Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Woning verbouwen: kosten inbrengen als zelfstandige

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
76 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

Re: Woning verbouwen: kosten inbrengen als zelfstandige

• Citeer

Bericht door moneytalks » 23 november 2020, 00:42

MoreOrLess schreef: ↑22 november 2020, 23:46
moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 23:15 Ik begrijp jouw bezorgdheid. Ik kan ook niet tegen mensen die leven op kosten van anderen.
Zonder u concreet met de vinger te wijzen: er is weinig zo gemakkelijk als voor psychologen om een deel van de therapieën te geven "in het zwart". Als u over uw collegae spreekt: ze doen het massaal. Meestal laten ze de rijkere patiënten de volle pot betalen en de anderen betalen dan een "verlaagd tarief". Want bij vele psychologen zijn een groot deel van hun cliënten door hun psychische kwetsbaarheden ook niet in staat om te werken. "Win-win".
Ik gaf in de openingspost het voorbeeld van de psycholoog. Dat betekent niet dat ik er zelf een ben.
Ik post nooit details over mijn locatie, naam, beroep, geslacht, familie.. op eender welk forum, omdat het wemelt van de Sherlock Holmes achtige figuren die het tegen je proberen te gebruiken. Inkomen klopt in dit geval wel omdat het juiste advies daarop steunt. Ik ben ook een vrije beroeper.

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 23 november 2020, 00:50

pukkie007 schreef: ↑22 november 2020, 23:42
moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 23:21
Ik vraag me soms af of de mensen hier ervaring hebben als zelfstandigen
Syriasly? Het wemelt hier van de (ex)zelfstandigen. Ik heb destijds al het Heras-hekwerk, de gepantserde deuren van de nooduitgangen, de poorten van de laad -en loskaaien en de toegangsdeur als vaste kosten mogen inboeken. Ik zat wel in een andere sector. Iets met kleinhandel ...
Ik heb het over mensen die beweren dat 55000 na aftrek van beroepskosten een laag loon is.
Geeft aan 50% belastingen iets van 2350 per maand netto, waarmee geen auto - verzekering - brandstof - elektriciteit (toch iets waar loontrekkenden veel geld aan geven) meer mee betaald moet worden. Is gelijk aan 3000 euro netto voor een loontrekkende, dixit de boekhouder. Volgens hem kan ik vlot 1000 euro per maand aan een hypotheek geven en nog deftig leven. Wie dan beweert dat het een laag inkomen is, weet volgens mij niet goed waar hij over praat. Ofwel heeft de boekhouder ongelijk. Ben eigenlijk heel benieuwd wat de bank zal zeggen als ik ga praten over een hypothecaire lening

loops25
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer loops25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door loops25 » 23 november 2020, 10:31

Ik kan u bij deze meegeven dat de poort voor 100% zeker wordt verworpen. Over welke gemengde ruimtes spreken we? Een bureau met zetel etc wordt voor 100% aanvaard. Begint ge met wc's, trappen en dergelijke dan wordt er logischerwijs over gediscussieerd en een gedeelte geaccepteerd. Er bestaat geen wettelijk vastgelegd percentage. Normaliter wordt de oppervlakte als maatstaf genomen. Ruimte voor discussie dus.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 23 november 2020, 19:58

En de investeringsaftrek die je verliest.
Man man als controleur kom je vaak toch wel wat tegen denk ik.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 23 november 2020, 20:06

moneytalks schreef: ↑23 november 2020, 00:50
pukkie007 schreef: ↑22 november 2020, 23:42
Syriasly? Het wemelt hier van de (ex)zelfstandigen. Ik heb destijds al het Heras-hekwerk, de gepantserde deuren van de nooduitgangen, de poorten van de laad -en loskaaien en de toegangsdeur als vaste kosten mogen inboeken. Ik zat wel in een andere sector. Iets met kleinhandel ...
Ik heb het over mensen die beweren dat 55000 na aftrek van beroepskosten een laag loon is.
Geeft aan 50% belastingen iets van 2350 per maand netto, waarmee geen auto - verzekering - brandstof - elektriciteit (toch iets waar loontrekkenden veel geld aan geven) meer mee betaald moet worden. Is gelijk aan 3000 euro netto voor een loontrekkende, dixit de boekhouder. Volgens hem kan ik vlot 1000 euro per maand aan een hypotheek geven en nog deftig leven. Wie dan beweert dat het een laag inkomen is, weet volgens mij niet goed waar hij over praat. Ofwel heeft de boekhouder ongelijk. Ben eigenlijk heel benieuwd wat de bank zal zeggen als ik ga praten over een hypothecaire lening
Vraag mij af of die wagen volledig in de kosten zit. Dat kan in principe niet.
Zeker niet in uw geval. Je hebt in principe amper beroepsverplaatsingen. Woon - werk wordt als privé aanzien.

Je moet je niet laten beinvloeden door forums. Ofwel vertrouw je je boekhouder ofwel zoek je een die je wel kan vertrouwen.
Dat zou de enige raadgever moeten en mogen zijn.

ThomasMore
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer ThomasMore
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ThomasMore » 24 november 2020, 14:03

moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 23:08
pukkie007 schreef: ↑22 november 2020, 22:57 In enkele andere topics is er zowat een consensus dat die financiële achterpoortjes allemaal en overal dicht moeten. TS wil perse nog een poort op de zaak zetten. Niks van, het moet gedaan zijn met dat gefoefel! Een bank, ne chaise lonque, 2 fauteuils en wat kussentjes, that's it ! >:D
Als jij hier stelt dat een poort op kosten van de zaak niet kan, wil ik dat gerust aannemen.
Maar dan stel ik die vraag wel aan alle vrije beroepers met poorten, die ze hebben ingebracht op kosten van de zaak.
Dat wordt mij namelijk verteld door die mensen, waar ik beroepsmatig contact mee heb. En ik hoop dat een controleur bij iedereen hetzelfde heeft gedaan
Wat gefoefel pukkie007?

Beroepskosten zijn kosten die je maakt om je inkomen te verwerven. Iedereen, vennootschappen, zelfstandigen en ook loontrekkenden mogen die aftrekken van hun bruto inkomsten.

In dit geval, een psycholoog die een praktijk in zijn woning wilt inrichten, kunnen dus ook alle kosten worden afgetrokken. Daar waar er onduidelijkheid is over de verdeling privé gebruik / beroepsgebruik zal de fiscus een percentage voorstellen. Je mag altijd een andere regeling toepassen en de het werkelijk gebruik bewijzen.

De psycholoog kan dus makkelijk inbrengen als kosten:
- de schilderwerken, vloerbekleding, gordijnen, verlichting enz... van de praktijkruimte
- een deel van (het beroepsdeel) van de ruimte die gemeenschappelijk worden gebruikt (bvb. de inkomhal tot de woning waar ook een wachtzaal zal worden ingericht)
- De inrichting: meubilair dat nodig is om het beroep uit te oefenen
- Materiaal dat nodig is om het beroep uit te oefenen: een computer, laptop, telefoon, printer, ... whatever. Zelfs een TV of geluidsinstallatie als hij kan aantonen dat die zaken gebruikt worden bij een therapie.
- Zaken die je nodig hebt om je patiënten te ontvangen: kapstok, koffiezet als je al's een koffie aan je patiënten geeft. Een frigo met drank voor je patiënten, ... eender wat je nodig hebt om je beroep uit te oefenen.
- De aanleg van een parking in de tuin van de psycholoog als die parking ter beschikking staat van patiënten. Dus de klinkerwerken enz... In dat opzicht kan bijvoorbeeld de poort ook als die dient om bijvoorbeeld een parkeerplaats voor patiënten discreet af te sluiten... Als dit de poort is die ook privé wordt gebruikt dan zal de aftrek pro rata gebeuren.

Alleen moet je nagaan of er sprake is van strikt beroepsmatig gebruik of van gemengd gebruik (privé, beroepsmatig).

De frigo die de psycholoog thuis heeft staan waarin naast water en frisdrank voor patiënten ook de wekelijkse boodschappen van de Colruyt in worden gestockeerd heeft een gemengd karakter en zal dus maar pro-rata kunnen worden ingebracht.

De smartphone van de psycholoog zal gebruikt worden om afspraken te maken met patiënten maar met diezelfde smartphone zullen ook wel berichtjes naar vrienden worden verstuurd.

enz...

Krijg je controle dan moet je kunnen aantonen wat beroepsmatig is en wat niet. Ik ken inderdaad iemand die een hond (en de bijkomende kosten) gedeeltelijk inbrengt als beroepskosten. Dat beest wordt gebruikt bij therapie voor kinderen.

