Mea culpa
Re: Mea culpa
Klopt niet!
Een vriend heeft dit ook altijd gedaan maar toen die op pensioen ging kreeg die een pak minder.
Dat mes snijdt langs 2 kanten en wat overheid later minder moet geven aan pensioen maakt dat profiteren volledig ongedaan.
-
- Verbannen Gebruiker
Zoals ik zei
VLblokpate schreef: ↑22 oktober 2022, 08:06 Je zit hier constant de grootste dwaze uitspraken te verkondigen met grenzeloze stelligheid.

(Nu laat je me weer bannen, wat je weer zult ontkennen ... ad nauseam)
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 23 oktober 2022, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Je bent jouw scherpte kwijt. Je lijdt aan de Yaris-ziekte. En dat is echt geen compliment:CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2022, 11:35 En je moet je ten andere niet teveel zorgen maken over een gebande nick van Weverke.
Komaanbeurs is m_peeters zelf, en VincentVega. Eindeloos l*llen, geen scherpte, slaapverwekkend.VLblokpate schreef: ↑22 oktober 2022, 08:06 Je zit hier constant de grootste dwaze uitspraken te verkondigen met grenzeloze stelligheid.
Ik heb je nog nooit laten bannen, snul. Je werkt anderen blijkbaar meer op de zenuwen dan mij.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik zou gezworen hebben dat m_peeters en jij dezelfde waren. En daar had ik redelijk veel argumenten voor..CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2022, 11:35 Ik heb hetzelfde meegemaakt na een discussie met m_peeters. Waarna ik ook een tijdelijke ban kreeg en hij niet. En ik ben toch wel een veel rechtsere zak dan hijzelf![]()
Ik weet niet waar je het over hebt.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2022, 11:35 Jij hebt ook weer die andere nick van onder het stof gehaald?
Maar goed dat platin dit onderwerp startte.
Goed dat het eens "out in the open" komt.
Dat kan nooit geen kwaad.
Aan de andere kant : al je collega's een bedrijfswagen gunnen en er zelf geen nemen zou ook gek zijn.
In het basisidee begrijp ik je wel. Het is discriminerend en dus oneerlijk.
De klassieker : wat een ander ontvangt is teveel. Wat ik ontvang is te weinig.
Maar onder de streep doet iedereen wat hij wil en doet iedereen rustig verder.. wat de rest van deze idiote wereld er ook van denkt.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Je spreekt voor jezelf? Ik ben meer dan tevreden met mijn loon, ook al zit daar geen bedrijfswagen bij, ben allerminst jaloers van wie er wel eentje heeft, net zo min dat ik afgunstig ben voor wie een nog hoger loon heeft, zij dragen navenant bij aan de maatschappij en verdienen daarom mijn respect.
Hier zie, speciaal voor jou

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En speciaal voor jou...
"""" Ware kennis bestaat erin te weten dat men niets weet. "" (Socrates)
https://youtu.be/Im6pEy3OJvg

"""Discriminatie is het ongelijk of oneerlijk behandelen van een andere persoon op basis van persoonlijke kenmerken."""""
Je geeft bepaalde werknemers een voordeel (vanuit de belastingen bekeken) en anderen niet.
Persoon A krijgt een auto van het werk en krijgt daar een aanzienlijk belastingvoordeel voor.
B moet die auto en brandstof zelf kopen en heeft geen enkel belastingvoordeel EN een kleiner loon.
Werknemer A krijgt bij bv. BNP een auto. Werknemer B niet. Als iedere werknemer dit voordeel krijgt vind ik het niet discriminerend.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dus een fiscaal interessante fiets of abonnement openbaar vervoer, maantijdcheques, of zelfs gewoon meer loon dan een ander, is allemaal discriminerend volgens jou ?Destereir schreef: ↑23 oktober 2022, 15:13 """Discriminatie is het ongelijk of oneerlijk behandelen van een andere persoon op basis van persoonlijke kenmerken."""""
Je geeft bepaalde werknemers een voordeel (vanuit de belastingen bekeken) en anderen niet.
Persoon A krijgt een auto van het werk en krijgt daar een aanzienlijk belastingvoordeel voor.
B moet die auto en brandstof zelf kopen en heeft geen enkel belastingvoordeel EN een kleiner loon.
Werknemer A krijgt bij bv. BNP een auto. Werknemer B niet. Als iedere werknemer dit voordeel krijgt vind ik het niet discriminerend.
Je gaat wel heel ver in je begrip van "persoonlijke kenmerken" als je het mij vraagt.

We zullen er een andere mening over hebben. Moet kunnen.
Als je de eerlijke afweging zou maken : wat heb je nodig om je job te doen, ben je al een stuk beter bezig.
Vergelijk vooral ook een maaltijdcheque niet met een tankkaart.
Dan zweef je wel erg ver weg van de werkelijkheid en evenredigheid.
Het lijkt me ook wel zo te zijn dat iemand met een bedrijfswagen ook maaltijdcheques krijgt.
Als je de eerlijke afweging zou maken : wat heb je nodig om je job te doen, ben je al een stuk beter bezig.
Vergelijk vooral ook een maaltijdcheque niet met een tankkaart.
Dan zweef je wel erg ver weg van de werkelijkheid en evenredigheid.
Het lijkt me ook wel zo te zijn dat iemand met een bedrijfswagen ook maaltijdcheques krijgt.
Laatst gewijzigd door Destereir op 23 oktober 2022, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Natuurlijk moet dat kunnen, maar ik zou graag jouw mening begrijpen, dan kan ik die van mij eventueel bijstellen.
Edit: precies dat één (begin)zinnetje gecopiëerd van UNIA: https://www.unia.be/nl/discriminatiegro ... elijkingen
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 oktober 2022, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Weten we niet allebei dat dat niet gaat gebeuren en dat er alleen maar verloren moeite kan gedaan worden ?