Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Federale Arizona-regering

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1317 berichten
  • Pagina 86 van 88
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • Volgende
haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Federale Arizona-regering

• Citeer

Bericht door haelewyn » Gisteren 09:47

KV schreef: ↑Gisteren 09:37
Je moet dat niet proberen begrijpen , dat is hoe VEGA door het leven gaat. :D :D :D
Lacht met alles waar hij geen benul van heeft ?

Hij is een gelukkig mens die soms dagen aan een stuk lacht. ;D

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Gisteren 09:59

haelewyn schreef: ↑Gisteren 09:47
Je moet dat niet proberen begrijpen , dat is hoe VEGA door het leven gaat. :D :D :D

Een groot contrast t.o.v. mening verzuurde Vlaming.
Verfrissend wel :D :D

VTEC
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VTEC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VTEC » Gisteren 10:28

KV schreef: ↑Gisteren 09:41
En dat is dan de maatschappelijke kwestie : Moet de belastingsbetaler voor deze grilletjes dan opdraaien ?

Ik gun je ten harte een goede verzekering met een correcte premiebetaling , maar in eerste instantie kijkt die verzekering steevast om zoveel als kosten te laten betalen door het RiZiV.
Klopt maar ze spelen het spel wel volgens de regels die niet door hen zijn vastgelegd hé.
En rekenen ook nog zgn “luxe supplementen” (die dat niet zijn) door aan de patiënt. Meest frappant vond ik de mondspray, ik mocht X (vergeten hoe lang X was) uur voor mijn operatie niet drinken en het was bijna 30 graden in de kamer… dat is niet houdbaar dus kreeg ik een spray om mond en gehemelte wat te verfrissen. Was van zo een chique Frans merk, voor mij hoefde dat niet maar op dat moment wil je gewoon een oplossing whatever it takes.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » Gisteren 10:38

KV schreef: ↑Gisteren 09:41 Ik gun je ten harte een goede verzekering met een correcte premiebetaling , maar in eerste instantie kijkt die verzekering steevast om zoveel als kosten te laten betalen door het RiZiV.
LOL, weer zo een typische KV afgunst stuip? Uiteraard betalen verzekeringen enkel het stuk boven de riziv vrijstelling en uiteraard hebben ook die rijke stinkerds met hun aanvullende verzekeringen een zelfde recht op die riziv bijpassing. Zij betalen daar immers rsz bijdragen voor, doorgaans een flink pak meer dan het legertje afgunstigen.

Kwakkie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kwakkie » Gisteren 10:41

Kwakkie schreef: ↑13 juni 2025, 22:18 Geef mij maar een kamer apart. Ik heb geen zin om met iemand anders een kamer te delen. Het kan meevallen maar in de meeste gevallen valt het dik tegen. Snurken, scheten laten, luidruchtig bezoek, een blérende televisie, enz, enz.
Ik betaal met plezier de extra verzekering. Ik wil met rust gelaten worden als ik in het ziekenhuis lig.
En dat is dan de maatschappelijke kwestie : Moet de belastingsbetaler voor deze grilletjes dan opdraaien ?

Ik gun je ten harte een goede verzekering met een correcte premiebetaling , maar in eerste instantie kijkt die verzekering steevast om zoveel als kosten te laten betalen door het RiZiV.
Over maatschappelijke kwesties gesproken. Moet het Riziv opdraaien voor de kankerbehandeling van kettingrokers, voor de operatie van een vent die een vrouw wil worden, voor een vrouw die dikkere tetten wil, voor de behandeling van een drugsverslaafde, voor een zelfmoordenaar, voor de behandeling van Dutroux of Horion, enz, enz.

Kwakkie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kwakkie » Gisteren 10:44

Kwakkie schreef: ↑13 juni 2025, 22:18 Geef mij maar een kamer apart. Ik heb geen zin om met iemand anders een kamer te delen. Het kan meevallen maar in de meeste gevallen valt het dik tegen. Snurken, scheten laten, luidruchtig bezoek, een blérende televisie, enz, enz.
Ik betaal met plezier de extra verzekering. Ik wil met rust gelaten worden als ik in het ziekenhuis lig.

Voor mijn laatste ziekenhuisopname (1 nacht) heb ik ondanks mijn verzekering nog steeds 200 euro uit eigen zak mogen bijleggen maar ik betaal dat met de glimlach om een goede nachtrust te hebben en wat extra verwend te worden. Ik heb voor die prijs ook een leuke lange babbel gehad met een verdomd knappe verpleegster.

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » Gisteren 11:43

Verdraagzaam links ::) ::) ::)

Als tegenreactie op onverdraagzaam rechts :D
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid

VincentVega
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer VincentVega
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door VincentVega » Gisteren 11:48

KV schreef: ↑Gisteren 09:41 Ik gun je ten harte een goede verzekering met een correcte premiebetaling , maar in eerste instantie kijkt die verzekering steevast om zoveel als kosten te laten betalen door het RiZiV.
De Partij Van De Afgunst regeert …

Nu ook in de ziekteverzekering ::)

Het is niet het RIZIV (lees: de belastingbetaler) die de extraatjes betaalt maar de aanvullende verzekering waarvoor de verzekerde ook een extra premie betaalt.
Maar ook dat is weer niet goed voor “verdraagzaam links” :D
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid

Kwakkie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Kwakkie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kwakkie » Gisteren 12:31

Jaloers links, afgunstig naar alles wat een ander heeft verkregen door hard te werken en zuinig te leven.

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Gisteren 13:20

Kwakkie schreef: ↑Gisteren 10:41

Over maatschappelijke kwesties gesproken. Moet het Riziv opdraaien voor de kankerbehandeling van kettingrokers, voor de operatie van een vent die een vrouw wil worden, voor een vrouw die dikkere tetten wil, voor de behandeling van een drugsverslaafde, voor een zelfmoordenaar, voor de behandeling van Dutroux of Horion, enz, enz.
Heb je volledig een punt.
Ook dat zijn zaken waar wel wat over te zeggen valt. (Hoewel ik twijfel of borstvergrotingen worden terug vergoed door het RIZIV ?
Hoewel ik in het verleden weinigen gezien heb die op volksgezondheid iets grondigs willen veranderen , wat was de bijdrage van Maggie De Block op Volksgezondheid ook al weer ?
Uiteraard zijn er punten discutabel bij Vandenbroucke , maar eerder dan hij dan zijn voorgangers lijkt me toch een aantal vingers op de wonde te leggen om iets te willen veranderen.

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Gisteren 13:43

vortex schreef: ↑Gisteren 10:38
LOL, weer zo een typische KV afgunst stuip?
Inderdaad LOL .....
Ik heb telkens dezelfde bedenking over 'het niveau van afgunst'..... als ik vb. zo een zaken lees :
vortex schreef: ↑7 juni 2025, 12:31

Inderdaad, zelfs voor een hangmat ligger is dat maar één maand inkomen en als we die lamzakken aan het werk krijgen bespaart dat bijdragen voor 12 inwoners. En indien geen goesting in werk kunnen ze nog altijd als kanonnenvoer op conto van defensie gezet worden, dan dragen ze tenminste nog bij aan de defensie uitgaven
We zullen het houden bij de typische Vortex-bijdragen over zijn medemens in de maatschappij ... ::)

vortex schreef: ↑Gisteren 10:38 Uiteraard betalen verzekeringen enkel het stuk boven de riziv vrijstelling en uiteraard hebben ook die rijke stinkerds met hun aanvullende verzekeringen een zelfde recht op die riziv bijpassing. Zij betalen daar immers rsz bijdragen voor, doorgaans een flink pak meer dan het legertje afgunstigen.
Ik twijfel of die aanvullende verzekeringen uitsluitend voor de rijke stinkerds zijn .
Heel vele bedrijven bieden hospitalisatie-en/of ambulante verzekeringen aan in het loonpakket voor werknemers
En die maatschappijen springen daar natuurlijk graag op , veel lucratiever dan de gewone particulier.die er wel om zal malen dat zijn premie 10% of 20% zou stijgen.
Bij ons ging die van ons 3jaar terug met 62% ( !!!! ) omhoog per werknemer. Uitleg AG = "Indexatie + oplopende kosten".

Dat die kosten hoog oplopen , dat merken we natuurlijk wel allen (Waarom denk je dat VDB nu ineens ereloonsupplementen in het vizier heeft?)
Maar als die private maatschappijen zich daar ook niet tegen verzetten en maar gewoon doorrekenen aan gebruiker of bedrijf, wat zal er dan het jaar daarop gebeuren ?
Zoals we merken .... weer een ridicule premie-aanpassing ... dat systeem versterkt gewoon zichzelf , maar dan in de negatieve zin.
En voor zij die dergelijke lucratieve verzekeringen niet hebben ? Zij zijn dan weer het slachtoffer want je kunt als particulier persoon moeilijk meedingen in die bedragen om een verzekering aan te gaan.

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Gisteren 13:56

Kwakkie schreef: ↑Gisteren 12:31 Jaloers links, afgunstig naar alles wat een ander heeft verkregen door hard te werken en zuinig te leven.
Ik ben helemaal niet jaloers, want ik heb zelf zo een dikke oversized verzekering die vast zit in het loonpakket.
Die voor 100% dekking zorgt (2maand voor 6maand na, geen franchise of eigen bijdrage). en als het niet van via Hospicare kan dan dekt ambucare het wel)
De vroegere directeur is dat aangegaan (het was dat of loon), hij had natuurlijk zelf een nieuwe bril en 2 tandprotheses nodig.
vele collega's hadden het natuurlijk liever bij het loon. Maar directeur drukte door.
5Jaar later heeft hij er natuurlijk wel wat spijt van , voorziene jaarlijks budget helemaal geëxplodeerd , en zit men in de tang van AG.

Afgunstig ?
Ik voel me helemaal niet aangesproken. Ik stel alleen maar vast dat dergelijke verzekeringen niet bijdragen aan normalisering van bepaalde bedragen die in het wereldje omgaan.

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Gisteren 13:59

VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:43

Verdraagzaam links ::) ::) ::)

Als tegenreactie op onverdraagzaam rechts :D
De zaken steevast omdraaien of op zijn kop zetten :D :D :D
Dat is VEGA-land is sé .
o.a. Netanyagu zien en horen we dat ook steevast doen : alles omdraaien om weg te komen met alles.

KV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Gisteren 14:05

VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:48
De Partij Van De Afgunst regeert …

Nu ook in de ziekteverzekering ::)

Het is niet het RIZIV (lees: de belastingbetaler) die de extraatjes betaalt maar de aanvullende verzekering waarvoor de verzekerde ook een extra premie betaalt.
Maar ook dat is weer niet goed voor “verdraagzaam links” :D
En dat is dan wat je natuurlijk weer niet snapt :
Dat die druk om meer en meer bij het RIZIV te leggen (lees: de belastingbetaler) te leggen er heel hard is.
Eigenlijk mag dus de conclusie zijn dat men blij mag zijn met FVDB , die dit niet wilt laten gebeuren (bijgevolg komen nu ereloon-supplementen in het vizier) , net om die oplopende kosten binnen de perken te houden.....

Is dat trouwens niet iets wat ze bij NVA ook willen ? Dat kosten van Sociale zekerheid (waar RIZIV onder valt) niet verder oplopen ?
Mooi meegenomen dus voor NVA dat ze FVDB op volksgezondheid zitten hebben O0

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » Gisteren 14:43

KV schreef: ↑Gisteren 13:43
Dat die kosten hoog oplopen , dat merken we natuurlijk wel allen (Waarom denk je dat VDB nu ineens ereloonsupplementen in het vizier heeft?)
Tja, waarom zou dat zijn? ::) Omdat hij moet besparen uiteraard. Hij is natuurlijk wel zo achterlijk om een fiks deel van de inkomsten die ziekenhuizen nodig hebben en die uiteindelijk door de privaat betaald worden te gaan boycotten, zonder daar een alternatieve financiering tegenover te zetten.
KV schreef: ↑Gisteren 13:43 Maar als die private maatschappijen zich daar ook niet tegen verzetten en maar gewoon doorrekenen aan gebruiker of bedrijf, wat zal er dan het jaar daarop gebeuren ?
Verzekeraars hebben geen inspraak in gans deze kwestie, zij moeten dit wel doorrekenen en verdienen er uiteindelijk geen euro minder door.

Probeer eens te snappen waarom de erelonen en supplementen van artsen die aan een ziekenhuis verbonden zijn zo hoog zijn, dat is echt niet omdat die dokters zichzelf schandalig aan het bedienen zijn, wel omdat ziekenhuizen dat geld nodig hebben en het niet van de staat krijgen.

Als hij wil besparen, dat hij dan eerst maar begint om de massa consumptie in de geneeskunde aan te pakken. Toch niet normaal dat een huisartsbezoek maar 4 of 1 euro kost, geen wonder dat men voor elke pukkel naar een dokter loopt en er een vracht medicijnen verwacht te krijgen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1317 berichten
  • Pagina 86 van 88
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy