Federale Arizona-regering
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Momenteel krijgt 1 van die 7 het volle leefloon als gezinshoofd,
de andere 6 het leefloon van samenwonende
maar als daar volwassenen tussen 18 en 25 bij zitten, krijgt men daarvoor bijkomend het groeipakket (kinderbijslag) dat bovendien verhoogd wordt met een sociale toeslag.
De NMBS besteedt jaarlijks 1,25 miljard euro aan personeel en 175 miljoen euro aan consultancy. En dan zijn er nog heel wat bedenkelijke overheidsopdrachten. Als er één bedrijf aan vernieuwing toe is,...JOKER247 schreef: ↑17 november 2025, 18:38Dat zijn wel heel erg dure treinen dan.Costaccountant schreef: ↑17 november 2025, 18:00
De trein wordt gesubsidieerd met zo’n 25€ per retourtje. Het is goedkoper om gratis Dacia’s inclusief tankkaart uit te delen aan éénieder met een treinabonnement. Dat is géén grap.
Je zou het niet zeggen als je ze van binnen en buiten bekijkt.
Misschien toch maar beter Chinese treinen kopen of leasen de volgende keer.
Voorbeelden over hoe ze het doen in het artikel.spaarfreakje schreef: ↑17 november 2025, 19:28Momenteel krijgt 1 van die 7 het volle leefloon als gezinshoofd,
maar als daar volwassenen tussen 18 en 25 bij zitten, krijgt men daarvoor bijkomend het groeipakket (kinderbijslag) dat bovendien verhoogd wordt met een sociale toeslag.
https://www.hln.be/binnenland/binnenkor ... ~a3d5d694/
De Croo is “zeer dankbaar” voor zijn benoeming bij de VN; gdvr, die vent laat hier een puinhoop achter en nu belastingvrij 20K per maand graaien + allerlei perks. Ik zou daar ook dankbaar voor zijn.
Je ziet het ook aan het kontengedraai van De Wever in Europese middens, profileert zich intussen ook voor zo een postje waar je voornaamste taak is op tijd op het royale banket zijn en een deftige plastron aandoen. Nu verkiezingen wordt een pandoering voor de NVA denk/vrees/hoop ik, schrap zelf maar.
Je ziet het ook aan het kontengedraai van De Wever in Europese middens, profileert zich intussen ook voor zo een postje waar je voornaamste taak is op tijd op het royale banket zijn en een deftige plastron aandoen. Nu verkiezingen wordt een pandoering voor de NVA denk/vrees/hoop ik, schrap zelf maar.
Bedankt voor de info. Ik had er nooit bij stilgestaan dat zo iets kon.spaarfreakje schreef: ↑17 november 2025, 19:28Momenteel krijgt 1 van die 7 het volle leefloon als gezinshoofd,
Dat was me ook al vanaf zijn eerste vertoning op het Europese toneel opgevallen , hoe hij daar zich grappige kerel tussen die Europese leiders aan het vertonen was om zijn naamsbekendheid op gang te zetten ….VTEC schreef: ↑17 november 2025, 19:38 De Croo is “zeer dankbaar” voor zijn benoeming bij de VN; gdvr, die vent laat hier een puinhoop achter en nu belastingvrij 20K per maand graaien + allerlei perks. Ik zou daar ook dankbaar voor zijn.
- VincentVega
- Hero Member

Na werklozen die niet werkzoekende zijn en langdurig zieken die niet echt ziek zijn, wordt nu een ander gat in ons soms te gulle SZ-systeem gedicht. Goed zo!Trivium schreef: ↑17 november 2025, 19:36Voorbeelden over hoe ze het doen in het artikel.spaarfreakje schreef: ↑17 november 2025, 19:28
Momenteel krijgt 1 van die 7 het volle leefloon als gezinshoofd,
https://www.hln.be/binnenland/binnenkor ... ~a3d5d694/
Schoonheid en lelijkheid liggen dicht bij elkaar
In het SZ systeem zitten blijkbaar meer gaten dan wat anders. Met dank aan het jarenlange linkse pamperbeleid.
En dan vooruit, indexsprong hoge lonen, maar niet de leeflonen enz.....dus je maakt het probleem alleen maar erger.spaarfreakje schreef: ↑17 november 2025, 19:28Momenteel krijgt 1 van die 7 het volle leefloon als gezinshoofd,
Voor Vokarizona zijn het vooral de spaarzame, beleggende werkende mensen en gepensioneerden uit de middenklasse die telkens telkens opnieuw meer moeten betalen en inleveren. Zij hebben geen manieren om te ontsnappen aan hogere belastingen, geen buitenlandse constructies, en geen dure experts die helpen om systemen te gebruiken of belastingen te ontwijken.
Daarom zou het logisch zijn dat er eerst wordt opgetreden tegen misbruiken — zowel bij mensen die misbruik maken van sociale voordelen, als bij grote spelers die via ingewikkelde structuren weinig of bijna geen belasting betalen. Zonder natuurlijk de subsidies aan de vriendjes te vergeten. Laten we niet vergeten dat zowel de toekomstige meerwaardebelasting als de huidige TOB in feite regressieve belastingen zijn: mensen met kleinere portefeuilles betalen relatief méér dan wie grotere vermogens of complexe structuren heeft.
Als iedereen eerlijk bijdraagt, wordt het systeem opnieuw rechtvaardig en blijft solidariteit mogelijk.
Ik heb de indruk dat het huidige beleid eerder aan één kant "bespaart".
Daarom zou het logisch zijn dat er eerst wordt opgetreden tegen misbruiken — zowel bij mensen die misbruik maken van sociale voordelen, als bij grote spelers die via ingewikkelde structuren weinig of bijna geen belasting betalen. Zonder natuurlijk de subsidies aan de vriendjes te vergeten. Laten we niet vergeten dat zowel de toekomstige meerwaardebelasting als de huidige TOB in feite regressieve belastingen zijn: mensen met kleinere portefeuilles betalen relatief méér dan wie grotere vermogens of complexe structuren heeft.
Als iedereen eerlijk bijdraagt, wordt het systeem opnieuw rechtvaardig en blijft solidariteit mogelijk.
- VincentVega
- Hero Member

Beter aan 1 kant dan aan geen enkele kant 
Schoonheid en lelijkheid liggen dicht bij elkaar
Is dat momenteel echt zoals in het hln artikel? Een alleenstaande man met job van + 2000 euro en 2 zonen krijgt nog 1752 euro??? Of voorbeeld 1: alleenstaande vrouw met 5 kinderen krijgt +6000 euro??? Jezus… wat zijn wij werkenden toch dom.
Ik heb het ondertussen nagevraagd bij mijn contacten die in die branche werkzaam zijn en inderdaad, de bedragen kloppen. Veelal krijgen ze dan ook nog eens een sociale woning toegewezen.
Er zijn bijvoorbeeld Oekraïnse gezinnen die als je al hun voordelen samen telt eigenlijk meer verdienen dan werkende mensen.
Regressieve belastingen T.O.B. en meerwaarde belasting???yvastocks schreef: ↑Gisteren 08:42 Voor Vokarizona zijn het vooral de spaarzame, beleggende werkende mensen en gepensioneerden uit de middenklasse die telkens telkens opnieuw meer moeten betalen en inleveren. Zij hebben geen manieren om te ontsnappen aan hogere belastingen, geen buitenlandse constructies, en geen dure experts die helpen om systemen te gebruiken of belastingen te ontwijken.
Iemand die 10x zoveel aandelen koopt betaald10x zoveel T.O.B. bij aan- en verkoop.
Iemand die 10.000 winst maakt betaald geen meerwaardebelasting, iemand die 100.000 winst maakt betaald 9.000 meerwaarde belasting.
Wil je de lagere inkomens soms subsidiëren zodat ze aandelen met korting kunnen kopen?
Ik zal ons Melissa eens vragen of ze p.p. geen 3 aandelenbons van 500 euro kan uitdelen voor de aankoop van groene aandelen.
Ze heeft in haar ministeriële mamaverlof vast wel tijd om over zoiets na te denken.