Rendementen tak 21 jaar 2009
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Rendementen tak 21 jaar 2009
Zijn er al rendementen bekend voor de tak 21 producten.
BKCP expansion heeft 3.85% opgebracht
Kan de lijst van tak 21 worden aangevuld met een kolom voor de rendementen voor 2009.
Kan de lijst van tak 21 worden aangevuld met een kolom voor de rendementen voor 2009.
Re: Rendementen tak 21 jaar 2009
we zullen dit aanpassen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens mij heeft FIRST JUNIOR niets opgebracht voor de kids. Het paragraafje met de bonus was gisteren toevallig verdwenen, terwijl het bij andere producten nog steeds aanwezig is. belooft niets goed 

Dat gaan ze niet riskeren van 2 jaar achter elkaar niets te geven.freetotax2005 schreef: Volgens mij heeft FIRST JUNIOR niets opgebracht voor de kids. Het paragraafje met de bonus was gisteren toevallig verdwenen, terwijl het bij andere producten nog steeds aanwezig is. belooft niets goed![]()
Ann01 ik duim voor je!
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
BKCP Expansion geeft minder rente in het goede beursjaar 2009 dan in het barslechte 2008...jv1 schreef: Zijn er al rendementen bekend voor de tak 21 producten.
2008: 4,4%
2009: 3,85%
Nog een opmerking: De gegarandeerde rente is alweer verlaagd naar 3%!
In januari 2009 nog 3,75%.
als er met een gegarandeerde rente van 3,75 % slechts een totale opbrengst van 3,85 % wordt gerealiseerd, dan is er volgens mij niet al te best belegd .... of hebben de beheerskosten te veel opgesoupeerd
?

Tak21 verzekeringen kunnen een reserve aanleggen voor slechte jaren.
Mogelijks heeft BKCP Expansion dergelijke reserve gebruikt om hun resultaat van 2008 op te krikken. Dit was natuurlijk een prachtig reclame om klanten te werven in 2009, want een opvallend goed resultaat t.o.v. de concurrentie.
Je kan dit natuurlijk geen twee jaren na elkaar doen, vandaar dat je dan een terugval van de opbrengst krijgt.
Een andere mogelijke verklaring is de terugval van intrest op obligaties met hoge rating en overheidsobligaties, waar tak21 producten sterk in beleggen. Indien dat de verklaring is, voorspelt dit niet veel goeds voor alle tak21's.
Mogelijks heeft BKCP Expansion dergelijke reserve gebruikt om hun resultaat van 2008 op te krikken. Dit was natuurlijk een prachtig reclame om klanten te werven in 2009, want een opvallend goed resultaat t.o.v. de concurrentie.
Je kan dit natuurlijk geen twee jaren na elkaar doen, vandaar dat je dan een terugval van de opbrengst krijgt.
Een andere mogelijke verklaring is de terugval van intrest op obligaties met hoge rating en overheidsobligaties, waar tak21 producten sterk in beleggen. Indien dat de verklaring is, voorspelt dit niet veel goeds voor alle tak21's.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Allez, deze week zal interessant worden!
Ben eens benieuwd naar de rendementen van Ethias First en Axa.
Generali zal naar traditie pas hun rendement bekend maken na AXA om er dan boven te gaan!
Ben eens benieuwd naar de rendementen van Ethias First en Axa.
Generali zal naar traditie pas hun rendement bekend maken na AXA om er dan boven te gaan!

Expansion is inderdaad hoofdzakelijk in (franse staats-)leningen belegt
Het deel aandelen is maar 15%.
Is wel een goede alternatieve voor hun Excellence verhaal of een kasbon/termijnrekening maar het blijft een defensief fund
Het deel aandelen is maar 15%.
Is wel een goede alternatieve voor hun Excellence verhaal of een kasbon/termijnrekening maar het blijft een defensief fund
Zijn de rendementen van Tak 21 spaarproducten ongeveer gelijkaardig met die van pensioenspaarverzekeringen bij dezelfde verzekeraars?
Is het niet mogelijk om de AXA Crest 40 ook hier mee op te nemen?
mvg
mvg
Bij ethias was het rendement van hun pensioenspaarverzekering gelijk aan dit van hun First Invest, met dit verschil dat er bij de pensioenspaarverzekering een minimum gewaarborgde rente is, momenteel 3%, waar dit bij de First Invest niet het geval is.Predah schreef: Zijn de rendementen van Tak 21 spaarproducten ongeveer gelijkaardig met die van pensioenspaarverzekeringen bij dezelfde verzekeraars?
Rendement First Pensioensparen
2005 6%, 2006 6,2%, 2007 5,2%, 2008 3 %
Rendement First Invest
2005 6%, 2006 6,2%, 2007 5,2%, 2008 0%
Het rendement van de gewone First was gelijk aan dit van de First Fiscaal ( langetermijnsparen ) en was lager dan dit van First Pensioensparen
Mvg,
Darts
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik had deze er ook graag terug bijgehad, maar ik denk dat deze niet meer in de lijst staat omdat men momenteel niet meer kan intekenen op de crest 40jempi25 schreef: Is het niet mogelijk om de AXA Crest 40 ook hier mee op te nemen?
mvg
Tja, een jaar geen instapkosten en uitstapkosten vragen kost ook geld. Daarenboven belegt BKCP-expansion ook in vastgoed dacht ik.karatekid schreef: als er met een gegarandeerde rente van 3,75 % slechts een totale opbrengst van 3,85 % wordt gerealiseerd, dan is er volgens mij niet al te best belegd .... of hebben de beheerskosten te veel opgesoupeerd?
En hoe meer gewaarborgd rendement, hoe meer obligaties ze moeten kopen en minder ruimte hebben om aandelen te kopen. Dus hoe hoger het gewaarborgd rendement, hoe minder ze kunnen profiteren van stijgende aandelenbeurs.