KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
In andere landen zie je veel meer automaten buiten de banken. In en rond winkels bijvoorbeeld.
Doordat er altijd maar minder bankkantoren zijn, zal het anders redelijk moeilijk worden om voor iedereen binnen de 2 km een automaat te voorzien.
Doordat er altijd maar minder bankkantoren zijn, zal het anders redelijk moeilijk worden om voor iedereen binnen de 2 km een automaat te voorzien.
Initiatief dateert van 2019.
Het doel is een netwerk uit te bouwen waarmee 95 procent van de Belgen op 5 kilometer van zijn voordeur toegang heeft tot een geldautomaat.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/g ... 29215.html
Het doel is een netwerk uit te bouwen waarmee 95 procent van de Belgen op 5 kilometer van zijn voordeur toegang heeft tot een geldautomaat.
Denk dat dit de laatste stap is voor we een cashloze samenleving zullen hebben. Veel efficiënter dan dit zal je het niet kunnen maken tenzij gewoon het in zijn geheel gaat outsourcen (wat zoveel zal betekenen om dat een andere partij gewoon geld gaat vragen bij iedere cash afhaling en dan mag je raden wie het mag betalen
).
Naar wat je allemaal kan doorschuiven naar pakweg een krantenwinkel zit wel nog zeer veel rek op. Je kan perfect KYC, opening van een rekening, ontvangst van een reserve kaart,... door een kleine winkel zoals een krantenwinkel laten uitvoeren. Geef hen concrete richtlijnen en bouw een mechanisme in voor controle en al die kleine administratieve taken kan je weghalen bij een bankkantoor en laten uitvoeren door die kleine winkels.
Dit is dan ook meteen de reden waarom bpost origineel ook een bank wilde uitbaten. Hun postkantoor is juist die kleine winkel. Het "bankkantoor" dat zij uitbaten kost dan ook een pak minder dan die van pakweg ING of KBC.
Roei die bankkantoren dus nog meer uit tot enkel kantoren voor complexe dingen zoals beleggen, verzekeren, lenen,... en schuif alle administratieve taken door aan de lokale kruidenier en betaal en hiervoor (zij hebben dan baat bij dat hun zaak iets meer relevant wordt naar de toekomst en hebben meteen de kans dat die persoon ook meteen een brood of wat kauwgom koopt).
Is een concept dat in Nederland al gebeurt, waarom hier niet. Klant heeft zijn dienstverlening, lokale winkel het volk over de vloer (en wat extra inkomsten) en bank kan besparen met kantoren sluiten.
Ik begrijp immers nog steeds niet waarom men niet door is gegaan met het idee van de postbode ook meteropnames te laten uitvoeren. Echte "rocket science" is dat niet terwijl de postbode letterlijk elke dag voorbij je deur komt.

Naar wat je allemaal kan doorschuiven naar pakweg een krantenwinkel zit wel nog zeer veel rek op. Je kan perfect KYC, opening van een rekening, ontvangst van een reserve kaart,... door een kleine winkel zoals een krantenwinkel laten uitvoeren. Geef hen concrete richtlijnen en bouw een mechanisme in voor controle en al die kleine administratieve taken kan je weghalen bij een bankkantoor en laten uitvoeren door die kleine winkels.
Dit is dan ook meteen de reden waarom bpost origineel ook een bank wilde uitbaten. Hun postkantoor is juist die kleine winkel. Het "bankkantoor" dat zij uitbaten kost dan ook een pak minder dan die van pakweg ING of KBC.
Roei die bankkantoren dus nog meer uit tot enkel kantoren voor complexe dingen zoals beleggen, verzekeren, lenen,... en schuif alle administratieve taken door aan de lokale kruidenier en betaal en hiervoor (zij hebben dan baat bij dat hun zaak iets meer relevant wordt naar de toekomst en hebben meteen de kans dat die persoon ook meteen een brood of wat kauwgom koopt).
Is een concept dat in Nederland al gebeurt, waarom hier niet. Klant heeft zijn dienstverlening, lokale winkel het volk over de vloer (en wat extra inkomsten) en bank kan besparen met kantoren sluiten.
Ik begrijp immers nog steeds niet waarom men niet door is gegaan met het idee van de postbode ook meteropnames te laten uitvoeren. Echte "rocket science" is dat niet terwijl de postbode letterlijk elke dag voorbij je deur komt.
SMGGM schreef: ↑8 januari 2021, 15:01 Denk dat dit de laatste stap is voor we een cashloze samenleving zullen hebben. Veel efficiënter dan dit zal je het niet kunnen maken tenzij gewoon het in zijn geheel gaat outsourcen (wat zoveel zal betekenen om dat een andere partij gewoon geld gaat vragen bij iedere cash afhaling en dan mag je raden wie het mag betalen).
