Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Integrale in de problemen?
Fiscaal waarschijnlijk geen goed idee omdat je de 30% belastingvermindering zal moeten terugbetalen dmv de 33% taks.
Gewoon laten staan tot aan je pensioen aan het gegarandeerd rendement.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Klopt. Heb het contract nagegaan en het is idd 33% indien voor 60 jaar opgenomen. Ben dat dus nog niet, daarom de volgende vraag: kan dit naar een andere maatschappij overgedragen worden?
-
anonymous9
Neen. Pensioenspaarfondsen wel. Maar verzekeringen Langetermijnsparen of Pensioenspaarverzekeringen niet.
Integrale 786 fiscaal is ook een tak 21 product. Maar dan wel een Tak 21-fiscaal.
Het produkt van 8 jaar is tak 21-niet fiscaal.
Is bevestigd tijdens de presentatie die ze gegeven hebben een tijdje geleden hebben gedaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Gisteren heb ik het jaarlijke rekeninguittreksel (situatie op 31/07/2020) via mail ontvangen.
Op vrijdag had ik nog niets ontvangen. Daarom had ik het formulier op internet ingevuld.
Integrale is dus toch reactief...
Op vrijdag had ik nog niets ontvangen. Daarom had ik het formulier op internet ingevuld.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
anonymous9
Gisteren 23/11 bijeenkomst van de Raad van Bestuur van Integrale:
Die "ernstige kans op slagen" is goed nieuws. En van daaruit ook het "...voorstellen om de activiteiten voort te zetten op voorwaarde van een gunstig resultaat van de biedingen..."
Zie ook:
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 69109.htmlDe raad van bestuur heeft maandag vastgesteld dat de huidige biedingen 'een ernstige kans' op slagen hebben. 'Het onderhandelingsproces is nog aan de gang. De biedingen zijn niet definitief.'
De raad van bestuur zal de algemene vergadering op 8 december voorstellen om de activiteiten van de verzekeraar voort te zetten op voorwaarde van een gunstig resultaat van de biedingen tegen 15 december.
Die "ernstige kans op slagen" is goed nieuws. En van daaruit ook het "...voorstellen om de activiteiten voort te zetten op voorwaarde van een gunstig resultaat van de biedingen..."
Zie ook:
https://www.lecho.be/entreprises/servic ... 67260.htmlIntegrale opte pour la poursuite des activités
Hier ook nog geen rekeninguittreksel, wordt wel eens tijd. Om welk formulier gaat het? Ik zou dat ook invullen. Linkje?Superspaarder schreef: ↑24 november 2020, 06:31 Gisteren heb ik het jaarlijke rekeninguittreksel (situatie op 31/07/2020) via mail ontvangen.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Website van Integrale, rubriek "contact". Alstublieft.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Frank Jeusette wordt President van Integrale (in plaats van Michel Dewolf).
Bron : website van Integrale (in het frans, nog geen vertaling in het nederlands).
Bron : website van Integrale (in het frans, nog geen vertaling in het nederlands).
-
anonymous9
Hij komt blijkbaar van Ethias:
https://www.lecho.be/entreprises/servic ... 67748.html
Pour le remplacer, les quinze membres du conseil d'administration ont choisi à l'unanimité Frank Jeusette. Celui-ci fut CRO et membre du comité de direction d'Ethias jusqu'à l'année passée.
https://www.lecho.be/entreprises/servic ... 67748.html
Is dat goed nieuws?Superspaarder schreef: ↑25 november 2020, 22:28 Frank Jeusette wordt President van Integrale (in plaats van Michel Dewolf).
Ik heb vandaag gevraagd wanneer de rekeninguittreksels verstuurt worden,heb juist antwoord gekregen.
We mogen ze de komende dagen verwachten.Ben benieuwt !!
We mogen ze de komende dagen verwachten.Ben benieuwt !!
-
anonymous9
Het is te zien hoe je het bekijkt. Michel De Wolf is opzijgezet omdat hij een voorstander is van het bod van River Rock Capital. Dat lijkt een zeer serieus bod te zijn. Ze zijn bereid Integrale te herkapitaliseren met 200 miljoen Euro. Maar hun bod zelf is slechts 1 Euro. En dat is een drama voor huidig hoofdaandeelhouder Nethys.Jhn schreef: ↑26 november 2020, 07:40Is dat goed nieuws?Superspaarder schreef: ↑25 november 2020, 22:28 Frank Jeusette wordt President van Integrale (in plaats van Michel Dewolf).
Gisteren rekeninguittreksel ontvangen. We leven op hoop tot 15 december.
-
anonymous9
Het Nieuwsblad vestigt er nog eens de aandacht op dat op dit moment geen enkel bod bindend is. Er wordt gesnuffeld maar er is (nog) geen engagement.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201126_95201837
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201126_95201837