Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De eenvoudige rekenkunde van actief beleggen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
106 berichten
  • Pagina 3 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Aerolla
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Aerolla
Verstuur privébericht

Re: De eenvoudige rekenkunde van actief beleggen

• Citeer

Bericht door Aerolla » 14 februari 2023, 11:29

Ik zit zelf bij Lynx, dus vast zelfde voorwaarden als IB

Maar ik zegt het: je moet daar eigenlijk wat geluk mee hebben ;D

BlueB
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer BlueB
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door BlueB » 14 februari 2023, 14:10

Ik zit bij IBKR, is inderdaad 50-50
Volgens mij hangt het van enkele factoren af.
de broker, hoe groter de broker, hoe meer kans dat je aandelen ontleend worden. Als ik de lijst zie op maandbasis van aandelen die IBKR uitleent, dat gaat over 5-6 pagina's met heel vaak dezelfde aandelen wel.
Zoals Aerolla zegt, welke aandelen heb je in portefeuille. Ik heb 80% Amerikaanse aandelen en daar zitten enkelen bij die geliefd zijn bij shorters, zoals Beyond Meat. Met die Short Interest en rekening houdende dat de helft naar IBKR gaat, heb ik binnen 2 jaar mijn initiële inleg terugverdiend (loopt tegen de 100%). Aandelen zoals Microstrategy (wat ik zelf niet heb) zitten volgens mij zelf rond de 150%. Het zijn dan ook wel enorm volatiele aandelen die ook nog eens vaak geshort worden voor een reden.

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 14 februari 2023, 15:08

Sharpe won in 1990 de nobelprijs economie en is de bezieler van het CAPM en Modern Portfolio Theory waaruit de ETF aanhangers hun rekenkunde destilleren.

Fama won in 2013 de nobelprijs economie en is één van de grote criticasters van deze modellen... ze kloppen wel theoretisch maar empirisch getest klopt het dan toch niet meer.
Fama is de bezieler van de efficiënt market hypothese maar gaat niet akkoord met de gebruikte normaalverdeling in de modellen van Sharpe, wat hij ook kan aantonen met een empirische toets.

Ook Taleb is geen fan van Sharpe en zijn modellen.
After the stock market crash (in 1987), they rewarded two theoreticians, Harry Markowitz and William Sharpe, who built beautifully Platonic models on a Gaussian base, contributing to what is called Modern Portfolio Theory. Simply, if you remove their Gaussian assumptions and treat prices as scalable, you are left with hot air. The Nobel Committee could have tested the Sharpe and Markowitz models—they work like quack remedies sold on the Internet—but nobody in Stockholm seems to have thought about it.
— Nassim N. Taleb
Opletten dus met "hij won een Nobelprijs dus hij zal het wel weten" argumenten. Het CAPM kan als achterhaald beschouwd worden sinds er betere modellen zijn (Fama-French 3F, 5F...) maar zelfs daar blijven er kritieken en toevoegingen volgen.

Algemeen genomen is de aanname van "de efficiënte markt" het twistpunt. Wie erin gelooft zal met veel gemak de keuze voor een ETF aanvaarden, aangezien de efficiënte markt hypothese het bestaan van waarde investeren onderuit haalt.

Wie crypto/stockmarkets, TA... wat volgt zal snel genoeg de efficiënte markt hypothese de vuilbak in gooien.

De kritiek op de EMH die voor mij het meest logisch lijkt is de invloed van de psychologische valkuilen waaraan mensen niet kunnen ontsnappen. Zie het (recente) werk van Kahneman.
Het is interessant dat value guru's Buffet en Munger dan ook net daarop heel hun filosofie gebaseerd hebben. Het upside down model van Munger is net een methode om die psychologische valkuilen te elimineren.
Maar ook andere grootschalige onderzoeken hebben de EMH onderuit gehaald met de eenvoudige conclusie dat aandelen met een lage K/W beter presteren. De meest eenvoudige value multiple die er bestaat.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door sintorama » 14 februari 2023, 15:16

BlueB schreef: ↑14 februari 2023, 08:59 Actief beleggen duurder?
Stel, ik koop voor 50.000usd een etf op de nasdaq 100 vs ik koop 50 van de 100 aandelen van de nasdaq 100 want ik ben actief belegger en geloof maar in de helft van die aandelen.

Aankoopkost 50 aandelen: 50x0,35ct = 17,5 USD
Lopende kosten: 0
Aankoopkost etf: 15 USD
Lopende kosten: 0,23% op 50.000 = 115 USD per jaar.
Je mag nog 50 transacties per jaar doen, je blijft nog pakken goedkoper.

En security lending levert geen vetpotten op, maar 20 EUR per maand laat ik ook niet liggen.
Ik denk dat in de context gerefereerd wordt naar het investeren in een actief gemanaged fonds vs een passief gemanaged fonds. Wat jij beschrijft is stockpicking: het zelf kiezen van individuele aandelen. De nadelen daarvan zitten hem inderdaad niet zozeer in de kostenstructuur. Aangezien je alles zelf doet kan het inderdaad goedkoper zijn, want je hoeft jezelf geen loon uit te betalen.

pmu
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pmu » 14 februari 2023, 15:35

reteiP schreef: ↑14 februari 2023, 15:08 Sharpe won in 1990 de nobelprijs economie en is de bezieler van het CAPM en Modern Portfolio Theory waaruit de ETF aanhangers hun rekenkunde destilleren.

Fama won in 2013 de nobelprijs economie en is één van de grote criticasters van deze modellen... ze kloppen wel theoretisch maar empirisch getest klopt het dan toch niet meer.
Fama is de bezieler van de efficiënt market hypothese maar gaat niet akkoord met de gebruikte normaalverdeling in de modellen van Sharpe, wat hij ook kan aantonen met een empirische toets.

(...)

Opletten dus met "hij won een Nobelprijs dus hij zal het wel weten" argumenten. Het CAPM kan als achterhaald beschouwd worden sinds er betere modellen zijn (Fama-French 3F, 5F...) maar zelfs daar blijven er kritieken en toevoegingen volgen.
Ik las de Fama-French-modellen altijd als zijnde aanvullingen op CAPM. Men neemt de marktfactor ("beta") over van CAPM, maar vult dit aan met andere factoren die mogelijks ook een systematische invloed kunnen uitoefenen op het rendement, zij het in iets minder belangrijke mate.

Aerolla
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Aerolla
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Aerolla » 14 februari 2023, 15:48

sintorama schreef: ↑14 februari 2023, 15:16
Ik denk dat in de context gerefereerd wordt naar het investeren in een actief gemanaged fonds vs een passief gemanaged fonds. Wat jij beschrijft is stockpicking: het zelf kiezen van individuele aandelen.
Sharpe zijn definitie is anders: "alle" aandelen bezitten of niet "alle" aandelen is het verschil voor hem tussen actief en passief.
A passive investor always holds every security from the market, with each represented in the same manner as in the market. Thus if security X represents 3 per cent of the value of the securities in the market, a passive investor's portfolio will have 3 per cent of its value invested in X. Equivalently, a passive manager will hold the same percentage of the total outstanding amount of each security in the market2.

An active investor is one who is not passive. His or her portfolio will differ from that of the passive managers at some or all times. Because active managers usually act on perceptions of mispricing, and because such misperceptions change relatively frequently, such managers tend to trade fairly frequently -- hence the term "active."

Zijn definitie is inderdaad anders dan wat wij hier vaak verstaan onder actief, voor hem is bijvoorbeeld iemand die 5 aandelen bezit gedurende 100 jaar een actieve belegger, wat waarschijnlijk vele mensen hier (terecht) betwisten. Maar het is maar hoe je een woord wil definieren.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 14 februari 2023, 16:04

reteiP schreef: ↑14 februari 2023, 15:08 Sharpe won in 1990 de nobelprijs economie en is de bezieler van het CAPM en Modern Portfolio Theory waaruit de ETF aanhangers hun rekenkunde destilleren.
De rekenkunde van actief beleggen legt geen voorwaarden op de werking van de markt. Dit werkt bij eender welke marktwerking.

Noch CAPM, noch MPT, noch de EMH zijn een voorwaarde voor het indexbeleggen. Dit werkt bij eender welke marktwerking.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door sintorama » 14 februari 2023, 16:07

Fair enough, maar zelfs in dat geval is de stockpicker slechts een (klein?) subsegment van de actieve belegger.
Om het nog ingewikkelder te maken: wat als iemand een index fonds + een holding bezit?

In ieder geval: in de 20 jaar tussen 2002 en 2021 kreeg de S&P 500 er jaarlijks gemiddeld 9,5% bij, terwijl de gemiddelde particuliere belegger slechts 3,6% realiseerde. Nog een heel stuk slechter dan de gemiddelde (actively managed) fondsbeheerder dus. (Bron: https://www.beursduivel.be/column/76673 ... weten.aspx)

Overigens is de samenstelling van de S&P500 een heel stuk actiever beheerd dan de meeste mensen denken. Een committee maakt de beslissingen. (Bron: https://www.fool.com/investing/2019/02/ ... hosen.aspx)

Aerolla
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Aerolla
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Aerolla » 14 februari 2023, 16:15

sintorama schreef: ↑14 februari 2023, 16:07
Overigens is de samenstelling van de S&P500 een heel stuk actiever beheerd dan de meeste mensen denken. Een committee maakt de beslissingen. (Bron: https://www.fool.com/investing/2019/02/ ... hosen.aspx)
Klopt, dat geldt ook voor bijvoorbeeld IWDA, die regels worden ook bedacht door mensen ;D

pmu
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pmu » 14 februari 2023, 16:17

B7H4long schreef: ↑14 februari 2023, 16:04 (...)
Noch CAPM, noch MPT, noch de EMH zijn een voorwaarde voor het indexbeleggen. Dit werkt bij eender welke marktwerking.
De EMH is wel noodzakelijk om te stellen dat het niet mogelijk is om door actief te beleggen systematisch beter te scoren dan het gemiddelde. Als markten niet efficiënt zijn, en het marktgemiddelde bijgevolg geen resultaat is van volkomen rationele actoren, en je bent in staat om inefficiënties te doorzien, wordt het wel mogelijk systematisch te outperformen.

BlueB
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer BlueB
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door BlueB » 14 februari 2023, 16:43

Aerolla schreef: ↑14 februari 2023, 15:48

Zijn definitie is inderdaad anders dan wat wij hier vaak verstaan onder actief, voor hem is bijvoorbeeld iemand die 5 aandelen bezit gedurende 100 jaar een actieve belegger, wat waarschijnlijk vele mensen hier (terecht) betwisten. Maar het is maar hoe je een woord wil definieren.
Het "actieve" is het feit dat hij de andere aandelen zogezegd bewust negeert.
Dat is zoals fondsenbeheerders die zeggen dat ze een positief resultaat haalden in 2022 omdat ze geen META in hun fonds hadden en hun benchmark wel... Ik vind het altijd wat gratuit om pluimen op je hoed te steken omwille van hetgeen je niet gedaan hebt, zeker omdat die benchmarks vele honderden aandelen bevat en je mij niet gaat zeggen dat ze bij allemaal een bewuste keuze op basis van een stevige analyse hebben gemaakt, maar bon.
Laatst gewijzigd door BlueB op 14 februari 2023, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 14 februari 2023, 16:45

pmu schreef: ↑14 februari 2023, 16:17
B7H4long schreef: ↑14 februari 2023, 16:04 (...)
De EMH is wel noodzakelijk om te stellen dat het niet mogelijk is om door actief te beleggen systematisch beter te scoren dan het gemiddelde. Als markten niet efficiënt zijn, en het marktgemiddelde bijgevolg geen resultaat is van volkomen rationele actoren, en je bent in staat om inefficiënties te doorzien, wordt het wel mogelijk systematisch te outperformen.
1. Volgens mij zijn er in alle theorieën beleggers die zullen outperformen.

2. Mathematisch moet er voor elke belegger die beter presteert dan het gemiddelde, andere beleggers zijn die slechter dan het gemiddelde.

3. Indexbeleggen is "gewoon" een fonds dat belegd in een aantal aandelen volgens een zekere weging. De weging wordt bepaald door de market cap van de aandelen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 14 februari 2023, 16:47

BlueB schreef: ↑14 februari 2023, 16:43
Aerolla schreef: ↑14 februari 2023, 15:48 Zijn definitie is inderdaad anders dan wat wij hier vaak verstaan onder actief, voor hem is bijvoorbeeld iemand die 5 aandelen bezit gedurende 100 jaar een actieve belegger, wat waarschijnlijk vele mensen hier (terecht) betwisten. Maar het is maar hoe je een woord wil definieren.
Het "actieve" is het feit dat hij de andere aandelen zogezegd bewust negeert.
Dat is zoals fondsenbeheerders die zeggen dat ze een positief resultaat haalden in 2022 omdat ze geen META in hun fonds hadden en hun benchmark wel... Ik vind het altijd wat gratuit om pluimen op je hoed te steken omwille van hetgeen je niet gedaan hebt, maar bon.
En voor elke onderweging van META waren er beleggers die overwogen waren in META en dus slechter deden dan het gemiddelde.

Gemiddeld zijn we allemaal gemiddeld.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 14 februari 2023, 16:54

Aerolla schreef: ↑14 februari 2023, 15:48 Zijn definitie is inderdaad anders dan wat wij hier vaak verstaan onder actief, voor hem is bijvoorbeeld iemand die 5 aandelen bezit gedurende 100 jaar een actieve belegger, wat waarschijnlijk vele mensen hier (terecht) betwisten. Maar het is maar hoe je een woord wil definieren.
Ik denk dat er weinig twijfelen dat een stock picker die in een beperkt aantal aandelen belegd een actief belegger is.

Verwar actief/passief niet met buy-en-hold.
Een passieve belegger is per definitie buy-en-hold.
Je belegging bijhouden, is niet voldoende om een passieve belegger te zijn.

pmu
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pmu » 14 februari 2023, 16:55

B7H4long schreef: ↑14 februari 2023, 16:45
pmu schreef: ↑14 februari 2023, 16:17
1. Volgens mij zijn er in alle theorieën beleggers die zullen outperformen.

2. Mathematisch moet er voor elke belegger die beter presteert dan het gemiddelde, andere beleggers zijn die slechter dan het gemiddelde.

3. Indexbeleggen is "gewoon" een fonds dat belegd in een aantal aandelen volgens een zekere weging. De weging wordt bepaald door de market cap van de aandelen.
Vandaar dat ik het woord “systematisch” toevoegde. Er zijn twee elementen:
- de helft doet het beter dan het gemiddelde, de helft slechter
- je kunt a priori niet weten tot welke van deze twee categorieën je zal behoren

Volgens mij berust dit tweede wel op de EMH, die stelt dat alle beleggers rationele en gefundeerde beslissingen nemen. Vanaf het moment je aanvaardt dat een substantieel deel van de beleggers zich irrationeel gedragen, is de kans om te outperformen niet meer 50%.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

106 berichten
  • Pagina 3 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy