MeDirect ervaring
TIP
Re: MeDirect ervaring
Hallo,Giskart schreef: ↑3 april 2021, 14:38 Heb vermogensbeheerplan bij MeDirect evenwichtig sinds 2016. Sta op 14% winst. Is al veel lager geweest, ook wat hoger. Nog nooit verlies, wel dichtbij. Ja, er zijn kosten. Maar ik heb er ook geen omkijken naar.
Al breng juist gokken wel veel meer op. Mijn aandelen die ik kocht in april 2020 staan nu tussen de 40% en 60% hoger.Zoals steeds, nu bekeken, jammer dat ik toen niet meer heb gekocht. Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben met dat vermogensbeheer.
Welk type, defensief, offensief, dynamisch.
Gewoon ter info.
Estate Guru believer.
Wel, dat is niet zo eenvoudig bij MeDirect. Zover ik kan zien kun je nergens zien welk profiel je vermogensbeheerplan heeft.
Er zijn er 5. 'Defensief', 'Behoudend', 'Evenwichtig' , 'Groei', en 'Dynamisch'. Dat staat zo in de kwartaalrapporten. Die zijn niet persoonlijk, dus daarin kun je niet zien wat je hebt.
Dit is het meest recente;
https://resources-onprem.medirect.com/d ... beheer.pdf
Ik dacht dat ik 'evenwichtig' had. Heb dat zeker ooit gehad. Maar je moet af en toe eens een reeds van vragen beantwoorden om uw risicoprofiel te bepalen. Daar kwam dan de laatste paar keren het profiel 'Groei' uit. Je kunt dan of dat advies volgens of dat negeren. Nu ben ik niet zeker of ik nu op 'Groei' sta of 'Evenwichtig'.
Wat ik wel opmerkte dat het winstpercentage niet klopte. Volgens de website sta ik op 14% winst. Maar ik heb een schriftje waar ik in noteer hoeveel ik investeerde in dat plan. Maand per maand, jaar per jaar. En dat ingebrachte bedrag tegenover de huidige waarde is 29% winst, geen 14%.
Heb MeDirect een bericht gezonden om te vragen hoe die berekening van de winst werkt, via welke parameters.
Er zijn er 5. 'Defensief', 'Behoudend', 'Evenwichtig' , 'Groei', en 'Dynamisch'. Dat staat zo in de kwartaalrapporten. Die zijn niet persoonlijk, dus daarin kun je niet zien wat je hebt.
Dit is het meest recente;
https://resources-onprem.medirect.com/d ... beheer.pdf
Ik dacht dat ik 'evenwichtig' had. Heb dat zeker ooit gehad. Maar je moet af en toe eens een reeds van vragen beantwoorden om uw risicoprofiel te bepalen. Daar kwam dan de laatste paar keren het profiel 'Groei' uit. Je kunt dan of dat advies volgens of dat negeren. Nu ben ik niet zeker of ik nu op 'Groei' sta of 'Evenwichtig'.
Wat ik wel opmerkte dat het winstpercentage niet klopte. Volgens de website sta ik op 14% winst. Maar ik heb een schriftje waar ik in noteer hoeveel ik investeerde in dat plan. Maand per maand, jaar per jaar. En dat ingebrachte bedrag tegenover de huidige waarde is 29% winst, geen 14%.
Heb MeDirect een bericht gezonden om te vragen hoe die berekening van de winst werkt, via welke parameters.
[/quote]
Dank voor link.
[/quote]
Dank voor link.
Estate Guru believer.
Re: MeDirect ervaring met Vermogensbeheer
Portefeuille overgedragen, naar andere speler.kattyhubert schreef: ↑2 april 2021, 10:43 Wegblijven bij ME Direct voor wat betreft vermogengsbeheer. Ze zijn niet transparant, hoge kosten, je kan er niet terecht voor advies of verstaanbare uitleg , sinds 2017 alleen nog maar kapitaal verloren !
En verschoten van de lijntjes?.
Estate Guru believer.
Zojuist reactie ontvangen op die vraag. Ook niet snel. Was het eigenlijk al vergeten.
Er is dus een reset na elke herbalancering. Wil je de echte winst (of verlies) weten dan moet je het dus manueel bijhouden en en uitrekenen.U kunt uw beleggersprofiel vinden door te kijken in Mijn Beleggingen > Rekeningafschriften - in de afschriften van uw Vermogensbeheer ziet u uw profiel. U heeft een Groeiprofiel.
De boekwaarde wordt steeds herzien na een herbalancering van de portefeuille. Dit zorgt ervoor dat de boekwaarde veranderlijk is. Bij elke herbalancering is de boekwaarde ook veranderd en daarom is de winstpercentage ook anders.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Nu eindelijk ook limiet orders mogelijk op ETF's en die kan je 'onbeperkt' in tijd laten uitstaan.
Dat is super goed nieuws.JulusCesar schreef: ↑8 oktober 2022, 19:54 Nu eindelijk ook limiet orders mogelijk op ETF's en die kan je 'onbeperkt' in tijd laten uitstaan.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
werkt ook voor aandelen; eenvoudige instelling, redelijke prijzen.
Ook voor aandelen, dat denk ik niet. Limietorders worden nog altijd op het einde van de dag geannuleerd. Heel vervelend en behoorlijk amateuristisch.
Inderdaad, Op deze manier kunnen ze nooit een volwaardige broker worden. Heel lastig als je elke dag opnieuw je order moet plaatsen. Of als je maar een deel hebt bij aandelen die minder handel kennen.
Ze bieden ook veel aandelen niet aan. Paar maanden geleden nog een aanvraag ingediend. Buiten het bericht dat ze het gingen bekijken nooit meer iets van gehoord. Aandelen zijn nooit toegevoegd tot hun selectie.
Voorlopig blijft Keytrade mijn hoofdbroker.
Ze bieden ook veel aandelen niet aan. Paar maanden geleden nog een aanvraag ingediend. Buiten het bericht dat ze het gingen bekijken nooit meer iets van gehoord. Aandelen zijn nooit toegevoegd tot hun selectie.
Voorlopig blijft Keytrade mijn hoofdbroker.
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Dan is dat misschien handig om weten:
Ik maak nu voorbehoud bij de rest van dat bericht: ik ben niet zeker meer dat ik dit een slechte evolutie vind. Ook voor obligaties geldt dat het moeilijk is de markt te timen, dus kun je even goed gespreid aankopen aan de prijs van het moment. Net zoals bij aandelen.huisjetuintjefiets schreef: ↑7 oktober 2022, 16:51 Daar is nu verandering in gekomen. Vanaf nu kun je alle obligaties (behalve zeer exotische) bij Keytrade aankopen
Ik wacht nog even de afrekening af zodat ik de kosten zie van mijn telefonische aankoop. Als dat meevalt blijft mijn cash voor obligaties die nu bij Keytrade staat, gewoon bij Keytrade.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
En heb je dit recent nog nagekeken, bij mij lukte het nu wel om dit zo in te stellen.
maandagavond zal ik kijken of deze orders nog lopen.
Ik vind het wel vreemd dat ik over die nieuwe regeling nog geen mail van MeDirect gekregen heb.
Eigenlijk alleen op google. Nog niet de tijd genomen om op de online banking zelf te kijken. Zou wel geweldig zijn als dat nu wel kan.JulusCesar schreef: ↑9 oktober 2022, 20:24En heb je dit recent nog nagekeken, bij mij lukte het nu wel om dit zo in te stellen.
maandagavond zal ik kijken of deze orders nog lopen.
Ik heb ook geen mail of zo gekregen, maar dat gebeurt wel meer bij MeDirect.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Mijn limiet orders zowel van trackers als van aandelen staan nog altijd correct uit....dus het lukt nu blijkbaar wel om dit te doen.
Mogelijks laten ze dit eerst eens lopen zondr alt te veel reclame om te kijken of er nog geen kinderfouten op zitten.
Tarieven zijn zeker de concurrentie waardig.
Ik kan wel niet bevestigen of je ook geavanceerde orders kan invoeren.(vb stop loss)
En bij echte fondsen, waarvoor medirect meest is gekend, kan je natuurlijk nooit een limiet zetten.
Aanbod trackers is mogelijk ook niet het meest ruime...
Anderzijds is de look en feel voor het ingeven van de orders voor mij OK.
Tja ik vrees dat ik voor het chinese saxo dat ik een alternatief heb gevonden in malta.
Mogelijks laten ze dit eerst eens lopen zondr alt te veel reclame om te kijken of er nog geen kinderfouten op zitten.
Tarieven zijn zeker de concurrentie waardig.
Ik kan wel niet bevestigen of je ook geavanceerde orders kan invoeren.(vb stop loss)
En bij echte fondsen, waarvoor medirect meest is gekend, kan je natuurlijk nooit een limiet zetten.
Aanbod trackers is mogelijk ook niet het meest ruime...
Anderzijds is de look en feel voor het ingeven van de orders voor mij OK.
Tja ik vrees dat ik voor het chinese saxo dat ik een alternatief heb gevonden in malta.