Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ja Pat. Een echt diploma is niet te koop. NIET. Als je een master wil halen aan één van de uniefs, dan is dat bloed, zweet en tranen. Een master is geen lachertje.patrick4 schreef: ↑26 maart 2026, 14:08En hoe haal je dat diploma? Door een examen af te leggen bij Johan Vandelanotte? Wie bepaalt de vragen in jou pseudo-wetenschappelijke assessmentproef? Wie bepaalt wat relevante ervaring is?
Het is populisme. Je leest het, en puur inituitief denk je van "dit klinkt plausibel", maar als je dan eens 2 minuten je grijze cellen in actie zit kom je tot de conclusie: "klinkt mooi, werkt niet".
Vuilbak.
Nog erger is een assessmentproef voor kandidaat-managers. Daar raak je niet door als je niet de juiste skillset hebt, aanvullend op het diploma.
Een checkpoint: heb jij een masterdiploma, en heb jij ooit al een managementassessment doorlopen? En weet jij waarover je praat? Werk jij voor een bedrijf? Ben jij een echte SG-er of een bot? Ik vind het triestig om zeggen, maar jij weet dus nihil over wat je praat.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
En weet je wat nu briljant is aan het feit dat je geen enkel diploma moet hebben om minister te worden? Dat ZELFS JIJ minister kunt worden. Waar wacht je nog op? Zoals jij het vak van politicus beschrijft kan het heus niet moeilijk zijn. Stel jezelf kandidaat, en doe het beter dan de huidige politici.VTEC schreef: ↑24 maart 2026, 16:47 Niks ten kwade van fietsmakers , dakdekkers en andere hardwerkende mensen die hun geld verdienen vooral met hun handen.
Dat is het onderscheid met politici, die worden geacht hun geld te verdienen vooral met hun lege hoofd.
Mijn punt is dat ze qua economische toegevoegde waarde (dus niet aan de gemeenschapsuier lurken in talloze VZWs, vakbonden, lobbygroepen, kabinetten, intercommunales and the likes na nutteloze studies op kosten van de gemeenschap) dus totaal geen relevante meerwaarde hebben geleverd in hun loopbaan, uitzonderingen daargelaten. (...)
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
De meeste politici hebben een master.
Ik heb ooit zo'n assessment moeten doen. Best leuk. Presentatie geven over je visie aan mensen die 0,0 kennen van het domein waarbinnen je werkt. Die pak je dus eenvoudig in. Rollenspel ook: vrouw met krokodillentranen moet getroost worden. Wat de actrice niet wist is dat ik de situatie die zij speelt er een is die mijn vrouw en ik echt hebben meegemaakt. De kokodillentranen maakten snel plaats voor schaamte en excuses. Dan een hoop IQ testen, dat kun je wel wat inoefenen. Een planningsoefening ook (kwestie van een pakje post-its mee te brengen naar de assessment), een oefening in prioriteiten stellen. Dan was er ook nog een crytpografische oefening. Dat was best moeilijk, dus de volgende keer kan ik me daar ook beter op voorbereiden. Ook wat pseudo-wetenschappelijke psychologische testen. Enfin, ik was geslaagd, wat voldoende bewijs is dat zo'n assessment onzin is.
En wat als ze na 1 jaar de evaluatie niet overleven? Hopla de volgende op de lijst of wat? Waarom zou dat beter lopen? Zelfs bij de magistraten wordt gefoefeld en die beschikken over de juiste diploma's. Misbruik of misplaatste mensen ga je nooit kunnen uitsluiten. En wie denk jij dat die uitdaging aangaat als je in de privésector veel meer kan cashen?chesini schreef: ↑26 maart 2026, 13:40Ik zei de nodige diploma's hebben, de nodige ervaring hebben, in de assessmentproef slagen. Heeft niets met partijkaarten te maken.patrick4 schreef: ↑26 maart 2026, 13:20
En wie bepaalt die criteria?
Het begint op een dictatuur te lijken. Iedereen mag zich kandidaat stellen, maar 1 van de criteria om een functie te mogen bekleden is een rode partijkaart bezitten, samen met nog wat andere criteria die uiteraard enkel worden uitgereikt aan de meest trouwe apparatchiks.
Nee, danku!
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Er wordt vaak naar het bedrijfsleven gewezen als een soort van referentie. Welnu, als er 1 plek is waar je diploma geringe waarde heeft en waar je je enkel naar boven kunt werken door jezelf te bewijzen, dan is het toch wel in het bedrijfsleven zeker?
je spreekt jezelf zo hard tegen - in de politiek moet je gewoon 'binnen' geraken, de juiste familienaam hebben helpt ook dan is je Win for Life bedje gespreid. Dat ze een Master hebben zal wel maar in welke richting? Er is ook een Master Criminologie hahaha. De kleine helft van het Vlaams parlement bestaat uit criminologen of masters in de rechten. Je ziet wat ervan komt. Zeer doortimmerde en doordachte wetgevingMeneerParmentier schreef: ↑27 maart 2026, 19:04 Er wordt vaak naar het bedrijfsleven gewezen als een soort van referentie. Welnu, als er 1 plek is waar je diploma geringe waarde heeft en waar je je enkel naar boven kunt werken door jezelf te bewijzen, dan is het toch wel in het bedrijfsleven zeker?
Wat denk je dat een bedrijf doet als een directeur zijn/haar doelstellingen niet haalt? Waarom in de politiek milder zijn voor ministers en premiers?mondeo17 schreef: ↑27 maart 2026, 18:56En wat als ze na 1 jaar de evaluatie niet overleven? Hopla de volgende op de lijst of wat? Waarom zou dat beter lopen? Zelfs bij de magistraten wordt gefoefeld en die beschikken over de juiste diploma's. Misbruik of misplaatste mensen ga je nooit kunnen uitsluiten. En wie denk jij dat die uitdaging aangaat als je in de privésector veel meer kan cashen?
Minder verdienen dan in de privé? Een minister verdient 21500 bruto per maand. Plus 1150 onkostenvergoeding.
Democratie is een ingewikkeld, chaotisch iets....het volk stemt naar gelang hun intuitie...Amerika heeft ,onbegrijpelijk in mijn ogen, een tweede keer op een overduidelijk moreel/economisch/existentieèl corrupt en sociopatisch iemand gestemd...iederèen met een beetje verstand, hoe rechts je ook bent, weet dat Trump een catastrofe is , politieke decadentie en onkunde in het kwadraat....Politici, zijn bij voorbaat mensen die in de eerste plaats,tegen een goed loon, zichzelf moeten wegdenken en de doorsnee (en ja ook de sukkelende) mens als hun ultieme richtpunt zouden moeten nemen...onzingedachten alweer van die vervelende vuth...
- VincentVega
- VIP member

Ik zal hetzelfde schrijven als toen Biden werd verkozen en de Republikeinen moord en brand schreeuwden: de meerderheid heeft gesproken en de keuze van de meerderheid moet worden gerespecteerd (*).Vuth schreef: ↑28 maart 2026, 03:55 Democratie is een ingewikkeld, chaotisch iets....het volk stemt naar gelang hun intuitie...Amerika heeft ,onbegrijpelijk in mijn ogen, een tweede keer op een overduidelijk moreel/economisch/existentieèl corrupt en sociopatisch iemand gestemd...iederèen met een beetje verstand, hoe rechts je ook bent, weet dat Trump een catastrofe is , politieke decadentie en onkunde in het kwadraat....Politici, zijn bij voorbaat mensen die in de eerste plaats,tegen een goed loon, zichzelf moeten wegdenken en de doorsnee (en ja ook de sukkelende) mens als hun ultieme richtpunt zouden moeten nemen...onzingedachten alweer van die vervelende vuth...
(*) op voorwaarde dat de verkiezingen eerlijk en democratisch zijn verlopen (de meerderheid bij de verkiezingen in Noord-Korea komt op een … laat ons zeggen … “bijzondere wijze” tot stand).
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Als je er een agenda-punt wil doortrekken, maar een partijtje van de meerderheid doet moeilijk, zou een volksraadpleging een mooie uitkomst bieden. Gedaan met dat kinderachtig gedoe van rood of oranje. Zo kan je heikele maar belangrijke dossiers eindelijk eens gerealiseerd zien.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Wie is degene die zichzelf tegenspreekt? Je begint over masterdiploma's als een vereiste om minister te wordne, vervolgens maak je masterdiploma's belachelijk. Wat is het dan? Is een master in de rechten echt zo eigenaardig voor mensen die wetten moeten stemmen? Zou je liever iemand met een master in transdisciplinaire socio-narratieve deconstructie & inclusieve ruimte-empathie hebben?VTEC schreef: ↑27 maart 2026, 19:54 je spreekt jezelf zo hard tegen - in de politiek moet je gewoon 'binnen' geraken, de juiste familienaam hebben helpt ook dan is je Win for Life bedje gespreid. Dat ze een Master hebben zal wel maar in welke richting? Er is ook een Master Criminologie hahaha. De kleine helft van het Vlaams parlement bestaat uit criminologen of masters in de rechten. Je ziet wat ervan komt. Zeer doortimmerde en doordachte wetgeving![]()
Ik zou niet weten hoe een familienaam je kan helpen, tenzij mensen vinden dat dat op een of andere manier een garantie is op beter bestuur en om die reden massaal stemmen op die persoon. Wel, dat is hun recht, en jouw plicht om dat te respecteren.
Respecteer de stem van het volk.
De 2 fistons van De Gucht, de 2 fistons van Louis Michel, Freya Van den Bossche, Matthias De Clercq, hoeveel meer wil je er nog? Kleine Croo is een twijfelgeval, maar valt dan toch door de mand met zijn jobke in de USA.
Enkel de naam, 0,0 bekwaam.
Enkel de naam, 0,0 bekwaam.
In de politiek moet je niet bekwaam zijn. Het mag maar het moet niet. Je moet het gewoon goed kunnen zeggen. De gave van het woord hebben. Wat je gestudeerd hebt doet er niet toe. Het kan wel zijn dat door wat je gestudeerd hebt kan gebruiken om het volk te manipuleren of te beliegen; ik denk dan bvb aan Weverke. Een politicus die het goed voor zijn volk voor heeft en niet profiteert van zijn functie dat zijn deze die we moeten hebben natuurlijk. Jammer maar helaas dat is heden niet aan de orde.
Met onze nationalisten aan het roer zijn we niet goed bezig. 't is niet omdat je zegt dat de begroting niet klopt dat je goed bent. t kleinst kind weet het ook. t is de manier manier waarop je het oplost.
Met onze nationalisten aan het roer zijn we niet goed bezig. 't is niet omdat je zegt dat de begroting niet klopt dat je goed bent. t kleinst kind weet het ook. t is de manier manier waarop je het oplost.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Strak keurt de NVA de benoeming van Axel Miller, de grootste debiel CEO van Dexia, mee goed. Goe bezig Mr Dewver.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven