Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Je tabelletje bewijst nog maar eens hoe ver die Tesla model 3 zijn tijd vooruit is. Wanneer komt er eens een echte Tesla-killer op de markt?
De Tesla model 3 begint tegenwoordig vanaf 36.990 euro. Tel daarbij de veel gunstigere cost of ownership tov een ICE...
Bron: het internet.
Re: Rijden met EV vs ICE
De stinker van Vincentvega moet waarschijnlijk elke 5 jaar/50.000 km nog dure nieuwe olie krijgen. Kan je die stinker ook aan een gewoon stopcontact vol tanken of ben je daar voor aangewezen op een vies duur tankstation ? De lekkere stank van benzine ? Rare smaak hebben sommigen hier toch…
Re: Rijden met EV vs ICE
Die is er al..
Zoals de BYD Seal/Qin L, Xpeng P5/Mona M03, en de Xiaomi SU7.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Re: Rijden met EV vs ICE
De Europese auto produ-centen hebben nu uitstel gekregen... uitstel van executie vrees ik. Het enige wat voor hun belangrijk is: aandeelhouders en hun eigen bonussen. Het maatschappelijk belang kan hun gestolen worden.
VW Works Council: Workers Would Need 100,000 Years To Match Dividends Of VW’s Top Shareholders
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- VincentVega
- Hero Member

- Berichten: 963
- Lid geworden op: 21 jan 2022
Re: Rijden met EV vs ICE
Inderdaad, privé-ondernemingen moeten winst maken om hun eigenaars/aandeelhouders tevreden te stellen. Is daar iets mis mee?Spaarplan schreef: ↑Vandaag 08:08De Europese auto produ-centen hebben nu uitstel gekregen... uitstel van executie vrees ik. Het enige wat voor hun belangrijk is: aandeelhouders en hun eigen bonussen. Het maatschappelijk belang kan hun gestolen worden.
VW Works Council: Workers Would Need 100,000 Years To Match Dividends Of VW’s Top Shareholders
En je bent voortdurend (overdreven) kritisch voor de Europese autoproducenten, maar blijkbaar maken ze toch nog steeds meer dan genoeg winst. En als EV’s voor meer winst zorgen dan ICE wagens dan zullen die aandeelhouders daar op inspelen en hun gamma aanpassen (iets wat ze momenteel aan het doen zijn).
Privé, winst, aandeelhouders, ondernemers … voor jou (en sommige anderen op dit forum) zijn dat vieze woorden en reageer je vol afgunst en nijd op hoge winsten en dividenden, maar het zijn juist die begrippen die de economie draaiende houden en meer nog, sterk en innovatief maken,
Zelfs China is jaren geleden afgestapt van het communistische, louter staatsgeleide economische model en heeft economisch voor een meer kapitalistisch systeem gekozen (weliswaar met een politiek sterk autoritair systeem). AI noemt het “autoritair kapitalisme” …
”China's economie is een unieke mix die vaak wordt omschreven als "kapitalisme met Chinese kenmerken" of een "socialistische markteconomie," waarbij de Communistische Partij de politieke controle behoudt, maar de economie grotendeels draait op marktkrachten, privébezit, en buitenlandse investeringen, wat resulteert in een dynamisch maar sterk gereguleerd kapitalistisch systeem. Hoewel er veel kapitalistische elementen zijn, zoals concurrentie, winstmotief en een groeiende consumptie, behoudt de staat een dominante rol, met name via staatsbedrijven en strategische planning, in een vorm van autoritair kapitalisme”.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
