Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
https://www.hln.be/regio/vlaanderen-pla ... ~a2e8f002/
ik kan enkel maar uit buikgevoel meegeven, hoe meer sociale woningen er ooit zullen gebouwd worden hoe meer er zullen nodig.
Het Het zal nooit genoeg zijn, dit is nu eenmaal de ingesteldheid van de moderne mens. Een ander moet voor mij zorgen.
Misschien wel een goede keus, degenen welke werken betalen zich blauw aan belastingen en de eerder vermogenden die laten het renderen in vermogenschappen. Dus wie is de slimste (al zeker ons politiekers niet).
ik kan enkel maar uit buikgevoel meegeven, hoe meer sociale woningen er ooit zullen gebouwd worden hoe meer er zullen nodig.
Het Het zal nooit genoeg zijn, dit is nu eenmaal de ingesteldheid van de moderne mens. Een ander moet voor mij zorgen.
Misschien wel een goede keus, degenen welke werken betalen zich blauw aan belastingen en de eerder vermogenden die laten het renderen in vermogenschappen. Dus wie is de slimste (al zeker ons politiekers niet).
Moest je ook wat meer je huiswerk maken zou je volgende argumentatie ook oppikken ipv op je onfeilbaar buikgevoel te blijven afgaan.E10ne schreef: ↑12 april 2026, 14:25 https://www.hln.be/regio/vlaanderen-pla ... ~a2e8f002/
Het zal nooit genoeg zijn, dit is nu eenmaal de ingesteldheid van de moderne mens. Een ander moet voor mij zorgen.
Een groot deel van de wachtenden op een sociale woning werkt maar heeft een inkomen heeft dat te laag is voor de huidige private marktprijzen.
Sociale huisvesting in België (ongeveer 6-7% van de totale woningmarkt) ligt veel veel lager dan in buurlanden zoals Nederland (ongeveer 30%) of Frankrijk.
Het recht op wonen is een elementaire sociale bescherming. En het staat per accident ook in onze Grondwet. Artikel 23. En in de Vlaamse Wooncode.
Voortgaan op uw buikgevoel mijn beste, dat moet je dringend afleren. Ik heb er geen probleem mee dat je een visie poneert, maar leer ze wel te onderbouwen.
Ben niet akkoord met uw visie.
Als ik o.a. naar mijn kleinkinderen kijk, die hebben niet die intentie die wij (boomers) hadden op die leeftijd om het toch maar te maken.
Het enige wat ze kunnen is hun handen openhouden om ne ent in te vallen, de rest is voor sport en cultuur.
Nu zijn er andere prioriteiten en je kan daar voor of tegen zijn. Generaties komen en gaan en het zal er niet op beteren. Het is wat het is.
Als ik o.a. naar mijn kleinkinderen kijk, die hebben niet die intentie die wij (boomers) hadden op die leeftijd om het toch maar te maken.
Het enige wat ze kunnen is hun handen openhouden om ne ent in te vallen, de rest is voor sport en cultuur.
Nu zijn er andere prioriteiten en je kan daar voor of tegen zijn. Generaties komen en gaan en het zal er niet op beteren. Het is wat het is.
Dat klopt niet. Ik ken heel veel jongeren die echt gedreven zijn. Ze doen het mijn inziens even goed als wij indertijd qua gedrevenheid, inzicht, analyse, zelfs levenswijsheid. Elke jongere heeft zijn eigen uitdaging. Qua IQ zijn ze zeker niet dommer dan wij. Maar als de woningmarkt absurde prijzen voor een onnozele tenslotte met wat mortel op elkaar gelegde baksteen vraagt, dan heb je idd sociale woningen nodig.E10ne schreef: ↑12 april 2026, 15:34 Ben niet akkoord met uw visie.
Het enige wat ze kunnen is hun handen openhouden om ne cent in te vallen, de rest is voor sport en cultuur.
Wat is een woning tenslotte netto gezien? Niets. Als De Meuter met zijn laatste CAT 395 langskomt, dan is uw woning in 1 dag weg. Dwz afgebroken én opgeruimd. Weg. Helemaal weg. Dus de woning als consumptieartikel. Wij vragen maw aan jongere generaties een hoge prijs voor een woning terwijl die absurde prijs nergens op slaat. We vragen voor X paletten baksteen, Y ton beton, wat buiten- en binnenafwerking en een paar maand werkkracht een heel stuk van het leven van die nieuwe generaties. Dat lijkt mij oplichting. We moeten wel een kat een kat durven noemen.
Sociale woningen heb je m.i. niet nodig. Meer reguliere woningen en de huurprijzen dalen vanzelf.
Degelijke woningen zijn een basisrecht maar dat kan ook cohousen zijn. Iedereen zijn eigen huis is geen grondwettelijk recht. Ik ken alleenstaanden die cohousen omdat hun inkomen te hoog is voor een sociale woning maar te laag om alleen te huren.
Die linkse visie - sociale woningen en sociale werkplaatsen - daar is helemaal niets sociaal aan, dat is geen inclusie maar exclusie.
Degelijke woningen zijn een basisrecht maar dat kan ook cohousen zijn. Iedereen zijn eigen huis is geen grondwettelijk recht. Ik ken alleenstaanden die cohousen omdat hun inkomen te hoog is voor een sociale woning maar te laag om alleen te huren.
Die linkse visie - sociale woningen en sociale werkplaatsen - daar is helemaal niets sociaal aan, dat is geen inclusie maar exclusie.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb niks tegen sociale woningen, integendeel. Ik vind dat de overheid massaal sociale woningen (zowel koop- als huurwoningen) moet bouwen, en dat vervolgens *iedereen* recht moet hebben op dergelijke woning, ongeacht je inkomen (eventueel met een voorkeur voor wie een band heeft met de streek zoals opgegroeid/werk). Uiteraard moeten sociale woningen bescheiden maar kwalitatief zijn. Op die manier gaan rijke(re) mensen ook kleiner en meer bescheiden wonen met een kleinere ecologische voetafdruk EN je krijgt vanzelf een betere sociale mix in sociale woonwijken ipv gettos EN je krijgt minder druk op de prive-markt.Moneyking schreef: ↑12 april 2026, 16:46 Sociale woningen heb je m.i. niet nodig. Meer reguliere woningen en de huurprijzen dalen vanzelf.
Maar dat willen linksen niet natuurlijk. Ze huiveren van een gelijke behandeling van mensen, en ze hebben geen boodschap aan diversiteit in woonwijken. Daarom willen ze dat sociale woningen exclusief gehouden worden voor een specifiek deel van de bevolking, namelijk dat deel waar ze hun stemmen kunnen gaan halen.
Kleine spaarder had het onmiddellijk door...MeneerParmentier schreef: ↑12 april 2026, 19:21Ik heb niks tegen sociale woningen, integendeel. Ik vind dat de overheid massaal sociale woningen (zowel koop- als huurwoningen) moet bouwen, en dat vervolgens *iedereen* recht moet hebben op dergelijke woning, ongeacht je inkomen (eventueel met een voorkeur voor wie een band heeft met de streek zoals opgegroeid/werk). Uiteraard moeten sociale woningen bescheiden maar kwalitatief zijn. Op die manier gaan rijke(re) mensen ook kleiner en meer bescheiden wonen met een kleinere ecologische voetafdruk EN je krijgt vanzelf een betere sociale mix in sociale woonwijken ipv gettos EN je krijgt minder druk op de prive-markt.Moneyking schreef: ↑12 april 2026, 16:46 Sociale woningen heb je m.i. niet nodig. Meer reguliere woningen en de huurprijzen dalen vanzelf.
Maar dat willen linksen niet natuurlijk. Ze huiveren van een gelijke behandeling van mensen, en ze hebben geen boodschap aan diversiteit in woonwijken. Daarom willen ze dat sociale woningen exclusief gehouden worden voor een specifiek deel van de bevolking, namelijk dat deel waar ze hun stemmen kunnen gaan halen.
Je valt door de mand...
En wat had dat kleine spaardertje dan wel meteen door?
“Meer dan de helft van de langdurig zieken die we onderzochten, kan in werkelijkheid wél werken.”
Al wie dit hier ooit poneerde, werd natuurlijk als fantast of leugenaar afgeschilderd. Wie tussen het volk staat, weet dit al decennia.
Afschaffen die handel!
Al wie dit hier ooit poneerde, werd natuurlijk als fantast of leugenaar afgeschilderd. Wie tussen het volk staat, weet dit al decennia.
Afschaffen die handel!
Zoals het altijd gaat hé, zij die het systeem misbruiken staan het hardst te roepen dat het een schande is om zwaar zieken hun rechten af te pakken. De echte schande is natuurlijk hun eigen misbruik waardoor de echt rechthebbenden te kort gedaan wordt wegens onbetaalbaarheid van het systeem.
Uitmesten die stal!
Wij zeggen het al jaren dat de profiteurs eruit moeten zodat de echte zieken betere ondersteuning kunnen krijgen maar volgens sommigen hier ben je een rechtse zak als je zoiets zegt.
- VincentVega
- VIP member

Als je dit ter sprake brengt, dan maakt de linkse meute op dit forum er steeds een karikatuur van: alsof de overheid of de “rechtse zakken” op dit forum alle zieken, invaliden, werklozen en andere uitkeringstrekkers hun uitkering willen afnemen.
Maar de meesten hier op het forum hebben enkel een probleem met de profiteurs. Zij die niet echt ziek zijn maar doen alsof om een ziekteuitkering te trekken, zij die niet echt werkloos zijn (want geen werk zoeken of niet meer willen werken) maar toch een werkloosheidsuitkering willen trekken enz ….
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
en ik dacht dat net extreem-rechtsen huiverden van gelijke behandeling, geen diversiteit willen en sociale woonwijken willen voorbehouden voor hun eigen bevolkingsgroep.MeneerParmentier schreef: ↑12 april 2026, 19:21Ik heb niks tegen sociale woningen, integendeel. Ik vind dat de overheid massaal sociale woningen (zowel koop- als huurwoningen) moet bouwen, en dat vervolgens *iedereen* recht moet hebben op dergelijke woning, ongeacht je inkomen (eventueel met een voorkeur voor wie een band heeft met de streek zoals opgegroeid/werk). Uiteraard moeten sociale woningen bescheiden maar kwalitatief zijn. Op die manier gaan rijke(re) mensen ook kleiner en meer bescheiden wonen met een kleinere ecologische voetafdruk EN je krijgt vanzelf een betere sociale mix in sociale woonwijken ipv gettos EN je krijgt minder druk op de prive-markt.Moneyking schreef: ↑12 april 2026, 16:46 Sociale woningen heb je m.i. niet nodig. Meer reguliere woningen en de huurprijzen dalen vanzelf.
Tja, where right and left meet
Durf jij te bevestigen dat ongebreidelde migratie een deel van het probleem is?chesini schreef: ↑12 april 2026, 15:49Dat klopt niet. Ik ken heel veel jongeren die echt gedreven zijn. Ze doen het mijn inziens even goed als wij indertijd qua gedrevenheid, inzicht, analyse, zelfs levenswijsheid. Elke jongere heeft zijn eigen uitdaging. Qua IQ zijn ze zeker niet dommer dan wij. Maar als de woningmarkt absurde prijzen voor een onnozele tenslotte met wat mortel op elkaar gelegde baksteen vraagt, dan heb je idd sociale woningen nodig.E10ne schreef: ↑12 april 2026, 15:34 Ben niet akkoord met uw visie.
Het enige wat ze kunnen is hun handen openhouden om ne cent in te vallen, de rest is voor sport en cultuur.
Wat is een woning tenslotte netto gezien? Niets. Als De Meuter met zijn laatste CAT 395 langskomt, dan is uw woning in 1 dag weg. Dwz afgebroken én opgeruimd. Weg. Helemaal weg. Dus de woning als consumptieartikel. Wij vragen maw aan jongere generaties een hoge prijs voor een woning terwijl die absurde prijs nergens op slaat. We vragen voor X paletten baksteen, Y ton beton, wat buiten- en binnenafwerking en een paar maand werkkracht een heel stuk van het leven van die nieuwe generaties. Dat lijkt mij oplichting. We moeten wel een kat een kat durven noemen.