Schrijf je in op de staatsbon?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Mooiuitzicht
- Newbie

- Contacteer:
Re: Schrijf je in op de staatsbon?
BNP: geen bewaarloon, wél commissie van 0.10%. Je kan het zelf doen online.
-
Sammy2
Met alle respect, maar wat jij vertelt, is evenzeer nonsens:Gerard_M schreef: ↑25 augustus 2023, 19:09Dat is nonsens, meeste experts zijn het erover eens dat 1) er bijna zeker geen rechtszaak komt, 2) indien toch, de banken niet zouden winnen, en 3) indien toch, de uitspraak veel te laat zou komen en niet met terugwerkende kracht zou gelden (m.a.w. iedereen heeft zijn geld + interest allang terug op zak tegen dan, en niets kan dat nog veranderen).PJP schreef: ↑25 augustus 2023, 19:01 Ik heb het forum over dit item niet volledig doorgenomen.
Wat ik wel heb vernomen is:
Die verlaagde R.V dat staat in een WETSVOORSTEL dat nog gaat voorgelegd worden aan de Raad Van State.
WAT indien de RVS beslist dat deze regeling discriminatoir is t.o.v. andere bankproducten, en de uiteindelijke heffing toch 30 % zal worden?
Iedereen gefopt ?
https://trends.knack.be/geld/belastinge ... eruggeven/
1. "de meeste experts": bwoeha;
2. "bijna zeker geen rechtszaak": garantie?
3. Hiermee creëer je een wetgeving "à la carte". Iedereen gelijk voor de wet? "Alle dieren zijn gelijk, behalve..."
4. Hoeveel keer gaat men deze trukendoos openen?
5...
Bij Keytrade kan je zonder kosten en zonder bewaarloon inschrijven op de staatsbon.
Ah ok, ik dacht eerst gelezen te hebben in krant dat Argenta en Keytrade niet deelnamen, foute info van onze Paul Dhoore dan weer... Verwachten jullie van bv. Keytrade nog een reactie op hun High Fidelity rekening nadat de staatsbon is afgesloten?
Bij Keytrade wel, maar bij Argenta niet. Zij kwamen met hun eigen termijnrekening als alternatief....
Het bovenstaande Trends artikel en de andere legale analyses reeds geplaatst op dit forum, vind ik in hun totaliteit zeer overtuigend. Persoonlijk ben ik er gerust in. Het staat je volledig vrij dat allemaal te negeren natuurlijkSammy2 schreef: ↑26 augustus 2023, 11:00 https://trends.knack.be/geld/belastinge ... eruggeven/
Met alle respect, maar wat jij vertelt, is evenzeer nonsens
....
Niet-gereglementeerd?
-
Sammy2
"Tussen de regels lezen".Gerard_M schreef: ↑26 augustus 2023, 11:12Het bovenstaande Trends artikel en de andere legale analyses reeds geplaatst op dit forum, vind ik in hun totaliteit zeer overtuigend. Persoonlijk ben ik er gerust in. Het staat je volledig vrij dat allemaal te negeren natuurlijkSammy2 schreef: ↑26 augustus 2023, 11:00 https://trends.knack.be/geld/belastinge ... eruggeven/
Met alle respect, maar wat jij vertelt, is evenzeer nonsens
....![]()
Bij de info van BNP staat: Deze plaatsingscommissie is inbegrepen in de uitgifteprijs.BNP: geen bewaarloon, wél commissie van 0.10%. Je kan het zelf doen online.
Ik denk dat die 0.1% geen invloed heeft op het rendement.
Bron?
"Bij Belgische banken is uw geld, op al uw zichtrekeningen, spaarrekeningen, termijnrekeningen en kasbons samen, gewaarborgd tot 100.000 euro per bank en per persoon (niet per rekening). "
https://www.vlaanderen.be/consumentenza ... gsregeling
Bij een slapende spaarrekening is de premie mogelijk nog 0,1%, dan loont het de moeite om die spaarrekening te plunderen.Sammy2 schreef: ↑22 augustus 2023, 09:37Juist ja, spaarboekjes leeghalen om in Bons, termijnrekeningen, enz... te steken. Geniaalvortex schreef: ↑22 augustus 2023, 09:04
2.81% met reëel risico dat het 2,31% wordt. Alleszins veel beter dan een standaard spaarboekje bij een grootbank (of de e-depo bij de overheid), wie zijn spaargeld een jaar kan missen en zeer risico avers is, heeft nu een toegankelijk alternatief. Tijd om die slapende spaarboekjes leeg te halen, banken hebben nu lang genoeg geprofiteerd van veel te goedkoop spaargeld![]()
![]()
Laatst gewijzigd door aossa op 26 augustus 2023, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Het staat trouwens letterlijk op de intekenformulieren van die termijnrekening van Argenta dat ze onder de staatsgarantie tot 100000 euro valt.
Omdat ze dat aan iedereen zouden moeten geven en niet alleen op "nieuw geld".
En wat zou er niet gereglementeerd zijn?
Keytrade High Fidelity en Azur zijn gewone gereglementeerde spaarrekeningen en Keytrade (Credit Mutuel Arkea) valt onder het Frans deposito garantiefonds (€100.000)
Idem voor de Argenta spaarrekeningen, allemaal gereglementeerd en ook hier deposito garantie van €100.000 (Belgisch fonds) waaronder ook de termijnrekeningen vallen.