rechtsbijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: rechtsbijstand
Ns2ns
Iemand die in rusthuis zit en heeft 1500 euro pensioen maar moet 2100 euro betalen daar zal altijd onderhoudgeld betaald worden door kinderen , of zij ergens 600.000 euro heeft staan in een holding is ondergeschikt.
jatten en taloeren
Iemand die in rusthuis zit en heeft 1500 euro pensioen maar moet 2100 euro betalen daar zal altijd onderhoudgeld betaald worden door kinderen , of zij ergens 600.000 euro heeft staan in een holding is ondergeschikt.
jatten en taloeren
De speciale ziekenfondsbijdrage is aftrekbaar. In geval deze betaald werd, staat dit apart op de fiches. Die mag dan in mindering gebracht worden van de ontvangen bedragen. Het gaat hier niet om het lidgeld!
Idem dito voor vakbondsbijdrage, in geval van uitkering en aftrekbaarheid zal ook die apart op de fiche staan.
Idem dito voor vakbondsbijdrage, in geval van uitkering en aftrekbaarheid zal ook die apart op de fiche staan.
Het is voor mij duidelijk waarom jij nooit de nummer 1 van de klas was. Bp8755 heeft hier al 2 keer de fiscale wetgeving over deze zaken gepost … maar je moet het ook nog lezen en verstaan natuurlijk.
Hoeveel bejaarden hebben een holding (laat staan eentje met 600.000 euro aan kapitaal)?
En jouw ouders zitten dan in een rusthuis, veronderstel ik. Want dat had je voordien dan toch niet vermeld en lijkt me toch vrij cruciaal in deze discussie …
De speciale ziekenfondsbijdrage is inderdaad aftrekbaar maar voor zover ik weet is er nu geen enkel ziekenfonds meer dat nog zo’n speciale bijdrage vraagt (tot enkele jaren geleden deden sommige ziekenfondsen dit, ging om eerder beperkte bedrag, in ordegrootte van 5 tot 10 euro op jaarbasis). Ik kan me niet herinneren of je daarvoor een fiscale fiche kreeg.zao schreef: ↑19 november 2021, 10:28 De speciale ziekenfondsbijdrage is aftrekbaar. In geval deze betaald werd, staat dit apart op de fiches. Die mag dan in mindering gebracht worden van de ontvangen bedragen. Het gaat hier niet om het lidgeld!
Voor de vakbondsbijdrage krijg je een fiche 281.13 als je werkloos bent. Je kan dan het bedrag inbrengen (enkel dus als je werkloos bent). Reden: werklozen genieten niet van een wettelijke kostenforfait zoals werknemers.
Als (niet-werkloze) werknemer kan je enkel de bijdrage inbrengen als je jouw kosten bewijst (dus niet voor het forfait kiest).
Peeters
Is genoeg geweest. Dacht dat het afgesloten was..
Moet je niet in hof werken of zo?
Is genoeg geweest. Dacht dat het afgesloten was..
Moet je niet in hof werken of zo?
Bij gevaar weer een ellenlange discussie te starten , het is niet zo dat ALTIJD onderhoudsgeld moet betaald worden. OCMW komt hier in tussen en naargelang het OCMW die onderhoudsplicht toepast ( en tegenwoordig zijn er veel OCMW.s die dit niet meer toepassen!) zijn er ook bepalingen dat wanneer de onderhoudsplichtigen zelf een laag inkomen hebben dat deze dan voor hun aandeel vrijgesteld zijn, wat niet betekent dat de onderhoudsplichtigen die wel een inkomen hebben dat in aanmerking komt meer dan hun eigen aandeel in deze dienen te betalen.
Dus voor de goede orde , ik heb enkel een probleem met het woord ALTIJD in jou stelling
Daarnaast bekijkt het OCMW, indien het moet tussenkomen, ook het vermogen van de persoon voor wie ze tussenkomen, en gebeurt het wel dat in dat geval een hypothecaire inschrijving wordt genomen op een mogelijke eigendom.
https://www.okra.be/info-en-advies/zorg ... oudsplicht
OCMW komt nooit tussen in privé rusthuizen als het verblijf plots niet meer kunnen betalen!
Onderhoudbijdrage op vrijwillige basis is altijd aftrekbaar en persoon waarvoor dit betaald word zijn het inkomsten.
Zo simpel is het, en als daar gefoefeld word is het zelfs legaal.
Afspraak bij bank dat er 500 euro elke maand vrijwillig onderhoudgeld word gestort en die persoon geeft dit cash terug, daar is niets mis mee.
Wat bedrijven allemaal bedisselen kraait geen haan over, die geven liever sponsergeld voor vipfeesjes in plaats van belastingen te betalen.
Geld ophalen voor goede doelen gebeurd altijd op het einde van jaar, ga maar eens aankloppen begin van jaar noppes.
Dus legaal foefelen met onderhouds geld kan en is niet illegaal.
Beste aftrekpost ! In kering minstens 20% en meer belastingsvoordeel.
Onderhoudbijdrage op vrijwillige basis is altijd aftrekbaar en persoon waarvoor dit betaald word zijn het inkomsten.
Afspraak bij bank dat er 500 euro elke maand vrijwillig onderhoudgeld word gestort en die persoon geeft dit cash terug, daar is niets mis mee.
Wat bedrijven allemaal bedisselen kraait geen haan over, die geven liever sponsergeld voor vipfeesjes in plaats van belastingen te betalen.
Geld ophalen voor goede doelen gebeurd altijd op het einde van jaar, ga maar eens aankloppen begin van jaar noppes.
Klopt toch iets niet in uw redenering dan , hoe kunnen ze u 500 euro terugbetalen als ze maar 1500 euro inkomsten hebben en dus « plots niet meer kunnen betalen?
Of ja wat jij bedoelt ze kunnen het wel betalen maar we gaan zogezegd met hun eigen geld een ‘legale volgens jou’ foef doen en de staat oplichten en dus uiteindelijk alle ‘eerlijke’ belastingbetalers laat opdraaien voor jou gefoefel.
Of ja wat jij bedoelt ze kunnen het wel betalen maar we gaan zogezegd met hun eigen geld een ‘legale volgens jou’ foef doen en de staat oplichten en dus uiteindelijk alle ‘eerlijke’ belastingbetalers laat opdraaien voor jou gefoefel.
Het mag en het kan, zou u die willen eten geven die dergelijke constructies op poten zetten?
Is het de staat oplichten? Neen
Wat word er verkeerd gedaan volgen u?
Zoek het eens?
Mag ik van u geen onderhoudgeld betalen?
Wie houd mij tegen? Mag mijn moeder mij geen cash geld geven? Is dat illegaal volgens u?
Geef mij de wettekst daar maar eens over, die heb ik al lang doorzwommen.
Zij die dit illegaal vinden lullen uit hun nek.
Is gewoon legaal zwemmen tussen de mazen van het fiscaal net.
U betaalt geen onderhoudsgeld want u moeder heeft geen onderhoudsgeld nodig , dus stop uw verheerlijking van uw spitsvondigheid, uw integriteit is onbestaande en je bent uiteindelijk niks meer dan een dief en verdient geen respect
Uit je posts blijkt dat je geen enkele schroom hebt om de boel op te lichten. Mij niet gelaten, maar kom dan niet zeggen dat je foefelen "legaal" is. Aan de bovenstaande constructie is niets legaal. Want indien de onderhoudsbehoeftige zijn onderhoudsgeld cash kan teruggeven, is hij niet behoeftig. In dat geval heb je dan ook helemaal geen recht op een belastingaftrek. Het is niet omdat je niet gepakt wordt, dat iets dan opeens "legaal" zou zijn...odbc schreef: ↑19 november 2021, 12:26 OCMW komt nooit tussen in privé rusthuizen als het verblijf plots niet meer kunnen betalen!
Diegene die ergens aanklaagt dat energieleveranciers frauderen met hun afrekeningen blijkt nu zelf een ordinaire fraudeur te zijn.odbc schreef: ↑19 november 2021, 12:57Het mag en het kan, zou u die willen eten geven die dergelijke constructies op poten zetten?
Is het de staat oplichten? Neen
Wat word er verkeerd gedaan volgen u?
Zoek het eens?
Mag ik van u geen onderhoudgeld betalen?
Wie houd mij tegen? Mag mijn moeder mij geen cash geld geven? Is dat illegaal volgens u?
Geef mij de wettekst daar maar eens over, die heb ik al lang doorzwommen.
Zij die dit illegaal vinden lullen uit hun nek.
Is gewoon legaal zwemmen tussen de mazen van het fiscaal net.
Ja, dit is fraude en ja, de fiscus zou hier tegen optreden als ze alle details zouden weten (met name het onderhands teruggeven van het geld). Ja, je bent een fraudeur als je dit doet.
Ik zal zelf wel bepalen wanneer het voor mij genoeg is. Sorry, maar ik moet nu even stoppen, mijn middagpauze zit erop. Ik moet nu terug in mijnen hof gaan werken … of misschien wel de holding van mijn bejaarde ouders gaan besturen

Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 19 november 2021, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
@ BP nummerke zoveel
Iemand die zijn huis verkoopt en de dit belegt in een fonds, en stapt naar een rusthuis van 2100 euro maand maar krijgt van staat een fut pensioen van 1500 euro, waar zit daar de rechtvaardigheid beste?
Dan mag ik toch onderhoudgeld betalen van 600 euro. Er voor de rest heeft daar overheid en niemand geen zaken over.
Ik berg dit in als aftrekpost en mijn moeder als inkomsten. Tot daar alles volgens boekje.
Haar geld dat weg staat heeft totaal geen invloed om het mogen betalen van onderhoudgeld, het mag volgens belastings systeem.
De rijkste van de wereld mogen van u dit wel.
Ik raad iedereen aan die dit kan, waarom elk jaar 5000 euro belastingen betalen als het legaal veel minder kan.
Beste aftrek post ooit. En is zeker niet illegaal.
Iemand die zijn huis verkoopt en de dit belegt in een fonds, en stapt naar een rusthuis van 2100 euro maand maar krijgt van staat een fut pensioen van 1500 euro, waar zit daar de rechtvaardigheid beste?
Dan mag ik toch onderhoudgeld betalen van 600 euro. Er voor de rest heeft daar overheid en niemand geen zaken over.
Ik berg dit in als aftrekpost en mijn moeder als inkomsten. Tot daar alles volgens boekje.
Haar geld dat weg staat heeft totaal geen invloed om het mogen betalen van onderhoudgeld, het mag volgens belastings systeem.
De rijkste van de wereld mogen van u dit wel.
Ik raad iedereen aan die dit kan, waarom elk jaar 5000 euro belastingen betalen als het legaal veel minder kan.
Beste aftrek post ooit. En is zeker niet illegaal.
Laatst gewijzigd door odbc op 19 november 2021, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.