Luchtvaartmaatschappijen
TIP
Re: Luchtvaartmaatschappijen
Luchtvaartmaatschappijen kunnen niet overleven op zichzelf. Hoewel het private bedrijven zijn worden zij gesteund (indirect) op allerhande manieren. De manier waarop dat gebeurt is meestal door vrijstellingen op tax of op een vermindering op taxen. Ook het feit dat zij (zoals) de pakjessector werken met moderne slaven, lijkt het alsof ze overleven. In feite zijn deze bedrijven wandelende lijken met geen tot weinig maatschappelijke meerwaarde.
Verspreiden van virussen en vluchtelingen; daar zijn ze goed in met weer als gevolg dat de belastingbetaler nog eens betaalt voor de gevolgen.
En dan spreek ik nog niet van de nefaste gevolgen voor het milieu die ook weer op ons kap vallen.
Verspreiden van virussen en vluchtelingen; daar zijn ze goed in met weer als gevolg dat de belastingbetaler nog eens betaalt voor de gevolgen.
En dan spreek ik nog niet van de nefaste gevolgen voor het milieu die ook weer op ons kap vallen.
Laatst gewijzigd door Lukske op 30 november 2021, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Een beetje zoals Delta vorig jaar. Nu alles op slot en eigenlijk achter de feiten aanhollen omdat het al massaal aanwezig is in het land. Regering doet graag alsof ze alles op alles zeggen om de 'vijand' buiten te houden.
Bovendien is die Omikron milder. Dus de kans dat alles volgende week gewoon weer open gaat is heel groot. Ik zeg altijd 'wie zijn grenzen sluit, begaat een fout en sluit zijn economie ook af!'
Maar laat ze gerust doen. Hoe meer vliegtuigen aan de grond staan hoe meer de koers keldert en hoe meer stuks je kunt inkopen

Idd, maar mensen gaan toch blijven reizen? Zelfs met een stuk hogere prijs?Lukske schreef: ↑30 november 2021, 12:37 Luchtvaartmaatschappijen kunnen niet overleven op zichzelf. Hoewel het private bedrijven zijn worden zij gesteund (indirect) op allerhande manieren. De manier waarop dat gebeurt is meestal door vrijstellingen op tax of op een vermindering op taxen. Ook het feit dat zij (zoals) de pakjessector werken met moderne slaven, lijkt het alsof ze overleven. In feite zijn deze bedrijven wandelende lijken met geen tot weinig maatschappelijke meerwaarde.
Enig idee wat de interessantse zijn? Ryanair, KLM-Air France, Lufthansa?Kevva schreef: ↑30 november 2021, 12:40Een beetje zoals Delta vorig jaar. Nu alles op slot en eigenlijk achter de feiten aanhollen omdat het al massaal aanwezig is in het land. Regering doet graag alsof ze alles op alles zeggen om de 'vijand' buiten te houden.
Bovendien is die Omikron milder. Dus de kans dat alles volgende week gewoon weer open gaat is heel groot. Ik zeg altijd 'wie zijn grenzen sluit, begaat een fout en sluit zijn economie ook af!'
Maar laat ze gerust doen. Hoe meer vliegtuigen aan de grond staan hoe meer de koers keldert en hoe meer stuks je kunt inkopen![]()
Gewoon Airbus kopen als je graag iets met vliegtuigen doet 

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Mopje:
- "Ik hou van vliegen."
- "Ik vind het maar vieze beesten."
- "Ik hou van vliegen."
- "Ik vind het maar vieze beesten."
Ik zou eerder opteren voor Tui of AirBnb
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tui en Airbnb of zoiets zijn ''touroperators'' dus afhankelijk van mensen die een reis of een hotel boeken. Wie gaat er op reis nu?
Zowel de inkomsten van touroperators als het hotelwezen zijn bijzonder laag. M.a.w. de inkomsten van diegene die afhankelijk zijn van hen: reisburo's zijn nog lager. U gaat toch niet investeren in hen? Wanneer men de hele keten bekijkt zouden wij - en dat we doen ook - nog wel beleggen in Airbus. Waarom omdat wij denken dat mensen het niet kunnen laten om te vliegen na corona. Overigens er is ook nog een leuke video over. Helaas niet vindbaar momenteel: maar het vliegtuig van Airbus gaat alle kanten uit omdat wij zo blij zijn dat we weer kunnen vliegen en onze geliefden weer kunnen zien!
Zowel de inkomsten van touroperators als het hotelwezen zijn bijzonder laag. M.a.w. de inkomsten van diegene die afhankelijk zijn van hen: reisburo's zijn nog lager. U gaat toch niet investeren in hen? Wanneer men de hele keten bekijkt zouden wij - en dat we doen ook - nog wel beleggen in Airbus. Waarom omdat wij denken dat mensen het niet kunnen laten om te vliegen na corona. Overigens er is ook nog een leuke video over. Helaas niet vindbaar momenteel: maar het vliegtuig van Airbus gaat alle kanten uit omdat wij zo blij zijn dat we weer kunnen vliegen en onze geliefden weer kunnen zien!
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Tui is touroperator, Airbnb is een OTA. Touroperators zitten in een jarenlange decline (thomas cook rip 2019). OTA’s groeiden als kool tot de pandemie en bouncen ook hardste terug de laatste maanden. Totaal niet met elkaar te vergelijken.Jozefien1969 schreef: ↑5 december 2021, 21:42 Tui en Airbnb of zoiets zijn ''touroperators'' dus afhankelijk van mensen die een reis of een hotel boeken. Wie gaat er op reis nu?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Onder OTA verstaat u een "Online Travel Agency"?
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Klopt idd!
Ik ken veel mensen die op reis gaan.Jozefien1969 schreef: ↑5 december 2021, 21:42 Tui en Airbnb of zoiets zijn ''touroperators'' dus afhankelijk van mensen die een reis of een hotel boeken. Wie gaat er op reis nu?
En ik investeer meestal in iets dat laag staat en stijgingspotentieel heeft ipv omgekeerd

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: