreef: ↑11 oktober 2020, 14:26 @voodoo Dan ben je heel dicht gekomen tot het krijgen van een boete van 250 euro. Echt iets om voorzichtig mee te zijn. Het is recent zelfs strenger geworden.

Nu is het in de 2de helft van het tweede jaar met openstaande bijdragen voor twee jaren (ook deels openstaande) dat de 'laatste kans' aangetekende brief komt. Als je dan niet zou betalen dan heb je prijs met de boete.
Van mijn 22e tot 27e ongeveer woonde ik in Brussel. Kon vrijwillig aansluiten bij de Zorgkade, maar ik deed dat uiteraard niet.
Dan op mijn 30e ergens kreeg mijn grootmoeder recht op een zorgpremie van 130 euro. Maar omdat ze de eerste 3jaar te laat betaald had of ergens iets ( ze was dement) kreeg ze dit pas na 4 maanden. Soort straf eigenlijk dus.
Ik dacht toen van oei, ik moet die 25 euro gaan betalen. Ik mail naar CM en leg mijn situatie uit. Ik moet 3x 25 euro betalen en ik was weer in orde.
Paar maanden later brief Vlaamse Overheid. Boete van ik dacht 125 euro en 75 euro achterstallen. Heb dan mailings en betaalbewijs CM doorgezonden en het was ok.
Ik betaal quasi alles per domiciliëring. Maar de Zorgkas van cm laat dat dus niet toe. Jammer want ze sturen dan iets van doccle door. Je vergeet dat of je denkt dat het de terugbetaling van de tandarts betreft en je hebt het vlaggen...

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 11 oktober 2020, 22:46

Jefdewit schreef: ↑11 oktober 2020, 14:38
Giskart schreef: ↑11 oktober 2020, 14:26 Normaal gezien zal een zorgkas verbonden met de klassieke ziekenfondsen u niet langer willen als lid als je niet aangesloten bent bij het geassocieerde ziekenfonds. Niet veranderen van zorgkas tijdens het veranderen van ziekenfonds kan maar hou het dan erg in de gaten of die bijdragen in orde zijn.
Je hebt gelijk. In het reglment van de CM staat dat je altijd van een andere zorgkas naar hun zorgkas kan overstappen maar dat je CM-lid moet zijn om te kunnen aansluiten bij hun zorgkas.

En in het reglement van de HZIV staat dat ze samenwerken met de Vlaamse Zorgkas.
In hun bijkomende info staat dat dat een overstap van ziekenkas samen dient te gaan met een overstap van Zorgkas.
In het geval van het HZIV dus naar de Vlaamse Zorgkas. Geen probleem want bij je lidmaatschap HZIV krijg je portvrije briefomslagen om de aanvraag tot overstap te versturen.
Hou er ook rekening mee dat de Zorgkas (en de overstap) jaarlijks is terwijl de overstap ziekenfonds trimestrieel kan.
De jaarlijkse aanvraag overstap zorgkas dient dus voor 5 december te gebeuren.

Blijkbaar klopt dat, zie link
https://www.vlaamsesocialebescherming.b ... ten%20zijn.

wat wel kan is :lid zijn bij een willekeur zeikenfonds en voor de zorgkast aansluiten bij de zorgkast van de "staat"
maar sluit je bij een zorgekast van een zeikenfonds aan , dan moet je blijkbaar wel lid ook zijn van de zeikenfonds

Giskart
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Giskart
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Giskart » 12 oktober 2020, 21:05

@voodoo uw moeder heeft geen 'straf' gekregen. Er is steeds een wachtperiode voor iedereen. Vroeger was er wel een 'straf' van 3 maanden extra wachtperiode per jaar dat u te laat betaalde of had kunnen aansluiten en dat niet vrijwillig had gedaan. Maar dat is al lang afgeschaft met een amnestie.

Wat het was weet ik niet maar een boete zal het ook niet geweest zijn die u eerder heeft gekregen. De boete is of 250 euro (+ achterstallen) of 100 euro voor mensen met verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds. Altijd al die bedragen geweest.

Wat het wel kan zijn geweest is; u bracht uw dossier in orde bij de CM zorgkas maar die moeten dat dan ingeven in het systeem van de Vlaamse sociale bescherming. Alle zorgkassen moeten hun leden en hun betaalstatus ingeven in het centrale systeem.

Als die dan niet (direct) doen dan 'weet' men niet dat u in orde bent. En gaat u uiteindelijk dubbele rekeningen krijgen voor hetzelfde van de Vlaamse zorgkas. Ambtshalve aansluiting. Als uiteindelijk de CM zorgkas laat weten dat u in orde bent bij hen aan Agentschap VLaamse Sociale Bescherming dat gaat die aansluiting bij de Vlaams zorgkas wel afgelsoten worden.

aston
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer aston
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door aston » 21 februari 2021, 13:37

YelitBiros schreef: ↑2 januari 2020, 16:27 ja, telenet werkt ook met doccle, heb ik ook geannulleerd. Liefst alles direct in mijn mailbox, niet via tussenpersonen. Zo ben ik.
Ook voorstander van.
Zelf wil ik GEEN domicilieringen (op de woningafbetaling na dan, geen keuze).
Gewoon maandelijks een factuur in mijn mailbox. Is toch al modern genoeg? ;-)

Met die doccle ben ik ook wat facturen misgelopen, geen mail gehad.
Onlangs kwam de uiteindelijke belastingsbrief in doccle, toevallig gemerkt toen ik op myminfin bezig was...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

121 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy