KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Deze kosten weet je natuurlijk vooraf.
Kan je hiervan de percentuele opsplitsing eens geven: retrocessies, interne-transactiekosten, managementkosten, ....BEspaar schreef: ↑30 april 2021, 12:42 Kostenoverzicht gekregen van KBC (dat eindelijk verplicht is) en zie nu dat die gangsters voor mijn vrouw en mij (hebben er enkel nog pensioensparen en al vele jaren niet meer bijgestort) 500€ per jaar afhouden. Gangsters.
Misschien best die rommel verkopen en 33% belasting betalen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat zijn toch mensen die hun kantoor iets willen gunnen.
En Zwembad daarbij ?
Kbc de big name, bijv Me direct zijn die wel te vertrouwen want het is gratis.
Zelf ook klant bij Kbc, maar centjes en dergelijke zijn daar foetsie.
Zijn nu aan het leuren naar nieuwe Cera klanten de reden zal wel hun hoge kruimels dividend zijn.
Estate Guru believer.
Klopt maar, we zijn daar ongeveer 20 jaar geleden mee begonnen, waren toen meer bezig met leningen afbetalen ed.
Laten aansmeren eigenlijk, door onze vriendelijke directeur aldaar....Al vele jaren niks meer bijgestort maar goed, je zit er aan vast...
Goh nee, niet zo gedetailleerd. 0,47% inducements 0,89% productkosten = 1,36%B7H4long schreef: ↑30 april 2021, 14:30Kan je hiervan de percentuele opsplitsing eens geven: retrocessies, interne-transactiekosten, managementkosten, ....BEspaar schreef: ↑30 april 2021, 12:42 Kostenoverzicht gekregen van KBC (dat eindelijk verplicht is) en zie nu dat die gangsters voor mijn vrouw en mij (hebben er enkel nog pensioensparen en al vele jaren niet meer bijgestort) 500€ per jaar afhouden. Gangsters.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Much ado about nothing
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk, gewoon mijn mening 
Edit: al 20 jaar er niet naar omgekeken en nu je een overzichtje krijgt opeens verontwaardigd komen doen op een forum zonder de details mee te geven ... ik heb mijn mening daarover als het mag

Edit: al 20 jaar er niet naar omgekeken en nu je een overzichtje krijgt opeens verontwaardigd komen doen op een forum zonder de details mee te geven ... ik heb mijn mening daarover als het mag
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 30 april 2021, 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik herinner me u nu ook weer van in het topic van bange blanke man, als een strontvlieg in mijn nek.
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 30 april 2021, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dank u daarvoor

Bij Argenta zijn ze gedetailleerder en ook blijkbaar vollediger:
een eerdere thread schreef:Lopende vergoedingen: 0,3274% (gaat naar de fondsbeheerder)
Retrocessies: 1% ( wat de fondsbeheerder terugstort aan de distributeur (=Argenta)
Samen zijn dit de beheerskosten die verplicht gepubliceerd worden.
(interne) transactievergoedigen: 0.3304% (voor dit niet zo aktief fonds)
Cummulatief effect van de vergoedingen op het rendement: 1,6578%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind trouwens de titel van dit topic ook "alles behalve" eerlijk gezegd.
Zegt meer over u dan over KBC.
Welke details geef ik volgens u niet?EarthNvstr1 schreef: ↑30 april 2021, 19:54 Tuurlijk, gewoon mijn mening
Start er dan zelf ook zo één he bleiterEarthNvstr1 schreef: ↑30 april 2021, 20:03 Ik vind trouwens de titel van dit topic ook "alles behalve" eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd door anonymous8 op 30 april 2021, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Trek zelf uw conclusie:
BEspaar schreef: ↑30 april 2021, 12:42 Kostenoverzicht gekregen van KBC (dat eindelijk verplicht is) en zie nu dat die gangsters voor mijn vrouw en mij (hebben er enkel nog pensioensparen en al vele jaren niet meer bijgestort) 500€ per jaar afhouden. Gangsters.