Mea culpa
Re: Mea culpa
Je bent dus jaloers op je collega die wel een auto krijgt, zal wel een reden voor zijn zekerDestereir schreef: ↑23 oktober 2022, 15:13 """Discriminatie is het ongelijk of oneerlijk behandelen van een andere persoon op basis van persoonlijke kenmerken."""""
Je geeft bepaalde werknemers een voordeel (vanuit de belastingen bekeken) en anderen niet.
Persoon A krijgt een auto van het werk en krijgt daar een aanzienlijk belastingvoordeel voor.
B moet die auto en brandstof zelf kopen en heeft geen enkel belastingvoordeel EN een kleiner loon.
Werknemer A krijgt bij bv. BNP een auto. Werknemer B niet. Als iedere werknemer dit voordeel krijgt vind ik het niet discriminerend.

Met je eigen woorden: wat een ander ontvangt is teveel. Wat ik ontvang is te weinig.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Neen. Ik had het ergens anders zo gevonden. Ik wou een breed gedragen definitie en niet gewoon die van mezelf schrijven hier.EarthNvstr1 schreef: ↑23 oktober 2022, 15:33 Edit: precies dat één (begin)zinnetje gecopiëerd van UNIA: https://www.unia.be/nl/discriminatiegro ... elijkingen
--KNIP--
Neen. Mijn baas heeft geen bedrijfsauto, mijn collega's hebben er geen.
Ik voel me niet tekort gedaan.
En in mijn geval zou het niet eens zeker zijn dat ik een bedrijfsauto zou willen of aanvaarden.
De specifieke details over het waarom hou ik voor mezelf.
Maar : ik koop een auto. Al mijn collega's kopen een auto. Mijn baas koopt een auto.
En wij krijgen die belastingkorting niet, om daar veel geld aan op te doen. In wezen is dat niet eerlijk.
Ik dacht er ook zo over toen ik wel een bedrijfsauto had.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat jij dat "niet eerlijk" vindt, ok, dat is toch al wat anders dan "discriminerend".

Vraag eens aan jouw baas waarom jullie bedrijf daar geen gebruik van maakt, zeker aangezien blijkbaar iedereen bij jullie privé een auto koopt.
Waarom focus je zo op bedrijfs- of salariswagens ?
https://www.partena-professional.be/nl/ ... nteressant
Hoe sta je dan tegenover de andere extralegale voordelen ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 oktober 2022, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Knap dat je de weg naar Google gevonden hebt. Nu nog leren scrollen en het gepaste antwoord aanklikken. Try again.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee hoor verre van

Och gottekes toch, "wij krijgen die belastingkorting niet en dat is niet eerlijk", je zit met een joekel van een Calimerocomplex

-
- Hero Member
- Contacteer:
1 Vlaming op 10 heeft een bedrijfswagen en de andere 9 zijn er jaloers op.
Van mij mogen ze de bedrijfswagen afschaffen, maar enkel als het netto voordeel hetzelfde blijft voor de werknemer en de totale kost voor de werkgever ook hetzelfde blijft.
Uiteindelijk is de bedrijfswagen er vooral gekomen omdat boven een bepaald loonniveau het grootste deel van de loonsverhoging opgaat aan belastingen.
Van mij mogen ze de bedrijfswagen afschaffen, maar enkel als het netto voordeel hetzelfde blijft voor de werknemer en de totale kost voor de werkgever ook hetzelfde blijft.
Uiteindelijk is de bedrijfswagen er vooral gekomen omdat boven een bepaald loonniveau het grootste deel van de loonsverhoging opgaat aan belastingen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar had je nog wat toegevoegd, zie ik nu...Destereir schreef: ↑23 oktober 2022, 15:31 Als je de eerlijke afweging zou maken : wat heb je nodig om je job te doen, ben je al een stuk beter bezig.
Vergelijk vooral ook een maaltijdcheque niet met een tankkaart.
Dan zweef je wel erg ver weg van de werkelijkheid en evenredigheid.
Het lijkt me ook wel zo te zijn dat iemand met een bedrijfswagen ook maaltijdcheques krijgt.
Jij noemt het een "bedrijfswagen", maar vermoedelijk heb je eigenlijk een probleem met een "salariswagen".
Heb je dat nodig om je job te doen ? Nee. Heb je die andere extralegale voordelen nodig om je job te doen ? Nee.
Daar gaat het dus n.m.i. niet over...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.Charlesvdw schreef: ↑23 oktober 2022, 19:17 1 Vlaming op 10 heeft een bedrijfswagen en de andere 9 zijn er jaloers op.
En ondertussen zijn de dingen al aan het evolueren van "wagen" naar "mobiliteit".
Maar de onderliggende bestaansreden blijft natuurlijk hetzelfde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik citeer jezelf:
Bij deze is alweer bewezen dat je niet altijd juiste conclusies trekt !
Hier hetzelfde, bedrijfswagen noch salariswagen. Maar helemaal geen jaloezie tov de mensen die er wel één krijgen. Een tijdje terug wel een GSM gekregen maar ik weet begot niet of ik daar nu blij moet mee zijn? De impliciete boodschap was dat je altijd bereikbaar moet zijn.
Als dat de definitie van Destereir en Unia is bewijst dat enkel hun wereldvreemdheid. Met die definitie discrimineren we allemaal tientallen keren per dag. Als ik 's avonds de sponde deel met mijn vrouw mag je er zeker van zijn dat mijn keuze op basis van persoonlijke kenmerken gebeurt.EarthNvstr1 schreef: ↑23 oktober 2022, 15:27Je gaat wel heel ver in je begrip van "persoonlijke kenmerken" als je het mij vraagt.

Ik discrimineer zo elke avond zo'n 4 miljard vrouwen...
Idem voor restauranthouders, herbergiers en tutti quanti.
Tutut, geen valse bescheidenheid. Dat zijn we van jou niet gewend. En in het vervolg wat beter afstemmen met je spitsbroeder (zie hierboven).

Zelfs ik had deze al door

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. Die "voordelen" komen niet "voor niets" uit de lucht gevallen natuurlijk.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2022, 20:23Hier hetzelfde, bedrijfswagen noch salariswagen. Maar helemaal geen jaloezie tov de mensen die er wel één krijgen. Een tijdje terug wel een GSM gekregen maar ik weet begot niet of ik daar nu blij moet mee zijn? De impliciete boodschap was dat je altijd bereikbaar moet zijn.
Dat is dan ook niet "de definitie", maar enkel de eerste zin van een webpagina van Unia waar ze pogen hun uitleg te geven.CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2022, 20:23Als dat de definitie van Destereir en Unia is bewijst dat enkel hun wereldvreemdheid. Met die definitie discrimineren we allemaal tientallen keren per dag. Als ik 's avonds de sponde deel met mijn vrouw mag je er zeker van zijn dat mijn keuze op basis van persoonlijke kenmerken gebeurt.EarthNvstr1 schreef: ↑23 oktober 2022, 15:27 Je gaat wel heel ver in je begrip van "persoonlijke kenmerken" als je het mij vraagt.![]()
Destereir zijn persoonlijke interpretatie daarvan (bv. ivm met bedrijfs-/salariswagens) is uiteraard volledig voor zijn rekening en als je het mij vraagt ook volledig misplaatst.
Neen, niets gevraagd...

Verwijt me niet voor een BDW'tje. Dat vind ik toch te erg.
Ik geef het op.
>>>
CarpeNoctem schreef: ↑23 oktober 2022, 20:23
Tutut, geen valse bescheidenheid. Dat zijn we van jou niet gewend.

Discriminatie dus... calimero of niet.
Verwijt me niet voor een BDW'tje. Dat vind ik toch te erg.
Op de eerste twee pagina's niets gevonden.
Ik geef het op.
Tutut. Niet proberen Nederlandse les te geven want :EarthNvstr1 schreef: ↑23 oktober 2022, 19:20
Blijkbaar had je nog wat toegevoegd, zie ik nu...
Jij noemt het een "bedrijfswagen", maar vermoedelijk heb je eigenlijk een probleem met een "salariswagen".
""Een bedrijfswagen of bedrijfsauto is een voertuig dat de werkgever gratis of tegen gunstige voorwaarden ter beschikking stelt van zijn werknemer.""
Laat me raden: ook geen goeie en toch een wereldvreemde definitie. Want die definities van jou zijn de beste ? Misplaatst ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: