Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Is eigenlijk gewoon verdoken corruptie en vriendjespolitiek. Allemaal op de kap van de belastingsbetaler.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zo oud als de straat:vortex schreef: ↑22 september 2025, 17:14Maar manneke toch, die zorgpremie is nu eens een van de enige lasten die niet specifiek op werkenden of rijken is gericht, iedereen betaalt en ook nog eens heel eerlijk hetzelfde bedrag, zelfs de leefloner in zijn hangmat. Lijkt mij een aanvaardbare verhoging, zorg kost nu eenmaal geld en vermits er steeds meer zorgbehoevenden zijn, is het logisch dat de premie omhoog gaat. Maar ja, voor links betekent solidariteit natuurlijk het genot van sociale zekerheid maar niet de kosten, zolang de anderen maar betalen hé
En ere wie ere toekomt: van heel dat nest linkse posters hier is Brembos de enige die consequent is. Als je wil dat de staat voor je gezondheid zorgt zal je daar moeten voor betalen. Maar links kijkt daarvoor steeds naar de 'anderen'.
Een (ijdele?) poging om deze discussie in de juiste draad te krijgen...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 23 september 2025, 06:17, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Jij vraagt mij nu een business case te maken van een investering van 2,77 MILJARD EUR in Brussels airport.
Ten eerste wil ik zeggen dat zulke bedragen via de beurs moeten opgehaald worden en niet via het geld van belastingbetalers die er zoals steeds niets over te zeggen hadden.
Ten tweede past het niet dat een bedrijf met een tekort van 1,50 MILJARD op zijn lopende rekeningen zo een investering doet.
Ten derde is de luchtvaartsector de minst duurzame en de meest vervuilende van de planeet (ik snap trouwens niet dat u als notoir donkerstegroene figuur nog maar durft de vraag te stellen - u hebt zelfs niet het minste idee hoeveel 100den ton kerosene ze per dag de lucht in blazen). Stel, jawel stel eens, dat men de luchtvaart even strenge normen oplegt als aan woningen, personenwagens, industrie - wat dan ? Dan blijft er van die sector niets over. Waarom denk je dat een privékapitalist plots van zijn participatie afwil ?
Ten vierde, de Vlaamse regering rekent zich rijk aan dividenden, ik wil dat nog wel eens zien gezien bovenstaande. Ze gaat voor de investering een lening aan. Pas in 2028 verwacht men meer opbrengst uit dividenden dan rentelasten. Een investering met een ROI van 3jaar en meer: vergeet het in de privé.
Ten vijfde.Je moet de vraag voor een transparante business case stellen aan de Vlaamse Regering en aan Ben Weyts. Normaliter zou dat document op de website moeten staan. Maar dat is het niet.En dat zegt genoeg.
Is het te veel gevraagd aan de Vlaamse Overheid dat ze transparantie verschaft over haar investeringen met ons belastinggeld ?
Aangezien ik geen concrete cijfers heb kan ik geen oordeel vellen. Ik ben ook tegen vliegtuigreizen wegens milieu onvriendelijk.
Hoeveel cijfers heb jij dan wel nodig ? De Vlaamse Regering is een bedrijf met:
Een totale financiële schuld van 35,31 miljard euro.
Een tekort op de lopende rekening van 1,5 miljard euro.
Ga jij aan zulk bedrijf een bijkomende lening van 2,77 miljard euro gevem ? Want dat is het bedrag dat men moet gaan lenen voor de investering in Brussels Airport.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog wat goed nieuws: de bodemloze put van de ontwikkelingsamenwerking wordt afgesloten. De gebruikelijke subsidieslurpers in grote paniek:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Hier loopt het al verkeerd met jouw redenering. Overheden zijn geen bedrijven.
Al jouw conclusies zijn dus ook fout.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Het kan geen kwaad om een overheid als een bedrijf te bekijken. Dat geeft dikwijls heldere inzichten.KleineSpaarder schreef: ↑22 september 2025, 19:27Hier loopt het al compleet verkeerd met jouw redenering. Overheden zijn geen bedrijven.
Al jouw conclusies zijn dus ook compleet fout.
Al uw posts op het forum mbt Trump, wat daar dan van gezegd ? Ben jij dan zo compleet helderziend juist ?
Trouwens als je het dan allemaal zo goed weet, maak jij dan maar een betere analyse van de 2,77 miljard investering in Brussels Airport. Dan doe je eens iets anders dan Trump te bashen.
CarpeNoctem schreef: ↑22 september 2025, 19:18 Nog wat goed nieuws: de bodemloze put van de ontwikkelingsamenwerking wordt afgesloten. De gebruikelijke subsidieslurpers in grote paniek:
![]()
![]()

De linksen beginnen nu al onder elkaar te ruziënchesini schreef: ↑22 september 2025, 19:38Het kan geen kwaad om een overheid als een bedrijf te bekijken. Dat geeft dikwijls heldere inzichten.KleineSpaarder schreef: ↑22 september 2025, 19:27
Hier loopt het al compleet verkeerd met jouw redenering. Overheden zijn geen bedrijven.
Al jouw conclusies zijn dus ook compleet fout.
Al uw posts op het forum mbt Trump, wat daar dan van gezegd ? Ben jij dan zo compleet helderziend juist ?
Trouwens als je het dan allemaal zo goed weet, maak jij dan maar een betere analyse van de 2,77 miljard investering in Brussels Airport. Dan doe je eens iets anders dan Trump te bashen.

Sorry, Mo* moet maar zien dat ze voldoende betalende abonnees hebben die willen betalen voor hun content...
En dat BA verhaal begrijp ik al helemaal niet. Ze maken er een compleet potje van, maken het leven voor alles en iedereen duurder, maar ook maar iets doen aan hun eigenlijk belachelijke privileges die niet meer van deze tijd zijn, ho ho.
Wordt er nu nog alcohol geserveerd op onze kosten in eender welk parlement?
En dat BA verhaal begrijp ik al helemaal niet. Ze maken er een compleet potje van, maken het leven voor alles en iedereen duurder, maar ook maar iets doen aan hun eigenlijk belachelijke privileges die niet meer van deze tijd zijn, ho ho.
Wordt er nu nog alcohol geserveerd op onze kosten in eender welk parlement?
Gratis alcohol of andere drank in het parlement is uiteraard uit den boze. Men plaatst daar beter een betalende warme en koude alcoholvrije drankenautomaat aan 1 euro per consumptie waar ook de bezoekers gebruik van kunnen maken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hmm, ik ben nog steeds niet zeker of het hier over verschillende posters gaat ...
Wat het zich inwerken in de luchthaven betreft door de Vlaamse overheid , dat vind ik zeker geen slechte zaak.
We hebben van Guy Verhofstadt geleerd wat de gevolgen zijn van strategische infrastructuur uit handen te geven om éénmalig een begroting op orde te krijgen
Wel eigenaardig dat dit initiatief van nva kwam , ik zou denken dat zij als eerder liberale partij eerder het privatiseren zouden prediken ipv zaken tot zichzelf te nemen.
We hebben van Guy Verhofstadt geleerd wat de gevolgen zijn van strategische infrastructuur uit handen te geven om éénmalig een begroting op orde te krijgen
Wel eigenaardig dat dit initiatief van nva kwam , ik zou denken dat zij als eerder liberale partij eerder het privatiseren zouden prediken ipv zaken tot zichzelf te nemen.
Zou inderdaad kunnen.CarpeNoctem schreef: ↑23 september 2025, 06:20Hmm, ik ben nog steeds niet zeker of het hier over verschillende posters gaat ...
![]()