tips om aardgas te besparen
Re: tips om aardgas te besparen
Aan Verviertig
U redeneert verkeerd, die oudere mensen zijn er beter af dan alles zwaar te isoleren met een kostprijs verdeeld over terugverdientijd die jaarlijks dubbel zoveel is dan meerprijs aardgasverbruik.
Niets doen of kleine ingrepen die praktisch niets kosten is de beste optie, vermits ze er graag blijven wonen.
Denk nu niet dat je 1000 euro jaarlijks stookkosten uitspaart met een investering van 35000 euro.
300 a 500 euro is realistischer.
Dus iemand van 65 jaar is 100 jaar...
En ja hun woning zal iets meer waarde hebben, ze zijn er vet mee als ze ++
U redeneert verkeerd, die oudere mensen zijn er beter af dan alles zwaar te isoleren met een kostprijs verdeeld over terugverdientijd die jaarlijks dubbel zoveel is dan meerprijs aardgasverbruik.
Niets doen of kleine ingrepen die praktisch niets kosten is de beste optie, vermits ze er graag blijven wonen.
Denk nu niet dat je 1000 euro jaarlijks stookkosten uitspaart met een investering van 35000 euro.
300 a 500 euro is realistischer.
Dus iemand van 65 jaar is 100 jaar...
En ja hun woning zal iets meer waarde hebben, ze zijn er vet mee als ze ++
Alsof wij, het kleine België, veel impact hebben op de prijs van aardgas op mondiaal vlak.odbc schreef: ↑3 november 2021, 11:06Had met goedkeuring van 2 aardgascentrales te maken, was een politiek spelletje waar wij weer de dupe van waren .
De eerste werd niet goedgekeurd en wat bleek , aardgasprijs schoot de hoogte in.
Al de speculaties van russen dit en dat of corona dit en dat , larie in pakjes.

Trouwens, ook in andere landen is de prijs sterk gestegen. Heeft dus niks met de Belgische aardgascentrales te maken.

By the way, je weet toch dat die centrales geen gas produceren maar gas verbruiken (om elektriciteit aan te maken). Zodus, bij een eventuele vergunning zou de prijs van aardgas nog meer moeten stijgen volgens jouw redenering (wegens een hogere vraag) en bij een weigering zou de prijs dan moeten dalen (wegens een lagere vraag). Je redenering klopt dus niet

het betreft de gasprijs alleen. ik denk dat dat wel duidelijk was.Verviertig schreef: ↑11 november 2021, 12:19 Dat is toch zonder de heffingen mag ik hopen want anders zit jij ruim onder het sociaal tarief.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 11 november 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ah bonne... met heffingen erbij 0.06 wrs xDJamesken schreef: ↑11 november 2021, 16:47het betreft de gasprijs alleen.Verviertig schreef: ↑11 november 2021, 12:19 Dat is toch zonder de heffingen mag ik hopen want anders zit jij ruim onder het sociaal tarief.
"Aardgas: 1,70 €c/kWh"
Ik zat tot eind augustus aan 0.95 voor gas. Groepsaankoop van vorig jaar die Mega won. Ondertussen ist andere koek ... 

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Full Member
- Contacteer:
De quota van aardgas was al voorbehouden voor die uitbaters en nu stokken in wielen... Wij kind van de rekening.
Laatst gewijzigd door odbc op 11 november 2021, 17:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat niet alleen, speculanten bieden tegen elkaar wat prijs laat stijgen. Corona verliezen moeten eruit komen.
Moet er nog gas zijn? Hier gaan vodden van komen.
Gene last meer van, cv aardgas staat af en warmtepomp ook door digitale meter.
Elke dag 20 kg hout in kachel en kan nog een tijdje doorgaan, jaren zelfs.
Aardgas cv heeft nog niet op gestaan hier. Binnentemperatuur is nog niet onder de 19 gr gekomen dit najaar. Pas bij vriestemperaturen wanneer de binnentemperatuur onder de 17 gr zakt moet ik een beetje verwarmen tot aan 18 gr. Een douche met koud water is trouwens ook best aangenaam eens je er aan gewoon bent. Sinds ik gestopt ben met werken is het aardgasverbruik van mijn auto ook spectaculair gedaald : van 1200 km per maand aan 5.5 kg/100 km naar 400 km per maand aan 4.5 kg/100 km. Ik heb alle tijd nu en doe 80% van mijn verplaatsingen met de fiets.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hadden die kerel paar maanden geleden al moeten linchen... vervalst uitslagen en dan komt hij de eikel wat uithangen. Van mij part mogen ze daar binnenvallen en die ontzetten. Eikeltje
-
- Hero Member
- Contacteer:
Onze afhankelijkheid van aardgas zorgt ervoor dat zowel Rusland als Wit-Rusland ons hiermee kunnen chanteren.
Oplossing: combinatie van milieuvriendelijke energiebronnen (wind, water,...) en ook kernenergie.
Oplossing: combinatie van milieuvriendelijke energiebronnen (wind, water,...) en ook kernenergie.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En meer in zetten op bio gas. Wanneer ik in Duitsland of Luxemburg ga tanken dan kan ik in meer dan de helft van de cng stations bio cng tanken. In Belgie nergens....