Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Een groot contrast t.o.v. mening verzuurde Vlaming.
Verfrissend wel

Klopt maar ze spelen het spel wel volgens de regels die niet door hen zijn vastgelegd hé.KV schreef: ↑Gisteren 09:41
En dat is dan de maatschappelijke kwestie : Moet de belastingsbetaler voor deze grilletjes dan opdraaien ?
Ik gun je ten harte een goede verzekering met een correcte premiebetaling , maar in eerste instantie kijkt die verzekering steevast om zoveel als kosten te laten betalen door het RiZiV.
En rekenen ook nog zgn “luxe supplementen” (die dat niet zijn) door aan de patiënt. Meest frappant vond ik de mondspray, ik mocht X (vergeten hoe lang X was) uur voor mijn operatie niet drinken en het was bijna 30 graden in de kamer… dat is niet houdbaar dus kreeg ik een spray om mond en gehemelte wat te verfrissen. Was van zo een chique Frans merk, voor mij hoefde dat niet maar op dat moment wil je gewoon een oplossing whatever it takes.
LOL, weer zo een typische KV afgunst stuip? Uiteraard betalen verzekeringen enkel het stuk boven de riziv vrijstelling en uiteraard hebben ook die rijke stinkerds met hun aanvullende verzekeringen een zelfde recht op die riziv bijpassing. Zij betalen daar immers rsz bijdragen voor, doorgaans een flink pak meer dan het legertje afgunstigen.
Over maatschappelijke kwesties gesproken. Moet het Riziv opdraaien voor de kankerbehandeling van kettingrokers, voor de operatie van een vent die een vrouw wil worden, voor een vrouw die dikkere tetten wil, voor de behandeling van een drugsverslaafde, voor een zelfmoordenaar, voor de behandeling van Dutroux of Horion, enz, enz.KV schreef: ↑Gisteren 09:41En dat is dan de maatschappelijke kwestie : Moet de belastingsbetaler voor deze grilletjes dan opdraaien ?Kwakkie schreef: ↑13 juni 2025, 22:18 Geef mij maar een kamer apart. Ik heb geen zin om met iemand anders een kamer te delen. Het kan meevallen maar in de meeste gevallen valt het dik tegen. Snurken, scheten laten, luidruchtig bezoek, een blérende televisie, enz, enz.
Ik betaal met plezier de extra verzekering. Ik wil met rust gelaten worden als ik in het ziekenhuis lig.
Ik gun je ten harte een goede verzekering met een correcte premiebetaling , maar in eerste instantie kijkt die verzekering steevast om zoveel als kosten te laten betalen door het RiZiV.
Voor mijn laatste ziekenhuisopname (1 nacht) heb ik ondanks mijn verzekering nog steeds 200 euro uit eigen zak mogen bijleggen maar ik betaal dat met de glimlach om een goede nachtrust te hebben en wat extra verwend te worden. Ik heb voor die prijs ook een leuke lange babbel gehad met een verdomd knappe verpleegster.KV schreef: ↑Gisteren 09:41En dat is dan de maatschappelijke kwestie : Moet de belastingsbetaler voor deze grilletjes dan opdraaien ?Kwakkie schreef: ↑13 juni 2025, 22:18 Geef mij maar een kamer apart. Ik heb geen zin om met iemand anders een kamer te delen. Het kan meevallen maar in de meeste gevallen valt het dik tegen. Snurken, scheten laten, luidruchtig bezoek, een blérende televisie, enz, enz.
Ik betaal met plezier de extra verzekering. Ik wil met rust gelaten worden als ik in het ziekenhuis lig.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Verdraagzaam links

Als tegenreactie op onverdraagzaam rechts

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De Partij Van De Afgunst regeert …
Nu ook in de ziekteverzekering

Het is niet het RIZIV (lees: de belastingbetaler) die de extraatjes betaalt maar de aanvullende verzekering waarvoor de verzekerde ook een extra premie betaalt.
Maar ook dat is weer niet goed voor “verdraagzaam links”

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Jaloers links, afgunstig naar alles wat een ander heeft verkregen door hard te werken en zuinig te leven.
Heb je volledig een punt.Kwakkie schreef: ↑Gisteren 10:41Over maatschappelijke kwesties gesproken. Moet het Riziv opdraaien voor de kankerbehandeling van kettingrokers, voor de operatie van een vent die een vrouw wil worden, voor een vrouw die dikkere tetten wil, voor de behandeling van een drugsverslaafde, voor een zelfmoordenaar, voor de behandeling van Dutroux of Horion, enz, enz.KV schreef: ↑Gisteren 09:41
En dat is dan de maatschappelijke kwestie : Moet de belastingsbetaler voor deze grilletjes dan opdraaien ?
Ook dat zijn zaken waar wel wat over te zeggen valt. (Hoewel ik twijfel of borstvergrotingen worden terug vergoed door het RIZIV ?
Hoewel ik in het verleden weinigen gezien heb die op volksgezondheid iets grondigs willen veranderen , wat was de bijdrage van Maggie De Block op Volksgezondheid ook al weer ?
Uiteraard zijn er punten discutabel bij Vandenbroucke , maar eerder dan hij dan zijn voorgangers lijkt me toch een aantal vingers op de wonde te leggen om iets te willen veranderen.
Inderdaad LOL .....
Ik heb telkens dezelfde bedenking over 'het niveau van afgunst'..... als ik vb. zo een zaken lees :
We zullen het houden bij de typische Vortex-bijdragen over zijn medemens in de maatschappij ...vortex schreef: ↑7 juni 2025, 12:31
Inderdaad, zelfs voor een hangmat ligger is dat maar één maand inkomen en als we die lamzakken aan het werk krijgen bespaart dat bijdragen voor 12 inwoners. En indien geen goesting in werk kunnen ze nog altijd als kanonnenvoer op conto van defensie gezet worden, dan dragen ze tenminste nog bij aan de defensie uitgaven

Ik twijfel of die aanvullende verzekeringen uitsluitend voor de rijke stinkerds zijn .vortex schreef: ↑Gisteren 10:38 Uiteraard betalen verzekeringen enkel het stuk boven de riziv vrijstelling en uiteraard hebben ook die rijke stinkerds met hun aanvullende verzekeringen een zelfde recht op die riziv bijpassing. Zij betalen daar immers rsz bijdragen voor, doorgaans een flink pak meer dan het legertje afgunstigen.
Heel vele bedrijven bieden hospitalisatie-en/of ambulante verzekeringen aan in het loonpakket voor werknemers
En die maatschappijen springen daar natuurlijk graag op , veel lucratiever dan de gewone particulier.die er wel om zal malen dat zijn premie 10% of 20% zou stijgen.
Bij ons ging die van ons 3jaar terug met 62% ( !!!! ) omhoog per werknemer. Uitleg AG = "Indexatie + oplopende kosten".
Dat die kosten hoog oplopen , dat merken we natuurlijk wel allen (Waarom denk je dat VDB nu ineens ereloonsupplementen in het vizier heeft?)
Maar als die private maatschappijen zich daar ook niet tegen verzetten en maar gewoon doorrekenen aan gebruiker of bedrijf, wat zal er dan het jaar daarop gebeuren ?
Zoals we merken .... weer een ridicule premie-aanpassing ... dat systeem versterkt gewoon zichzelf , maar dan in de negatieve zin.
En voor zij die dergelijke lucratieve verzekeringen niet hebben ? Zij zijn dan weer het slachtoffer want je kunt als particulier persoon moeilijk meedingen in die bedragen om een verzekering aan te gaan.
Ik ben helemaal niet jaloers, want ik heb zelf zo een dikke oversized verzekering die vast zit in het loonpakket.
Die voor 100% dekking zorgt (2maand voor 6maand na, geen franchise of eigen bijdrage). en als het niet van via Hospicare kan dan dekt ambucare het wel)
De vroegere directeur is dat aangegaan (het was dat of loon), hij had natuurlijk zelf een nieuwe bril en 2 tandprotheses nodig.
vele collega's hadden het natuurlijk liever bij het loon. Maar directeur drukte door.
5Jaar later heeft hij er natuurlijk wel wat spijt van , voorziene jaarlijks budget helemaal geëxplodeerd , en zit men in de tang van AG.
Afgunstig ?
Ik voel me helemaal niet aangesproken. Ik stel alleen maar vast dat dergelijke verzekeringen niet bijdragen aan normalisering van bepaalde bedragen die in het wereldje omgaan.
De zaken steevast omdraaien of op zijn kop zetten

Dat is VEGA-land is sé .
o.a. Netanyagu zien en horen we dat ook steevast doen : alles omdraaien om weg te komen met alles.
En dat is dan wat je natuurlijk weer niet snapt :VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:48De Partij Van De Afgunst regeert …
Nu ook in de ziekteverzekering![]()
Het is niet het RIZIV (lees: de belastingbetaler) die de extraatjes betaalt maar de aanvullende verzekering waarvoor de verzekerde ook een extra premie betaalt.
Maar ook dat is weer niet goed voor “verdraagzaam links”![]()
Dat die druk om meer en meer bij het RIZIV te leggen (lees: de belastingbetaler) te leggen er heel hard is.
Eigenlijk mag dus de conclusie zijn dat men blij mag zijn met FVDB , die dit niet wilt laten gebeuren (bijgevolg komen nu ereloon-supplementen in het vizier) , net om die oplopende kosten binnen de perken te houden.....
Is dat trouwens niet iets wat ze bij NVA ook willen ? Dat kosten van Sociale zekerheid (waar RIZIV onder valt) niet verder oplopen ?
Mooi meegenomen dus voor NVA dat ze FVDB op volksgezondheid zitten hebben

Tja, waarom zou dat zijn?

Verzekeraars hebben geen inspraak in gans deze kwestie, zij moeten dit wel doorrekenen en verdienen er uiteindelijk geen euro minder door.
Probeer eens te snappen waarom de erelonen en supplementen van artsen die aan een ziekenhuis verbonden zijn zo hoog zijn, dat is echt niet omdat die dokters zichzelf schandalig aan het bedienen zijn, wel omdat ziekenhuizen dat geld nodig hebben en het niet van de staat krijgen.
Als hij wil besparen, dat hij dan eerst maar begint om de massa consumptie in de geneeskunde aan te pakken. Toch niet normaal dat een huisartsbezoek maar 4 of 1 euro kost, geen wonder dat men voor elke pukkel naar een dokter loopt en er een vracht medicijnen verwacht te krijgen.