Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Terugdraaiende teller of subsidies 2021 voor zonnepanelen

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
620 berichten
  • Pagina 11 van 42
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • …
  • 42
  • Volgende
anonymous

Re: Terugdraaiende teller of subsidies 2021 voor zonnepanelen

• Citeer

Bericht door anonymous » 15 januari 2021, 10:39

Krikke schreef: ↑15 januari 2021, 09:34
anonymous schreef: ↑15 januari 2021, 08:41
In onze contreien zijn zonnepanelen in de energie-mix niet meer of niet minder als een snoepje:
* Ze leveren energie op, op momenten dat je het niet nodig hebt (zomer overdag)
* Op momenten dat je energie nodig hebt, leveren ze geen energie (winter en 's nachts)
Tijd om een verwarmd zwembad of airco te plaatsen, dan kan je die energie in de zomer al kwijt.
En voor de winter een hout of pellet kachel en theelichtjes he

Maar je hebt gelijk, met zonne-energie kunnen we de stroom niet opwekken als we hem effectief nodig hebben en zolang we geen manier hebben voor opslag van die energie zal het dus nooit echt rendabel worden.

Mijn buurman is 1 van die mensen die nog net zonnepanelen gelegd heeft in December, inderdaad gegokt en verloren
Een zwembad (hoeveel kost zo'n ding?) zetten om je overtollige energie kwijt te raken. :D
Het zal waarschijnlijk goedkoper zijn om je zonnepanelen af te schakelen en als versiering op je dak te laten liggen.
Of misschien komt er wel een markt voor tweedehands zonnepanelen aan ;)
Ik heb al een paar keer getwijfeld om zonnepanelen te leggen maar het sop leek me nooit de kool waard gezien ik heel weinig elektriciteit verbruik. Ik ben dus blij dat ik het niet heb gedaan.
Ik heb inderdaad al een jaar of tien een pelletkachel, het onderhoud daaraan doe ik zelf.
Mijn buurman heeft ook een paar maand geleden zonnepanelen gelegd. Die is inderdaad dik gesjost net zoals heel velen die in de laatste maanden van 2020 een rush op zonnepanelen hebben gedaan.

witte merel
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer witte merel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door witte merel » 15 januari 2021, 10:48

Het zal waarschijnlijk goedkoper zijn om je zonnepanelen af te schakelen en als versiering op je dak te laten liggen.
Misschien durven ze nog op het idee te komen om mensen te beboeten die dit van plan zijn? Een onteigening van je zonnepanelen.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 15 januari 2021, 10:55

anonymous schreef: ↑15 januari 2021, 10:39 Het zal waarschijnlijk goedkoper zijn om je zonnepanelen af te schakelen en als versiering op je dak te laten liggen.
Dat is natuurlijk zever. Als ze liggen, zijn ze betaald.
Dus of je ze aan- of afschakelt, maakt niets uit voor de kost.

Het minste dat je opgewekte energie gebruikt of op het net zet en er een vergoeding voor krijgt, is dus opbrengst.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 15 januari 2021, 10:58

Gaat de Vlaamse regering het lef hebben om gewoon te zeggen, pech gehad en bedankt, het was maar om te lachen?
Ze gaan toch iets moeten doen hoor. Ik denk dat ze stoppen met de uitrol van de digitale meter, voorlopig toch, voor mensen met terugdraaiende meter.
Ze gaan wel naar een oplossing komen die iedereen wel schaadt, maar toch niet teveel. Als ze dat niet doen, houtstoof gaat hier dan ook aan, het is wat het is.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 januari 2021, 11:22

Je kan misschien een belangengroep samenstellen en via gerechterlijke procedure de electrciteits leverancier tot schadevergoeding dagvaarden wegens misleiding en contrackbreuk..
Maar volgens ik denk was dit op voorhand al geweten dat het zo zou uitdraaien,en is het weer een politiek economisch spelletje geweest om "mayby " aan europese normen of zoiets te voldoen ????
Laatst gewijzigd door ludo op 15 januari 2021, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 15 januari 2021, 11:23

Die is er: zonstraal

funnyplace
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer funnyplace
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door funnyplace » 15 januari 2021, 11:45

Ik heb de krantenartikels gelezen en zie door deze rechtsonzekerheid een aantal nieuwe bijkomende discriminaties ontstaan.

1) Zette je in 2020 nog een installatie, dan zou je recht hebben op de terugdraaiende teller (of toch het principe van de terugdraaiende teller, verbruiken - productie = totale verbruik om te betalen).
Ik was me bewust van de hangende procedure.

2) Zet je in 2021 nog een installatie, dan krijg je tot 1500 euro premie

3) Heb je ondertussen nog steeds een oude (terugdraaiende) teller, dan hou je dit voordeel nog steeds, totdat je een digitale teller krijgt (die ga je dus best maanden/jaren uitstellen :))
Zelf heb ik sinds kort een digitale meter die ik kan uitlezen met een app/website en krijg zo gedetailleerd verbruiksinfo. Handig om sluipverbruik te monitoren. Het was mijn bedoeling om deze data 2-3 jaar te monitoren en ons verbruik effecienter te verdelen om op deze basis een goedkope energieleverancier te kiezen. Ik wordt hier gepakt in snelheid, want ik heb pas metingen vanaf 01/09/2020 :-(

4) Heb je reeds een digitale teller, dan ben je vanaf gisteren gejost, alle voordelen van terugdraaien ben je kwijt. Het spreekt voor zich dat dit een discriminatie is ten opzichte van mensen die nog de oude teller hebben hangen.man vrouw koppel electrabel

5) Heb je een digitale meter, dan ben je in de nabije toekomst dubbel gejost, want dan ga je EXTRA belast worden op je piekverbruik ! Heb je de klassieke teller nog, dan kunnen ze dit niet meten en betaal je per maand het tarief van 2.5 kW. Ter info, wanneer we thuis frieten bakken, de dampkap opzetten, het gebraad in de oven hebben staan, de groenten op het fornuis, de lampen aan de eettafel en keuken laten branden en bv. de TV opzetten en de dochter aan de PC schoolwerk doet, onze zoon met de playmobile op de zolder zit te spelen.... dan zitten we soms op een piek van 5 tot 7kW. Wederom extra kosten, als je als gezin leeft wanneer je na het werk thuis komt. Wasmachines opzetten, een droogkast en strijken is moeilijk als je fulltime werkt en dus wanneer de zon schijnt niet thuis bent.

6) Er is discriminatie tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel... In Wallonië kan je kiezen voor de werkelijke prosumententarieven of een forfait.
...

Ik ga er van uit dat de huidige netvergoeding/prosumententaks/turteltaks die overigens door de raad van state onwettig werd verklaard maar toch zonder problemen ieder jaar werd geïnd dan ook verdwijnt EN dat er een correcte vergoeding zal worden gegeven voor de stroom die je nu GRATIS op het net zet, waardoor de elektriciteitsleverancier aan andere klanten wel de volle pot aanrekent. Om voor het gebruik van het net te betalen ben ik akkoord voor alle duidelijkheid.

De tarieven die ik nu lees over injectietarieven zijn om te huilen, je zou 2,5 tot 4 CENT krijgen per Kwh, terwijl de stroom veel duurder wordt verkocht door elektriciteitsleveranciers.

Voor alle duidelijkheid, ik heb het systeem nooit eerlijk gevonden, ook al heb ik al enige tijd zonnepanelen. Het gebruik van het net betalen heb ik altijd als NORMAAL beschouwd !

Bericht Grondwettelijk Hof: https://www.const-court.be/public/n/202 ... n-info.pdf

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 15 januari 2021, 12:00

Met dat toekomstig capaciteitstarief zullen we ook weer zeer zware stinkende scheten laten. Weer een uitvindsel van de VREG om nog maar eens meer inkomsten te genereren.
Daarom moeten de digitale meters er per se komen. Om er van alles rond uit te vinden om te betalen.

Ik vraag mij ook af hoe accuraat zo'n digitale meter nog is na een paar jaar. In tegenstelling tot een klassieke bestaat dit uit elektronica met oa condensatoren die hoe dan ook kapot gaan. Wie zegt dat die digitale meter niet meer aanrekent dan je werkelijk verbruikt?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven

JW1
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer JW1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JW1 » 15 januari 2021, 12:09

pukkie007 schreef: ↑15 januari 2021, 10:12 En wie heeft die VREG in het leven geroepen en bij uitbreiding zoveel macht gegeven?
Europa! Dit moet (alweer) van Europa.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 januari 2021, 12:45

Lukske schreef: ↑15 januari 2021, 12:00 Met dat toekomstig capaciteitstarief zullen we ook weer zeer zware stinkende scheten laten. Weer een uitvindsel van de VREG om nog maar eens meer inkomsten te genereren.
Daarom moeten de digitale meters er per se komen. Om er van alles rond uit te vinden om te betalen.

Ik vraag mij ook af hoe accuraat zo'n digitale meter nog is na een paar jaar. In tegenstelling tot een klassieke bestaat dit uit elektronica met oa condensatoren die hoe dan ook kapot gaan. Wie zegt dat die digitale meter niet meer aanrekent dan je werkelijk verbruikt?
Wie gaat of kan beweren dat de meter géén juiste weergave geeft ????
Hij die beweerd zal moeten bewijzen...

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door SMGGM » 15 januari 2021, 13:09

anonymous schreef: ↑14 januari 2021, 19:36 Dat je je energie moet verbruiken op het moment dat deze opgewekt wordt. Tenzij je gepensioneerd bent en thuis blijft in de zomer om uw airco volle bak te laten draaien zul je niet veel voordeel meer halen uit uw panelen. Ofwel moet je een thuisbatterij kopen of een EV en deze tijdens de dag opladen.
Een batterij en een kleine zonnepanelen installatie is prima. De stroom die je opwekt met een paar panelen kan je nog prima gaan bewaren op een batterij en dan in de avond de batterij leeg verbruiken. In de winter zal je wel meer van het net verbruiken.
Echter de installaties die er nu zijn, zijn gigantisch groot en kan geen enkele thuisbatterij aan. Je kan niet je stroom van heel de zomer op een thuisbatterij dumpen en gebruiken in de winter hé.

Een EV dan? Ook daar zit een probleem want overdag ben je met je wagen weg en in de avond en nacht (wanneer de zon onder is) gaat de typische werkmens zijn wagen opladen.

Enkel inderdaad in de zomer om uwe airco te laten draaien zijn zonnepanelen nog handig (of zoals gezegd een batterij icm een kleine installatie aan zonnepanelen).

Ik heb (gelukkig) geen zonnepanelen maar mij lijkt enkel de optie van de thuisbatterij en kleine installatie nog levensvatbaar. Zij met zonnepanelen kunnen misschien een deel van hun panelen verkopen en met de opbrengst (en waarschijnlijk een stuk bijleggen) een thuisbatterij kopen.
De omvormer kan je in principe laten staan gezien je niet mee belast wordt op het vermogen (en die gaan verkopen voor een lichtere lijkt mij alsnog een extra meerkost).

Een Powerwall van Tesla heeft een opslagvermogen van 13.5 kWh (dus grofweg genoeg voor een dag of 3 à 4 stroom) maar kost wel €8.240 (exclusief installatie en inclusief omvormer). Stevig prijsje natuurlijk ;)
Laatst gewijzigd door SMGGM op 15 januari 2021, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

David_DeWa
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door David_DeWa » 15 januari 2021, 13:18

JW1 schreef: ↑15 januari 2021, 12:09 Europa! Dit moet (alweer) van Europa.
Nee hoor. Dat heeft Vlaanderen helemaal alleen over zich afgeroepen.
Er was al een federale regulator (de CREG).
Maar Vlaanderen wou die buiten want ze gingen het zelf allemaal veel beter doen.

Er is ook geen discriminatie tussen Vlaanderen, Wallonie en Brussel.
Want het is een gewestelijke materie.
Vlaanderen was vragende partij om dit tot een eigen bevoegdheid te maken.
Want ze konden het zelf allemaal veel beter.

Het grondwettelijk hof heeft ook helemaal geen oordeel geveld over de terugdraaaiende teller.
De Vlaamse politici hebben eerst zelf de terugdraaiende teller afgeschaft en in het zicht van de verkiezingen een belofte gedaan waartoe ze het recht niet hebben. Tegen alle adviezen in. Gewoon om tijdelijkhun gezicht te redden.
Maar de stemmen van de schapen waren binnen.

Advies van de Raad van State, niet nodig in Vlaanderen want ze weten het zelf allemaal veel beter.

Het arrest is nu geveld: Vlaanderen is niet bevoegd voor het cadeautje.
Een arrest dat iedere jurist met kennis van zaken al een jaar op voorhand zag aankomen.

Maar de Vlaamse politici gaan uiteraard pas in crisisberaad na gedane zaken.
Pro-actief werken klinkt hen als een vreemde taal in de oren.
Dat woord staat niet in de Vlaamse canon.

Maar het uiteindelijke doel hebben deze verlichte geesten toch wel bereikt: de kampvuren gaan weer aan bij de Vlaamsche kiezers.

JW1
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer JW1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JW1 » 15 januari 2021, 13:37

Vlaams of federaal - dat doet er niet toe. Een dergelijke regulator moet opgericht worden - verplicht door Europa. Dus niets van wat je zegt weerlegt mijn stelling :P

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 15 januari 2021, 13:45

Maar het is niet de regulator die in de fout gaat, maar de (oude) Vlaamse regering. Met name Open VLD die valse beloftes hebben gemaakt.

Het zure is, op 1 jan 2020 ben ik bij m´n overbuurman om te nieuwjaren. Hij vertelt over de zonnepanelen die hij dan toch gaat plaatsen. Ik zeg nog ´dat gaat geen stand houden´, maar in de weken erop meer en meer in de pers. En uitbetaald door m´n vorige job, een jaar extra loon. En de beurs staat hoog (iets later komt corona).

Dus ik redeneer, fuck it, we steken daar 7k euro in, ze zetten immers op papier (mail) dat je 15j een terugdraaiende teller krijgt. Door corona loopt dat allemaal wat vertraging op, maar sinds juni liggen m´n panelen er.

Eén geluk: mijn overbuurman heeft al een digitale meter, ik niet. Nu, zijn geluk is dan weer dat hij gepensioneerd is en dus makkelijker z´n verbruik kan spreiden in functie van zonneschijn. Bij mij wordt dat de wasmachine programmeren en hopen dat er dan niet juist een wolk voorbijkomt. Of: hopen dat corona nog jaren duurt en m´n partner iedere dag de ganse dag van thuis werkt.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 15 januari 2021, 14:09

Titatommelijntje wist goed genoeg dat deze regeling de toets van de rechtbank niet zou overleven.
Maarja de verkiezingen stonden voor de deur en dan krijg je dit dus.
Zijne voorzitter van toen is nu premier en hij zit safe aan de kust.

Typisch VLD-gefoefel, niets nieuws onder de zon.

Gesloten
  • Afdrukweergave

620 berichten
  • Pagina 11 van 42
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • …
  • 42
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy