Rabobank termijnrekening op 10 jaar
TIP
Re: Rabobank termijnrekening op 10 jaar
Je spreekt hier van termijnrekeningen op 6 jaar, die brengen momenteel 3,09 % netto op. Dat is toch niet reeel hé !!!!koenciatko schreef:In juni-juli 2008 heb ik ook termijnrekeningen afgesloten bij Rabo. Toen aan 5.2-5.35 % bruto. In juni 2009 ook aan 5.1%. Telkens op termijn van rond 6 jaar. Ik vind het zalg als ik de intresten zie gestort worden. Nu ja, ik ben niet van plan te wachten. Wachten is tijdverlies......Luc B. schreef:Het dit item ook al enkele malen in de groep "geworpen", en effectief, iedereen raadt mij dit af (zelfs stier... toch een monument dacht ik zo). Iedereen raadt aan op 10 jaar te beginnen beleggen vanaf 6% bruto....
Zelf heb ik vorig jaar in juni (toen 5,25% bruto) een 25 K belegd op 10 jaar, en tot op vandaag loop ik daar héél gelukkig mee.
Toch verwijs ik verder naar een gegeven van stier dat er per maart een staatsbon uitkomt, afhankelijk daarvan zou het wel eens kunnen dat er zich nog een kort gevecht afspeelt onder de banken om de hoogste rente op LT.
Ook mijn advies dus... afwachten.
Ik heb ook termijnrekeningen lopen aan 4,25% netto (KBC) en 5,70% netto (CE).....en dat doet nog meer deugd dan die 3,09%.
vg,Pol
Kan je enkel maar gelijkgeven wat wachten betreft, doch aan 4,3% wacht ik toch ook hoor.
Laten we deze discussie einde maart verderzetten... ok?
Laten we deze discussie einde maart verderzetten... ok?
Misschien die nieuwe KBC van 3,5% bruto op 3,5 jaar, is toch beste van het moment.
Op 10 jaar vind ik zo immens lang...
Op 10 jaar vind ik zo immens lang...
Re: Termijnrekening op 10 jaar
Alternatief? Stoppen met oppotten en van het leven genietenronnie schreef:Wat is dan het alternatief voor iemand die het geld:pol schreef: NIET doen punt
vg,
Pol
- de komende 10 jaar niet nodig heeft
- niet will beleggen in aandelen (reeds genoeg van)
- niet will beleggen in vastgoed (onlangs reeds bijgekocht, voornamelijk met goedkoop geleend geld)
- reeds ruim de vrijgestelde intrest op spaarboekjes heeft
Bovendien komt er iedere maand cash bij (huurgelden en termijnrekeningen met 5 à 6% intrest die vervallen tussen nu en 2019).
Zelk geloof ik dat de intresten in EUR nog enkele jaren (kunstmatig) laag gehouden zullen worden (inflatie of niet) om de banken en overheden zuurstof te geven. 3 a 4% inflatie op jaarbasis zal nu zeker geen stijgende intresten meebrengen.
Wat betreft een stiging van de RV, ik geloof dat die er pas komt nadat er meer controle is op de intresten van spaarboekjes (als het RV vrijgesteld bedrag al niet afgeschaft/beperkt wordt).
Wachten is makkelijk gezegd, maar is dit een rendabele oplossing? Heb je een ander alternatief?
+ 1
en wat meer cadeautjes voor je partner enz kopen
en wat meer cadeautjes voor je partner enz kopen
Re: Termijnrekening op 10 jaar
Ik geniet van het leven en zou dit vooral nog lang willen volhouden en als het even kan zonder mij te kort te doen niet verplicht zijn om tot mijn 60 ofzo te werken.cardoman schreef: Alternatief? Stoppen met oppotten en van het leven genieten
Voorlopig denk ik dat ik een derde van hetgeen ik wil vastzetten toch ga vastzetten op 5 (DHB) en 10 (Rabo) jaar en voor de rest, afspraak in Maart.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
... giften aan goede doelen (die zijn aftrekbaar van je belastingen). Maar dat vindt u waarschijnlijk dom, omdat het absoluut niet rendabel is. 
Rabobank gaat momenteel tot 4,5% bruto op termijnrekening van 10 jaar...
Niemand heeft een glazen bol, doch zijn er members die nog reden tot stijgen zien of is het nu al het moment om al wat in te tekenen hierop?
Niemand heeft een glazen bol, doch zijn er members die nog reden tot stijgen zien of is het nu al het moment om al wat in te tekenen hierop?
Luc B. schreef:Rabobank gaat momenteel tot 4,5% bruto op termijnrekening van 10 jaar...
ik denk dat we de komende maanden omhoog nog gaan hoor .
Vanaf 4 net zou ik kopen!
voor mijzelf vind ik 10 jaar sowieso veel te lang, ongeacht de rente,Luc B. schreef:Rabobank gaat momenteel tot 4,5% bruto op termijnrekening van 10 jaar...
voor mijn baby heb ik wel ingetekend, maar ik volg de richting van de suggestie die rabobank op haar site doet: het is beter elk jaar 1000 euro te beleggen dan in 1 keer 10.000; zo krijg je automatisch de gemiddelde rente en moet je je hoofd niet breken of je wel op het juiste moment bent ingestapt
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Als je in iets belegt of een termijnrekening opent van 2, 5 of 10 jaar, je moet altijd gelukkig zijn met wat je doet, ongeacht wat er daarna gebeurt.
Akkoord dat je altijd gelukkig moet zijn, doch we zijn hier samen op deze site om het "beleggen" op onze manier, zo interessant mogelijk te maken. Dus vooral voor beslissingen van 10 jaar, ook al is het voor de kinderen, is een redenering "als goede huisvader" hier van toepassing. Je kids zullen je dankbaar zijn, je krijgt zowieso een beter rusthuis.... 
Dat is nog niet eens zo een slecht idee. Daalt de rente nadat je belegd hebt, dan kun je je verkneukelen dat je nog gespaard hebt tegen een hoge rente. Stijgt de rente, dan kun je je troosten dat je volgend jaar tegen een hogere rente zult sparen. Zo win je altijd.josa schreef:Ik volg de richting van de suggestie die rabobank op haar site doet: het is beter elk jaar 1.000 euro te beleggen dan in 1 keer 10.000.
Beste zie regelmatig staan
+1
wat wil dit zeggen?
En beleggen, wanneer is het goede of slechte moment?
Lernout & Hauspie die mensen hadden de hoofdprijs gewonnen, zo een belegging.
De regering inclusief het koningshuis waren hier zelfs promotor!
Als dat geen topper was, en zo een geleerde mensen die dit aangeraden hebben, en ze sloegen de bal mis!
Wie en hoe slim zijn wij dan om te weten wanneer intekenen?
Goede raad, beleg op veilige, gagarandeerde, kapitaalbeschermde rekeningen, en dan nog? Dexia, Fortis enz failliet? Wie had dat voorspeld?
En heb je 3 of 4 % zijt dan gelukkig, want we hebben het niet voor het zeggen, het kan nog minder zijn of totaal niets!
Ze goochelen met de procenten, en daar zijn we echt niet slim genoeg voor, liggen hebben ze je altijd.
Op dit moment zitten we in een wanordelijke, rampenwereld!
Japan, Irak, Tunesië, Egypte, Aardbevingen, Olie in Libië, landen op de afgrond van faillissement, de vlieger in Amerika WTC
10 jaar is wel echt lang!
Greetz
jempi25
+1
wat wil dit zeggen?
En beleggen, wanneer is het goede of slechte moment?
Lernout & Hauspie die mensen hadden de hoofdprijs gewonnen, zo een belegging.
De regering inclusief het koningshuis waren hier zelfs promotor!
Als dat geen topper was, en zo een geleerde mensen die dit aangeraden hebben, en ze sloegen de bal mis!
Wie en hoe slim zijn wij dan om te weten wanneer intekenen?
Goede raad, beleg op veilige, gagarandeerde, kapitaalbeschermde rekeningen, en dan nog? Dexia, Fortis enz failliet? Wie had dat voorspeld?
En heb je 3 of 4 % zijt dan gelukkig, want we hebben het niet voor het zeggen, het kan nog minder zijn of totaal niets!
Ze goochelen met de procenten, en daar zijn we echt niet slim genoeg voor, liggen hebben ze je altijd.
Op dit moment zitten we in een wanordelijke, rampenwereld!
Japan, Irak, Tunesië, Egypte, Aardbevingen, Olie in Libië, landen op de afgrond van faillissement, de vlieger in Amerika WTC
10 jaar is wel echt lang!
Greetz
jempi25
Laatst gewijzigd door jempi25 op 2 april 2011, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
@ yaris: Ben nog wel op een 30 jaar van rusthuis verwijderd....