Zo is er ook geweest dat ze de potbode wilden inschakelen om sociaal kontakt te onderhouden met alleenstaande ouderlingen, melden te doen aan de politie enz. enz.
1/ Dat is zijn job niet,
2/ wordt daar ook niet voor betaald,
3/ staat niet in zijn jobomschrijving.
Er zijn werklozen genoeg , dat ze die inschakelen..
Dat is inderdaad de ingesteldheid van een vakbond. Als je een bedrijf dat aan het lijden kapot wilt dan moet de vakbond zijn been maar stijf houden en morgen dan klagen dat er persoon ontslagen wordt. Je kan je enkel relevant houden (ook als werknemer) om dingen bij te leren en je horizon verbreden. Als men denkt dat de brieven de lonen nog zo lang blijven verder betalen dan heeft men het mooi mis.ludo schreef: ↑8 januari 2021, 15:46 Zo is er ook geweest dat ze de potbode wilden inschakelen om sociaal kontakt te onderhouden met alleenstaande ouderlingen, melden te doen aan de politie enz. enz.
1/ Dat is zijn job niet,
Vakbond zou eerder moeten nadenken wat er moet gebeuren om zoiets op een goede manier te kunnen doen (kijken naar opleidingen, hoeveel extra personeel, wat het voordeel is voor de werknemer) ipv meteen te zeggen "'t is mijn job niet".
Een zelfstandige zal wel anders klinken want die ziet er zijn economisch voordeel in, zie naar de vele afhaalpunten die er wel niet zijn.
De postbode heeft nog modems voor Proximus gebracht en geïnstalleerd zelfs, dacht ik.ludo schreef: ↑8 januari 2021, 15:46
Zo is er ook geweest dat ze de potbode wilden inschakelen om sociaal kontakt te onderhouden met alleenstaande ouderlingen, melden te doen aan de politie enz. enz.
1/ Dat is zijn job niet,
Als dat andere project niet doorgaat (meteropname) is dat enkel omdat er geen akkoord bereikt werd over de prijs.
Voor het sociaal contact en de meldingen : laat maar komen. Ik kan morgen beginnen. :-)
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat is eigenlijk een terugkeer naar een Bancontact/Mr Cash netwerk, de situatie van de jaren 80.zwembad schreef: ↑8 januari 2021, 14:12 Initiatief dateert van 2019.
In de nieuwe voorwaarden van KBC staat dat ze kosten mogen aanrekenen op een spaarrekening.
Een alternatief voor onder de 0,11 gaan ?
Misschien voortaan 0,10 procent kosten boven de 1.000.000 euro en daarna....?
Een alternatief voor onder de 0,11 gaan ?
Misschien voortaan 0,10 procent kosten boven de 1.000.000 euro en daarna....?
Blijkbaar zijn spaargelden voor veel banken een last. Ze hebben er kosten op en zien liever de klanten vertrekken. Welke bank met fysieke kantoren doet nog moeite. KBC niet, Belfius niet, BNP niet, ... Misschien nog beetje Argenta. Ok, rekening kost ook geld, maar je hebt keuze tussen drie pakketten. Misschien ook Europabank. De rest zijn puur internetbanken waar je alles zelf doet. Op zich niet mis, maar eens een woordje, een goeie dag, wat uitleg,... Van een kantoorbediende is heel grote meerwaarde. Ik leef in een gemeente van bijna 5000 inwoners. Tien jaar geleden waren hier nog 6 banken. De laatste sloot in het voorjaar. Extra geld nodig. Vraag het via bancontact aan de bakker... Is dat service? Banken doen financiële producten, de postbode verzorgt de postpakketjes, de krantenwinkel de krant... Schoenmaker blijf bij je leest. De service is al niks meer. Straat is het twee keer niks... Sorry, persoonlijke mening.
cash geld zal volledig verdwijnen. Ik wed erop : de énige reden dat cashgeld nog bestaat is de horeca.
Ik heb hier in mijn portefeuille nog 30 euro zitten van 6 maanden geleden, ik zou niet weten waar ik het nog kwijt kan...
Ik heb hier in mijn portefeuille nog 30 euro zitten van 6 maanden geleden, ik zou niet weten waar ik het nog kwijt kan...
Bij zowat 100% van de winkels zou ik zo denken.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
mmm bedankt voor de info...wist ik niet
Blij om je te helpen. Deze ochtend nog cash betaald voor een half kilootje antitrollenpoeder. Ik vrees echter dat ik opgelicht ben.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
beter een kruis maken of look aan de deur hangen
supermarkten,winkels van buitenlanders hebben graag cash...