'Beste' gratis zichtrekening(en)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: 'Beste' gratis zichtrekening(en)
Gratis tegenover 8 euro per maand … een wereld van verschil.
Nu weet uit eigen ervaring dat het niet eenvoudig is die kaart te verkrijgen bij Keytrade.
Tenzij men daar veel centen parkeert, is een van hun voorwaarden.
En dan is die 8 € het grote verschil, vrij van geld te parkeren.
Een spaarrekening bij een andere bank maakt al het verschil in rente van die 8 €.
En veralgemenen van iedereen kan die Gold krijgen bij Keytrade is helaas niet waar.
Lacherig doen over iemand die voor iets betaald en andere keuze vrijheden heeft, als uw ikke maar zo een kaart heeft bij Keytrade.
En kom niet af die kaart is voor iedereen beschikbaar bij Keytrade want klopt niet.
Wij gebruiken ook Keytrade als onze primaire rekening en er staat toch wel wat geld op onze spaarrekening en verdienen eerder modaal. Aanvraag voor gold was ok bij ons (bij mijn vrouw eigenlijk), ik denk wel maar voor maximum 2500€ (of 3000). Voor ons is dat voldoende.
Zelf een kaart voor ons beiden tot 5000 €. (zelf verlaagd tot wat echt nodig, maar kunnen het gewoon aanpassen)gilberke schreef: ↑13 mei 2023, 14:03 Wij gebruiken ook Keytrade als onze primaire rekening en er staat toch wel wat geld op onze spaarrekening en verdienen eerder modaal. Aanvraag voor gold was ok bij ons (bij mijn vrouw eigenlijk), ik denk wel maar voor maximum 2500€ (of 3000). Voor ons is dat voldoende.
En bedrag spaarrekening free.
En alleen maar ons pensioentje als inkomen.
En onze bijdrage is meestal met een reis annulatie inbegrepen al terug betaald voor een jaar.
En zelfs al dan niet betaald met Mastercard, is een van de adders bij veel kredietkaarten.
Aankoop met bankkaart is ook aankoop verzekering, verlengde garantie.(via Mastercard)
Dus niet alleen bedrag, maar ook welke dekkingen verkregen op welke manier ook betaald.(bijv. met overschrijving)
Gratis of betalend voor iedereen persoonlijke case.
Hoeveel betalen er niet 3% extra voor wat al in bezit.(bij boeken reis)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Veel geld moeten parkeren bij Keytrade klopt niet. De kaart omvat trouwens ook een boel verzekeringen, gratis en voor niks. En ze is gratis vanaf 12 verrichtingen per jaar. Iemand anders heeft dit al geschreven maar om een of andere reden wil je dat niet begrijpen. In plaats van foute informatie te verspreiden (lage limieten, veel geld moeten parkeren ….) zou je beter eens naar de site van Keytrade gaan en de voorwaarden doornemen. Ik heb ze hieronder speciaal voor jou gepost:burgundy schreef: ↑13 mei 2023, 13:42Gratis tegenover 8 euro per maand … een wereld van verschil.
Nu weet uit eigen ervaring dat het niet eenvoudig is die kaart te verkrijgen bij Keytrade.
Tenzij men daar veel centen parkeert, is een van hun voorwaarden.
En dan is die 8 € het grote verschil, vrij van geld te parkeren.
Een spaarrekening bij een andere bank maakt al het verschil in rente van die 8 €.
En veralgemenen van iedereen kan die Gold krijgen bij Keytrade is helaas niet waar.
Lacherig doen over iemand die voor iets betaald en andere keuze vrijheden heeft, als uw ikke maar zo een kaart heeft bij Keytrade.
En kom niet af die kaart is voor iedereen beschikbaar bij Keytrade want klopt niet.
Waarom onze VISA Gold kiezen
Onze VISA Gold is gratis. Met haar ongevallen- en annulatieverzekeringen, en de bijbehorende bijstand is ze perfect om te reizen. Met deze kaart kunt u niet alleen wereldwijd geld afhalen aan geldautomaten maar in de eurozone zelfs kosteloos.
Ook bepaalt u de instellingen van uw kaart zelf: online betaling, zonder pincode of contactloos, afhaling in een ander land ... U behoudt de controle!
Goed om te weten: het totaalbedrag van uw uitgaven wordt aan het begin van de volgende maand afgehouden. Deze kaart is uitsluitend beschikbaar voor natuurlijke personen ouder dan 18 jaar die in België verblijven.
Goed om te weten
Het totaalbedrag van uw uitgaven wordt aan het begin van de volgende maand afgetrokken.
Deze kaart is alleen beschikbaar voor particulieren vanaf 18 jaar die in België wonen.
De kredietkaart Gold blijft na 1 jaar gratis indien ze minstens 12 keer per jaar wordt gebruikt. Anders
50EUR /jaar.
Volledig verzekerd
Bij Keytrade Bank kunt u een gratis VISA Gold aanvragen met een volledig verzekeringspakket. Zo verlopen uw aankopen, uw reizen en uw afhalingen in alle veiligheid.
Ik heb er geen probleem mee dat jij liever een andere kaart verkiest en daarvoor met plezier bijna 100 euro per jaar betaalt, maar stop met foutieve informatie te verspreiden over de Keytrade Visa kaart. Voor jou is het blijkbaar niks, voor mij en voor anderen is het wel iets …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
(Je krijgt wel standaard een Visa Classic met limiet 1250€ bij Keytrade, maar dat is voor 0€ inderdaad.)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kreeg onmiddellijk een Visa Gold in plaats van een Visa Classic. Ik denk dat je het gewoon moet vragen …
In het begin was de limiet 3.000 euro voor mijn Visa Gold. Nadien heb ik die zonder veel moeite laten verhogen tot 5.000 euro.
Voor de Visa Classic is de limiet standaard ingesteld op 1.250 euro. Je kan die eenvoudig laten verhogen tot 2.000 euro. Wil je nog meer dan moet je overschakelen naar de (gratis) Visa Gold. Wil je nog meer dan 5.000 euro dan moet je een (eveneens gratis) Visa Platinum aanvragen (met een limiet tot 10.000 euro). Alledrie gratis op voorwaarde dat je minimaal 12 verrichtingen doet per jaar. Hieronder een kort overzicht …
Visa Classic
Maandelijkse limiet op maat: vanaf 1250EUR tot maximum 2000EUR. De basics verzekerd.
Visa Gold
Maandelijkse limiet op maat: vanaf 3000EUR tot maximum 5000EUR. Volledig verzekerd.
Visa Platinum
Maandelijkse limiet op maat: vanaf 6000EUR tot maximum 10 000EUR. Volledig verzekerd met extraatjes.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Als je bijvoorbeeld een auto wilt huren is een limiet van 1250 eur echt laag met die Classic kaart. Dus best die limiet toch op 2000 eur zetten als je op vakantie vertrekt en een auto gaat huren. Bij mij wel al jaren geleden dat ik nog eens een auto gehuurd heb.
Met die Gold kom je al een heel eind.
Bij Keytrade is het wel een kredietkaart zonder kredietopening (uitgestelde debitering). Dus je moet elke maand je totaal bedrag aflossen. Voor mij is dat ideaal Ik wil geen kredietopeningen. Ook de gratis geldafhalingen vind ik een gemak.
De gratis reisverzekeringen die ik heb via mijn platinum kaart zijn iets of wat beperkter dan bij andere aanbieders denk ik. Maar voldoende voor wat wij hier doen. Ik heb ze ook nog nooit moeten aanspreken.
https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... a-platinum
Ik weet niet op wat ze zich allemaal baseren bij Keytrade om een dossier goed te keuren bij een aanvraag. Ze zijn daar nogal wazig over.
Er staat bij de aanvraag procedure wel dit:
Bezorg ons uw inkomensbewijzen -> nodig om uw kredietlimiet te bepalen
Zorg voor een rekeningsaldo van min. EUR 1000 (opgelet, dit geld wordt niet geblokkeerd)
De platinum Kaart kost 150 eur per jaar indien geen 12 transacties.
Met die Gold kom je al een heel eind.
Bij Keytrade is het wel een kredietkaart zonder kredietopening (uitgestelde debitering). Dus je moet elke maand je totaal bedrag aflossen. Voor mij is dat ideaal Ik wil geen kredietopeningen. Ook de gratis geldafhalingen vind ik een gemak.
De gratis reisverzekeringen die ik heb via mijn platinum kaart zijn iets of wat beperkter dan bij andere aanbieders denk ik. Maar voldoende voor wat wij hier doen. Ik heb ze ook nog nooit moeten aanspreken.
https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... a-platinum
Ik weet niet op wat ze zich allemaal baseren bij Keytrade om een dossier goed te keuren bij een aanvraag. Ze zijn daar nogal wazig over.
Er staat bij de aanvraag procedure wel dit:
Bezorg ons uw inkomensbewijzen -> nodig om uw kredietlimiet te bepalen
Zorg voor een rekeningsaldo van min. EUR 1000 (opgelet, dit geld wordt niet geblokkeerd)
De platinum Kaart kost 150 eur per jaar indien geen 12 transacties.
Als je ook geld op je rekening hebt, vind ik Beobank Visa of Mastercard nog altijd het beste product.
Ik heb een limiet van 3000 maar die kan ik bij Beobank redelijk makkelijk verhogen.
Als je zelf je limiet tijdelijk zou willen verhogen kan je dat doen door gewoon geld bij te storten. Het duurt wel een dag of 2 eer alles in orde is dan en het geld er daadwerkelijk op staat.
Hangt er van af bij welke bank het vertrekt. Bij ING bv is het 'instant' en gratis voor wat dat betreft.
Als je overschrijft van BNP duurt het misschien maximum 2 dagen.
Nog een goede eigenschap van de Beobank kredietkaart : je kan tussendoor je rekening vereffenen. Je koopt iets aan met de kaart en je kan het geld al storten op je CC rekening. Per keer dat je geld uitgeeft dus. Dat vind ik erg makkelijk. Je moet niet wachten op een afrekening.
Je kan ook, als je je rekening in positief zet / bovenop het saldo van 3000 euro laadt, dat overschot overal in EU zonder kosten opnemen. Kosten zijn er alleen als de plaatselijke automaten dat voor iedere verrichting aanrekenen en op de wisselkoers. In Euro dus geen kosten.
Ik heb daarboven nog eens geluk dat ik de kaart ooit in een langlopende promo levenslang gratis heb.
Er zijn al een tweetal keer verrichtingen gedaan op mijn kaart die ik niet goedgekeurd had.
Beobank is daar altijd soepel in geweest en heeft al voor de volgende afrekening het bedrag (voorlopig) teruggestort.
Dus : voor mij is er geen betere.
Ieder zijn meug.
Ik heb een limiet van 3000 maar die kan ik bij Beobank redelijk makkelijk verhogen.
Als je zelf je limiet tijdelijk zou willen verhogen kan je dat doen door gewoon geld bij te storten. Het duurt wel een dag of 2 eer alles in orde is dan en het geld er daadwerkelijk op staat.
Hangt er van af bij welke bank het vertrekt. Bij ING bv is het 'instant' en gratis voor wat dat betreft.
Als je overschrijft van BNP duurt het misschien maximum 2 dagen.
Nog een goede eigenschap van de Beobank kredietkaart : je kan tussendoor je rekening vereffenen. Je koopt iets aan met de kaart en je kan het geld al storten op je CC rekening. Per keer dat je geld uitgeeft dus. Dat vind ik erg makkelijk. Je moet niet wachten op een afrekening.
Je kan ook, als je je rekening in positief zet / bovenop het saldo van 3000 euro laadt, dat overschot overal in EU zonder kosten opnemen. Kosten zijn er alleen als de plaatselijke automaten dat voor iedere verrichting aanrekenen en op de wisselkoers. In Euro dus geen kosten.
Ik heb daarboven nog eens geluk dat ik de kaart ooit in een langlopende promo levenslang gratis heb.
Er zijn al een tweetal keer verrichtingen gedaan op mijn kaart die ik niet goedgekeurd had.
Beobank is daar altijd soepel in geweest en heeft al voor de volgende afrekening het bedrag (voorlopig) teruggestort.
Dus : voor mij is er geen betere.
Ieder zijn meug.
Tussen denken en de praktijk.
Mijn eigen ervaringen van een paar jaar terug.
000.000 € schulden.
Kan natuurlijk heden anders zijn.
2 pensioentjes was niet voldoende.....
Het verschil tussen reclame en werkelijkheid.
Och ja, er waren toen ook Key plans daar, nu niets meer.
Was er te weinig te verdienen aan ons ?
Die Keyplans bestaan nog steeds. Het aanbod van Keytrade is eigenlijk nauwelijks veranderd in de voorbije jaren.
Geen klant meer er waren toen keyplans op het moment van aanvraag.
Nauwelijks veranderd laat me niet lachten van de aangeboden bij start Keyplan, veertig waren er twee jaar terug nog zeven over.
Wat heden nog van over?
En als ongelovig de start lijst is hier nog aanwezig.
En hier staat ook niet te lezen dat de fondsen uit de start veertig niet meer kunnen aangekocht worden als al aanwezig in een plan.
Ik denk dat we nu begrepen hebben dat Keytrade niet uw favoriete bank is.burgundy schreef: ↑15 mei 2023, 13:55
Geen klant meer er waren toen keyplans op het moment van aanvraag.
Nauwelijks veranderd laat me niet lachten van de aangeboden bij start Keyplan, veertig waren er twee jaar terug nog zeven over.
Wat heden nog van over?
En als ongelovig de start lijst is hier nog aanwezig.
En hier staat ook niet te lezen dat de fondsen uit de start veertig niet meer kunnen aangekocht worden als al aanwezig in een plan.
Ben er al meer dan 10j en nooit problemen mee gehad. De enige bank waar je bijna geen kosten aan hebt en waar de app niet zo slecht is.
Ik zeg niet dat het perfect is maar als jij een perfecte bank kent laat het maar weten .... benieuwd.
Sommigen hebben nooit problemen
Sommigen hebben alleen maar winst met beleggingen.
Sommigen hebben problemen als men ze er attent op maakt dat het ene niet het andere is.
Na jaren ergens klant te zijn, alles is tot dan langs beide zijden vlot verlopen en de bank plots iets weigert omdat men op pensioen is, men met het verhaal van er staat toch zo weinig op de spaarrekening, men aan de beleggingen voorbij gaat als of dat geen centen zijn.
Wees dan heel gelukkig met het gratis verhaal.
Als dan een bank overstap niet in orde komt dan is het voor ons zelf over.
Het paar uur aan de telefoon hangen voordat opgenomen wordt, en veel beloven doet de zotten in vreugde leven als resultaat.
Een rekening van een op twee personen plaatsen, je wil het niet weten.(na maanden nog niet in orde)
Uiteindelijk openen ze dan een nieuwe rekening op 2 personen is dat gevraagd, dacht het niet.(heel leuk met domiciels op verschillende namen)
Het tien keer vragen om kopij id kaarten nog zo iets, blijkbaar geen communicatie daar tussen twee diensten.
Elke vraag aan hun koppelen ze dan blijkbaar niet aan een bestaande identiteit.
Heel gedoe met wisselen van inloggen, dan op die dan op een andere manier,
Hopelijk snap je nu waarom daar geen fan meer van.
Wat uw vraag betreft sommige banken hun klantenservice krijgt elk jaar wel wat meer punten in enquetes.
Keytrade is een kluwen zoals bepaalde energie leveranciers, telecom providers, hoe meer er werken, hoe slechter de service.
En mijn maatstaf voor klanten service is zoals bij Ecopower niet van kastje naar de muur gestuurd worden.
Waar ik zelf betaal voor mijn rekening, mag al het werk doen, mijn centen gaan naar waar ze opbrengen.

Zeker een goede Keytrade medewerker zo allemaal te lezen.
Ok, begrijp het. Maar heb identieke verhalen gehad met Santander, Belfius ... en idd ook met Keytradeburgundy schreef: ↑15 mei 2023, 15:00Sommigen hebben nooit problemen
Sommigen hebben alleen maar winst met beleggingen.
Sommigen hebben problemen als men ze er attent op maakt dat het ene niet het andere is.
Na jaren ergens klant te zijn, alles is tot dan langs beide zijden vlot verlopen en de bank plots iets weigert omdat men op pensioen is, men met het verhaal van er staat toch zo weinig op de spaarrekening, men aan de beleggingen voorbij gaat als of dat geen centen zijn.
Wees dan heel gelukkig met het gratis verhaal.
Als dan een bank overstap niet in orde komt dan is het voor ons zelf over.
Het paar uur aan de telefoon hangen voordat opgenomen wordt, en veel beloven doet de zotten in vreugde leven als resultaat.
Een rekening van een op twee personen plaatsen, je wil het niet weten.(na maanden nog niet in orde)
Uiteindelijk openen ze dan een nieuwe rekening op 2 personen is dat gevraagd, dacht het niet.(heel leuk met domiciels op verschillende namen)
Het tien keer vragen om kopij id kaarten nog zo iets, blijkbaar geen communicatie daar tussen twee diensten.
Elke vraag aan hun koppelen ze dan blijkbaar niet aan een bestaande identiteit.
Heel gedoe met wisselen van inloggen, dan op die dan op een andere manier,
Hopelijk snap je nu waarom daar geen fan meer van.
Wat uw vraag betreft sommige banken hun klantenservice krijgt elk jaar wel wat meer punten in enquetes.
Keytrade is een kluwen zoals bepaalde energie leveranciers, telecom providers, hoe meer er werken, hoe slechter de service.
En mijn maatstaf voor klanten service is zoals bij Ecopower niet van kastje naar de muur gestuurd worden.
Waar ik zelf betaal voor mijn rekening, mag al het werk doen, mijn centen gaan naar waar ze opbrengen.![]()
Zeker een goede Keytrade medewerker zo allemaal te lezen.

En nee, ben geen Keytrade medewerker. Geen fan van banken .....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik kan best begrijpen dat een bedrijf bepaalde klanten liever kwijt dat rijk is.