Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Zoals jullie weten is het Leidse vaccin een vergelijkbare technologie zoals AZ. Het gebruikt ook een geinactiveerd virus als vector, maar dan een ander virus.
Uit mijn Informed Consent (p. 36)
In een fase 3-studie van Ad26.CoV2.S-vaccin ontwikkelde een studiedeelnemer een ernstige aandoening, een stolsel in een bloedvat in de hersenen die vervolgens resulteerde in een hersenbloeding De symptomen waren onder andere ernstige en aanhoudende hoofdpijn, verwardhied, wazig zicht en aanvallen. Er zijn veel mogelijke factoren die het voorval kunnen hebben veroorzaakt. Na een grondige evaluatie is er geen duidelijke oorzaak geïdentificeerd. Op dit moment is het onbekend of het vaccin deze aandoening heeft veroorzaakt, maar de mogelijkheid dat het vaccin heeft bijgedragen aan dit voorval kan niet worden uitgesloten.
Als je symptomen ontwikkelt zoals ernstige en/of aanhoudendehoofdpijn, verwardheid of wazig zicht, moet je je zorgverlener en/of studiepersoneel onmiddellijk op de hoogte brengen.
Dus 'klontjes in de hersenen' was precies voor mij een probleem dat me bekend voorkwam. Tiens, dat had ik al gelezen !
Franco gaat er dus veel te licht over heen.
Let wel: de conclusie zal alsnog waarschijnlijk zijn "we kunnen weer door". Maar dat kunnen we dan besluiten nadat de experts onderzoek hebben gedaan.
In een fase 3-studie van Ad26.CoV2.S-vaccin ontwikkelde een studiedeelnemer een ernstige aandoening, een stolsel in een bloedvat in de hersenen die vervolgens resulteerde in een hersenbloeding De symptomen waren onder andere ernstige en aanhoudende hoofdpijn, verwardhied, wazig zicht en aanvallen. Er zijn veel mogelijke factoren die het voorval kunnen hebben veroorzaakt. Na een grondige evaluatie is er geen duidelijke oorzaak geïdentificeerd. Op dit moment is het onbekend of het vaccin deze aandoening heeft veroorzaakt, maar de mogelijkheid dat het vaccin heeft bijgedragen aan dit voorval kan niet worden uitgesloten.
Als je symptomen ontwikkelt zoals ernstige en/of aanhoudendehoofdpijn, verwardheid of wazig zicht, moet je je zorgverlener en/of studiepersoneel onmiddellijk op de hoogte brengen.
Dus 'klontjes in de hersenen' was precies voor mij een probleem dat me bekend voorkwam. Tiens, dat had ik al gelezen !
Let wel: de conclusie zal alsnog waarschijnlijk zijn "we kunnen weer door". Maar dat kunnen we dan besluiten nadat de experts onderzoek hebben gedaan.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Het blinde vertrouwen van sommigen hier in wetenschap en politiek is opmerkelijk. Laten we niet vergeten dat deze vaccins er zeer snel gekomen zijn en dat er serieuze binnenwegen genomen zijn met de testfases. Laten we niet vergeten dat heel de politiek bestuurlijke aanpak een regelrechte ramp is gebleken. Eerst in een dronken coma liggen en beweren dat het maar een griepje is, om dan met een kater wakker te schieten en onmiddellijk zonder nadenken volgas te geven, ongehinderd door enige democratische principes of fatsoen. Draconisch heel de wereld op slot, zonder maar een moment stil te staan bij de negatieve gevolgen en of dit in proportie was/is met het corona gevaar.
In Nederland zijn alle winkels nog steeds gesloten, in BE en DE open. Je krijgt toch aan geen enkel zinnig mens verkocht dat hier een logische en rationele redenering achter zit 'om het virus klein te krijgen'. Wie aan deze poppenkast ook maar het minste geloof hecht, is klaar om opnieuw op de banken in de kleuterklas plaats te nemen. Dan is sinterklaas ook ineens terug echt.
In Nederland zijn alle winkels nog steeds gesloten, in BE en DE open. Je krijgt toch aan geen enkel zinnig mens verkocht dat hier een logische en rationele redenering achter zit 'om het virus klein te krijgen'. Wie aan deze poppenkast ook maar het minste geloof hecht, is klaar om opnieuw op de banken in de kleuterklas plaats te nemen. Dan is sinterklaas ook ineens terug echt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze gezien?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dean : die vaccins hier zijn met minder binnenwegen (Meer uitgebreid) getest dan de Russische en chinese vaccins. Anders waren we enkele maanden vroeger begonnen met inspuiten.
De grootste test komt van het in miljoenen te gebruiken.
Je mag niet vergeten de berekening te maken hoeveel mensen in een klimaat van stijgende cijfers gaan overlijden door covid als je AZ er van tussen neemt..
Tegenover hoeveel niet bewezen oorzakelijk verband en ernstige ziekte er geweest is bij gevaccineerden.
Met dat allerlaatste is men nu bezig maar het resultaat daarvan afwachten is nog zo dom niet als men tot nu toe ongeveer 10 miljoen mensen in Europa heeft ingeënt (volgens wat ik las) en dat daar toch bitter weinig onheil uit naar voor komt.
De grootste test komt van het in miljoenen te gebruiken.
Je mag niet vergeten de berekening te maken hoeveel mensen in een klimaat van stijgende cijfers gaan overlijden door covid als je AZ er van tussen neemt..
Tegenover hoeveel niet bewezen oorzakelijk verband en ernstige ziekte er geweest is bij gevaccineerden.
Met dat allerlaatste is men nu bezig maar het resultaat daarvan afwachten is nog zo dom niet als men tot nu toe ongeveer 10 miljoen mensen in Europa heeft ingeënt (volgens wat ik las) en dat daar toch bitter weinig onheil uit naar voor komt.
Wat heeft Frank gezegd dat hij vrijdag nog niet had gezegd? Niks. Hij speelde dezelfde plaat af.haelewyn schreef: ↑15 maart 2021, 19:23 Het zal geen verrassing zijn maar de uitleg van Frank Van Den Broecke heeft me veel meer overtuigd dan de uitleg van Fakkel en Geebee.
Het was al eerder mijn mening dat het zo moest en dat is het nog steeds.
We moeten nu stoppen met vaccineren, dan zullen mensen minder geneigd zijn om zich niet te laten vaccineren is
m.i. een zwaar ondergeschikt argument aan : we gaan AZ in de frigo laten liggen en we laten per dag dat we niet vaccineren tienduizenden mensen een bewezen groter risico lopen.
Het risico van het vaccin is niet bewezen en blijft voor mij onwaarschijnlijk.
Meanwhile in Norway.
https://www.redactie24.be/coronavirus/n ... eca-120934
Diezelfde verpleegster zou 99 kansen op 100 van Covid niet overleden zijn en hooguit en hoestje en wat koorts hebben gehad.
Jouw mening "een slecht vaccin is beter dan geen" zou ik enkel delen als de mortaliteit van Covid heel hoog was. Maar dat is ze niet. In mijn leeftijdscategorie is er geen oversterfte door covid.
https://www.demorgen.be/nieuws/bijna-18 ... ~bcd7a586/
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... b2BIHsNMsh
(Ik zit in de groep 25-44).
Waarom zou ik dan het risico nemen door dat vaccin? Gewoon afstand houden is een strategie die al een jaar werkt voor mij, dat hou ik gerust nog vol tot er een deugdelijk en goed geëvalueerd vaccin beschikbaar is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat klopt. Perceptie corrigeren is ook de belangrijkste reden waarom ik hier geantwoord heb.CarpeNoctem schreef: ↑15 maart 2021, 19:53Je vergeet dan wel gemakshalve de olifant in de kamer. Er gaan dan wel nog liefhebbers gevonden moeten worden die bereid zijn dat Astra-Zeneca vaccin in hun bovenarmen te laten pleuren. Perceptie is alles en vertrouwen komt te voet maar vertrekt te paard.fropskottel schreef: ↑15 maart 2021, 19:26Met wat geluk krijgt België een hoop Oxford-vaccins toegespeeld die andere landen niet moeten hebben en liggen we ineens een eind voor op het gemiddelde in de vaccinatiesaga...
We bevinden ons in een situatie waarin nul risico veel meer dan anders niet bestaat. Op basis van wat we nu weten is er zekerheid dat dit vaccin enorm veel mensenlevens redt. Er is ook een vooralsnog niet uit te sluiten kans dat het vaccin of een slecht geproduceerde batch ervan mogelijk in een minuscule minderheid van de gevaccineerden ernstige bijwerkingen zou veroorzaken.
Het perceptieprobleem is vooral heel erg voor wie zich niet _kan_ laten vaccineren:
- mensen waarvoor er nog geen vaccins zijn
- mensen voor wie anderen moeten beslissen of ze al dan niet gevaccineerd worden (kinderen, mentaal gehandicapten, dementerenden, ...)
- mensen die medisch een niet te verwaarlozen risico lopen bij vaccinatie (allergie tegen de entstof, bepaalde immuunziekten, ...)
De meeste mensen snappen het begrip risico niet zo goed. Anders zou hier véél minder ophef over zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dit is onze kans om de andere landen in te halen qua vaccinatiecijders. Ze mogen alle AZ naar hier opsturen!
Overigens, mijn vrouw heeft van haar tweede Modernaprik 1 dag forse spierpijn gehad.
Zelf kreeg ik op een maandag mijn tweede Modernadosis en dinsdag heb ik ganse de nacht overgegeven. Toeval of het vaccin ?
Het is gekend dat de mRNA-vaccins meer bijwerkingen hebben na de tweede dosis en AZ na de eerste. Ook goed gekend is het feit dat bejaarden veel minder bijwerkingen hebben, omdat hun immuunreactie veel minder is.
Het is mijn persoonlijke theorie dat alle coronavaccins in feite te hoog gedoseerd zijn. Prioriteit is gegeven aan werkzaamheid, eerder dan aan de balans tussen werkzaamheid en bijwerkingen.
Overigens, mijn vrouw heeft van haar tweede Modernaprik 1 dag forse spierpijn gehad.
Zelf kreeg ik op een maandag mijn tweede Modernadosis en dinsdag heb ik ganse de nacht overgegeven. Toeval of het vaccin ?
Het is gekend dat de mRNA-vaccins meer bijwerkingen hebben na de tweede dosis en AZ na de eerste. Ook goed gekend is het feit dat bejaarden veel minder bijwerkingen hebben, omdat hun immuunreactie veel minder is.
Het is mijn persoonlijke theorie dat alle coronavaccins in feite te hoog gedoseerd zijn. Prioriteit is gegeven aan werkzaamheid, eerder dan aan de balans tussen werkzaamheid en bijwerkingen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Gemakkelijk praten als je zelf een ander vaccin geprikt kreeg hééCharlesvdw schreef: ↑15 maart 2021, 22:05 Dit is onze kans om de andere landen in te halen qua vaccinatiecijders. Ze mogen alle AZ naar hier opsturen!

Volgens wat ik hoor van dokters zijn ze quasi allemaal ingeënt met Phizer of Moderna. Er moet toch een groot vertrouwen in het Europees geneesmiddelen agentschap zijn als je ziet dat iedereen AZ on hold zet uit voorzorgsprincipe. VDB en Beeke zijn hun favoriet woord 'voorzorgsprincipe' ineens vergeten blijkbaar.
Tuurlijk. Da's mijn krant. En mijn vlaamse vrouw leest die ook, maar soms gaat dat niet helemaal goed.
"Liefste, wat betekent C elf ?"
"Wat bedoel je ?"
"Wel... C en dan onze"
"Ik snap er niets van, laat eens kijken"

C puntje puntje dus...
En de cedille is uitgevonden door mijnheer Groçon trouwens.
De teneur bij ons is een beetje "take one for the team":eddyl schreef: ↑16 maart 2021, 08:11 Volgens wat ik hoor van dokters zijn ze quasi allemaal ingeënt met Phizer of Moderna. Er moet toch een groot vertrouwen in het Europees geneesmiddelen agentschap zijn als je ziet dat iedereen AZ on hold zet uit voorzorgsprincipe. VDB en Beeke zijn hun favoriet woord 'voorzorgsprincipe' ineens vergeten blijkbaar.
We moeten zo snel mogelijk gevaccineerd zijn en dat er af en toe iemand aan dood gaat, och ja, aan Covid gaan méér mensen dood".
Nou, dan weet ik er ook wel eentje: geef iedereen een spuitje echte Covid. Tuurlijk, er zullen mensen aan doodgaan, maar he, binnen een paar weken zijn alle overlevenden wel immuun en kunnen we terug naar normaal. Feestje, toch?!
In mijn geval neem ik trouwens nog liever dát risico, dan nog eens een tia te krijgen.
Enfin. Ik blijf hopen dat ze binnenkort concluderen dat AZ perfect veilig is, hoor. Dan mag iedereen die vond dat ze moesten blijven doorgaan met ermee te werken, "I told you so" zeggen tegen mij. Prima, dan hebben ze gelijk. Maar tot die tijd neem ik (hypothetisch, want ik ben nog lang niet aan de beurt) het zekere voor het onzekere en bedank ik feestelijk voor AZ. "Het voorzichtigheidsprincipe", heet dat.
-
- Verbannen Gebruiker
"kan niet worden uitgesloten" ...Dixit schreef: ↑15 maart 2021, 20:20 Zoals jullie weten is het Leidse vaccin een vergelijkbare technologie zoals AZ. Het gebruikt ook een geinactiveerd virus als vector, maar dan een ander virus.
Klinkt op het eerste zicht alarmerend ....
Op het tweede gezicht: vraag aan degenen die dit rapport geschreven hebben:
- kun je garanderen dat je van Moderna geen bloedklonters krijgt? Antwoord zal luiden: neen, dat kunnen we niet.
- kun je garanderen dat je van Phizer geen bloedklonters krijgt? Antwoord zal luiden: neen, dat kunnen we niet.
- kun je garanderen dat je van Moderna minder bloedklonters krijgt dan van AZ? Antwoord zal luiden: neen, dat kunnen we niet.
- kun je garanderen dat je van Phizer minder bloedklonters krijgt dan van AZ? Antwoord zal luiden: neen, dat kunnen we niet.
Zelfde antwoord op de vraag of een kerncentrale nooit zal ontploffen in Belgie, of er morgen geen aardbeving zal zijn in Belgie, ...
Hebben we dan eindelijk een minister die een ruggengraat heeft, FDVB, en die blijft uitleggen waarom we moeten blijven vaccineren, dan is het weer niet goed. Liever populisten die schrik hebben om een standpunt in te nemen.
Over de andere landen die wel doorgaan met AZ horen we niets (ze zijn er wel degelijk).
Waarom zit er hier niemand die eist dat we onmiddellijk moeten verbieden: suiker, alcohol, roken, vet, vaccins tegen griep, aspirine, geneesmiddelen tegen bloedklonters, tegen hoge bloeddruk, bloedverdunners, gebruik van plastic, uitstoten van CO2, ....
Van al die producten is bewezen dat ze kankerverwekkend zijn, de levensduur verkorten of ongewenste bijwerkingen hebben.
Of dronken chauffeurs verbieden te rijden. Zeer dodelijk, maar de bevolking wil niet dat er streng tegen wordt opgetreden.
Ach, ja... het zal allemaal wel goed komen.
Kijk, Nederland stopt met Astra Zeneca voor de komende twee weken en die moeten dus 290 000 afspraken afzeggen !
Wij hier in vlaanderen gaan gewoon door, op het gezellige vlaamse tempo. Dus die 200 afspraken hoeven niet te worden afgezegd.
Kijk, Nederland stopt met Astra Zeneca voor de komende twee weken en die moeten dus 290 000 afspraken afzeggen !
Wij hier in vlaanderen gaan gewoon door, op het gezellige vlaamse tempo. Dus die 200 afspraken hoeven niet te worden afgezegd.
Er is niemand die wil dat "het" vaccineren stopt ... velen zijn wel gewonnen om het door de perceptie omschreven "rommelproduct" AZ on hold te zetten.amturingas schreef: ↑16 maart 2021, 08:55 Hebben we dan eindelijk een minister die een ruggengraat heeft, FDVB, en die blijft uitleggen waarom we moeten blijven vaccineren, dan is het weer niet goed. Liever populisten die schrik hebben om een standpunt in te nemen.
Waarom zit er hier niemand die eist dat we onmiddellijk moeten verbieden: suiker, alcohol, roken, vet, vaccins tegen griep, aspirine, geneesmiddelen tegen bloedklonters, tegen hoge bloeddruk, bloedverdunners, gebruik van plastic, uitstoten van CO2, ....
Van al die producten is bewezen dat ze kankerverwekkend zijn, de levensduur verkorten of ongewenste bijwerkingen hebben.
Of dronken chauffeurs verbieden te rijden. Zeer dodelijk, maar de bevolking wil niet dat er streng tegen wordt opgetreden.
En een tweede denkfout : er is niemand die verplicht wordt suiker te gebruiken, alcohol te drinken, vaccins tegen griep te nemen, enzovoorts ... iets verbieden dat niet goed is voor je maar dat je perfect kan vermijden is niet nodig ... en voor zover ik weet worden dronken chauffeurs wel verboden om te rijden, het staat nl. in de wet of ze het doen is een andere zaak.
We worden niet "gedwongen" maar het scheelt niet veel om een coronaprik te krijgen - en laat het duidelijk zijn dat ik die ook graag zou willen krijgen - maar dan wel met een middel dat momenteel niet in opspraak is en waar heel wat vraagtekens bij staan ... is dat teveel gevraagd, nee toch ? Het "voorzorgsprincipe" geldt in beide richtingen, toch ?
-
- Verbannen Gebruiker
200 afspraken ...Dixit schreef: ↑16 maart 2021, 09:07 Ach, ja... het zal allemaal wel goed komen.
Wat is precies de reden dat je hier alles in het belachelijke trekt? Om mee te doen met de negatievelingen die alles verkeerd vinden? Maar wel langs de zijlijn staan?
Of zit je de hele tijd op complotwebsites en haal je daar je mosterd?