De logica zelve: een, pakweg, loodgieter kan zijn boormachine aftrekken als beroepskost omdat een volledig beroepsmatig gebruikt wordt verondersteld (al zal die geen privé boormachine hebben en dus het materieel van zijn zaak ook wel 's privé gebruiken). De koffiezet van dezelfde loodgieter zal echter maar gedeeltelijk kunnen worden ingebracht. En wat doen we met de tuinaannemer die zijn grasmaaier ook gebruikt om zijn privé gazon te onderhouden?

Trouwens, voor veel van de beroepskosten heb je eigenlijk al niks meer in de pap te brokken. De fiscus bepaalt zelf hoeveel je forfaitair kan inbrengen.

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 24 november 2020, 19:16

ThomasMore schreef: ↑24 november 2020, 14:03 Wat gefoefel pukkie007?

Beroepskosten zijn kosten die je maakt om je inkomen te verwerven. Iedereen, vennootschappen, zelfstandigen en ook loontrekkenden mogen die aftrekken van hun bruto inkomsten.
Ik wist dit van vennootschappen en zelfstandigen, maar niet van loontrekkenden.
ThomasMore schreef: .... kan dus makkelijk inbrengen als kosten:
- de schilderwerken, vloerbekleding, gordijnen, verlichting enz... van de praktijkruimte
- een deel van (het beroepsdeel) van de ruimte die gemeenschappelijk worden gebruikt (bvb. de inkomhal tot de woning waar ook een wachtzaal zal worden ingericht)
- Materiaal dat nodig is om het beroep uit te oefenen: een computer, laptop, telefoon, printer, ... whatever. Zelfs een TV of geluidsinstallatie als hij kan aantonen dat die zaken gebruikt worden bij een therapie.
- Zaken die je nodig hebt om je patiënten te ontvangen: kapstok, koffiezet als je al's een koffie aan je patiënten geeft. Een frigo met drank voor je patiënten, ... eender wat je nodig hebt om je beroep uit te oefenen.
- De aanleg van een parking in de tuin van de psycholoog als die parking ter beschikking staat van patiënten. Dus de klinkerwerken enz... In dat opzicht kan bijvoorbeeld de poort ook als die dient om bijvoorbeeld een parkeerplaats voor patiënten discreet af te sluiten... Als dit de poort is die ook privé wordt gebruikt dan zal de aftrek pro rata gebeuren.

Alleen moet je nagaan of er sprake is van strikt beroepsmatig gebruik of van gemengd gebruik (privé, beroepsmatig).

De frigo die de psycholoog thuis heeft staan waarin naast water en frisdrank voor patiënten ook de wekelijkse boodschappen van de Colruyt in worden gestockeerd heeft een gemengd karakter en zal dus maar pro-rata kunnen worden ingebracht.

De smartphone van de psycholoog zal gebruikt worden om afspraken te maken met patiënten maar met diezelfde smartphone zullen ook wel berichtjes naar vrienden worden verstuurd.
Dit is wat alle collega's + de boekhouder zeggen. Momenteel ga ik tijdens de werkuren regelmatig een broodje halen. Collega's zetten het allemaal op een rekening en brengen die maandelijks in als beroepskost. Is volgens mij volledig wettelijk, maar ik kan me voorstellen dat de meesten hier daar anders over denken.
Als mensen hier al stellen dat een poort om cliënteel van het privédeel te scheiden niet beroepsmatig is, dan frons ik de wenkbrauwen.

Ivm de poort vraag ik me wel af hoe de controleur bepaalt voor welk percentage deze privé is en voor welk beroepsmatig. Wat mijn auto betreft gebruik ik deze voor 80% beroepsmatig. Verder rijd ik er enkel mee naar de supermarkt. Maar bij mijn weten zijn brandstofkosten maar voor 50% aftrekbaar, terwijl ik veel meer dan 50% beroepsmatig rijd.

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 24 november 2020, 19:31

ThomasMore schreef: ↑24 november 2020, 14:03
Dit laat wel ruimte voor wat gesjoemel. Ik kan de woonkamer schilderen en 3 jaar later bij controle zeggen dat het voor de beroepsruimte was. Idem met vloerbekleding en gordijnen.
Idem. Men koopt een kunstwerk voor in de living, en bij controle plaatst men het in de werkruimte.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 24 november 2020, 19:55

U wil dus 'sjoemelen' - dat is duidelijk.

En u wil dat wij als burgers en belastingbetalers van dit land dat 'gesjoemel' betalen.
moneytalks schreef: ↑22 november 2020, 23:15 Ik begrijp jouw bezorgdheid. Ik kan ook niet tegen mensen die leven op kosten van anderen.
Kwestie van dat ik het plaatje nu correct zie.

Dat u raad vraagt op dit forum is wellicht omdat dit gratis is? Uw boekhouder zou daar immers geld voor vragen. Niet gelukt overigens om uw ouders te 'tillen'?

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 24 november 2020, 20:29

MoreOrLess schreef: ↑24 november 2020, 19:55 U wil dus 'sjoemelen' - dat is duidelijk.

En u wil dat wij als burgers en belastingbetalers van dit land dat 'gesjoemel' betalen.
Vrije beroepers in een eenmanszaak, horen bij de zwaarst belaste categorie van het ganse land.
Ik ben het die u betaalt, meer dan omgekeerd het geval is. Vlamingen betalen 75% van alle belastingen in België, en ik hoor dan nog eens bij de zwaarst betalende Vlamingen.

Ik zie het maken van kosten die op het randje van acceptabel zijn als een manier om die onfaire belasting iets meer uit te balanceren.

Ik kan meer geld verdienen door 3 dagen in het wit te werken als vrije beroeper en 2 dagen bomen te snoeien voor wat zwart geld. Dus vraag ik me af wat ons moet motiveren om 5 dagen wit te werken. Als de staat mensen met een hoog wit inkomen (harde werkers) straft door ze kapot te belasten, kunnen ze ofwel in het zwart gaan werken ofwel minder gaan werken.

Dat laatste is trouwens een optie die ik serieus overweeg. Van te werken word je niet rijk in dit land

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 24 november 2020, 20:32

moneytalks schreef: ↑24 november 2020, 20:29
MoreOrLess schreef: ↑24 november 2020, 19:55 U wil dus 'sjoemelen' - dat is duidelijk.

Vrije beroepers in een eenmanszaak, horen bij de zwaarst belaste categorie van het ganse land.
Dat is waarschijnlijk onjuist.
Ik zou zeggen dat er voor werknemers aan de top van bedrijven veel meer belastingen worden betaald dan door vrije beroepers in een eenmanszaak.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 24 november 2020, 20:33

B7H4long schreef: ↑24 november 2020, 20:32
moneytalks schreef: ↑24 november 2020, 20:29

Ik zou zeggen dat er voor werknemers aan de top van bedrijven veel meer belastingen worden betaald dan door vrije beroepers in een eenmanszaak.
En welk percentage van de samenleving heeft een topfunctie in een bedrijf?
Je vergelijkt hier met misschien 1-2% van de samenleving, niet met de grote hoop

moneytalks
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer moneytalks
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneytalks » 24 november 2020, 20:35

MoreOrLess schreef: ↑24 november 2020, 19:55 Niet gelukt overigens om uw ouders te 'tillen'?
Dat is nooit de bedoeling geweest. Ik onderhoud er wekelijks de tuin omdat ze het zelf niet meer kunnen. U zou verstandiger overkomen door enkel te oordelen over zaken waar u kennis van hebt

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 24 november 2020, 20:40

Oooh, ik heb het niet over het werk in de tuin van uw ouders. Ik heb het over dingen zoals dat u wilde dat uw ouders hun huis aan u zouden schenken, terwijl ze daar eigenlijk niet weg wilden.

Wie zegt er overigens dat ik zelf geen vrij beroeper ben of dit ben geweest?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 24 november 2020, 20:59

moneytalks schreef: ↑24 november 2020, 20:33
B7H4long schreef: ↑24 november 2020, 20:32
En welk percentage van de samenleving heeft een topfunctie in een bedrijf?
Je vergelijkt hier met misschien 1-2% van de samenleving, niet met de grote hoop
niet enkel voor topfuncties:

Een voorbeeld
- brutoloon van 100k
- geeft een kost aan de werkgever van 146k (referentie: https://loonkost.com/en/) inb kleine firmawagen+maaltijdcheques
- geeft een nettoloon van zo'n 50k (ref: https://www.jobat.be/nl/art/hoeveel-bli ... netto-over)

dus 146k kost voor de werkgever, nettoloon werknemer 50k >>> minder dan 35%.

Dit houd geen rekening met de belastingen die het bedrijf als bedrijf moet betalen en die ook inbegrepen/doorgerekend moeten worden in de facturen aan de klant.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

76 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy