Rabo Plus Account: de nieuwe spaarrekening!
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Rabo Plus Account: de nieuwe spaarrekening!
We zijn momenteel volop bezig om alle voorbereidingen voor de valutacorrecties af te ronden.Francesco schreef:Quote rabobank.be site
Speciaal om deze moeilijkheid te omzeilen zal Rabobank.be ervoor zorgen dat alle overboekingen van de Rabo Spaarrekening naar de Rabo Plus Account die worden uitgevoerd tijdens het eerste weekend van januari, worden gecorrigeerd naar valutadatum 1 januari zodat de getrouwheidspremie nog in hetzelfde jaar zal worden uitbetaald.
Heb op 1 januari bedrag van rabo spaarrekening naar rabo plus account overgeschreven... maar bij valutadatum staat nog steeds 03/01 :-(
Panikeer ik te vroeg of heb ik reden tot klagen ?
Wij hanteren daarbij het principe dat we alles eerst heel grondig aan het nakijken zijn alvorens te boeken. We verwachten tegen morgen de correctieboekingen uitgevoerd te hebben maar controleren liever iets langer dan te snel te willen zijn. Daar zijn verder eigenlijk geen consequenties voor u aan verbonden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn er probremen met het simulatie van de gertrouwheidspremies?
net voor nieuwjaar was dit bij mij 105euro, nu nog 45 terwijl er maar voor een goed duizend euro getrouwheid verdient is op 31/12.
mvg
net voor nieuwjaar was dit bij mij 105euro, nu nog 45 terwijl er maar voor een goed duizend euro getrouwheid verdient is op 31/12.
mvg
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
ik heb trouwens ook gemerkt dat we vandaag het detail van de intrestberekening van 2010 niet meer kunnen opvragen...christofgh schreef:Zijn er probremen met het simulatie van de gertrouwheidspremies?
mvg
-
- Sr. Member
- Contacteer:
idd, dit weekend kon dit wel voor de basisrente, en was de berekening van de getrouwheidspremie niet beschikbaar.
mvg
mvg
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij mij is dit ondertussen geboekt. Weliswaar met extra twee boekingen (een tegenboeking van de storting met valutadatum 3/1) en dan een storting met valutadatum 1/1).Rabobank.be schreef:We zijn momenteel volop bezig om alle voorbereidingen voor de valutacorrecties af te ronden.Francesco schreef:Quote rabobank.be site
Speciaal om deze moeilijkheid te omzeilen zal Rabobank.be ervoor zorgen dat alle overboekingen van de Rabo Spaarrekening naar de Rabo Plus Account die worden uitgevoerd tijdens het eerste weekend van januari, worden gecorrigeerd naar valutadatum 1 januari zodat de getrouwheidspremie nog in hetzelfde jaar zal worden uitbetaald.
Heb op 1 januari bedrag van rabo spaarrekening naar rabo plus account overgeschreven... maar bij valutadatum staat nog steeds 03/01 :-(
Panikeer ik te vroeg of heb ik reden tot klagen ?
Wij hanteren daarbij het principe dat we alles eerst heel grondig aan het nakijken zijn alvorens te boeken. We verwachten tegen morgen de correctieboekingen uitgevoerd te hebben maar controleren liever iets langer dan te snel te willen zijn. Daar zijn verder eigenlijk geen consequenties voor u aan verbonden.
Bij mij is de correctie op de spaarrekening niet juist.
De Plus Account is wel correct wat de valutadata betreft.
Mutatie 1 voor + bedrag op 3/1
Correctielijn in negatief voor bedrag op 1/1
Correctielijn in positief voor bedrag op 3/1
Zoals het er nu uitziet zal ik zelfs debetintresten betalen op dit bedrag.
Even gebeld naar Rabo.
Er worden geen debetintresten gerekend. Ik vind het toch maar raar...
Ipv ook daar plus en negatief op 3/1 en opnieuw plus op 1/1...
Even gebeld naar Rabo.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb dit bij mij nagekeken en zowel op de spaarrekening als op de Plus rekening is alles correct gebeurd.Bart schreef:Bij mij is de correctie op de spaarrekening niet juist.
Even gebeld naar Rabo.
Maar jij bent bezig met uw spaarrekening. Was uw eerste mutatie niet negatief ipv positief? Want normaal gezien heb je van uw spaar naar de plus overgeschreven, en niet omgekeerd.
Als de Mutatie 1 een - was, dan klopt dit wel
Nee, dat is het net.
Mutatie 1 was de oorspronkelijke overschrijving
Mutatie 2 en 3 zijn de correcties
Dan is het toch verkeerd?
Stel dat ge 10.000 € overgeboekt hebt van de Gewone spaarrekening naar de Plus SpaarrekeningBart schreef:Nee, dat is het net.
Gewone Spaarrekening
Valuta 3-1-2011.................. - 10.000 €.......Overschrijving naar Plus Spaarrekening
Valuta 3-1-2011.................. + 10.000 €.......Valuta tegenboeking
Valuta 1-1-2011.................. - 10.000 €....... Valuta correcte boeking
Plus Spaarrekening
Valuta 3-1-2011.................. + 10.000 €.......Overschrijving van Gewone Spaarrekening
Valuta 3-1-2011.................. - 10.000 €.......Valuta tegenboeking
Valuta 1-1-2011.................. + 10.000 €....... Valuta correcte boeking
De Gewone Spaarrekening wordt gedebiteerd op 1-1-2011 ( ipv 3-1-2011 )
De Plus Spaarrekening wordt gecrediteerd op 1-1-2011 ( ipv 3-1-2011 )
Bon... ik heb het bericht van Urbain afgedrukt en mijn details ernaast gelegd.....
Het is inderdaad correct.
Een welgemeende sorry aan Rabobank. Probeer dan al eens een geste te doen naar je klanten, dan zeggen ze nog dat het zou verkeerd zijn
Shame on me...
Een welgemeende sorry aan Rabobank. Probeer dan al eens een geste te doen naar je klanten, dan zeggen ze nog dat het zou verkeerd zijn

Shame on me...
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
geen probleem. Dat is het mooie van Spaargids.be dat, als wij door de grote drukte even wat minder snel kunnen antwoorden, anderen ons helpen in het geven van het correcte antwoord.Bart schreef:Bon... ik heb het bericht van Urbain afgedrukt en mijn details ernaast gelegd.....
Een welgemeende sorry aan Rabobank. Probeer dan al eens een geste te doen naar je klanten, dan zeggen ze nog dat het zou verkeerd zijn![]()
Shame on me...
We zijn in ieder geval blij dat het uitgeklaard is.
Hallo,
Op 1/1 heb ik een bedrag overgemaakt van mijn gewone @ spaarrekening naar de Plus Account. Daarbij lukte het niet, zoals geweten om de gevraagde verrichtingsdatum op 1/1 te plaatsen, noch op 2/1; Echter bij opgave van 3/1 lukte dit ook niet. Pas met de datum van 4/1 in te vullen aanvaarde hij de overschrijving! Is dit normaal? en wordt in dit geval de verrichtingsdatum ook teruggebracht naar 1/1 zodat ik op 31/12 de getrouwheidspremie verworven heb?
Met dank.
Op 1/1 heb ik een bedrag overgemaakt van mijn gewone @ spaarrekening naar de Plus Account. Daarbij lukte het niet, zoals geweten om de gevraagde verrichtingsdatum op 1/1 te plaatsen, noch op 2/1; Echter bij opgave van 3/1 lukte dit ook niet. Pas met de datum van 4/1 in te vullen aanvaarde hij de overschrijving! Is dit normaal? en wordt in dit geval de verrichtingsdatum ook teruggebracht naar 1/1 zodat ik op 31/12 de getrouwheidspremie verworven heb?
Met dank.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
In de tip om met de memodatum te werken werd duidelijk aangegeven dat dit diende om dit vooraf in te stellen als u zich niet wou bezighouden met deze overschrijving te doen tijdens het nieuwjaarsweekend.DCJ schreef:Hallo,
Met dank.
Als u dit wel zo wou doen volstand een gewone overschrijving. Zoals alle systemen vereist een memodatum immers dat deze minstens één bankwerkdag later is dan de bankwerkdag waarop u deze ingeeft (waarbij vakantiedagen en weekenddagen worden samengeteld met met de eerstvolgende bakwerkdag)
als u dus op 1, 2 of 3 januari met memodatum wenst te werken dan kan dat pas op 4 januari. U had de overschrijving eigenlijk gewoon moeten ingeven zonder memodatum.
Jammer, maar dit wist ik niet. Ik dacht zelfs dat het invoeren van overschrijvingen zonder de memodatum in te vullen niet aanvaard werd door het systeem en dat er dus steeds een memodatum moest ingevuld worden !!
In elk geval dank voor het antwoord.
In elk geval dank voor het antwoord.
Idd, deze werkwijze werkte prima bij mij !Rabobank.be schreef:In de tip om met de memodatum te werken werd duidelijk aangegeven dat dit diende om dit vooraf in te stellen als u zich niet wou bezighouden met deze overschrijving te doen tijdens het nieuwjaarsweekend.DCJ schreef:Hallo,
Met dank.
Als u dit wel zo wou doen volstand een gewone overschrijving. Zoals alle systemen vereist een memodatum immers dat deze minstens één bankwerkdag later is dan de bankwerkdag waarop u deze ingeeft (waarbij vakantiedagen en weekenddagen worden samengeteld met met de eerstvolgende bakwerkdag)
als u dus op 1, 2 of 3 januari met memodatum wenst te werken dan kan dat pas op 4 januari. U had de overschrijving eigenlijk gewoon moeten ingeven zonder memodatum.