Gratis instant overschrijvingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: Gratis instant overschrijvingen
@pukkie007 ik ben het echt met u eens, werkelijk waar, maar ik ben misschien van een andere strekking. Vooruitgang is niet te stoppen en vooruitgang komt in kleine stapjes die ons leven makkelijker maken. Zoals u zegt gaat jan met de pet er niks mee winnen. De enige die er wat centen mee gaat verdienen voor een jaartje is de bank om dat ze het durven aanbieden als een "extra service".
Om even terug te gaan naar de BMW: uw dealer komt u vertellen dat ze door een software update uw auto zijn top snelheid verhogen van 220 tot 240. Maar elke keer als je over de 220 gaat op de autobahn rekenen ze 5€.
Om even terug te gaan naar de BMW: uw dealer komt u vertellen dat ze door een software update uw auto zijn top snelheid verhogen van 220 tot 240. Maar elke keer als je over de 220 gaat op de autobahn rekenen ze 5€.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Verhogen van 220 naar 240 en boven de 220 geld aanrekenen zou ik een schande vinden. Moest de Bimmer nog niet geleverd zijn, zou ik hem annuleren. Indien hij al geleverd werd, zou ik hem asap verkopen.
Moest de verhoging van 270 naar 290 zijn geweest, dan zou ik er vrede mee nemen...
In de huidige rat-race worden al die 'kleine' wijzigingen/bedragen al snel over het hoofd gezien. Het feit dat het correcte loon op tijd gestort wordt, is bij velen belangrijker dan de 7 euro maandelijkse bankkost of de extra aanrekening bij een instant overschrijving. Het zijn allemaal geen Spaargidsers daarbuiten ...
Moest de verhoging van 270 naar 290 zijn geweest, dan zou ik er vrede mee nemen...
In de huidige rat-race worden al die 'kleine' wijzigingen/bedragen al snel over het hoofd gezien. Het feit dat het correcte loon op tijd gestort wordt, is bij velen belangrijker dan de 7 euro maandelijkse bankkost of de extra aanrekening bij een instant overschrijving. Het zijn allemaal geen Spaargidsers daarbuiten ...
Vier pagina's in een topic dat normaal niet had hoeven gestart te worden...
Na een halve eeuw informatica een instant overschrijving als een heuse vernieuwing aankondigen, hoe is het mogelijk.
Instant overschrijven had al 30 of 40 jaar DE gratis standaard moeten zijn, de banksector moet zich diep schamen.
Vrijdagnamiddag een overschrijving ELEKTRONISCH inbrengen die, als de maandag daarop op een feestdag valt, ergens de woensdag bij de bestemmeling aankomt.
Nu ja, die computers moeten ook van een weekend en een feestdag kunnen genieten hé...
Na een halve eeuw informatica een instant overschrijving als een heuse vernieuwing aankondigen, hoe is het mogelijk.
Instant overschrijven had al 30 of 40 jaar DE gratis standaard moeten zijn, de banksector moet zich diep schamen.
Vrijdagnamiddag een overschrijving ELEKTRONISCH inbrengen die, als de maandag daarop op een feestdag valt, ergens de woensdag bij de bestemmeling aankomt.
Nu ja, die computers moeten ook van een weekend en een feestdag kunnen genieten hé...
+1Nete schreef: ↑30 juni 2021, 10:04 Vier pagina's in een topic dat normaal niet had hoeven gestart te worden...
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
stel je voor dat email niet instant zou zijn
En bv bij weekend en feestdagen dat een email dan nog wat langer onderweg is. Maar geen probleem, betaal 7 eur en je mailtje wordt instant afgeleverd.
Of wanneer je naar google surft dat je 4 dagen zou moeten wachten op je zoekresultaat wegens searchholiday,brugdag en weekend.
Of wanneer je naar google surft dat je 4 dagen zou moeten wachten op je zoekresultaat wegens searchholiday,brugdag en weekend.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 30 juni 2021, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijkbaar weinig voeling met wat er in de data verwerking rondgaat in een financiële omgeving.Nete schreef: ↑30 juni 2021, 10:04 Vier pagina's in een topic dat normaal niet had hoeven gestart te worden...
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

So what?Jamesken schreef: ↑30 juni 2021, 10:30 stel je voor dat email niet instant zou zijnEn bv bij weekend en feestdagen dat een email dan nog wat langer onderweg is. Maar geen probleem, betaal 7 eur en je mailtje wordt instant afgeleverd.
First world luxe problemen.
Ik voel geen enkele behoefte om een toekomende mail of inkomend gsm-signaal instant te beantwoorden. Dat het dan enkele dagen onderweg zou zijn maakt ook niet uit. Ik kan me daar dus effectief iets bij voorstellen.
Ook daar zou ik dus niet extra voor betalen.
Ik ervaar voluit genieten van slow time eerder een luxe dan te mogen deelnemen aan al die instant luxe.
