Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Een pluim voor de v van verslechtering.
Dag Jan ! Bonjour Jean !

"De voormalige premier Alexander De Croo (Open Vld) lonkt naar een topjob bij de VN. Dat berichten De Morgen en De Standaard. Hij geniet de steun van premier Bart De Wever (N-VA) en minister van Buitenlandse Zaken Maxime Prévot (Les Engagés)."
En nu gaat Arizona de gebuisde premier een zetje geven voor een internationale topjob. - NOG meer belastinggeld graaien. Hopelijk is de werkplek dan in Italië zodat ie naar zijn mokkel kan lonken.
En nu gaat Arizona de gebuisde premier een zetje geven voor een internationale topjob. - NOG meer belastinggeld graaien. Hopelijk is de werkplek dan in Italië zodat ie naar zijn mokkel kan lonken.
En als je voor dat salaris keihard gewerkt hebt, dan krijg je maandelijks na je 65ste 2235EUR pensioen gestort. Om van te huilen.
[/quote]
Je bedoelt netto 2235 ? Is maar een kleine nuance.
Dus ook een extra afhouding voor uw privé pensioenspaarplan van toepassing. (Wijninx)
Wat het huilen betreft de tering naar de nering zetten als op pensioen.
En dat er van een bruto inkomen veel afgaat dat klopt. (werknemers)
Maar eigenlijk zou men 2 verdieners moeten laten kiezen.
Apart belasten zoals nu of de inkomens gezamenlijk op een hoopje gooien zoals het in de jaren 70 was.
In die tijd betaalde men rsz op een begrensd loon. (in schijven rsz afhouding, boven een bepaald bedrag niks meer)
Dan is er ingevoerd Rsz 10,82 % op het volledige inkomen. (Dehaene)
Dan is er aparte belasting voor 2 verdieners op inkomen ingevoerd. (Verhofstadt) voordien 60.000 Bf jaarlijks opleggen maar nadien enkel nog gemeente belasting.
Daarna is Rsz bijdrage naar 13,07 % gekomen (Dehaene)
Daarna is er de bijzondere bijdrage boven op gekomen. (Dehaene)
Wil dit maar meegeven, want sommigen denken dat er vroeger geen Rsz of belastingen dienden betaald te worden.
En sommigen zullen weer zeggen is niet mee te discuteren bovenstaande zijn cijfers en geen percenten alleen.
En of veel van de roepers hier hun eigen loon inkomen kunnen berekenen van bruto naar netto...
Betaal te veel is makkelijk wat men er voor terug krijgt vergeten ze.
En die inkomens splitsing was een goede zaak, maar op termijn (minder inkomen staat) met als gevolg hogere belastingen op alles en nog wat.
En Vince Vega en andere Nicks al meermaals gezegd heb van u geen lessen te ontvangen.
Estate Guru believer.
Je bedoelt netto 2235 ? Is maar een kleine nuance.
Dus ook een extra afhouding voor uw privé pensioenspaarplan van toepassing. (Wijninx)
Wat het huilen betreft de tering naar de nering zetten als op pensioen.
En dat er van een bruto inkomen veel afgaat dat klopt. (werknemers)
Maar eigenlijk zou men 2 verdieners moeten laten kiezen.
Apart belasten zoals nu of de inkomens gezamenlijk op een hoopje gooien zoals het in de jaren 70 was.
In die tijd betaalde men rsz op een begrensd loon. (in schijven rsz afhouding, boven een bepaald bedrag niks meer)
Dan is er ingevoerd Rsz 10,82 % op het volledige inkomen. (Dehaene)
Dan is er aparte belasting voor 2 verdieners op inkomen ingevoerd. (Verhofstadt) voordien 60.000 Bf jaarlijks opleggen maar nadien enkel nog gemeente belasting.
Daarna is Rsz bijdrage naar 13,07 % gekomen (Dehaene)
Daarna is er de bijzondere bijdrage boven op gekomen. (Dehaene)
Wil dit maar meegeven, want sommigen denken dat er vroeger geen Rsz of belastingen dienden betaald te worden.
En sommigen zullen weer zeggen is niet mee te discuteren bovenstaande zijn cijfers en geen percenten alleen.
En of veel van de roepers hier hun eigen loon inkomen kunnen berekenen van bruto naar netto...
Betaal te veel is makkelijk wat men er voor terug krijgt vergeten ze.
En die inkomens splitsing was een goede zaak, maar op termijn (minder inkomen staat) met als gevolg hogere belastingen op alles en nog wat.
En Vince Vega al meermaals gezegd heb van u geen lessen te ontvangen.
[/quote]
Ik ben een simpele arbeider. Netto inkomen per maand is ca. 2800€. Gemiddelde aanslagvoet van 34,2%. En wat krijg ik er volgens U voor terug? Ik zal het je zeggen....dat ik nog 3600€ mag bijbetalen. Werken is blijkbaar toch niet lonend. Stop met belasten, het zal van besparingen moeten komen. Onze overheid is moddervet.
Je bedoelt dat je eigenlijk maar 2500€ netto hebt, en je werkgever te weinig belastingen afhoudt

Goed dat uw werkgever te weinig afhoudt zodat u mag bij betalen. Die 3.600 euro brengen toch snel 70 euro interest op op een jaar tijd. Ik trek dit jaar € 1.750 terug waar ik dus ook een jaar interest op verlies.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wijze woorden. Helaas:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Er klopt iets niet.mondeo17 schreef: ↑3 juni 2025, 17:10
Ik ben een simpele arbeider. Netto inkomen per maand is ca. 2800€. Gemiddelde aanslagvoet van 34,2%. En wat krijg ik er volgens U voor terug? Ik zal het je zeggen....dat ik nog 3600€ mag bijbetalen. Werken is blijkbaar toch niet lonend. Stop met belasten, het zal van besparingen moeten komen. Onze overheid is moddervet.
Vertel alles.
Dat bijbetalen moet ergens vandaan komen.
Een stukje gemeente belasting, de rest?
Te weinig voorheffing op loon kan in principe niet.
Estate Guru believer.
Als je tax-on-web gebruikt dan zie je vrij snel waar de opleg van 3600 EUR vandaan komt. Waarschijnlijk te weinig voorheffing. Eventueel ook aangifte van intresten. En waarschijnlijk ook geen aftrek van pensioensparen, dwz geen aftrek van het pensioensparen in aandelenfondsen (1310 EUR pp aftrekbaar) en ook geen aftrek van lange-termijn-pensioensparen (2450 EUR pp aftrekbaar). Als ik geen pensioensparen doe, moet ik namelijk ook opleggen.platin schreef: ↑4 juni 2025, 11:29Er klopt iets niet.mondeo17 schreef: ↑3 juni 2025, 17:10
Vertel alles.
Dat bijbetalen moet ergens vandaan komen.
Een stukje gemeente belasting, de rest?
Te weinig voorheffing op loon kan in principe niet.
Bij meerdere inkomens kan dat makkelijk want ieder bedrijf waar je voor werkt beschouwt hun eigen aangifte als jouw enige inkomen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
VTEC schreef: ↑3 juni 2025, 16:56 "De voormalige premier Alexander De Croo (Open Vld) lonkt naar een topjob bij de VN. Dat berichten De Morgen en De Standaard. Hij geniet de steun van premier Bart De Wever (N-VA) en minister van Buitenlandse Zaken Maxime Prévot (Les Engagés)."

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
""De aankoop van meer F-35's wordt de maatstaf van de Belgische positie op het internationale toneel, schrijft Alexander Mattelaer. Onze F-35-capaciteit verdient de hoogste prioriteit. Ook de NAVO-bijdrage zal hoger moeten, en daarvoor zijn ingrijpende hervormingen in onder meer de sociale zekerheid nodig.""
Dus beste burgers, er zal zwaar gesnoeid worden in jullie sociale zekerheid (van zekerheid gesproken) om vliegend staal geïmporteerd uit de VS aan te kopen. En dat vliegend staal durft zelfs niet boven Rusland te vliegen gezien bang om neergehaald te worden. Het is zogenaamd onzichtbaar staal, maar toch durven ze niet boven een oorlogszone te gaan vliegen.
Dus beste burgers, er zal zwaar gesnoeid worden in jullie sociale zekerheid (van zekerheid gesproken) om vliegend staal geïmporteerd uit de VS aan te kopen. En dat vliegend staal durft zelfs niet boven Rusland te vliegen gezien bang om neergehaald te worden. Het is zogenaamd onzichtbaar staal, maar toch durven ze niet boven een oorlogszone te gaan vliegen.
Het zoveelste schandaal waar geldverbrander FVDB in voorkomt en toch wordt hij telkens opnieuw minister terwijl hij eigenlijk in de gevangenis thuishoort.
https://www.hln.be/binnenland/waarom-do ... ~a7917e82/
En dan zijn de puinhopen die hij zal maken in geneeskunde nog zijn komende erfenis.Kwakkie schreef: ↑5 juni 2025, 11:05 Het zoveelste schandaal waar geldverbrander FVDB in voorkomt en toch wordt hij telkens opnieuw minister terwijl hij eigenlijk in de gevangenis thuishoort.