Boekbespreking: De schitterende eenvoud van indexbeleggen: J Wintermans
TIP
Re: Boekbespreking: De schitterende eenvoud van indexbeleggen: J Wintermans
Ik ben op zich ook wel benieuwd hoe de auteur tegenwoordig staat tegenover obligaties & als hij deze nog altijd op dezelfde manier wil gebruiken.
Niet direct iets te vinden.
De Auteur was hoofd van indexbeleggen bij meesman.nl voordat hij op pensioen ging.
Op hun portefeuille-samenstellen/ pagina vermelden zij nog steeds obligaties en verwijzen naar hun meesman obligaties-wereldwijd fonds.
50 % : 0-1 jaar en 45% 1-3 jaar.Meesman Obligatiefonds Wereldwijd belegt in kortlopende obligaties van
de meest kredietwaardige overheden en bedrijven wereldwijd. Het valutarisico wordt afgedekt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hoofdstuk 14: Herbalanceren
Na het instappen hoeft de passieve belegger zich niet of nauwelijks meer met beleggen bezig te houden.
Herstel een keer per jaar de oorspronkelijke verhouding tussen de hoeveelheid aandelen en obligaties als die scheefgegroeid is
Het enige waar u jaarlijks naar hoeft te kijken is de procentuele verdeling tussen de verschillende beleggingscategorien.
bij herbalanceren de in prijs gestegen effecten verkoopt en goedkopere effecten bijkoopt.
Iedere vijf jaar na te gaan of u op dat moment als belegger tot dezelfde beleggingsmix zou komen als oorspronkelijk
Bij beleggen voor een doel wordt de (resterende) beleggingshorizon per definitie elk jaar korter. [] ... reduceert u stapsgewijs het risicoprofiel van uw portefeuille. De kans dat u het beoogde eindbedrag inderdaad realiseert, neemt op deze manier sterk toe.