FIRE Vlaanderen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
FIRE Vlaanderen
Voor de mensen die hier interesse in hebben is er nu ook een Fire Vlaanderen groep aangemaakt op facebook waar er in het Nederlands kan gediscussieerd worden. Gewoon zoeken naar Fire Vlaanderen 

Re: FIRE Vlaanderen
Niet geïnteresseerd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lijkt me niet slim om je eigen identiteit aan dat soort groepen te koppelen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Inderdaad. Ik verkies ook enige vorm van anonimiteit.
Los van het identiteit prijs geven, wat ik ook een belangrijke showstopper vind, lijkt Facebook mij niet echt een platform waar je dit moet op doen.
Spaargids kan hier misschien een topic voor openen. Zo heb je dan een degelijke forumstructuur, en kan men met een nickname zijn gal spuwen.
Spaargids kan hier misschien een topic voor openen. Zo heb je dan een degelijke forumstructuur, en kan men met een nickname zijn gal spuwen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb je toevallig handelswetenschappen gestudeerd aan Ugent ?FireVlaanderen schreef: ↑16 december 2021, 14:46 Voor de mensen die hier interesse in hebben is er nu ook een Fire Vlaanderen groep aangemaakt op facebook waar er in het Nederlands kan gediscussieerd worden. Gewoon zoeken naar Fire Vlaanderen![]()
Zoja: de "Ok" knop voor de Cookies werkt niet ...

Hopelijk blijf je ook tijdens je pensioen nog foto's maken...
https://www.instagram.com/jirkobruyninckxphotography/

https://www.instagram.com/jirkobruyninckxphotography/
Bedankt voor de bezorgdheid en de interesse in mijn fotografie. Grappig om te zien welke conclusies sommige mensen trekken als je simpelweg een paar links naar bestaande krantenartikels post.
In de Scandinavische landen kan je letterlijk het loon van je buurman opzoeken. Hier mag je blijkbaar nog niet zeggen dat je liever zelf je financiën beheert ipv je geld aan de banken te geven.
Anyways, het is een groep om te discussiëren over welke broker, welke ETF's enz het meest geschikt zijn niet om je persoonlijke financiële data online te zetten.
In de Scandinavische landen kan je letterlijk het loon van je buurman opzoeken. Hier mag je blijkbaar nog niet zeggen dat je liever zelf je financiën beheert ipv je geld aan de banken te geven.
Anyways, het is een groep om te discussiëren over welke broker, welke ETF's enz het meest geschikt zijn niet om je persoonlijke financiële data online te zetten.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
"IWDA + EIMI ×2 leverage" om in aandelen te investeren (meer dan 50 % van je portefeuille) is geen serieus idee :FireVlaanderen schreef: ↑16 december 2021, 14:46 Voor de mensen die hier interesse in hebben is er nu ook een Fire Vlaanderen groep aangemaakt op facebook waar er in het Nederlands kan gediscussieerd worden. Gewoon zoeken naar Fire Vlaanderen![]()
1) IWDA heeft geen leverage
2) ETFs met ×2 leverage = russische roulette
3) ETFs met ×2 leverage => "beta slippage" => niet geschikt om op lange termijn te beleggen
4) Bogleheads gebruiken geen leverage
Ik ben niet geinteresseerd.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
FIRE is voor luieriken en een excuus voor gierigaards. 
Laat mij dan maar lui en gierig zijn 

Is het niet net een hele inspanning om FIRE te bereiken? Bovendien, dacht ik, is het concept van FIRE dat je juist niet in de zetel gaat zitten, maar actief wordt op een andere manier. Niet meer voor het geld, maar puur voor het plezier. En gierig zijn is iets anders dan zuinig zijn: Iemand die zuinig is zal zijn geld niet snel uitgeven aan zichzelf (bvb luxeproducten, statussymbolen, merknamen,...), terwijl iemand die gierig is zijn geld niet snel zal uitgeven aan anderen (etentjes en uitstapjes met vrienden, cadeau's,...).
Hebben alle leden van FIRE Vlaanderen een afschrift van betaling van hun Effectentaks 2.0 voor 2021 voorgelegd?
Zoniet wordt er in dat clubje nog niet veel ge-FIRE-d, denk ik.
Zoniet wordt er in dat clubje nog niet veel ge-FIRE-d, denk ik.