Verkiezingen in de VS 2020
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Verkiezingen in de VS 2020
Naar analogie met andersvaliden, stel ik voor het te hebben over "andersbegaafden".Charlesvdw schreef: ↑8 januari 2021, 20:13''Intellectually challenged". Net zoals dikke mensen ''gravitationally challenged" zijn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Laat ons zeggen een rekening van een week (of twee ?)
-
anonymous9
"Cognitief kwetsbaar" ?Charlesvdw schreef: ↑8 januari 2021, 20:20Naar analogie met andersvaliden, stel ik voor het te hebben over "andersbegaafden".Charlesvdw schreef: ↑8 januari 2021, 20:13 ''Intellectually challenged". Net zoals dikke mensen ''gravitationally challenged" zijn.
Eerder : de hardware is er al. Het OS moet er nog op..
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
+1Charlesvdw schreef: ↑8 januari 2021, 20:20Naar analogie met andersvaliden, stel ik voor het te hebben over "andersbegaafden".Charlesvdw schreef: ↑8 januari 2021, 20:13
''Intellectually challenged". Net zoals dikke mensen ''gravitationally challenged" zijn.
-
anonymous7
CarpeNoctem schreef: ↑7 januari 2021, 23:40Ik zou dat zo nog niet durven zeggen, in de VS hebben de burgers nogal wat rechten. Afwachten...
Zie ook de quote van TooTall over die man in de Pelosi's bureel:
"Although Barnett was photographed inside the Speaker’s office, he does not face any charges at this time."

Intelligent maar dan in het gespiegeld universumMoreOrLess schreef: ↑8 januari 2021, 20:25"Cognitief kwetsbaar" ?Charlesvdw schreef: ↑8 januari 2021, 20:20
Naar analogie met andersvaliden, stel ik voor het te hebben over "andersbegaafden".
Nu willen ze nog rap Trump afzetten. Is dat niet idioot met nog twaalf dagen te gaan? Ik ben niet voor Trump maar als ze hem de nucleaire codes afpakken is het voor mij al goed. Kan hij tenminste geen kernoorlogje meer starten.
-
SamBG
Trump kan in zijn ééntje een kernoorlog starten??? OMG...
-
anonymous
Voor velen zal de bestorming nare gevolgen hebben. Een heel team is alle beelden aan het uitpluizen om mensen te identificeren.
Verschillende mensen die op de beelden herkend werden door hun werkgever mogen eveneens beschikken.
Verschillende mensen die op de beelden herkend werden door hun werkgever mogen eveneens beschikken.
Lang geleden was de mogelijkheid tot het starten van een kernoorlog voorbehouden aan de militairen. Maar er was een president (Eisenhower?) die dat te gevaarlijk vond, hen die mogelijkheid afgenomen heeft en aan de president alleen gegeven heeft. Je ziet nu de gevolgen. Nu is er geen zotte generaal meer nodig voor een kernoorlog maar een zotte president.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Voor een aantal enkelingen zal dit (minder of meer serieuze) gevolgen hebben, voor de rest van de wereld is dit een feit dat totaal niet terzake doet n.m.i.
-
SamBG
Wanneer was dat, Lang geleden? Voorbehouden aan de militairen? Het was een politieke beslissing. ... Een zotte president... Wat een uitspraak. De Amerikanen zijn zot... ja wadde, dadde...Yaris schreef: ↑8 januari 2021, 21:44 Lang geleden was de mogelijkheid tot het starten van een kernoorlog voorbehouden aan de militairen. Maar er was een president (Eisenhower?) die dat te gevaarlijk vond, hen die mogelijkheid afgenomen heeft en aan de president alleen gegeven heeft. Je ziet nu de gevolgen. Nu is er geen zotte generaal meer nodig voor een kernoorlog maar een zotte president.
Vraag me af: kunnen lokale VS-bevelhebbers nog steeds in hun eentje een atoomoorlog beginnen ?
Vroeger was dat toch zo, zie Dr Strangelove. De redenering was/is dat in het geval van een verrassingsaanval direct moet kunnen teruggeslagen worden.
Toegevoegd: het is er ondertussen niet veiliger op geworden. Er bestaan raketten zoals Minuteman die de afstand Rusland - VS in enkele minuten overbruggen kunnen. Sommige Am. organen vinden een atoomoorlog nu ook al aanvaardbaar. Dr Strangelove is not dead !
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 8 januari 2021, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De president heeft altijd een man in zijn buurt met het nucleaire koffertje. Hij kan dus onmiddellijk op een verrassingsaanval reageren. Hij moet zelfs geen toestemming vragen aan zijn generaals.
Laatst gewijzigd door Yaris op 8 januari 2021, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.