Heb je ook alle tijd om rustig alle inkomende facturen door te nemen en op tijd te betalen zonder last minute nog in actie te moeten schieten.
Maar ieder zijn ding.
+1
Er is geen enkele verplichting om direct te antwoorden op een mail ookal wordt die instant afgeleverd. Aan jou de keuze.
Je facturen kan je toch rustig betalen ookal komt die mail instant binnen. Dat zijn luxe problemen. En zo kan je veel zaken als luxeprobleem afdoen. Instant op een forum berichtjes posten is dat zeker ook. Mocht je als je iets opzoekt op google 1 minuut dienen te wachten, het zal al lastig worden.
Banken zitten wel met heel wat legacy software en hun manier van money transfers via batches en what not. Nu wat kan het de eindgebruiker boeien? Velen willen ook alleen maar dat hun auto start en dat ze van A naar B kunnen rijden, weinig mensen trekken zich iets aan van wat er allemaal gebeurd als je je auto start. Ik zit er niet op de wachten op instantbetalingen maar ik kan mij voorstellen dat het wel zijn nut kan hebben.
Je facturen kan je toch rustig betalen ookal komt die mail instant binnen. Dat zijn luxe problemen. En zo kan je veel zaken als luxeprobleem afdoen. Instant op een forum berichtjes posten is dat zeker ook. Mocht je als je iets opzoekt op google 1 minuut dienen te wachten, het zal al lastig worden.
Banken zitten wel met heel wat legacy software en hun manier van money transfers via batches en what not. Nu wat kan het de eindgebruiker boeien? Velen willen ook alleen maar dat hun auto start en dat ze van A naar B kunnen rijden, weinig mensen trekken zich iets aan van wat er allemaal gebeurd als je je auto start. Ik zit er niet op de wachten op instantbetalingen maar ik kan mij voorstellen dat het wel zijn nut kan hebben.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 30 juni 2021, 11:32, 4 keer totaal gewijzigd.
Dat zal héél wat zijn, niet moeilijk als je alles stillegt op zaterdag, zondag en feestdagen. En dat voor DE basisdienst bij uitstek van de banken.
Mogelijks 6 dagen voor een overschrijving in 2021 ga je nog goedpraten ?
Komt zo een beetje over alsof die overschrijvingen door loopjongens rondgebracht worden...
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Dat is het dan ook maar.Jamesken schreef: ↑30 juni 2021, 11:23 Er is geen enkele verplichting om direct te antwoorden op een mail ookal wordt die instant afgeleverd. Aan jou de keuze.
Je facturen kan je toch rustig betalen ookal komt die mail instant binnen. Dat zijn luxe problemen. En zo kan je veel zaken als luxeprobleem afdoen. Instant op een forum berichtjes posten is dat zeker ook.
Inderdaad, maar dan kan je ook niet eisen of veronderstellen dat die service voor iedereen gratis moet zijn en dat is het uitgangspunt van dit topic.Ik zit er niet op de wachten op instantbetalingen maar ik kan mij voorstellen dat het wel zijn nut kan hebben.
Feit is dat banken goed verdiend hebben om het geld wat langer vast te houden in het verleden.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
De richting van topics durft hier al eens veranderen en afdwalen.
Het heeft lang geduurd voor banken instant overschrijvingen zijn beginnen toe te passen.
On topic: Of het gratis moet zijn, nee.
Het heeft lang geduurd voor banken instant overschrijvingen zijn beginnen toe te passen.
On topic: Of het gratis moet zijn, nee.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Het is dan ook een misvatting dat banken liefdadigheidsinstellingen zijn.
Aan alles wat banken doen en je aanbieden zit een verdienmodel achter => ALLES.
Als klant kan je daar argeloos in meegaan of proberen zo lang mogelijk er zelf je voordeel mee te doen.
We zullen ze maar niet op gedachten brengen maar stel dat ze alle overschrijvingen instant deden (ING doet dat al) en daar 4 of 10 cent per verrichting voor aanrekenden ?
Voor mij zou dat ok zijn. Voor velen hier niet ...
Dan ga ik wel minder testen op snelheid doen door tussen 6 banken op alle mogelijke momenten van de dag 2 euro over te schrijven.
Voor mij zou dat ok zijn. Voor velen hier niet ...
Dan ga ik wel minder testen op snelheid doen door tussen 6 banken op alle mogelijke momenten van de dag 2 euro over te schrijven.
Ja natuurlijk, je moet er niet voor kiezen. Het is gewoon mijn subjectieve mening.David_DeWa schreef: ↑30 juni 2021, 11:46Het is dan ook een misvatting dat banken liefdadigheidsinstellingen zijn.
Aan alles wat banken doen en je aanbieden zit een verdienmodel achter => ALLES.
Als klant kan je daar argeloos in meegaan of proberen zo lang mogelijk er zelf je voordeel mee te doen.