rente deutsche bank al gecrediteerd op spaarrekeningen (valutadatum 01/01/10)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: rente deutsche bank al gecrediteerd op spaarrekeningen (valutadatum 01/01/10)
Hallo heb het ook meegemaakt!Hoeveel mensen nu blij en iets nadien debet betalen!!! Bij Argenta kasbons gestort en wist ook niet de valutadatum te bekijken. Stomweg interest stond erop en heb iki overgeboekt naar de e spaar. Wel iets nadien redelijk bedrag kwijt!Waarom? Valutadatum; En stom het staat dan nog op hun eigen Espaar, had het nu overgeboekt geweest naar een andere bank, tot daar toe! Dus nu uitkijken! Groetjes
Re: rente deutsche bank al gecrediteerd op spaarrekeningen (valutadatum 01/01/10)
Nogmaals een indicatie dat een aantal mensen bij DB hun gezond verstand verloren zijn (de andere indicatie is al ruim belicht op dit forum, volgens DB hadden de klagers het toen "niet goed begrepen").
In plaats van "informatie en transparantie" (versie woordvoerder DB) creëren zij nu opnieuw "desinformatie en verwarring".
Een duidelijk verschil met de andere bank waarvan sprake is dat daar de lopende premie volledig APART wordt weergegeven los van uw huidige rekeningstand, dus die vergelijking gaat niet op.
Een ander punt dat hier nog niet is aangehaald, is het risico om je getrouwheidspremie op een eerdere storting te verliezen indien je niet let op de valutadatum van de laatste storting (de interest met valutadatum 1/1/10 dus) en denkt deze interest reeds vóór 1/1/2010 te kunnen afhalen.
In werkelijkheid haal je dus het geld af van een eerdere storting (indien er nog geld stond uiteraard). Die eventueel voor u verloren premie op die eerdere storting steekt DB dan weer in zijn zak. L'histoire se répète, zucht.
Indien dit IT-technisch is, dan hebben ze toch zwakke analisten in huis.
In plaats van "informatie en transparantie" (versie woordvoerder DB) creëren zij nu opnieuw "desinformatie en verwarring".
Een duidelijk verschil met de andere bank waarvan sprake is dat daar de lopende premie volledig APART wordt weergegeven los van uw huidige rekeningstand, dus die vergelijking gaat niet op.
Een ander punt dat hier nog niet is aangehaald, is het risico om je getrouwheidspremie op een eerdere storting te verliezen indien je niet let op de valutadatum van de laatste storting (de interest met valutadatum 1/1/10 dus) en denkt deze interest reeds vóór 1/1/2010 te kunnen afhalen.
In werkelijkheid haal je dus het geld af van een eerdere storting (indien er nog geld stond uiteraard). Die eventueel voor u verloren premie op die eerdere storting steekt DB dan weer in zijn zak. L'histoire se répète, zucht.
Laatst gewijzigd door kiwi op 21 december 2009, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is inderdaad een optie om dit zo te doen. Het houdt echter wel risico's in. Om een POF's te vermijden kan je beter de interesten daadwerkelijk boeken in het finale systeem ipv ze buiten het systeem te boeken.phase schreef:Opnieuw, daar valt toch een IT-technische mouw aan te passen? Je berekent gewoon de rente nu, zoals ze gedaan hebben, maar i.p.v. deze door te voeren nú met valuta een halve maand later, sla je de resultaten doodleuk op in een database... En op de jaarwisseling voer je ze door, tenzij er nog bewegingen hebben plaats gevonden na de berekening. Waar zit het grote struikelblok dan? Voor een beetje IT-er kan dat toch zo ingewikkeld niet zijn? Ik zie ook niet goed in wat voor verschil het voor hun maakt om dit nu te boeken of op de jaarwissel, de valuta is toch 01-01-2010? Het enige wat ze nu doen imho is verwarring creëren en het voordoen alsof het een troef is, dat geld is nog niet beschikbaar (toch niet valuta-gewijs).Stier schreef: Opnieuw, het probleem is IT Technisch. Ze doen best geen berekeningen van interesten zonder dat deze geboekt worden. Als men de rentes parallel gaat berekenen neemt men risico's dat er fouten insluipen.
Ik vermoed ook dat de DB IT systemen een 'plantrekkerij' zijn die steeds verder bouwen op legacy systemen. Ze geven er marketingsgewijs een draai aan. Mijn gedacht is eerder dat ze betrachten te vermijden dat het mank loopt zoals in Januari 2008. Toen duurde het weken voordat men deftig kon inloggen op hun PC Banking.
Er is hier wel een verschil. Hier gaat het om spaarrekeningen. Je kasbons zijn hoogstwaarschijnlijk afgerekend op een zichtrekening. Argenta is niet zo happig om inschrijvingen in kasbons en dergelijke af te rekenen op een spaarrekening. Op een zichtrekening kan je kosten van negatieve interest aan je broek krijgen, op een spaarrekening niet.jempi25 schreef: Hallo heb het ook meegemaakt!Hoeveel mensen nu blij en iets nadien debet betalen!!! Bij Argenta kasbons gestort en wist ook niet de valutadatum te bekijken. Stomweg interest stond erop en heb iki overgeboekt naar de e spaar. Wel iets nadien redelijk bedrag kwijt!Waarom? Valutadatum; En stom het staat dan nog op hun eigen Espaar, had het nu overgeboekt geweest naar een andere bank, tot daar toe! Dus nu uitkijken! Groetjes
Laatst gewijzigd door Stier op 21 december 2009, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Sorry typo. Ik bedoelde SPOF's. Dit kan je wel vinden in wikipedia.
Een verdere bedenking, het weekend van 19.12.2009 gebeurt een berekening van de interesten op basis van een foto van 12.12.2009. Als DB top-of-the-notch was konden ze evengoed de interesten op basis van een foto op 12.12.2009 nemen.
Laatst gewijzigd door Stier op 21 december 2009, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
Tux
Vandaag staat die (vroegtijdige) rente nog niet op mijn DB zichtrekening.Tux schreef: Mijn DB Intensiv plus stond op 0€. De interesten zijn daar nu op gestort.
Dat bedrag heb ik gisteren overgeschreven naar mijn DB zichtrekening met de
bedoeling het op een andere (niet DB) spaarrekening te storten.
Het is nu weekend, maar als dit overschrijven in de loop van volgende week
succesvol is, dan zijn de interesten door DB dus ook fysiek gestort.
I'll keep you informed![]()
Als die overschrijving morgen ook nog niet afgerond is, ga ik er van uit dat die
rente pas volgende jaar (zoals stier al stelde) op mijn zichtrekening zal
verschijnen.
Morgen meer
Laatst gewijzigd door Tux op 21 december 2009, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
ik was al van plan om in februari bij DB weg te trekken. Ben hun oeroude internetbankieren beu, en het trekt gewoon op niets. En nu doen ze zoiets belachelijks.
Hun intresten liggen nu hetzelfde als Keytrade, en die bank heeft een fantastisch internetbankieren en duidelijke tarieven. Adieu DB dus!

Hun intresten liggen nu hetzelfde als Keytrade, en die bank heeft een fantastisch internetbankieren en duidelijke tarieven. Adieu DB dus!
-
Tux
Update
als valutadatum: 21/12/2009. Mijn DB Intensiv plus staat nu terug op nul. De
interesten zijn door DB dan ook fysiek gestort.
De interesten van mijn DB Intensiv plus staan nu op mijn DB zicht rekening metTux schreef:Vandaag staat die (vroegtijdige) rente nog niet op mijn DB zichtrekening.Tux schreef: Mijn DB Intensiv plus stond op 0€. De interesten zijn daar nu op gestort.
Dat bedrag heb ik gisteren overgeschreven naar mijn DB zichtrekening met de
bedoeling het op een andere (niet DB) spaarrekening te storten.
Het is nu weekend, maar als dit overschrijven in de loop van volgende week
succesvol is, dan zijn de interesten door DB dus ook fysiek gestort.
I'll keep you informed![]()
Als die overschrijving morgen ook nog niet afgerond is, ga ik er van uit dat die
rente pas volgende jaar (zoals stier al stelde) op mijn zichtrekening zal
verschijnen.
Morgen meer
als valutadatum: 21/12/2009. Mijn DB Intensiv plus staat nu terug op nul. De
interesten zijn door DB dan ook fysiek gestort.
@ Tux
kan je op je spaarrekening ook de valutadatum van de afhaling zien.
Ik zou toch maar in mijn achterhoofd houden dat banken geen liefdadigheidsinstellingen zijn.
Je hebt wel het voordeel dat een of andere wet negatieve intresten op spaarrekeningen zou verbieden, maar DB kennende kan je je aan alles verwachten
kan je op je spaarrekening ook de valutadatum van de afhaling zien.
Ik zou toch maar in mijn achterhoofd houden dat banken geen liefdadigheidsinstellingen zijn.
Je hebt wel het voordeel dat een of andere wet negatieve intresten op spaarrekeningen zou verbieden, maar DB kennende kan je je aan alles verwachten
-
Tux
paul schreef: kan je op je spaarrekening ook de valutadatum van de afhaling zien.
21/12/2009Transfer tussen uw Deutsche Bank rekeningen
--
Valutadatum: 21/12/2009-xx,xx EUR
18/12/2009Interesten - kosten
--
Valutadatum: 01/01/2010 xx,xx EUR
In dat geval post ik hier wel een update. Bezie het als een interesting experimentpaul schreef: Ik zou toch maar in mijn achterhoofd houden dat banken geen liefdadigheidsinstellingen zijn.
Groot gelijk heb je, maar als dat computerke van DB misschien binnenkort een jaar plat licht, dan heb ik al een vermoeden hoe dat zou kunnen komenTux schreef:paul schreef: kan je op je spaarrekening ook de valutadatum van de afhaling zien.
21/12/2009Transfer tussen uw Deutsche Bank rekeningen
--
Valutadatum: 21/12/2009-xx,xx EUR
18/12/2009Interesten - kosten
--
Valutadatum: 01/01/2010 xx,xx EUR
In dat geval post ik hier wel een update. Bezie het als een interesting experimentpaul schreef: Ik zou toch maar in mijn achterhoofd houden dat banken geen liefdadigheidsinstellingen zijn.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Op dit moment liggen die inderdaad gelijk, maar ik acht de kans groot dat het DB op termijn weer zal uitlopen op keytrade.stoffel schreef: ik was al van plan om in februari bij DB weg te trekken. Ben hun oeroude internetbankieren beu, en het trekt gewoon op niets. En nu doen ze zoiets belachelijks.
![]()
Indien je DB louter gebruikt als spaarrekening, dan zijn ze top
Helemaal mee eens!kiwi schreef: Nogmaals een indicatie dat een aantal mensen bij DB hun gezond verstand verloren zijn (de andere indicatie is al ruim belicht op dit forum, volgens DB hadden de klagers het toen "niet goed begrepen").
Ze doen alsof ze het warm water uitgevonden hebben, zogezegd transparantie en voordelen a volenté, maar het is - zoals altijd bij DB - weer een lege doos. Waarschijnlijk maakt DB er nog winst op doordat -zoals kiwi zegt - sommige mensen te vroeg geld van hun rekening halen waardoor ze getrouwheidspremie verliezen.
Ze halen toch maar mooi eens weer de mediaberichten met zogenaamde klantvriendelijkheid en transparantie, schandalig eigenlijk!
Volgens DB hebben ze dus op 12 december een opname genomen van het saldo van de rekeningen. Van 12 tot 31 december heb ik nog enkele bedragen op mijn spaarrekening gezet, nu vraag ik mij af wanneer ik de resterende interest dan ga krijgen? 
Ik doe al mijn betalingen bij Db nog nooit problemen gehad en voor intrest op spaarrekeningen zit je daar ook goed, ze zijn iets trager maar dat stoort mij niet het overal wel iets , gratis das voor mij wat telt