nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ik denk het ook, maar dan stop ik beter vroeger. Voorbeeld: wettelijke pensioenleeftijd is 1/1-2036. Je stopt 7 jaar te vroeg in 2029. 7x2=-14 procent. Draag je 2 jaar langer bij aan de staat dan wordt 5 x4 =20 procent afgehouden?spaarfreakje schreef: ↑8 september 2025, 11:29 Ik denk -2% vanaf 2030 tot je wettelijke pensioenleeftijd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij kan je maar 5j voor de wettelijke pensioenleeftijd op vervroegd gaan.
Ja ik was fout. Hoeveel procent eraf gaat hangt af van je geboortejaar, los van hoeveel te vroeg je op pensioen gaat.
Vraagje van mijn buurmeisje (16) : telt het aangekondigde vrijwillige militaire dienstjaar van Theo mee voor je pensioen ?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Vrouwen zouden vroeger op pensioen mogen gaan dan mannen. Ze hebben al kinderen op de wereld gezet, en er is ook de menopauze waar sommige vrouwen erg onder lijden. Dat zou de loonkloof wat compenseren ook.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Vrouwen leven gemiddeld 4 jaar langer dan mannen in Belgie. Ze genieten dus zo al gemiddeld van een 4 jaar langer pensioen.
25 jaar geleden was het zelfs meer dan 6 jaar.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is gesproken als een vrouw

Maar objectief gezien zouden ze pas later op pensioen mogen gaan omdat hun levensverwachting hoger is

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Kennen jullie veel vrouwen die op 65 fulltime werken?
-
- VIP member
- Contacteer:
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ken je veel mannen die op 65 fulltime werken?
Vanwaar trouwens het plotse onderscheid tussen mannen en vrouwen? Zoiets noemt discriminatie ...
Laatst gewijzigd door VincentVega op 8 september 2025, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
PreciesVincentVega schreef: ↑8 september 2025, 14:18Ken je veel mannen die op 65 fulltime werken?
Vanwaar het plotse onderscheid tussen mannen en vrouwen? Zoiets noemt discriminatie ...

Dank u voor uw antwoord. Kaatje wacht in spanning de brief van Theofiel af en gaat waarschijnlijk intekenen dan. Om meer vrijwilligers te lokken zou men dit jaar eigenlijk drie keer moeten laten mee tellen voor het pensioen of een malus voor de weigeraars.
Laatst gewijzigd door Brembos op 8 september 2025, 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gewoon.. omdat het plots bij me opkwam. Het kan maar een indruk zijn maar volgens mij werken mannen langer dan vrouwen.VincentVega schreef: ↑8 september 2025, 14:18Ken je veel mannen die op 65 fulltime werken?
Vanwaar trouwens het plotse onderscheid tussen mannen en vrouwen? Zoiets noemt discriminatie ...
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Nee, absoluut niet. Discriminatie is wanneer je mensen negatief behandelt (bvb uitsluiting). Dat is hier uiteraard niet het geval. Je kunt hoogstens spreken van een vooroordeel, en dan nog een suggestief vooroordeel, want er wordt geen expliciete vergelijking gemaakt tussen mannen en vrouwen (de enige die dat doet is VincentVega zelf).JOKER247 schreef: ↑8 september 2025, 14:23PreciesVincentVega schreef: ↑8 september 2025, 14:18
Ken je veel mannen die op 65 fulltime werken?
Vanwaar het plotse onderscheid tussen mannen en vrouwen? Zoiets noemt discriminatie ...![]()
Tot slot nog dit: noemen = een naam geven. Heten = een naam hebben.